Autor Tema: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...  (Pročitano 17234 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #60 poslato: 05, 09, 2021, 12:11:25 posle podne »
Ja bih i dalje pre bio za kvar pumpe ili razdešenost nego da je kvar motora. Crni dim znači da ima više goriva koje nije stiglo da sagori kako treba... Trebalo bi to neki bošista da pogleda...
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #61 poslato: 05, 09, 2021, 13:10:28 posle podne »
Ja bih i dalje pre bio za kvar pumpe ili razdešenost nego da je kvar motora. Crni dim znači da ima više goriva koje nije stiglo da sagori kako treba... Trebalo bi to neki bošista da pogleda...
Sklon sam da izjavim da se u potpunosti slažem sa tobom, međutim ovaj tu lokalni majstor tvrdi da tu oko boš pumpe nema šta da crkne jer je ovo neka potpuno jednostavna pumpa sa jednim jedinim segmentom koji smo pre 4 godine stavili nov u kompletu sa diznom. E sad, ja kao laik po pitanju pumpe još uvek nekako mislim da tu nešto ne štima oko pumpe, međutim tu je njegovo mišljenje kontra mojeg. Možda ću ipak morati naći nekog bošistu...

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk


Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #62 poslato: 05, 09, 2021, 13:16:58 posle podne »
Mada je malo cudno zasto bi se tako ponasao samo posle duzeg rada, ako sam dobro razumeo  sha

Ako nesto znaci, ja sam radio servis dizni, bos pumpi i pumpe niskog pritiska pre nego sto sam uopste pokrenuo motor. Ne znam kako je bilo pre jer nije bio kod mene, ali sad zadimi samo na prvom paljenju ako je napolju hladnije(motor bez grejaca), i primetio sam da zadimi jednom kad sam probao da vidim koliko obrtaja dohvata na punom gasu, pa sam naglo dodao gas od 2500rpm - 3000rpm sto mu je maksimum dok je u brzini. Zadimio je samo u tom trenutku zbog nalgog optrerecenja i nije dimio na punom gasu. Inace uopste ne dimi.
Zato sam pomislio da kod tebe nesto ne opterecuje motor na tim obrtajima, pa da se zato muci i dimi crno.

Ti na osovini imas onaj sistem sa lojanicom? Da li si probao da vidis da se ne pregreva u tom rezimu?


Cekamo Tercu...  sajkaca
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #63 poslato: 05, 09, 2021, 14:35:19 posle podne »
Da to je onaj sistem sa lojanicom, ali se ne pregreva. Vruć je toliko da mogu da držim ruku na njemu. Znači, problem je baš čudan. Inače ni nezagrejan motor ne postiže ono što bi trebalo, ali kada se zagreje situacija se samo pogorša. Pogotovo mi je čudno to što i ako izvrti recimo 2800 o/min, odmah počne da opada, dok ne opadne na 2600.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #64 poslato: 05, 09, 2021, 14:55:53 posle podne »
Nije baš da mnogo pomažemo, ali će sva ova pitanja i odgovori možda usmeriti na mogući problem...
Kako upali tako vruć, lako ili teško? Neko je negde pominjao da ako vruć teško pali, onda se pored ostalih simptoma može sumnjati i na loše stanje motora.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #65 poslato: 05, 09, 2021, 15:56:27 posle podne »
Pali k'o mina i vruć i hladan. Ulje ne jede uopšte, a obrtaji... Bojim se da sledeće godine bude još gore, pa da mu pun gas bude recimo 2400.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk


Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #66 poslato: 05, 09, 2021, 16:43:09 posle podne »
Sklon sam da izjavim da se u potpunosti slažem sa tobom, međutim ovaj tu lokalni majstor tvrdi da tu oko boš pumpe nema šta da crkne jer je ovo neka potpuno jednostavna pumpa sa jednim jedinim segmentom koji smo pre 4 godine stavili nov u kompletu sa diznom. E sad, ja kao laik po pitanju pumpe još uvek nekako mislim da tu nešto ne štima oko pumpe, međutim tu je njegovo mišljenje kontra mojeg. Možda ću ipak morati naći nekog bošistu...
Vidi ja totales nemam pojma šta na tom motoru odredjuje količinu goriva ali znam kako radi dizel i radio sam nekad davno na boš odeljenju u autovojvodini. Taj segment ili element je deo visokog pritiska kao kod svakokog dizela, koliko cilindara toliko elemenata.
Preko neke poluge se zaokreće taj element (unutrašnji klip) i time se reguliše količina goriva. Kao na vinskoj slavini na buretu, okrećeš pa se rupa povećava. Jedino šta se tu podešava je da se uskladi količina goriva sa brojem obrtaja a taj podatak daje fabrika. To se zove tariranje pumpe i obavezan je korak. Drugi deo podešavanja je proboj dizne i količina koju je bacila goriva, meri se pritisak na kome otvara i količina u zadatom vremenu koje je uskladjeno sa potrebama motora, opterećenje i obrtaji.
To je naftni deo. Motorni deo je sklop klipa i cilindra sa ventilima.
Treba izvaditi diznu, napraviti reducir za neki glupi manometar, zavrnuti umesto dizne i verglati, manometar mora da meri bar 25 bara. Za taj motor i vrapci nose priručnik tako da se sigurno zna kolika je kompresija potrebna za normalan rad.  Mali pad kompresije ukazuje da su karike loše a velik pad ukazuje da ventili ne drže.

