Postoje takvi motori, i danas neki kompresori rade na taj sistem bućkanja ali je to starije i od mene tako da ne bih to razmatrao :)
Au brate al si ga rekao... pa to je kao kad bi rekao da danas mlada Sofija Loren ne bi bila riba jer nije imala dve sise okrugle i tvrde ko rukometna lopta, naduvane na 2 bara, a to se danas kupuje za par stotina evra...
Brodovi srećom još nisu postali automobili, uglavnom se ne grade se sa idejom "da će za 5 godina ionako biti zamenjeni za novi model sa većim tač-skrinom, a kad je već tako zašto bi im motori trajali 40"... i dodatno mi svi pratimo stranjske oglase, uključujući i tebe, a većina lađa koja je kupljena i doterana su otprilike to godište, možda od tebe ne, ali od mene svakako stariji
@Terca
Sa druge strane zanima me to oko radne temperature motora i termostata koji se otvara na ispod 60 stepeni. Stvarno nemam iskustva sa mariniranim motorima mad sam se davno spremao da ih pravim
Šta je svrha rada na 50 stepeni? Ima li neke literature? Moj prvi cilj na brodiću je pravljenje zatvorenog sistema hladjena ako ga već nema.
To sam već napisao, motori sa direktnim hlađenjem koriste morsku vodu (iliti rečnu kada brod plovi po reci) za hlađenje, uđe kroz usisnu korpu ili kroz bunar, pumpa je protera kroz motor koji hladi, izađe u izduvnu granu, i hladi i nju, onda u mufler i napolje. To je najjednostavnije, pouzdano, lako razumljivo, lako popravljivo van ovlašćenog servisa... proizvodi onaj predivni zvuk trabakule na auspuhu, "buć- buć- pa pljus" kao pravi brod, a ne kao golf dvojka... ali ima i svojih mana, kao i sve u životu (Kao i Sofija Loren
).
Jedna od mana je da sva ta voda koja je u opticaju mora biti ispod 55 stepeni jer je to temperatura od koje se značajno povećava evaporacija soli (a soli jelte ima i u morskoj vodi i u rečnoj)i, ili taloženje "suvog ostatka", iliti formiranje kamenca. U morskim uslovima se i pored niske temperature vode (niže od 55) motori ispiraju (skidanje krečnjačkih naslaga) na svakih par stotina motosati, u slatkovodnim slovima taj režim je opušteniji.. a da budem iskren, kod nas retko ljudi to rade, većina njih tek kad problem hlađenja postane primetan ili ako/ kad im se pera od impelera zaglave po motoru.
To opet ne znači da je motor "hladan" ili "pothalđen" kako često tvrde domaći stručnjaci opšte prakse, nego se takvi motori projektuju da je protok vode i hlađenje u optimalnoj radnoj tački neće podgrejati vodu na preko 55.
(sa ovim možete povezati i onu oznaku "e" ili "economic" na termostatima boljera, to je najviša temperatura do koje se kamenac taloži "prihvatljivom brzinom")
I onda (i to sam već napisao), najčešće je voda do oko 45- 50 stepeni na izlazu a pri tome se ne zagreva više od 10tak stepeni dok prođe kroz motor (kad je termostat skroz otvoren) jer se opet motor projektuje da može može da plovi kad je temepratura mora 30 stepeni.