Ето, још колико недавно, питали смо се шта је с овогодишњим регатама.
У претходним порукама обавестио сам вас о припремама за две, које су биле у току.
У међувремену, прво од Мирјане Живковић, а затим и од Саше Табаковића, добио сам обавештења да су обе регате одложене због великих непознаница узрокованих погоршањем здравствене ситуације у земљи.
Могу само да кажем - штета...
Остаје да се радујемо обавештењу о завршету радова на реконструкцији преводнице у Бездану, која ће вероватно крајем августа и свечано бити пуштена у рад, што ће омогућити дивну кружну пловидбу Дунавом и каналима по Војводини.
Европска Унија је определила нека нова средства за уређење Бегеја и Тисе, који су постали међународне реке, па ту можемо очекивати и нека побољшања од којих су нека већ видљива.
Наиме, недавно су Зрењанин и Бечеј добили нова привезишта.
Неки би рекли: - Велика ствар, направили понтоне...
А ја кажем: - Браво!
То је оно што нама треба, место коме се може безбедно прићи и где се може безбедно привезати пловило. За очекивати је да коначно почнемо да уређујемо обале и да буде више таквих привезишта.
Кладово је добило "прву марину у Србији"! Ово сам ставио под наводнике јер прва марина, направљена по свим стандардима, је она у Апатину али у недавно прочитаној вести пише да је прва ова нова, у Кладову.
Била она прва или друга, добро је да је направљена и надам се да ће их бити више.
Док наши политичари у овом тренутку одобравају мегаломанске пројекте марина које по предрачунима коштају 10-15 милиона евра, који не могу да нађу своје финансијере и док наше обале постају све заузетије приватним поседима и викендицама које људи бесправно постављају дуж обала, док нашим Ђердапом плови тек неколико туристичких бродова, на другој страни Дунава, у румунском делу, ситуација је сасвим другачија. Десетине туристичких бродова, десетине туристичких објеката, пример су да наутички туризам и те како може да постане значајна привредна грана, а да обале могу да буду свачије и опет да буду уређене.