Autor Tema: Potencijalna štetnost rada brodskog motora u leru/u mestu  (Pročitano 8913 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Potencijalna štetnost rada brodskog motora u leru/u mestu
« poslato: 27, 04, 2020, 19:06:16 posle podne »
i još da zamutim malo, treba nam stav vrhunskih poznavalaca motoristike:
koliko je opravdano masovni koristiti motor sa alternatorom kao agregat, u leru, a ne u toku plovidbe... to je daleko van projektovanog režima rada za jače motore, koliko je preporučljivo i kada, koji su nedostaci... na koji način i na kojim obrtajima se to radi optimalno... koji su kriterijumi da se doda agregat... da li su svi motori u tom pogledu isti... ima milion pitanja, lepo bi bilo da neko ko se razume sortira misli (možda je za posebnu temu, znaće to administratori)
« Poslednja izmena: 28, 04, 2020, 14:00:22 posle podne Bakara »
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #1 poslato: 27, 04, 2020, 21:12:08 posle podne »
Evo nove teme, da malo prodiskutujemo a potencijalno i naucimo nesto.

Sa moje tacke gledista, ako brodski motor na leru ima dovoljno podmazivanje i hladjenje, ne vidim sta bi mu smetalo osim sto bi se tu nakupilo dosta radnih sati..
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #2 poslato: 27, 04, 2020, 21:40:29 posle podne »
Fina tema. Ja sam imao sinoć situaciju posle oblačnog dana (a sa samo 100w panelom) da moram da upalim brod na motorni acc pa tek onda vebasto preko njega, jer grejanje vuče struju dok se ugreje gorionik. Tako da mi je motor jedno pet minuta radio kao agregat za pokretanje grejanja koje i nije vezano za motorni sistem već samo elektro. Što se tiče brodskog motora kao agregata, ko bi trpeo toliko dugo vibracije na brodu?

Van mreže djbtea

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 273
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: fjord gliser
  • Marina: stara centrala dorcol
  • Veličina: 6.10
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #3 poslato: 27, 04, 2020, 21:48:36 posle podne »
ko ima dobar brodski motor u svakom slucaju za pomoc je boli i manje bucniji od agregata, a naravno da uz njega solarni sistem je mamara, a sada i nije toliko veliki rashod kao nekada u zavisnosti od velicine i potreba na plovilu  pozdrav. 114 114 harm sajkaca

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #4 poslato: 27, 04, 2020, 21:55:01 posle podne »
Koristim vise agregat nego brodski dizel motor za dopunu akumulatora.
Kod koriscenja  motora ima dve prednosti:
- alternator mi daje 14.3 V, dok benzinski Zipper agregat daje13,8V ( te napone regulise punjac Waeco 12V25A sa 4 nacina punjenja).
Vlasnik firme Akumulator-shop mi rece pre neki dan kada sam od njih kupio NBA italijanske duboko praznece kiselinske polutrakcione akumulatore od 110Ah da bi se  oni kompletnije i brze punili na strujama blize i nesto preko 15V nego onim oko 14V.
- bojler na plovilu ima sistem grejanja vode na 220V kada je u marini i preko razvoda cevi sa toplom vodom iz motora , tako da radom motora pored punjenja akumulatora, dobijam i vrucu vodu koja mi mnogo znaci u hladnim visednevnim danima boravka negde u divljini.

Kako se taj rad na leru odrazava na motor ne znam ali iskopcavanjem kopce moguce je broj obrtaja dizel motora malo povecati (sa 1.000 na 1.500, naprimer).
Negde procitah da dizel klasicnim motorima vise prija rad ne visim obrtajima.
Za benzinske verovatno vazi drugacije pravilo, a mozda i ne vazi.
« Poslednja izmena: 27, 04, 2020, 22:28:46 posle podne Misha D »
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #5 poslato: 28, 04, 2020, 08:07:57 pre podne »
Ja sam vise puta punio akumulator za auto(ostavljena svetla upaljena) na honda 20. Spojim, upalim i na leru mi puni sa 13.7V. za sat i po potrosena 1l benzina, mozda malo jace i uglavnom je vec spreman za anlasovanje.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #6 poslato: 28, 04, 2020, 09:08:32 pre podne »
ajd da pojasnim šta je pitanje:
svi znamo da može tako da se puni, da nije skupo... nije u pitanju regulacija punjenja, može se promeniti regler, može se dopraviti pobuda na diodnoj ploči alternatora na sto načina d ase dobije ma koji napon, spram akumulatora koji se koristi. NIsu u pitanju ni brendovi akumulatora...

