Autor Tema: MAESTRAL 6  (Pročitano 921 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
MAESTRAL 6
« poslato: 23, 05, 2020, 16:47:50 posle podne »
Pozdrav dobri ljudi, eto me posle duzeg vremena....

Pokusao sam da nadjem odgovor na pitanja koja mi trebaju, ali nije postojala tema za to ( ili sam slep )

Naime...Za par dana mi stize Maestral 6, sive boje, dimenzije 2.80.

Koristicu ga iskljucivo na jezeru tj na mirnoj vodi, pretezno sam eventualno sa jos jednom osobom.

Ono sto hocu da pitam je sledece....Budici da sam u potrazi za odgovarajucim motorom, voleo bih da cujem vasa misljenja pogotovu ako ima neko strucan ko bi mogao da mi ukaze otprilike na kakav tip motora treba da se fokusiram. Moj cilj je jedan i jasan, posto sam ribolovac i prelazim po 20km u jednom pravcu, fokus mi je da iskoristim sa tim dimenzijama camca maksimalnu brzinu, odnosno da pronadjem odgovarajuci motor koji bi se najbolje ponasao na tom camcu, tacnije sa kojim bi mogao da dostinem najvecu brzinu, moje laicko misljenje koliko sam se informisao da sve i da hocu veci motor od 8ks ne bih mogao da stavim, sve i da moze preko 10ks ne bih prelazio,  a i ne moze, pa eto da skratimo pretragu i da bacimo fokus na motore od 6 do 8 ks....


Zamolio bih vas da mi izadjete u susret i da mi sa vasim iskustvom pomognete pri odabiru, kako bih dosao do pravog resenja. Veliki pozdrav jos jednom za sve i hvala vam unapred!



Specijalan pozdrav za gospodina LSI

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6672
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #1 poslato: 23, 05, 2020, 18:13:07 posle podne »
Хвала на поздраву, Перуђа.
Драго ми је да је чамац коначно купљен.
А што се тиче мотора, на једном форуму сам давно читао коментаре о вожњи гумених чамаца и моторима који их погоне.

Било је то на овој адреси: http://forum.ribolovnamoru.com/viewtopic.php?f=18&t=18769.
Можда из те дискусије неки закључак може да се извуче.

Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #2 poslato: 24, 05, 2020, 23:03:48 posle podne »
A, ko bi drugi dao odgovor nego veliki gospodin LSI, zato sam i namenio poseban pozdrav, jer sam svaki put dobio prave odgovore od Vas i to nisam zaboravio, hvala!


Procitao sam sve ovo sto ste poslali, ali osim Tohatscua 9,8, nisam video ni jedno drugo resenje...


Moze li neko, ko je ima slican camac da kaze npr kako se ili kako bi se ponasala Jamaha od 6-8 ks ? Ili nesto slicno tome, bilo sta, bilo kakvo iskustvo mi je zlata vredno ?

Hvala svima! 114

Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1414
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #3 poslato: 25, 05, 2020, 08:44:54 pre podne »
Skoro sam uzeo gumeni camac istih dimenzija 2.9 x 1.3m, vrlo slican maestralu. Njega i Tomos 4 gura odlicno, a ne znam bas da li bi to sve bilo toliko jako da nosi neki motor od 10hp? Pre svega, ti motori imaju minimum 30-35kg, i dosta su snazni pa ne znam koliko dugo bi ti izdrzao taj camac...uzmi u obzir i da je star. Druga stvar, ja ne znam kako bih uneo motor od 35kg a da ne ispadnem iz tako malog camca sa sve motorom  sajkaca

Koliko su teske te Yamahe 6 ili 8hp? Ako plovis uglavnom sam, mislim da ti od 6hp nece nikad zatrebati jaci motor na tako malom camcu. Sa njim ce glisirati.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6672
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #4 poslato: 25, 05, 2020, 09:19:37 pre podne »
Овоме што је Бакара написао, додао бих само ово: у сваком случају, одлучио бих се за двотактни мотор. Постоје два разлога за ово:
- двотактни је у просеку бар десетак кила лакши од четворотактног исте снаге;
- двотактни има већи обртни моменат тако да при стартовању доста брже постиже максималну брзину.


Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže Drivee

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 899
  • www.mojaladja.com
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #5 poslato: 25, 05, 2020, 10:10:33 pre podne »
Treba uzeti u obzir po pecanju bar 40km.. znaci, vozice ga puno..tu postaje problem potrosnja.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1326
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #6 poslato: 25, 05, 2020, 10:41:51 pre podne »
Neki lak dvotaktni motor, pa i Tomos 4 ce ovaj mali camac da lepo gura, 10-15 km/h, sa jako malom potrosnjim goriva, pa mislim da tih 4o km dnevno, nece biti neki veliki problem...
Licno nikada ne bih na ovaj camac stavio motor nad 30 kg, jer ce to za njega biti veliki teret + rezervoar goriva, koji bi za jace motore bio itekako potreban...

Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1414
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #7 poslato: 25, 05, 2020, 11:03:50 pre podne »
..
Licno nikada ne bih na ovaj camac stavio motor nad 30 kg, jer ce to za njega biti veliki teret + rezervoar goriva, koji bi za jace motore bio itekako potreban...
...
I ovo treba uzeti u obzir. Ako dvotaktna 10ka trosi na punom gasu oko 4-5L, znaci da sa onim manjim rezervoarom od 12L imas goriva za 2.5-3 sata. Mi sad ne mozemo da znamo koju ces brzinu imati sa tom snagom, verujem da je tu negde oko 20kmh, sto bi znacilo da bi sa 12L goriva mogao da predjes tih 40km i da ti ostane malo rezerve. Tih 20kmh ce ti na tako malom camcu izgledati kao da letis, pa ako se odlucis za tu varijantu, preporucio bih ti da odmah ugradis sigurnosni prekidac za gasenje motora sa vezicom. Mora se misliti i na bezbednost..  hi
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Drivee

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 899
  • www.mojaladja.com
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #8 poslato: 25, 05, 2020, 13:46:03 posle podne »
Postoje snimci na YT kako ide sa nekim Marinerom 3.3ks, tomos 4 i yamaha 6.. iskreno, slabo to meni ide sa 3.3KS(video na moru) a tomos i nema ni 3ks. Sa Yamaha 6 bas fino ide, kontam oko 20kmh pa nekoj mojoj proceni koja ne mora da bude dobra.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1326
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #9 poslato: 25, 05, 2020, 17:13:56 posle podne »
Ne vidim zasto treba camcu na duvanje od 2,8 m traziti brzinu...
Ja bi radije trazio sigurnost, a ovaj camac sa bilo kojim motorom i brzinom vecom od 15 km/h bice zaista nesiguran za plovidbu s jednim covekom, a za vise ne bih ni da pisem...
Ipak je ovo camac namenjen za uzivanje i vesla, bar ja tako mislim...

Van mreže dell_mare

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 153
  • Pol: Muškarac
    • Leteći Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #10 poslato: 25, 05, 2020, 17:37:31 posle podne »
Ja bih dodao da su to čamci (dingiji i slično) namenjeni za kratka rastojanja pa shodno tome i motori 2-6ks maksimalno. Na 20km plovidbe nije baš svejedno ako krene oluja. Uz to uvek sam mislio da udice i gumenjaci ne idu.

Van mreže Drivee

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 899
  • www.mojaladja.com
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #11 poslato: 26, 05, 2020, 08:21:29 pre podne »
Ne vidim zasto treba camcu na duvanje od 2,8 m traziti brzinu...
Ja bi radije trazio sigurnost, a ovaj camac sa bilo kojim motorom i brzinom vecom od 15 km/h bice zaista nesiguran za plovidbu s jednim covekom, a za vise ne bih ni da pisem...
Ipak je ovo camac namenjen za uzivanje i vesla, bar ja tako mislim...

