Autor Tema: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu  (Pročitano 8148 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2609
  • Pol: Muškarac
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #60 poslato: 19, 05, 2020, 18:14:49 posle podne »
Koja greota,

Nikada nama nece biti "bolje"...

Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: Razvigor
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #61 poslato: 19, 05, 2020, 20:16:08 posle podne »
Bila jednom jedna zemlja...

Poslednji pozdrav od mene, pre potonuća:


Van mreže Bećar

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 231
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #62 poslato: 23, 05, 2020, 21:20:59 posle podne »
Počela je sezona


Van mreže calypso2

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 156
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #63 poslato: 24, 05, 2020, 06:47:20 pre podne »
Ma sve da shvatim, sve...Ali da ni straha nemaju to mi nije jasno!  ffff
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže Terca

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 575
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #64 poslato: 24, 05, 2020, 08:33:15 pre podne »
zjuu, gde je ovo?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1769
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #65 poslato: 24, 05, 2020, 09:22:23 pre podne »
Lici na islazak Srednjih voda na plovni put kod luke Pancevo.
Pancevci cekaju soma ili smudja, tu je sidriste za barze i zna da bude zivahno kada ih premestaju i formiraju sastave.
Kosava tu ima otvoren pravac i udari su jaki, barze se poprece, mada tada pecarosi pobegnu kuci ili ns Male vode koje su vecim delom zaklonjene od tog vetra pa i od gornjaka, osim ovog dela.

Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2609
  • Pol: Muškarac
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #66 poslato: 24, 05, 2020, 11:00:08 pre podne »
Ne, ova situacija nema veze sa Pancevom, ni sa Srednjim vodama (gde je inace zabranjena plovidba).
Radi se o izlasku iz brodske prevodnice "Djerdap 2", tj iz kanala Gogos.

Van mreže Bećar

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 231
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #67 poslato: 28, 05, 2020, 08:23:27 pre podne »
OPREZ MALI NAUTIČARI - VELIKA GUŽVA U NOVOSADSKOM SIDRIŠTU



OPASNA PLOVIDBA KROZ NOVOSADSKO SIDRIŠTE
UPLS 26. maja 2020.
Zbog niskog vodostaja i zbog neuređene kontrole novosadskog sidrišta, plovidba za brodove i sastave u zoni Novog Sada predstavlja priličan izazov.

Svake godine, a možemo slobodno reći i svakodnevno, se suočavamo sa istim problemom koji niko ne rešava. O problemu plovidbe kroz novosadsko, beogradsko i smederevsko sidrište pišemo stalno i obaveštavamo javnost o ozbiljnom bezbednosnom problemu. Pri nepravilnom sidrenju dolazi do opasnog suženja plovnog puta pa su veliki konvoji prilično ugroženi pri plovidbi, posebno pri lošim hidrometreološkim uslovima.

Često su lađari prinuđeni da ostavljaju svoje sastave nepropisno, iz potrebe da sačuvaju tovar i pogonsko gorivo, koji su sve češće na meti napada vandala odnosno gusara. Najčešće se to događa u Smederevu, Novom Sadu i Bačkoj Palanci i o tome već godinama pišemo i izveštavamo ali reakcije nadležnih su NIKAKVE. Po zakonu Republike Srbije brodar tj. lađari su u obavezi da obezbeđuju svoje objekte na sidrištu. U slučaju da članovi posada, pri napadu gusara na brod, primene silu rizikuju krivičnu prijavu i odlazak u zatvor a policija i država peru ruke od nastale štete.

Da bi se problem rešio neophodan je bolji i sinhronizovan rad inspekcije plovidbe, lučke kapetanije i rečne policije. Problem je samo što NI JEDNA od navedenih službi nema adekvatne čamce i opremu za regulisanje plovidbe, inspekciju plovila i očuvanje bezbednosti ljudi i brodova.

Kolika je opasnost za plovidbu u zoni Novog Sada nepravilno usidrena vuča može se videti na fotografijam zabeleženim juče na novosadskom sidrištu.

Na radarskoj slici se jasno može videti da je širina plovnog puta smanjena na manje od 100 metara, što je za velike sastave nedovoljno. U slučaju olujnog vetra moglo bi doći i do zatvaranja plovnog puta pa i do havarije, posebno za nizvodna plovila.

Apelujemo na nadležne da se uključe u rešavanje ovog problema koji uporno postoji godinama a koji se NEĆE REŠITI sam od sebe.

 Upravni odbor UPLS




http://udruzenjeladjara.com/blog/2020/05/26/opasna-plovidba-kroz-novosadsko-sidriste/

Van mreže Bećar

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 231
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #68 poslato: 26, 07, 2020, 23:03:13 posle podne »
(NE)BEZBEDNOST PLOVIDBE NA DOMAĆIM REKAMA


Novo leto a stari problemi. Posle niza upozorenja na ugroženu bezbednost plovidbe na akvatoriji Beograda (reka Sava 0 – 15km), sektor ušća reke Save i Dunava, nedovoljnom inspekcijskom nadzoru nad plovilima nismo postigli nikakav pozitivan rezultat. Problemi su počeli da se javljaju i na akvatoriji Novog Sada od 1250-1265km. Nautičari su često usidreni u plovnom putu, splavare – rinuju ( plove sa isključenim motorima posredstvom vodene struje) ne obraćaju nikakvu pažnju na ostale učesnike u plovidbi, vezuju se za objekte bezbednosti plovidbe (bove koje označavaju ivice plovnog puta), što je po zakonu izričito zabranjeno, presecaju kurs velikim plovilima i u ozbiljnoj meri ugrožavaju bezbednost plovidbe. Navigatori na velikim brodovima su sve češće izloženi veoma stresnim situacijama zbog nesavesnosti nautičara, ljubitelja reke, i zbog odsustva adekvatnog inspekcijskog nadzora na rekama.

Od već veoma zahtevnog zadatka prolaska kroz novosadske ili beogradske mostove za jednog navigatora u letnjem periodu, došli smo do noćne more i prenapete situacije za navigatora koji treba da obavi gotovo nemoguć zadatak.
Ovom prilikom apelujemo na sve nautičare da krajnje ozbiljno shvate plovidbu i boravak na reci, da omoguće ljudima koji se profesionalno bave plovidbom da nesmetano obavljaju svoj posao bez nepotrebnih stresova i problema, a nadležnim organima takođe da ozbiljno shvate naša upozorenja i pojačaju inspekcijski nadzor na teritoriji cele Srbije.

Posebno bi pozvali sva nautička udruženja da nam se jave ukoliko su zainteresovani za besplatnu dodtatnu edukaciju iz bezbednosti plovidbe za svoje članove. Na našem sajtu se može preuzeti besplatna brošura sa preporukama za nautičare a mi smo, kao Udruženje profesionalnih lađara, na raspolaganju svima da kroz razgovor i edukaciju podignemo nivo znanja i svesti svih učesnika u plovidbi.

Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2020/07/26/nebezbednost-plovidbe-na-domacim-rekama/

Van mreže Dora

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 321
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto Dora 021
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #69 poslato: 08, 08, 2020, 20:55:51 posle podne »
Od danas je pejzaž NS keja drugačiji, nema "parkiranih" Vučevo i Čakor brodova.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6743
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #70 poslato: 09, 08, 2020, 09:20:53 pre podne »
Можда је лице Новог Сада овим потезом мало умивено али ја то видим другачије.

Ја то видим као потез неодговорних власти које су, под притиском, само од наших очију склониле и сакриле своју лењост и у којој мери су штеточинске.

Те ледоломце је давно било могуће и исплативо поправити и имати их за потребе заштите од леда током зимских месеци.
Уместо тога, одлучено је да се оставе да иструну и један је већ почео да тоне; нису чак ни продати у старо гвожђе.

Зашто би, кад смо ми тако богата држава?
Шта ће то нама?
Ми ћемо изнајмљивати мађарске ледоломце ако се опет укажу потребе...

Е сад... можда ове наше власти имају поуздане информације да због глобалног отопљавања можемо очекивати у наредних неколико година топлије зиме, с мање леда, а овима који су на властима више и не треба него само још неколико година, док не дођу неки други. И тако, већ тридесет година, смењују се власти, ми живимо у златном добу, никад нам није било боље, само... као да је све мање то што још имамо!

Van mreže Dora

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 321
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto Dora 021
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #71 poslato: 09, 08, 2020, 09:33:55 pre podne »
Slažem se, slike su samo zato što sam slučajno prisustvovao dogadjaju, vozim bicikli kejom skoro svaki dan. Gledam te brodove godinama i takodje sam se pitao kakvo je to gazdovanje kad su napušteni i ostavljeni da se lupaju i pljačkaju... Pa nije to kajak od špeploče a i on ima svoju vrednost..