Autor Tema: Shipman 63  (Pročitano 2391 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Shipman 63
« poslato: 26, 09, 2009, 22:33:14 posle podne »
Slovenačka fabrika Seaway, koja predstavlja respektabilan skadinavski brand Shipman, proslavila je porinuće jedrilice Shipman 63 u Portorožu. Ova nova jahta u korak sledi tradiciju prestižne jedrilice Shipman 50, koja je 2003. proglašena za evropsku jahtu godine u svim kategorijama. Razvojna ekipa uglednih stručnjaka ugradila je u nju još više inovacija za povećanu udobnost zatim  što efikasnije maritimne i jedriličarske karakteristike, ne samo kod priobalnog već i okeanskog jedrenja. Posebnost skoro 20 metara duge jedrilice Shipman 63 je osim ugrađene tehnologije od ugljeničnih vlakana i epoksidne smole što opremljenošću i razmeštajem palubne opreme omogućava i sigurno solo jedrenje.
Premijerno predstavljena jedrilica Shipman 63 u velikoj se meri temelji na manjoj i vrlo uspešnoj prethodnici Shipman 50 nastavljajući tradiciju izdignute kabine sa panoramskim pogledom iz salona, lakoćom upravljanja sa malom posadom i odličnih maritimnih osobina koje omogućava trup izrađen od karbonski vlakana i epoksidnih smola. Važna razlika kod Shipmana 63 je podižuća kobilica sa kojom je omogućeno jednostavno sidrenje i pristajanje bez obzira na dubinu, a jedrenje je beskompromisno i sigurno. Na nju je takođe dodato krmeno spremište za pomoćni čamac, kao i zasebna pramčana kabina za skipera.
Razvojnu ekipu sačinjavali su poznati stručnjaci različitih specijalnosti. Michel Desjoyeaux, svetska legenda u solo jedrenju, učestvovao je u projektu u aspektu svih područja solo jedrenja od kokpita do unutrašnjeg navigacionog rasporeda. Giorgio Provinciali i Michel Kermarec, stari znanci sa regata za America´s Cup, pomogli su svojim iskustvom u optimizovanju hidrodinamike (CDF metoda, matematička analiza dinamike fluida), da bi se postigle jedinstvene jedriličarske karakteristike. Zbog dodatne dužine trupa povećan je gaz (tri metra), da bi nova jedrilica u potpunosti iskoristila sve svoje potencijale. Ipak kako je jahta takođe dizajnirana za krstarenja bilo je neophodno konstruisati podižuću kobilicu da bi se gaz smanjio na 1,8m za sigurniju plovidbu u plitkim morima. Shipman 63 se isporučuje sa tri kabine, kakve je ponudila i prethodnica Shipman 50, sa dodatnim komforom u koji je uključena opciona kabina za skipera, kao i šira vlasnička kabina sa posebnom tuš kabinom u vlasničkom kupatilu. Ergonomično oblikovan krmeni dio omogućio je veći kokpit sa dva kormilarska kola za što lakše kretanje.
Sa svojim specifičnim plovnim i jedriličarskim karakteristikama Shipman 63 zadovolji će i najzahtevnije jedriličare, koji svoj aktivni dio života uglavnom provode na regatama, a u zrelim godinama žele što komfornije jedrenje. Jedrilica Shipman 63 nije namenjena samo jedrenju u priobalnim vodama, već i za okeansku plovidbu.

DPS     19,2 m
Dužina vodene linije / Lenght on waterline    17,5 m
Širina / Beam    4,95 m
Gaz / Draught    1,8/3 m
Balast / Ballast    6500 kg
Deplasman / Displacement    16500 kg
Tank goriva / Fuel capacity    910 l
Tank vode / Water capacity    440 l
Tank otpadne vode / Grey water tank    80 l
Broj ležajeva / Berths    6+2
Kabine / Cabins    3+1
Glavno jedro / Mainsail    101 m2
Genova / Genoa    140/180 m2
Flok / Jib    94 m2
Spinaker / Spinnaker    312 m2
Motor / Motor    125 KS (HP)

Builder / Proizvođač
SHIPMAN (DK)

Price / Cena

    *  Year: 2009
    * Current Price: US$ 2,912,000
    * Located In Russia
    * Hull Material: Composite
    * Engine/Fuel Type: Single Diesel
    * YW# 54449-1871569