Slazem se ali 40km nije ni malo malo, toliko nisam niakda napravio za dan. Brizna mu treba ili ce pola dana provesti na putu..

Ja sam vise za skuter... stri stri stri

Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: MAESTRAL 6
« Odgovor #12 poslato: 29, 05, 2020, 22:00:36 posle podne »
Prvo bih iskoristio priliku da vam se svima od srca zahvalim na tome što ste se uključili u ovu temu i sa svojim izlaganjem i iskustvom mi pomogli da razumem još neke detalje u celoj priči. Ne bih sada po na osob nikoga citirao, ali izneću par stvari na svetlo da bi možda i vi mene razumeli.


Kao što rekoh bavim se ribolovom i u letnjoj sezoni mora da se ide daleko u kanjon ( Perućaćko jezero ) da bi eventualno mogao nečemu da se nadam. Do sada sam sa T4 i sa mojom Hondom 7,5 na čamcu nalik elanu ( mada je bio u očajnom stanu ) putovao u jednom pravcu 2,5h po punim gasom i to sa svim mogućim sečenjem vode i držanjem ručice pod punim gasom, neverovtno je da je razlika u 5min bila između Honde i Tomosa, ali to je sada neka druga tema...Znam da je sve ovo pomalo nebezbedno, ali ja u ribolov idem isključivo gledajući vremensku prognozu i ako osetim da nešto može iznenada da krene po zlu što se vremena tiče, ne igram se, već ostajem na  početku jezera, jer oluje i nevreme na Perućcu znaju da budu zaista nezgodne, verujte mi da niste ni svesni koliko, pričam o metarskim talasima u sred avgusta meseca....Da se vratim na temu, znam da bi neki tajmen ili big fut sa nekom 20-ticom nakačenom na sebi  rešili sve moje probleme, a ujedno i ostvarili moje snove, ali pošto trenutno nisam ni približno u situaciji  da priuštim sebi tako nešto, ja sam gledao varijantu da shodno svojim mogućnostima kao i mogućnostima finansiranja goriva napravim kombinaciju sa kojom bih najbrže mogao da pregazim tih 20km odnosno 40km tamo i ovamo, nekada to zna da bude i više, e onda sam shvatio da ja u ovom momentu  mogu da uzmem neki polovan, lagan i mali gumenjak i da na njega stavim neki motor koji će to gurati bar 20km-ph, kako bih za sat vremena mogao da dođem do odredišta. Jer šta je poenta...Leti se šanse za ulov isključivo povećavaju izutra i uveče, ja sa tomosem dolazim gore veoma kasno, a što je najgore popodne kada tek nailazi smiraj dana kada počinje ono najlepše ja moram da bežim nazad, da bih stigao pre mraka kući i gubim ono najlepše vreme za pecanje, a izutra ne stižem, faktički mi ostaje ono dnevno prženje po suncu i to je počelo toliko da me nervira da sam  shodno svojim mogućnostima kupio ovaj čamac, da pokušam da tu vremensku distancu svedem na minimum, imam Hondu 7,5 ks ali ona je teška nekih 38 kg i neće dati rezultat sigurno, zato i želim da kupim neki dvotaktni motor od 6-8 ks, premda ću svakako Hondu probati, ali znam da se uzalud nadam, motor je trom, nema taj prenos, plus teretna elisa, već sam pisao o tome ovde i od toga sam digao ruke, nju čuvam za novi metalni čamac koji ću dogodine da kupim da imam isključivo za društvo, uživanje u prirodi i vožnju jezerom, ali ovaj momenat trenutni je isključivo ribolovački faktor. Nadam se da sam ovim izlaganjem uspeo bar malo da vam približim ono što me tišti. Još jednom svima vam od srca hvala što ste se u ovolikom broju uključili u ovoj temi! Pozdrav iz Užica.