Slovenačka fabrika Seaway, koja predstavlja respektabilan skadinavski brand Shipman, proslavila je porinuće jedrilice Shipman 63 u Portorožu. Ova nova jahta u korak sledi tradiciju prestižne jedrilice Shipman 50, koja je 2003. proglašena za evropsku jahtu godine u svim kategorijama. Razvojna ekipa uglednih stručnjaka ugradila je u nju još više inovacija za povećanu udobnost zatim što efikasnije maritimne i jedriličarske karakteristike, ne samo kod priobalnog već i okeanskog jedrenja. Posebnost skoro 20 metara duge jedrilice Shipman 63 je osim ugrađene tehnologije od ugljeničnih vlakana i epoksidne smole što opremljenošću i razmeštajem palubne opreme omogućava i sigurno solo jedrenje.
Premijerno predstavljena jedrilica Shipman 63 u velikoj se meri temelji na manjoj i vrlo uspešnoj prethodnici Shipman 50 nastavljajući tradiciju izdignute kabine sa panoramskim pogledom iz salona, lakoćom upravljanja sa malom posadom i odličnih maritimnih osobina koje omogućava trup izrađen od karbonski vlakana i epoksidnih smola. Važna razlika kod Shipmana 63 je podižuća kobilica sa kojom je omogućeno jednostavno sidrenje i pristajanje bez obzira na dubinu, a jedrenje je beskompromisno i sigurno. Na nju je takođe dodato krmeno spremište za pomoćni čamac, kao i zasebna pramčana kabina za skipera.
Razvojnu ekipu sačinjavali su poznati stručnjaci različitih specijalnosti. Michel Desjoyeaux, svetska legenda u solo jedrenju, učestvovao je u projektu u aspektu svih područja solo jedrenja od kokpita do unutrašnjeg navigacionog rasporeda. Giorgio Provinciali i Michel Kermarec, stari znanci sa regata za America´s Cup, pomogli su svojim iskustvom u optimizovanju hidrodinamike (CDF metoda, matematička analiza dinamike fluida), da bi se postigle jedinstvene jedriličarske karakteristike. Zbog dodatne dužine trupa povećan je gaz (tri metra), da bi nova jedrilica u potpunosti iskoristila sve svoje potencijale. Ipak kako je jahta takođe dizajnirana za krstarenja bilo je neophodno konstruisati podižuću kobilicu da bi se gaz smanjio na 1,8m za sigurniju plovidbu u plitkim morima. Shipman 63 se isporučuje sa tri kabine, kakve je ponudila i prethodnica Shipman 50, sa dodatnim komforom u koji je uključena opciona kabina za skipera, kao i šira vlasnička kabina sa posebnom tuš kabinom u vlasničkom kupatilu. Ergonomično oblikovan krmeni dio omogućio je veći kokpit sa dva kormilarska kola za što lakše kretanje.
Sa svojim specifičnim plovnim i jedriličarskim karakteristikama Shipman 63 zadovolji će i najzahtevnije jedriličare, koji svoj aktivni dio života uglavnom provode na regatama, a u zrelim godinama žele što komfornije jedrenje. Jedrilica Shipman 63 nije namenjena samo jedrenju u priobalnim vodama, već i za okeansku plovidbu.
DPS 19,2 m
Dužina vodene linije / Lenght on waterline 17,5 m
Širina / Beam 4,95 m
Gaz / Draught 1,8/3 m
Balast / Ballast 6500 kg
Deplasman / Displacement 16500 kg
Tank goriva / Fuel capacity 910 l
Tank vode / Water capacity 440 l
Tank otpadne vode / Grey water tank 80 l
Broj ležajeva / Berths 6+2
Kabine / Cabins 3+1
Glavno jedro / Mainsail 101 m2
Genova / Genoa 140/180 m2
Flok / Jib 94 m2
Spinaker / Spinnaker 312 m2
Motor / Motor 125 KS (HP)
Builder / Proizvođač
SHIPMAN (DK)
Price / Cena
* Year: 2009
* Current Price: US$ 2,912,000
* Located In Russia
* Hull Material: Composite
* Engine/Fuel Type: Single Diesel
* YW# 54449-1871569