Pitanje je sledeće: ako se motor koristi za punjenje, u leru, na malom broju obrtaja, ne u toku ili posle plovidbe, bez opterećenja... u tom režimu motor jaaaako teško dostiže projektovanu radnu tačku, tj. radnu temperaturu. Primer koji imate lako da proverite je recimo automobil, startujte motor, ostavite ga u leru na parkingu i čekajte da se digne temperatura antifriza na 90 stepeni... čekaćete jedno veoma duuuuugačko vreme.

I upravo zato, tako motor radi praktično pothlađen, i postoje teorije koje kažu da mu je i ulje nedovoljno zagrejano i da se motor slabo podmazuje, bez obzira što mu uljna pumpa radi, očitava se pritisak ulja na cageru itd... odnosno motor se tako ubrzano haba. Ako se to često i dugo radi skraćuje mu se radni vek (tako kaže ta teorija).

A pitanje su: da li teorija stoji, ako stoji da li zaista i kada takva upotreba postaje opasno, koji su motori više a koji manje osetljivi, ako se to već radi kako bi bilo najbolje da se radi itd.... ima prostora za ozbiljno teoretisanje i mrsomuđenje.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #7 poslato: 28, 04, 2020, 09:40:11 pre podne »

Pitanje je sledeće: ako se motor koristi za punjenje, u leru, na malom broju obrtaja, ne u toku ili posle plovidbe, bez opterećenja... u tom režimu motor jaaaako teško dostiže projektovanu radnu tačku, tj. radnu temperaturu. Primer koji imate lako da proverite je recimo automobil, startujte motor, ostavite ga u leru na parkingu i čekajte da se digne temperatura antifriza na 90 stepeni... čekaćete jedno veoma duuuuugačko vreme.

To je tacno, ali samo zato sto se motor greje brze na vecim obrtajima, a kada postigne tu temperaturu na leru, radice na leru i temperatura ce biti konstantno 90-95 i cak ce morati i ventilator da se pali da ga ohladi.
Naravno, ovo je za auto e sada za brodski motor ne mogu da komentarisem, nit ga imam nit poznajem materiju. U jedno sam siguran, da mu smeta rad na leru, ler na motoru ne bi ni postojao.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #8 poslato: 28, 04, 2020, 10:17:49 pre podne »
Pa da radi podhladjen to je tacno ali sve jedno i kad kreces bilo gde prvo upalis motor da radi u leru neko vreme dok se ne spremis i odvezes pa tek onda krenes. Mislim da je bitnije da broj obrtaja ne bude manji dok je motor i tecnosti ne postignu neku radnu temperaturu. Po meni laicki mislim da mu 10 minuta lera nista ne smeta a zatim neki lagani gas dok ne postigne temperaturu. Posle sta god da mu radis dok mu ne arcis obrtaje ne bi trebalo da mu smeta. Komsija kamiondzija upali veliku Skaniju od Budimpeste do Lisabona je vise ne iskljucuje:)

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #9 poslato: 28, 04, 2020, 10:44:40 pre podne »
Ajde da pojasnim moj odgovor, mada naslov teme nije adekvatan zelji pokretača i prakitčno upućuje na do sada date odgovore (možda prikladnije:Potencijalna štetnost rada brodskog motora u leru, tj.mestu)
štetnost rada na leru ne znam kao što i napisah, ali sam objasnio korisnost upotrebe brodskog dizel motora kao agregata (što se i tražilo u temi), a to je istovremeno punjenje akumulatora i topla voda na mom tipu bojlera.
I jedna dodatna korisnost, pre svega za susedna plovila pa i za mene u kabini:u opšte željenoj tišini reke buka auspuha mog motora je prilčno manja od buke novog agregata od 1kw(koji obično radi 4-5h sa punim retervoarom), pa makar ga iznosio i na obalu što uvek nije moguće zbog eventualne kiše, nepristupačne obale, krađe...
Agregat obično koristim noću, pa ako mora da radi na pramcu plovila nije baš prijatno za spavanje ni meni,a ni okolini.
Zvučna izolacija brodskog prostora je solidno urađena.
Ipak, bez obzira na kvalietetan auspuh i izduvni sistem, uvek postoji rizik spavati u kabini kada je motor u pogonu, pa se opet vraćamo na korisnost i bezbednost rada agregata.
« Poslednja izmena: 28, 04, 2020, 11:08:15 pre podne Misha D »
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže djbtea

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 273
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: fjord gliser
  • Marina: stara centrala dorcol
  • Veličina: 6.10
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #10 poslato: 28, 04, 2020, 11:13:59 pre podne »
Misho apsolutno ste u pravu ,to sam i ja rekao motor kada radu na ler gasu je neuporedivo tishi udobniji od svakog agregata a ima i vishe funkcija.Da radi i ceo dan nishta mu nesmeta to provereno znam zato shto maistori kada sklope motor ili u firmi upale i ostave na leru dugo da radi bash dugo pa posle toga ponovo preshteluju i predaju vlasniku .Izvinjavam se pricam o stabilnim a ne vanbrodskim motorima,i kao shto neko rece promeni se regler ali meni je moj drug svoje vremeno na Volvo motor stavio veci alternator novije generacije tako daje skoro duplo jaci stari je imao 60 a ovaj100 amper
casa punjenja radi ako sam se dobro izrazio  pozdrav

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Brodski motor kao agregat za struju
« Odgovor #11 poslato: 28, 04, 2020, 11:28:07 pre podne »
Brodski dizel motor ima isti protok rečne/morske vode za hlađenje i kada se startuje i kada radi sat-dva, tako da sporije postiže radnu temperaturu od dizel motora za kola, jer impeler,tj.pumpa za vodu radi konstantno sa istim brojem obrtaja.
Koliko to utiče na dugovečnost motora, trošenje četkica alernatora, akanje anlasera.... je samo neko od pitanja, a takodje nabija se satnica, pogotovu bitan podatak kod onih plovila kojima intrumenti rade precizno , jer je satnica jedan od bitnih dokaza o predjenoj kilometraži, što uvek nije adekvatano baš iz pomenutog načina korišćenja motora kao agregata.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Potencijalna štetnost rada brodskog motora u leru/u mestu
« Odgovor #12 poslato: 28, 04, 2020, 13:58:11 posle podne »
Ja na mom starom torpedu imam jedan ventil kojm mogu da podesim kolicinu vode ne zavisno od izduvne grane. Pa tako kada je napolju vruce otvori se skroz ventil a ako je hladno smanji se protok kako bi motor brze dosao na svoju radnu temperaturu
« Poslednja izmena: 28, 04, 2020, 14:00:44 posle podne Bakara »

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Potencijalna štetnost rada brodskog motora u leru/u mestu
« Odgovor #13 poslato: 28, 04, 2020, 19:00:14 posle podne »
Ja uopšte nemam vodeno hlađenje nego oplatni sistem pa zavisim od temperature rečne vode koja hladi cevi i kojima kruži vrela voda iz motora. Zauzvrat lako postiže radnu T.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Potencijalna štetnost rada brodskog motora u leru/u mestu
« Odgovor #14 poslato: 28, 04, 2020, 20:15:39 posle podne »
Evo malo mojih saznanja . Iskustva nemam previse nisam imao potrebe da punim akomulatore na pogonski motor ali....pronasao sam na Hrvatskom forumu da je drzanje motora na leru ili veoma niskim obrtajima pogubno za motor jer je podmazivanje kroz transvezale motora radilice itd na samoj granici protoka a za vremesne motore kojima su povecani zazori na lezajevima jos opasnije . Onda naravno kad je ulje hladno ili pregrejano  razliciti su stepeni podmazivanja. Drugi problem je naravno stvaranje garezi na ventilima usled slabog potiska izduvnih gasova. Oni ne koriste motore za punjenje nego za veoma sporo kretanje tj panulanje i svuda sam procitao da obavezno za panulu koriste pomocne motore malih snaga  3-5 konja koji rade sa svojih pola gasa da bi postigli kretanje koliko veliki motor. Naravno nije stetno po malo koristiti motor i dopuniti akomulatore koji su kriticno prazni, ali i tu dolazimo do jos jednog detalja a to je da veliki alternator bije 50 60 ili cak i vise ampera prilikom punjenja i to na 14,4 v sto nikako ne prija dublje ispraznjenim akomulatorima.Desetak ampera struja punjenja je maximalna za sigurno filovanje kiselinskih akomulatora za duboko praznece ne znam. Mada i tu sam skoro kupio dva exide sprinter akomulatora gde se preporucuje napon punjenja 13,8 volti.
nikad kravata nikad stalni posao