Autor Tema: U potaji  (Pročitano 12354 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: U potaji
« Odgovor #15 poslato: 18, 11, 2019, 14:59:31 posle podne »
Dule,

Splav mora biti registorvan i to resava recna policija. Splav je plutajuci i registruje se kao camac uz drugacije naknade. Zasto policija ne radi svoj posao, to je vec neko drugo pitanje.
Dakle, ako nije registrovan, kazna i to je to. E sada za mesto, to ne znam kako ide..

a neće me mrzeti ni za ovo da ponovim: registracija, upis u upisnik, provera registracije, plovidbenih, plutajućih dozvola, itd... uopšteno sva pitanja koja su u vezi sa bezbednošću plovidbe... nisu u nadležnosti policije, (odnosno Ministarstva unutrašnjih poslova).
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: U potaji
« Odgovor #16 poslato: 18, 11, 2019, 15:27:54 posle podne »
Slazem se, jer zakon nije isti za sve u ovoj banana drzavi!
Drivee, moram ovo da prokomentarisem, molim te bez ljutnje:
Drzava u kojoj ja zivim nije banana drzava, vec se zove Srbija i ja je volim i postujem do bola. Mozda to neces shvatiti, ali imaj u vidu da sam ja skoro 30 godina ziveo u ES, u tim "uredjenim drzavama", pa mi nakon toga ova drzava dodje kao Vrnjacka Banja... Svima koji to ne veruju preporucujem pasos u dzep, pa preko grane u med i mleko...

Terca,
Zahvaljujem se na vrlo strucnom i lucidnom komentaru. Mislim da si sve rekao ovom poslednjom recenicom:
Meni je najbolji vic što krajem 2019. vlada donosi i uredbu kojom bi Zakon o vodama nekako počeo da se primenjuje i u Beogradu  sajkaca.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: U potaji
« Odgovor #17 poslato: 19, 11, 2019, 08:11:05 pre podne »
Nema potrebe da se ljutim ali ipak Srbija je samo banana drzava ili apsurd drzava i nista vise, zapravo ne pricam o zemlji kao zemlji vec o ljudima koji je vode i ljudima koji zive u njoj. Ima nas raznih. Naravno da volim svoju drzavu ali sta se kod nas radi to je za plakati. Pogledamo Kesica par epizoda i onda shvatis... od tuda i rec banana drzava.

@Terca

Dakle, proveru registracije, kaznjavanje- ne moze da radi recna policija? Siguran si? Nebih se slozio.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: U potaji
« Odgovor #18 poslato: 19, 11, 2019, 08:53:00 pre podne »

@Terca

Dakle, proveru registracije, kaznjavanje- ne moze da radi recna policija? Siguran si? Nebih se slozio.

Siguran sam. To radi inspektor bezbednosti plovidbe, a na osnovu zakona o bezbednosti plovidbe na unutrašnjim vodama kao i uredbe o uslovima za plovidbu i pravilima plovidbe na unutrašnjim vodama. Ta osoba je službenik ministarstva saobraćaja i infrastrukture, uostalom kao i kapetani po kapetanijama, a ne MUP-a.

Zabrninjavajuće je da se ovi propisi baš toliko ne poznaju u Srbiji, a svi imamo nekakve dozvole za svašta nešto...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: U potaji
« Odgovor #19 poslato: 19, 11, 2019, 09:53:13 pre podne »
Terca

U NS, pored policije, ide uvek neko iz kapetanije sa njima. Znaci, recna policija i jos neko iz kapetanije. Camac je recne policije.Zaustavljaju i pisu kazne. Tako da, isti ti mogu da provere registraciju splavova..

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: U potaji
« Odgovor #20 poslato: 19, 11, 2019, 10:45:31 pre podne »
Novi Sad nema rečnu policiju, policijska ispostava za bezbednost na rekama postoji samo u Beogradu...

Čamci u NS koje si video su vlasništvo granične policije. Postoje i čamci u vlasništvu grada koji su dati policiji na korišćenje. Ti čamci se veoma se retko koriste, često ni oni nisu "registrovani" kako treba,  policajci se uglavnom satraše da pruže podršku ribočuvarima u okršajima sa naoružanim ljubiteljima prirode i ribolova svih vrsta, i onda su u čamcima upravljača voda. Na čamcu (sa kabinom)  su nalapljene nalepnice "ПОЛИЦИЈА"... a ove godine je slabo isplovljavao srećom, kažem "srećom" jer  su ga do sada koristili uglavnom da vade i prevoze leševe utopljenika.

Opet, ne može ni "neko (bilo ko) iz kapetanije" da se bavi nadzorom nad sprovođenjem zakona. To mora da bude inspektor plovidbe. Znači, ne ide nekakva "rečna policija" u kontrolu, nego ide inspektor plovidbe, on nekog "zamoli" da ga voze jer inspekcija plovidbe nema svoj čamac u NS, verovali ili ne.

I toliko o tome, ne treba mešati bezbednost plovidbe i rekreativnu nautiku sa okupacijom reka na srpski način.

Ne treba ni offovati temu ljudima... tema koja je pokrenuta je zakon o vodama, (ne)sprovođenje istog, način davanja vodnog zemljišta u zakup, uredba, cenovnici, nadoknade, licitiranje i drugo što će u budućnosti značajno da promeni uslove bavljenja rekreativnom nautikom.
Usput tema može biti i nesposobnost nautičara i udruženja da u tom procesu učestvuju na svoju (ali ne samo na svoju) korist, i ni na čiju štetu.



I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže GuyFawkes

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • Pol: Muškarac
  • Nećemo dugo
    • Schaco
  • Brod tip: Scand
  • Marina: Gabbiano
  • Veličina: 7.3
Odg: U potaji
« Odgovor #21 poslato: 19, 11, 2019, 14:19:29 posle podne »
a neće me mrzeti ni za ovo da ponovim: registracija, upis u upisnik, provera registracije, plovidbenih, plutajućih dozvola, itd... uopšteno sva pitanja koja su u vezi sa bezbednošću plovidbe... nisu u nadležnosti policije, (odnosno Ministarstva unutrašnjih poslova).

Izvinjavam se na još jednom off-topicu (možda valja ovo nastaviti u drugoj temi) ali ovo mi je jako zanimljivo. Zapravo znam za ovu informaciju od ranije, da rečna policija u Bgd ima pravo da te zaustavi i prekontroliše plovilo samo ako ima osnovanu sumnju da tipa imaš nedozvoljene supstance na plovilu, ilegalno prevoziš imigrante itd. a da jedino inspektor plovidbe ima pravo da traži dokumenta, kontroliše sposobnost upravljača u plovidbi, bezbednost plovidbe i ostalo (čitaj: proverava količinu intoksikacije upravljača plovilom). E sad, iako sam bio naoružan tim znanjem par puta kada me je zaustavila policija nije mi palo na pamet da im izložim tako nešto jer znam koliko su osetljive dotične persone kada im predočiš da zapravo nisu u nadležnosti (tj 'nemaju moć') i šta mogu da urade ako ih isprovociraš.

Jesi li imao neku iskustvo iz prve ruke koje bi podelio sa nama ili sve ostaje na tome da svi znamo da se ne radi po zakonu ali šta-se-tu-može?
Oh captain, my captain...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: U potaji
« Odgovor #22 poslato: 20, 11, 2019, 11:18:35 pre podne »
Imam da kažem više stavri kao odgovor:

1. Ako je pitanje tačno da li sam lično doživeo da policajac na vodi (napominjem- na vodi) prekorači ovlašćenja na vodi na moju štetu, a da sam ga ja nekom bravurom i objašnjenjem "opametio", onda je odgovor "ne, sačuvaj bože".

U realnosti, rekreativna plovila se veoma retko zaustavljaju u NS... osim u slučajevima da se puštaju niz maticu, da divljaju kod splavova, da ima previše ukrcanih.... i to je uglavnom radila granična policija, retko, preventivno, delili savete a naravno nikakav prekršajni postupak i nisu vodili da ja znam (ima i slučajeva opisanih na ovom forumu).
Kazne jesu naplaćivane pecarošima koji pecaju na govnari usidreni u plovnom putu ili u oknu žeželjevog mosta, ili vezani za stubove, ali je to radio ispektor, nisu ni organi baš kauboji... a kad su već bili "u bunaru" onda su ih pržili i za plovidbene i za UMČ (služba zna za nekoliko slučajeva).

Kada bi se tako nešto i desilo, opet nema nikakve potrebe za bilo kakvom konfrontacijom sa službenim licem, ako službeno lice smatra da si u prekršaju, ono sprovodi prekršajni postupak i ispisuje prekršajni nalog (i mora da ga ima)... a tu piše ko je bio, šta je radio, ko je to utvrdio i tako dalje. Sa tim posle ili ideš i platiš kaznu, ili ne platiš jer prekršajni sudija utvrdi da organ nije nadležan.

2. Ja se nadam da će se nekad u budućnosti razlozi da se ne plovi intoksiniran poređati po sledećim prioritetima:
najpre zbog lične bezbednosti, bezbednosti plovila i posade, valjda je to jasno jer je zapovednik plovila prvi jedini odgovoran za bezbednost plovila, tereta i posade,
zbog bezbednosti drugih,
zbog mira i spokoja okoline,
zbog rizika od materijalne štete,
...
...
onda još jedno tri stotine razloga
...
...
zbog rizika da te neko uhvati i naplati kaznu.

Drugim rečima, kao što svoju decu učim da ako im se ikad desi da se intoksikuju, onda ne sedaju za volan nikako, A NIKAKO IM NE BIH SAVETOVAO da ipak sednu za volan ako znaju na koji način će izbeći plaćanje kazne po zakonu o bezbednosti saobraćaja, tako i ovde ne želim baš da učestvujem u "traženju načina kako da se ipak intoksinira i maltretira sve živo i neživo oko sebe na reci..."
Za pravu intoksikaciju, svaka policija ima alat da  obavesti inspekciju plovidbe ili čak da se plovilo zadrži do njenog dolaska itd.

3. Lično nikad i nisam imao poseban problem sa organima, za ovih par "meseci" iskustva sam uvek registrovao sve svoje čamce bez obzira koliki je porez i da li ima ko da me uhvati na reci, nisam pokušavao da kroz papire provlačim švercovane ili kradene čamce, motore itd, ni one nikad registrovane da se ne bi plaćao porez... slično tome sam se i obučavao da budem sposoban da plovim kuda ja hoći i kako ja hoću pa sam vremenom pribavio sva moguća civilna zvanja (zbog sebe i obuke, ne zbog policije)... opremu imam i da poklanjam jer je opremanje plovila i plovidba zapravo moj hobi, niko me ne tera da se time bavim, valjda je normalno da imam veslo i da znam da ga upotrebim (zbog sebe ne zbog policije)... u kapetaniju ne idem u kupaćim gaćama jer sam ozbiljan čovek pa nigde zapravo ne idem u kupaćim gaćama (zbog sebe a ne zbog papira na vratima kapetanije)... na govnari se ne sidrim jer nema tih novaca zbog kojih bi zamočio ruku u vodu tamo a kamoli da bih jeo ili prodavao ribu odande (opet  zbog sebe)... ribu ne satirem, slabo i pecam, žao mi je... a dozvolu platim (zbog sebe, ako ikad naiđu ribočuvari da se počastimo kao ljudi a ne da bežim ili da podmićujem)

Bilo je i da se popije tu i tamo, bilo je i da se naleti na naopake ljude i službenike, ali su to retkosti... mnogo više pogrešnih stvari sam video od plebsa nego od žandara i inspektora. To ipak ne znači da ne treba da se znaju propisi i da ne treba biti načisto koje su čije nadležnosti, naprotiv. Zato i samo zato sam i ponovio tu informaciju o (ne)nadležnosti.



I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: U potaji
« Odgovor #23 poslato: 20, 11, 2019, 15:31:45 posle podne »
Овај наш Терца ме одушевљава све више и више.
И то не зато што се коначно појавио неко ко пише дуже поруке од мене, већ због садржаја тих порука.
Заиста мислим да је лепо кад постоји неко ко има велико знање и који хоће да га подели с другим.
А ова последња порука заслужује сваку похвалу и требало би свако од нас да је прочита полако и пажљиво. Има шта да прочита.

Хвала, Терца.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: U potaji
« Odgovor #24 poslato: 20, 11, 2019, 18:20:44 posle podne »
clap
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: U potaji
« Odgovor #25 poslato: 20, 11, 2019, 18:23:30 posle podne »
Bravo Terca  114

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: U potaji
« Odgovor #26 poslato: 20, 11, 2019, 18:35:43 posle podne »
Sve je to u redu, ali ipak bih svima na vodi preporčio da je bolje da na zahtev policijskih službenika pokažete dokumenta, i postupite po ostalom što traže. Nikada se ne zna iz kojeg je to razloga. Isključujem tu, naravno, prekoračenje ovlašćenja, zloupotrebu, korupciju i ostale radnje nespojive sa službom.
Možda mislite da u kopnenom saobraćaju može samo da vas kontroliše saobraćajni policajac, naravno da ne, može i policajac iz opšte nadležnosti. Tako i na reci, može vas kontrolisati i rečna policija, a ako je potrebno nastaviti postupak, znaće već kome da vas proslede.
Inače ima jedan član zakona koji lepo kaže šta je i kako je:
Provera zastave, gonjenje, zaustavljanje, zadržavanje i sprovođenje plovila

ZAKON O POLICIJI-  Član 98

U obavljanju policijskih poslova na rekama i unutrašnjim vodama policijski službenik može, u skladu sa posebnim propisima, da:

1) proveri zastavu plovila;

2) zaustavi plovilo;

3) pregleda isprave plovila i lica na plovilu;

4) pregleda plovilo;

5) goni plovilo;

6) zadrži plovilo;

7) sprovede plovilo nadležnom organu.

Gonjenje plovila iz stava 1. tačke 5) ovog člana može započeti ako se plovilo ne zaustavi nakon upućenog poziva na zaustavljanje vidljivim svetlosnim, zvučnim ili znakovima međunarodnog signalnog kodeksa i sa udaljenosti koja omogućava prijem poziva.

Ako se plovilo koje se goni ne zaustavi, policijski službenik dužan je da ga zaustavi manevrom ili upotrebom drugog sredstva.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: U potaji
« Odgovor #27 poslato: 20, 11, 2019, 19:15:10 posle podne »
Titelskom šajkom i hondom 20ks   sajkaca

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: U potaji
« Odgovor #28 poslato: 20, 11, 2019, 19:38:01 posle podne »
U poslednjih 7-8 godina policija me je na vodi kontrolisala 4-5 puta i uvek su bili korektni i prijatni...
naravno da imaju pravo na kontrolu posebno iz razloga sto Inspekcija plovidbe to retko radi ili ne radi,mada su me jednom kontrolisali i oni pre 3 ili 4 godine.
Naiđoše u nekom gliserčiću,bio sam usidren malo iznad petrovaradinskog dunavca prema Oficircu i baš mi je istekla registracija nekih nedelju dana. Ja im objasnio da sam namerno malo prolongirao obnavljanje registracije (3-4 nedlje) da izađem iz leta zbog toga što su mi leti troškovi veliki (gorivo,iće i piće)  25648 flasica i oni sa puno razumevanja mi nisu pisali nikakvu kaznu.
Tako da mogu reći da imam za sada pozitivna iskustva u susretima sa službenim licima na Dunavu

Ti sa Šajkom su prošli bar deset puta pored mene i nikada me nisu ništa pitali..
Dunav je moje more.....

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: U potaji
« Odgovor #29 poslato: 20, 11, 2019, 20:39:30 posle podne »
I ja imam samo pozitivna iskustva, i voleo bih da tako ostane... jh
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek