Autor Tema: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc  (Pročitano 2004 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2207
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #15 poslato: 24, 10, 2019, 15:33:13 posle podne »
I bolje je kupiti neofarban, nego ofarban krš bojom po zarđalom limu... To lepo izgleda par meseci do pola godine, a onda kreće sra*e...
Kvalitet mora da košta.
E problem je kad platimo a ne dobijemo kvalitet.

i ja najviše volim da isporučim neofarban čamac jer da bi bio kvalitetno ofarban morao bi da košta još 150 evra a to zvuči mnogo
Dunav je moje more.....

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 583
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #16 poslato: 24, 10, 2019, 15:36:41 posle podne »
Upravo tako. Takve su i moje  cene. Taj za 450 eur je od lima 1.5mm i ofarban jeftinom bojom. Nema tu velike zarade iskreno receno a i camac od tako tankog lima bude sav izuvijan od zavarivanja. Ja da sebi pravim camac radio bi ga od 3 mm  roll4

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2207
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #17 poslato: 24, 10, 2019, 15:43:04 posle podne »
Ma krvav je to posao...iskroji pa iseci limove pa onda ga sklopi pa vari a kad kažem ljudima da na čamcu od 6 metara ima oko 50m vara samo me gledaju belo i ne veruju....
a država ukinula samogradnju pa je problem registracija
Dunav je moje more.....

Na mreži DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1242
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #18 poslato: 24, 10, 2019, 16:26:31 posle podne »
Drzava nije ukinula samogradnju, vec je ukinula samogradnju bez overenog projekta. I ja mislim da je to dobro, jer se secam svog primera, kad sam se vratio iz inostranstva, pa na vrat na nos  jurno i kupio smederevca s kabinom... To nit je smederevac, nit ima kabinu... I sve u svemu 2,5t... Dobro je da ne izginuh na njemu...
Previse zbudzenih plovila ima na nasim rekama, koji su opasni , ne samo za njihove vlasnike , vec i za ljude oko njih...

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2207
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #19 poslato: 24, 10, 2019, 17:01:20 posle podne »
Mislio sam na samogradnju u pravom smislu te reči...a ne vidim šta znači overen projekat kad niko ne izlazi na tehnički pregled plovila...

čamac može biti registrovan a da je u katastrofalnom stanju i radi se produženje registracije bez da se plovilo i pogleda i to na tri godine!

Ma sutina je samo da se uzme novac gde god može

Nisam za to da razni šporeti i šifonjeri plove po rekama ali kad napravite čamac kako Bog zapoveda u svom dvorištu ne viim razlog da država ne dozvoli da ga registrujete samo zato što nije napravljen u "ovlašćenoj" radionici a pri tom može biti i bolji nego iz iste
Dunav je moje more.....

Na mreži DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1242
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #20 poslato: 24, 10, 2019, 17:11:59 posle podne »
Budens72,
Ne vidim ni ja da je problem platiiti par hiljad dinara za projekt i proracune, po kome mozes praviti kolko hoces camaca do besvesti..

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2207
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #21 poslato: 24, 10, 2019, 20:01:12 posle podne »
Pa ja vidim jer su mi kupci tražili razne dimenzije čamaca, samo dva sam ista napravio do sada....pa kad bih morao za svaki čamac da radim poseban projekat koliko bi to koštalo?
no nemam nameru da se raspravljam,samo iznosim svoje mišljenje u vezi toga
svak posmatra iz svog ugla
Dunav je moje more.....

Van mreže Drivee

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 744
  • www.mojaladja.com
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #22 poslato: 25, 10, 2019, 08:05:36 pre podne »
Mislim da je 50 eura po projektu..

Drugar je kupio camac, namazan jeftinom farbom.. ofraban je posle 2-3 godine istom takvom, camac traje vec 15 godina i NIKAD se ne vadi iz vode sem kada je led. Covek je poznat i znaju ga ljudi sa foruma... Tako da dolazim na racunicu da ako mi traje 15 godina camac, 500 eura / na 15.. ispada da me kosta camac 33 eura godisnje... toliko o farbanju takvih limenih camaca. Da je ozbiljniji i skuplji, drugacije bih razmisljao, ovako za 450-500 eura.. ma necu da se cimam i trosim novac i vreme..

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2429
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #23 poslato: 25, 10, 2019, 09:13:09 pre podne »
Ja ne bih mogao da ga gledam takvog, ali nismo svi isti....