Crni dim je dokaz nepotpunog sagorevanja a to je opet hemija. Odnos vazduha i goriva mora biti u granici da bi sve sagorelo, ako ima manjka nema snage, ako ima viška nema snage. Čudno me gledaju kad kažem da višak goriva gasi vatru ali je tako :) Siromašna smeša pravi veću temperaturu i opasnija je po motor, zato "tuneri" nalivaju gorivo da ne spale motor a mi se davimo...

Ono što moraš uraditi da bi razrešio svoju dilemu je da izmeriš kompresiju i pregledaš usisnu liniju od filtera pa na dalje da se nije šta zaštopalo. Boš pumpu ili šta već ima svakako ne možeš proveriti u kućnoj radinosti..

Ostaje još jedna mogućnost da se vazduh u motornom prostoru pregreje a to je onda manjak kiseonika, možda da probaš eksperimenta radi da staviš neku kakvu god cevku do napolje.

Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #67 poslato: 05, 09, 2021, 20:38:13 posle podne »
Dora, svaka čast na detaljnom odgovoru. Nema kud, moraću malo detaljnije da se pozabavim sa ovim problemom. Nekako mi teško pada da se pomirim sa konstatacijom da je motor odsvirao svoje. Pre će biti da je nešto drugo po sredi, samo se malo treba pozabaviti

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk


Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #68 poslato: 06, 09, 2021, 10:56:45 pre podne »
Au bre al ste se raspisali, ovo se jedva prati .

Imamo daklem DMB koji ne razvija dovoljno snage i dimi od nekog momenta...

Najpre o tim obrtajima, malo oni govore jer je dobro pitanje da li ste zapravo pogodili odnose remenica puta broj pari polova na alternatoru i to našli i baš tačno podesili na satu... pa brojevi moraju da se uzimaju relativno. taj motor bi trebalo bez opterećenja da izvrti 3000 obrtaja, ali po cenu da dimi kao armagedon i da mu curi nafta kroz auspuh... sve crno. Takav režim rada nije preporučljiv osim na par minuta kada baš želite nešto da pogurate, uradite, iščupate. Do nekih 2800 obrtaja bi trebalo da pričamo kada je tema trajni rad.
Kada se motor optereti, kopčom, propelerom, brodom, oba broja idu nadole, koliko nadole zavisi od propelera broda itd. Da je motor značajno veće snage (recimo 2,5 - 3 puta) ili lađa značajno manjih gabarita ne bismo imali ovaj kontekst "sigurnog" preopterećenja ali sa ovm kombinacijom je to izvesno.

Tako da, teško mi je da raspravljam o tačnom broju obrtaja koji bi trebalo da se izvrti... ono što jeste izvesno je da je bio neki broj i da se on smanjio, i da motor u drugom momentui počne da dimi.

Prvi simptom: "motor razvija manju snagu nego ranije" ukazuje na:
- nepravilno podešeno (razdešeno) ubrizgavanje
- nepravilan rad pumpe i dizne
- u najgorem slučaju istrošenost delova motora, prstenova itd.

Ako krenemo od nazad, najmanja je verovatnoća da je to slučaj jer je motor preiveo neku generalku par godina unazad, a u međuvremenu nije trčao iljadu ipo ili dve hiljade sati...
Pumpa je koliko sam pročitao takođe sređena bila pa je verovatnoća mala da je gremlin tu, ali bi možda dizna mogla biti problem ako nepravilno raspršuje gorivo, ako je trunje dospelo do nje, ako ima rđe u rezervoaru, ako nije menjan filter goriva (on se naravno menja). Opet filter koji stoji na motoru bi trebalo da bude prevencija za sve to.

Treći (prvi uzork) je nepravilno podešeno ubrizgavanje, što bi Dora rekao pogrešna količina a ja bih dodao i u pogrešno vreme. Početak ubrizgavanja je nadam se dobro urađen pri servisu dovođenjem motora u fazu, na zamajci ima oznake za to, mrtva tačka, otklon od 23 stepena itd.... tu ne verujem da može biti problem jer je neko vreme sve bilo prihvatljivo dobro.
Završetak ubrizgavanja se podešava na poklopčiću boš pumpe, na istoj onoj pločici koja nosi krilce kojim se motor zaustavlja... slika u prilogu
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #69 poslato: 06, 09, 2021, 11:07:29 pre podne »
Drugi  simptom: " motor dimi", može takođe imati različite uzroke:
-  preopterećen je
- završetak ubrizgavanja nije podešen (razdešen je)
- boš pumpa ili dizna brljaju.

Da pretpostavimo da je motor opterećen kao i ranije, istim trupom i istim propelerom, da nije ništa menjano, pa ćemo to iskljućiti. malu ogradu moram da napravim i ovde je meoguće u slučaju poddimenzionisanog motora opterećenje pokvariti na razne načine, a jedan od njih je i da usporiš plovilo (npr obrasteš sa 300 kila školjki) pkrećeš se sporije na istom broju obrtaja, klizanje propelera je veće , tj poraste i opterećenje na motoru..., nalik situaciji kad naglo dodaš gas, i dok brod ne prihvati brzinu kulja dim iz auspuha... O tome povedi računa ali ajde  da zanemarimo to.

Preostala dva uzroka su ista kao i za prvi simptom (snagu).

Zato bih ja da sam na tvom mestu prvo probao ovim redom:
- proverio ozroke za preopterećenje, (kese konope, zakačene balvane itd)
- podesio završetak ubrizgavanja približnom metodom, to može na licu mesta brzo.
- ako ne pomaže puno da skinem diznu i odnesem na proveru
- to su "najjeftiniji zahvati", ako to ne reši onda se češemo dalje
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže kole

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #70 poslato: 06, 09, 2021, 11:17:58 pre podne »
Ja bih prvo proverio filter vazduha i probao da vozim sa otvorenim poklopcem motornog prostora.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #71 poslato: 06, 09, 2021, 11:22:00 pre podne »
I da, na DMB se završetak ubrizgavanja seljački i približno se podešava na sledeći način:
Zagreješ dobro motor, recimo da plovi pola sata, da termostat otvori skroz i da sve dostigne tempersaturu koju treba, 5 minuta na leru nije dovoljno.

Postaviš ga u ler, na minnimalan broj obrtaja.
Naglo dodaš gas do daske.
  • Ako dobro prima gas i podiže obrtaje, a nema previše dimčine (nešto mora da ima) onda je sve ok.
    Ako ima spor odziv, sabo prima gas, završetak ubrizgavanja je prerano, interval treba produžiti.
    Ako ima dobar odziv ali dimi za medalju (neki majtori bi rekli premašuje Bošov index3), onda je završetak prekasno, treba skratiti interval.
    Ako motor ne prima gas a dimi za medalju, onda laičko podešavanje neće pomoći.

Kako se onda podešava:
cevastim ključem 10, odvrneš dva vijka, isnad i ispod krilca za zaustavljanje, za 1/4 kruga.
Gornji vijak je u preciznom kružnom otvoru, donji je u falcu.
Zakretanjem tog poklopčića prema levo se završetak ubrizgavanja pomera za kasnije, interval produžava ("ako" broj dva u prethodnoj listi)
Zakretanjem tog poklopčića udesno se završetak ubrizgavanja pomera za ranije, interval se skraćuje ("ako" broj tri malopre).

Vidi sliku koju sam već okačio.

Sudeći po Dorinom pisanjiu, moguće je da ima viška goriva da ne sagoreva svo, da "višak goriva gasi vatru..." pa probaj da se poigraš. Ukoliko se bojiš da posle nećeš moći da vrati na staro, markerom označi tačan položaj pre odvrtanja...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #72 poslato: 06, 09, 2021, 11:35:23 pre podne »
Ja bih prvo proverio filter vazduha i probao da vozim sa otvorenim poklopcem motornog prostora.

e da, može i to biti, da ti je vreme da se papirni filter menja..., nije mi to baš prvi pik, ali probaj bez uloška.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #73 poslato: 06, 09, 2021, 15:25:47 posle podne »


I da, na DMB se završetak ubrizgavanja seljački i približno se podešava na sledeći način:
Zagreješ dobro motor, recimo da plovi pola sata, da termostat otvori skroz i da sve dostigne tempersaturu koju treba, 5 minuta na leru nije dovoljno.

Postaviš ga u ler, na minnimalan broj obrtaja.
Naglo dodaš gas do daske.

E sad kada ga postavim u ler i dodam pun gas, jer to kada je kopča u nuli ili sa uključenim pogonom?

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk


Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
« Odgovor #74 poslato: 06, 09, 2021, 15:39:54 posle podne »
Ja bih prvo proverio filter vazduha i probao da vozim sa otvorenim poklopcem motornog prostora.
Moram da priznam da ovu radnju još nisam odradio, čisto iz razloga što sam mu nedavno ugradio fićin filter sa novim uložkom, pa sam nešto mislio da to nema šanse da bude uzrok. Međutim ovo ipak mora da se proveri, tako da ću čim stignem ovih dana probati bez filtera, da ne bude da je slučajno skoro nov filter uzročnik ovih problema. Inače sve one najprostije potencijalne uzročnike sam već prevazišao. Oko elise nema namotano ničega, školjki nema i ničega što bi izazivalo neko dodatno opterećenje motora. Diznu sam takođe odneo kod majstora na proveru, i radi kao sat. Podešena da probija ako se ne varam  na 190 bara. Osteje mi eksperiment sa vazdušnim filterom, i sa podešavanjem završetka ubrizgavanja što je Terca opisao. Ako ništa od ovoga ne pomogne, onda merimo kompresiju.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk