Imam da kažem više stavri kao odgovor:
1. Ako je pitanje tačno da li sam lično doživeo da policajac na vodi (napominjem- na vodi) prekorači ovlašćenja na vodi na moju štetu, a da sam ga ja nekom bravurom i objašnjenjem "opametio", onda je odgovor "ne, sačuvaj bože".
U realnosti, rekreativna plovila se veoma retko zaustavljaju u NS... osim u slučajevima da se puštaju niz maticu, da divljaju kod splavova, da ima previše ukrcanih.... i to je uglavnom radila granična policija, retko, preventivno, delili savete a naravno nikakav prekršajni postupak i nisu vodili da ja znam (ima i slučajeva opisanih na ovom forumu).
Kazne jesu naplaćivane pecarošima koji pecaju na govnari usidreni u plovnom putu ili u oknu žeželjevog mosta, ili vezani za stubove, ali je to radio ispektor, nisu ni organi baš kauboji... a kad su već bili "u bunaru" onda su ih pržili i za plovidbene i za UMČ (služba zna za nekoliko slučajeva).
Kada bi se tako nešto i desilo, opet nema nikakve potrebe za bilo kakvom konfrontacijom sa službenim licem, ako službeno lice smatra da si u prekršaju, ono sprovodi prekršajni postupak i ispisuje prekršajni nalog (i mora da ga ima)... a tu piše ko je bio, šta je radio, ko je to utvrdio i tako dalje. Sa tim posle ili ideš i platiš kaznu, ili ne platiš jer prekršajni sudija utvrdi da organ nije nadležan.
2. Ja se nadam da će se nekad u budućnosti razlozi da se ne plovi intoksiniran poređati po sledećim prioritetima:
najpre zbog lične bezbednosti, bezbednosti plovila i posade, valjda je to jasno jer je zapovednik plovila prvi jedini odgovoran za bezbednost plovila, tereta i posade,
zbog bezbednosti drugih,
zbog mira i spokoja okoline,
zbog rizika od materijalne štete,
...
...
onda još jedno tri stotine razloga
...
...
zbog rizika da te neko uhvati i naplati kaznu.
Drugim rečima, kao što svoju decu učim da ako im se ikad desi da se intoksikuju, onda ne sedaju za volan nikako, A NIKAKO IM NE BIH SAVETOVAO da ipak sednu za volan ako znaju na koji način će izbeći plaćanje kazne po zakonu o bezbednosti saobraćaja, tako i ovde ne želim baš da učestvujem u "traženju načina kako da se ipak intoksinira i maltretira sve živo i neživo oko sebe na reci..."
Za pravu intoksikaciju, svaka policija ima alat da obavesti inspekciju plovidbe ili čak da se plovilo zadrži do njenog dolaska itd.
3. Lično nikad i nisam imao poseban problem sa organima, za ovih par "meseci" iskustva sam uvek registrovao sve svoje čamce bez obzira koliki je porez i da li ima ko da me uhvati na reci, nisam pokušavao da kroz papire provlačim švercovane ili kradene čamce, motore itd, ni one nikad registrovane da se ne bi plaćao porez... slično tome sam se i obučavao da budem sposoban da plovim kuda ja hoći i kako ja hoću pa sam vremenom pribavio sva moguća civilna zvanja (zbog sebe i obuke, ne zbog policije)... opremu imam i da poklanjam jer je opremanje plovila i plovidba zapravo moj hobi, niko me ne tera da se time bavim, valjda je normalno da imam veslo i da znam da ga upotrebim (zbog sebe ne zbog policije)... u kapetaniju ne idem u kupaćim gaćama jer sam ozbiljan čovek pa nigde zapravo ne idem u kupaćim gaćama (zbog sebe a ne zbog papira na vratima kapetanije)... na govnari se ne sidrim jer nema tih novaca zbog kojih bi zamočio ruku u vodu tamo a kamoli da bih jeo ili prodavao ribu odande (opet zbog sebe)... ribu ne satirem, slabo i pecam, žao mi je... a dozvolu platim (zbog sebe, ako ikad naiđu ribočuvari da se počastimo kao ljudi a ne da bežim ili da podmićujem)
Bilo je i da se popije tu i tamo, bilo je i da se naleti na naopake ljude i službenike, ali su to retkosti... mnogo više pogrešnih stvari sam video od plebsa nego od žandara i inspektora. To ipak ne znači da ne treba da se znaju propisi i da ne treba biti načisto koje su čije nadležnosti, naprotiv. Zato i samo zato sam i ponovio tu informaciju o (ne)nadležnosti.