Van mreže Terca

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 510
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #24 poslato: 25, 10, 2019, 09:19:29 pre podne »
Skrenula ova tema... verujem da je važno da eliminišemo neistine:
- samogradnja nije ukinuta
- "overen projekat" je česta zloupotreba proizvođača čamaca koji deluju u crnoj/sivoj zoni, kao i onih koji "overene projekte" izrađuju, a na kraju i samih kapetanija, i to ne postoji zapravo, jer ne postoji ni jedno izdato priznanje ni jednom projektnom birou (imate spisak svih aktuelnih izdatih priznanja na sajtu uprave brodova).
- kod samogradnje podnosi se crtež, skica, tehnički opis, (može i rukom crtano) prilikom objave samogradnje, kapetanija može da traži više ili manje detalja i proverava da li je u skladu sa pravilima gradnje čamaca, http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/viewdoc?uuid=undefined&actid=911925&doctype=og&external=true a kasnije bi trebalo da kontroliše da li je čamac i izrađe u skladu sa tim... pri tom ako u objavi samogradnje napišete da pravite eksperimentalno plovilo onda čak ne mora ni da bude u skladu sa pravilima gradnje čamaca
- Svi proizvođači čamaca koji su pomenuti u ovoj temi a i mnogi drugi, skoro svi u Srbiji ne treba da na tržište stavljaju čamce koji će se registrovati po pravilima za samogradnju, to je zapravo protivzakonito, jeste crna ekonomija u ekonomskom i još više u tehničkom smislu.

Većina, da ne kažem svi proizvođači čamaca koji se žale da nema detaljnog tehničkog pregleda od strane kapetanija, i žale sa da se ne poštuju zapravo zakonske norme, uglavnom žive od tih činjenica na koje se žale.

Ministarstvo zaduženo za sprovođenje ovih tehničkim propisa, tačnije Direktive za rekreativna plovila, jeste ministarstvo za saobraćaj i ekonomiju, a oni opet iz milion razloga ne primenjuju već usvojene propise, najčešće sa izgovorom da se čuva domaća "proizvodnja" do onog momenta dok ne budemo morali da se vladamo po propisima EU, čitaj dok ne uđemo u EU...

Tako na primer Budens, kao proizvođač čamaca, trebalo bi da za svaki čamac izda Deklaraciju o usaglašenosti sa tehničkim propisima, a sam čamac da označi sa srpskim znakom usaglašenosti, ili sa CE ako ga stavlja na evropsko tržište... To bi svakako poskupelo čamac koji on pravi, a cenu mora da plati kupac naravno.

Ovako kako je sad kod nas, država žmuri na jedno oko, proizvođač čamaca dovodi kupca u zabludu da pravi čamce bezbedne za upotrebu jer je on "majstor" a pri tome ne preuzima tržišnu odgovornost na sebe, jer kupac onda nekom zaobilaznom "samogradnjom" upiše svoj čamac u upisnik, a sve na osnovu nekog "overenog projekta" gde se malo ogrebe i neki bivši uposelnik jugoregistra... i svi uživamo u momentu, prizivamo red i pljujemo po državi a kad dođe do reda pljuvaćemo po troškovima.

Ako ste u stanju da osmislite plovilo i da prijavite samogradnju i ispoštujete pavila gradnje onda to i uradite a majstora sa švajs aparatom angažujete da vari, vi gradite brod a on vari, to nije isto....

A opet ako to sve ne znate onda odete kod graditelja čamaca koji će vam prodati svoj proizvod, i on mora biti odgovoran za tehničku ispravnost i mora imati odgovornost za to... drugim rečima njegov proizvod mora (ili bi trebalo) imati srpsku oznaku usaglašenosti sa tehničkim propisima https://www.google.com/search?q=srpski+znak+usagla%C5%A1enosti&rlz=1C1GCEU_srRS819RS819&sxsrf=ACYBGNSDVOTHPwQERBD1T2By89pdXOeDuA:1571987521053&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=6gZyw-C2wE25PM%253A%252C-fKLAJO2vgpeTM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTG3sVVltMoMQ2cpi6qVbXg2xLkMQ&sa=X&ved=2ahUKEwjcnqLu7bblAhWUuHEKHR07AWcQ9QEwAXoECAkQCQ#imgrc=6gZyw-C2wE25PM:

i to naravno mora da se plati i naplati... to jest ili morate nešto znati ili morate imati keša, ne može baš sve u životu da se radi sa "nula bodova".  U stvari, kod nas još uvek može...

