E, ovako treba... > Brodski motori

Brodski ili vanbrodski motor

(1/3) > >>

Misha D:
Vanbrodski: veca potrosnja od dizel brodskih, mogucnost podizanja u plicacima, lakse upravljanje kod plovidbe krmom, servis motora jacih od 25-30ks trazi skidaje motora koje nije lako zbog tezine preko 80-100kg, kod vecih talasa na kosavi mogu ostajati neko kratko vreme van vode i hladjenja (tako oštećeni impeler je praktično nemoguće zameniti negde na terenu jer se mora skidati noga iznad vode).
Brodski za Z nogom: najrizicnija varijanta kod onih koji ne vode racuna o redovnom servisu (osim onih sa Volvo Z nogom), uglavnom su benzinski sa velikom snagom i potrosnjom, laksa plovidba - upravljanje krmom, traze velike rezervoare.
Brodski sa osovinskim pogonom: najizdrzljiviji kod duzih plovidbi i visegodisnjeg koriscenja, uglavnom su dizel sa prihvatljivom potrosnjom, za plovidbu krmom su neprakticni ukoliko ne postoji i prednji-pramcani motor, mora se voditi racuna o gazu, najsigurniji u ektremnim uslovima plovidbe pri jacem vetru, buka kod lose izolacije masinskog prostora moze biti ogranicavajuci faktor, najmanji rizik od pozara kod uliva goriva i kod koriscenja.

calypso2:
Kakve veze ima ako je Volvo Z  noga ili Mercruiser? Z noga mora da se odrzava i sevisira  sa vecom paznjom i redovnije nego motori...I kosta min kao jos jedan motor da imas.
Ja sam na tri broda imao Merc Bravo3 i nikada problema, a na Bavariji sa 100 sati sam imao Volvo Z i mecku rodio sa desnom nogom...
Za Merc su jeftiniji delovi inace.
(najgori je za odrzavanje Volvo IPS ili Merc Zeus ali njih niko nema u Srbiji )

Misha D:
Volvo Z noga ima sistem guma i zaptivki koje ne dozvoljavaju potapanje plovila ukoliko dodje do njihovog oštećenja.
Za ostale motore kod kojih se ne menjaju/servisiraju ti delovi po uputstvu (a ko je video da se ovde uputstva poštuju) to je osetljivi deo motora,tj.menjača. Obično se odugovlači sa tim jer se plovilo uvek mora vaditi iz vode.
Jednu od praktičnosti položaja ovih motora kojim se motor izmešta van salona (manja buka, dobija se na unutrašnjem prostoru koji su neki proizvođači iskoristili za dodatnu manju kabinu...) poništava nepristupačnost tim motorima zbog skučenog prostora, ali to je već problem za majstore (a i nema ih mnogo stručnih koji se mogu nositi sa većim kvarovima).

mesechar:
Sad ne znam koliko ova tema ide u dobrom pravcu ali recimo ono sto sam ja istrazivao u vreme kad sam imao camac sa " Z " nogom najpovoljnije noge za odrzavanje su mercruiser Alfa one i alfa one gen 2. Sto se tice guma za kardan i auspuh ni jedna ne moze izazvati potapanje broda ...svi semerinzi su klasika. Bukvalno ova noga ima isti mehanicki sistem kao da je noga vanbrodskog motora a cene rezervnih delova su bas povoljne . da narucis preko e baya set sa sve lezajem kardana 100 dolara.. a ja sam posle gledanja DIY tutorijala na jutjubu sam uradio komplet izmenu svih zaptivki manzetni i lezaja kardana . jedino sto ova noga se preporucuje za snage do 260 konja.
Ali ipak moram priznati da mi plicaci nisu bili mili uvek sam se ledio kad treba da pristanem...zime kad ne izvucem camac neupotrebljive za plovidbu jer se motor mora dobro zazimiti ..kad postoji sumnja da ima neki problem camac mora napolje itd. Nekoliko godina u nazad sam na vanbrodskoj jamahi i mislim da mi je konfornija opcija po pitanju plovidbe i plitkoj vodi imam bolji izbor propelera ,osnovno servisiranje je lako a za vece servise imam opciju da izvucem camac i odradim na prikolici ili opciju kod majstora koji ima splav na splavu vrabac dizalicu skinemo 50 konja za deset minuta i ako treba prospemo mu creva dok si rekao keks a camac se ljuska  vezan...

dell_mare:

--- Citat: Misha D  05, 01, 2020, 21:55:18 posle podne ---Vanbrodski: veca potrosnja od dizel brodskih, mogucnost podizanja u plicacima, lakse upravljanje kod plovidbe krmom, servis motora jacih od 25-30ks trazi skidaje motora koje nije lako zbog tezine preko 80-100kg, kod vecih talasa na kosavi mogu ostajati neko kratko vreme van vode i hladjenja (tako oštećeni impeler je praktično nemoguće zameniti negde na terenu jer se mora skidati noga iznad vode).
Brodski za Z nogom: najrizicnija varijanta kod onih koji ne vode racuna o redovnom servisu (osim onih sa Volvo Z nogom), uglavnom su benzinski sa velikom snagom i potrosnjom, laksa plovidba - upravljanje krmom, traze velike rezervoare.
Brodski sa osovinskim pogonom: najizdrzljiviji kod duzih plovidbi i visegodisnjeg koriscenja, uglavnom su dizel sa prihvatljivom potrosnjom, za plovidbu krmom su neprakticni ukoliko ne postoji i prednji-pramcani motor, mora se voditi racuna o gazu, najsigurniji u ektremnim uslovima plovidbe pri jacem vetru, buka kod lose izolacije masinskog prostora moze biti ogranicavajuci faktor, najmanji rizik od pozara kod uliva goriva i kod koriscenja.

--- Kraj citata ---


Miša objasnio suštinske stvari. Dodao bih da ako se nauči održavanje brodskog motora sa osovinskim vodom, majstor retko ili nikad treba. To je kao kad se nauči vožnja bicikla, traje doveka.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju