Dragi prijatelju hvala ti mnogo na brzom odgovoru, naporu i vremenu koje posvecujes mojim problemima.
Pa da pocnem redom da bi pojasnili stvari.
P-Pitanje O- Odgovor /Komentar
P - Једна је да ли је пловило пријављено на царини приликом довоза, тј. да ли је урађено
увозно царињење и да ли је издато решење о привременом увозу?
o- Na carini nije nista carinjeno (carinik je sve lepo pogledao pitao gde nameravam sa tim)
objasnio sam mu to(letujem u Srbiji na Dunavu) , vratio mi je pasos u kome nista upisano nije osim
pecata da sam usao sa autom i prikolicom, normalan ulaz u zemlju . Nema nikavog uvoza ni
stalnog ni privremenog da bi neko carinjenje bilo potrebno, jednostavno provodim leto vracam to
nazad ne uvozim nista da bi to moralo biti registrovao u Srbiji.
Brod je duzine 7,87 m a prikolica ima oko 11m duzine.
P - Да би пловило, требало је да добије одговорарајућу дозволу - из питања би се дало
закључити да ово више не важи али мени то није познато.
O- Receno mi je da mi ta dozvola vise ne treba (zakon promenjen) jer se radil o plovilu koje je
registrovano u (EU- Austrija).
Ranije sam to dobijao (zahtev Kapetanija) na mesec dana i placao oko 80€ na mesec dana, pa
ponovo za sledeci mesec do sada nikad nisam pitao koliko meseci najduze tako mogu ali je
princip koliko platis meseci toliko vozis. Ja sam obicno provodio 3-4 meseca pa nazad.
Ali ima tu jos jedna stvar a to je posto sam ucestvovao u Regati Vode Vojvodine (obicno tako sezonu
pocinjao) postojala je grupna dozvola za sve ucesnike a i moje plovilo je na listi ucesnika sa listom
clanova posade. To znaci da inicijalna prijava postoji. Ja sam usao u Srbiju drumskim putem a ne
plovnim i porinuce je obavljeno u Starim Banovcima a start Regate je bio u Novom Sadu i prijava
je isla preko kapetanije Novi Sad. Mislim tu nema nista sporno.
Moglo bi jedino da bude sporno sto se posle zavrsetka Regate Vode Vojvodine nisam prijavio ako
je vec taksa ukinuta a prijava i dalje ostala obavezna to neznam.
Jos je jedna stavar je interesantna, ja sam posle Regate VV produzio za Srebrno jezero,Djerdap
Tekiju, Kladovo pa nazad posle par nedelja a to je u nadleznosti raznih kapetanija jesam li svuda
trebao da se prijavljujem. Jel dovoljno radio stanicom u njihovij zoni pozvati ih i obavestiti da cu u
njihovom reonu biti par dana. Moram li se tada i odjaviti dan kad odlazim ili unapred (koliko
unapred). Te stvari mi isu dobro poznate priznajem.
P- Оно што мене занима, речено је да пловило поседује међународну саобраћајну
(пловидбену) дозволу - да ли је то дозвола издата у Аустрији?
O- Da dozvola je izdata u Austriji plovilo je tamo registrovano, plovi pod austiskom zastavom i
regularno kako to zakoni nalazu tamo osigurano solidnim osiguranjem (internacionalno vazecim).
P- Да ли власник пловила поседује дозволу за УМЧ издату од неке наше капетаније или се
ради о дозволи издатој у иностранству?
O- Da vlasnik plovila poseduje dozvoli UMC izdatu u Austriji (medjunarodnu) ali vlasnik poseduje i
UMC izdatu u Srbiji takodje medjunarodnu posto jevlasnik plovila ujedno i gradjanin Srbije
(duplo drzavljanstvo).
p - Мислим да, овако или онако, то нема утицаја на основни проблем - да ли је пловило до
сада морало да напусти Србију и да ли ће власник имати неких проблема кад буде покушао
да пловило извезе преко границе.
O- Pa to je sustinsko pitanje. Do sada sam posle svake zavrsene sezone znaci negde krajem
septembra / pocetkom novembra sa brodom na prikolici napustao teritoriju Srbije i vracao nazad
u Austriju.
To prosle godine (zbog privatnih neodloznih obaveza) nisam uradio, ostavio sam brod na svom
imanju koje posedujem u Srbiji (regularno prijavlljen boravak) hteo sam da to obavim
Februaru/Martu/2020, ali zbog KORONE je sve to planiranje otislo u majcinu i sada smo tu gde
smo.
I to su pitanja svih pitanja . Ako brod vracam kad se otvore granice(kada ce to biti ??????) sta mogu
treba da ocekujem .