Za više inormacija iskopiraću vam ovo:

Direktiva o rekreativnim plovilima

Direktiva je usvojena kao srpski pravilnik, sa obaveznom primenom od 1. januara 2018. a dopuna
119/17 od 1. januara 2019.

Industrija rekreativnih plovila obuhvata proizvodnju brodova određenje dužine, namenjenih za sport i
razonodu. To su često skupoceni i veoma pokretljivi proizvodi sa relativno dugačkim životnim ciklusom,
namenjeni krajnjim potrošačima.
Kada su u pitanju projektovanje i konstrukcija, Direktiva se primenjuje na rekreativna plovila i delimično
završene brodove, lične čamce i komponente (oprema za zaštitu od paljenja, upravljački mehanizmi, cisterne
za gorivo, itd.). Kada su u pitanju izduvni gasovi, direktiva se primenjuje na pogonske motore namenjene za
instalaciju na rekreativnim plovilima i ličnim čamcima. Kada su u pitanju emisije buke, Direktiva se primenjuje
na rekreativna plovila sa pogonom na krmi bez auspuha ili instalacija unutrašnjih pogonskih motora, lične
čamce, vanbrodske motore i pogonske motore koji se instaliraju na rekreativna plovila.

Direktiva se ne primenjuje na sledeće grupe proizvoda:
• Plovila namenjena za takmičenja u brzini
• Kanue, kajake, pedaline i gondole
• Daske za surfovanje
• Originalna istorijska plovila i individualne replike, nastale pre 1950. godine
• Eksperimentalna plovila
• Plovila napravljena za ličnu upotrebu
• Plovila namenjena da uz posadu prevoze putnike u komercijalne svrhe
• Podmornice
• Amfibije, itd.

Za više informacija:
Direktiva o rekreativnim plovilima (2013/53/EU)
Pravilnik o zahtevima za bezbednost plovila za rekreaciju i plovila na vodomlazni pogon (“Sl. glasnik RS” br.
140/2014, 119/17)

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 510
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #25 poslato: 25, 10, 2019, 09:40:05 pre podne »
e sad, da se vrnemo na temu:
čovek je tražio savet, izabrao je već i čamac koji hoće i tako to...

meni se čini da mu je izbor potpuno pogrešan, jer sebe najpre opisuje kao pecaroša... a ja da sam najpre pecaroš meni bi plovidba bila čisto gubljenje vremena.
Izabrani čamac, plekana švancovana dereglija 6x1,25 sa 6 konja ide nekih do 8 na sat na mirnoj vodi, neka je i 9, a to znači da za pecanje recimo 3 km Tise, prvo treba da dođe u Slankamen, recimo negde iz BGD, to barem sat  vremena da se izvuče, pa još sat plovidbe, pa nešto malo manje od sat nasad, pa opet sat do kuće, što za svako pecanje pravi overhead od reda 4 sata, ja to ne bih prihvatio, ili bih vezao čamac negde u Knićanin.

Drugo što je navedeno kao "use case" je plovidba do drugara, rekao bih da je u pitanje Dukatar kod Mošorina... a za to mu treba 3 sata do gore i 2 ipo nazad, za tvrdoj metalnoj klupici koja vibrira... za ubiti se. A vremena u toku dana ostane taman za kafu i pivo, jedno pivo.

Na taj čamac da se stavi 20 konja, brzina bi bila pola km veća a dizao bi talase kao Crveni oktobar, svo gorivo bi u talase pretvorio.

Zato lično nisam zadovoljan izborom jer mi se čini čamac treba da je od onih malih brzih neudobnih za plovidbu (da se držiš za ogradu dok glisira) ako čovek najpre voli da peca... ili spor- udoban- prostran (da ne kažem sa kabinom) ako čovek voli da plovi, a ponekad usput i da zabaci...

Čamci za pecanje koji nisu brzi, a nemaju ni komfor su prihvatljivi samo ako se koriste u okolini od par km, ne ide zajedno "za pecanje" i  "brzina mi nije važna, nego uživanje u vožnji", i ne ide zajedno "uživanje u vožnji" i "plekana klupica koja vibrira a motor na pola metra razdaljine zuji da ne možeš da razmišljaš".
Sa druge strane, jasno je da je čoveku budžet ograničen pa će tako morati morati da se zadovolji sa lošijom varijantom, samo mu to treba jasno staviti do znanja.. "okej za te pare dobiješ kinesku mašinicu sa aliekspresa, kupićeš daiwu kad skupiš neku lovu", taj koncept je jasan.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1366
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #26 poslato: 25, 10, 2019, 09:47:47 pre podne »
...
Na taj čamac da se stavi 20 konja, brzina bi bila pola km veća a dizao bi talase kao Crveni oktobar, svo gorivo bi u talase pretvorio.
...
Slikovito, ali i genijalno objašnjenje jh ok
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2429
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #27 poslato: 25, 10, 2019, 09:49:50 pre podne »
U neki niži budžet može da se uklopi lepo neko orašje, stari uzani hins (koji je doduše prilično gegljiv, ali i brz), ili možda neki tajmen, koji bi u sklopu sa nekim Tomos18, za relativno nisku cifru mogli da pruže glisiranje i brzo stizanje do mesta za pecanje...

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2207
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #28 poslato: 25, 10, 2019, 10:28:41 pre podne »
Skrenula ova tema... verujem da je važno da eliminišemo neistine:
- samogradnja nije ukinuta

Tako na primer Budens, kao proizvođač čamaca, trebalo bi da za svaki čamac izda Deklaraciju o usaglašenosti sa tehničkim propisima, a sam čamac da označi sa srpskim znakom usaglašenosti, ili sa CE ako ga stavlja na evropsko tržište... To bi svakako poskupelo čamac koji on pravi, a cenu mora da plati kupac naravno.

Pogršno sam se izrazio...naravno,nije ukinuta nego su se propisi promenili i ne može se više registrovati sa dva svedoka kao što je bilo dok se nisu uveli novi propisi
Budens72 (Bubalo Dejan) nije proizvođač čamaca i ne živi od toga. Ja samo volim da se bavim malo majstorlukom u domenu nautike jer sam nautičar i od kad znam za sebe sam na vodi i volim čamce i brodove. Ne dajem nikakvu dokumentaciju za napravljene čamce jer ih ni ne proizvodim po nekom planu i modelu već kad mi dođe čovek i kaže, treba mi takav i takav čamac za tu i tu namenu i da li možeš to da mi napraviš ja to ako mogu uradim, naravno da naplatim svoj rad...i to je to. Ne pravim čamce za prodaju za nepoznatog kupca!
Istina je da na svoj rad ne plaćam porez državi ali je takođe istina i da na sav materija koji koristim u izradi a to su limovi,flahovi,profili,cevi pa onda žica za varenje,ploče za sečenje i brušenje gas i sve ostalo pa i struju koju potrošim plaćam porez

i opet kažem svako gleda iz svog ugla...
Dunav je moje more.....

Van mreže Terca

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 510
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moj prvi čamac,,, potrebna pomoc
« Odgovor #29 poslato: 25, 10, 2019, 10:54:18 pre podne »

Budens72 (Bubalo Dejan) nije...


Izvini, nije meni namera bila da tebe najašim po nekom internet forumu bezveze, nije mi to misija ni vizija... nije trebalo da turim nick u misao, samo volim žive primere...

Svakako možeš (a i drugi) da prepoznaš kontekst, toliko ima primera oko nas...

I okej, sebe si opisao kao majstora koji će rado učestvovati u samogradnji čamaca koju drugi ljudi, tvoji prijatelji, rade. E onda, pošto imaš 400 godina staža na Dunavu, i zilion milja pod kobilicom, šmekerski je da kad ti prijatelji dođu, i kažu "ja hoću to i to tako i tako", ti njih zamoliš da skiciraju i opišu na papiru... pa kad nacrtaju onda ih uputiš prvo sa tim papirom u kapetaniju da objave (svoju) samogradnju kod tebe u dvorištu, radionici, gde god. Onda će u kapetanji da pregledaju da li je skica u skladu sa pravilima gradnje, da je overe ako jeste, a možeš i ti na osnovu iskustva da im pomogneš dok crtkaju pred tobom...

Onda oni postanu pravi samograditelji, nauče svašta o čamcima, ti im budeš dobar drug i guru nautike... i u potpunosti ispunjavaš ono kako si sebe opisao. Sa druge strane, oni dobiju čamce po propisima, i u skladu za zakonima, i to im kao pravi gari omogućiš baš ti.

Razlika je verovatno dva odlaska u kapetaniju i možda dve crvene takse, kontam da se isplati. A kontam i da se takve stvari neće dešavati sve dok se dešava ova današnja praksa.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.