Vise faktora je uticalo na ovu nesrecu, a ukoliko se ista analizira nepristrasno utvrdice se dosta toga: u kakvom stanju je bio brod koji je imao pregled i dozvolu da bude u saobracaju, gde je tacno doslo do probijanja broda, sta se desilo sa pumpama za izbacivanje vode, ko je bio posada na istom i da li su svi oni bili uredno ukrcani (brodarske knjizice, lekarski pregledi, ovlascenja...), da li su podavljeni objekti bili propisno obelezeni (i ako nisu zasto), itd.
Pre svega, odgovornost za posadu, brod i utovarenu robu snosi zapovednik broda, tj u ovom slucaju krivicu ukoliko istrazni organi to ustanove.
On je taj koji je komandovao brodom za koji mislimo da nije imao ECDIS uredjaj (ja pojma nemam da li ga je imao ili ne, zato i naglasavam "mislim")za koji znamo da je obaveza. Kako je sam brod dobio odobrenje za plovidbu ukoliko nema pomenuti uredjaj je jos jedno pitanje za istrazne organe. Mozda ga je i imao, ali u tom trenutku nije bio u funkciji ili vec nesto trece...
Kao i uvek sebi dozvoljavamo da nagadjamo (tu smo strucnjaci) i na taj nacin sve oko nas dovedemo u zabludu, a tome nema mesta u ovakvim nesrecama. Valja iznositi samo proverene podatke i cinjenice.
Zasto i kako je brod plovio, da li je zapovednik znao za moguce nedostatke broda, da li je i kako placen, da li ima decu i vole li ona cokoladu ili samo hleb, da li mu je stampanje karte smaranje ili je rec o coveku koji ima 80 godina i ceo zivot radi na Dunavu u Srbiji, a ipak mu se desi greska, ima li doticni FB nalog koji je bas u tom trenutku koristio ili nema je sve ono sto ce, nadam se, utvrditi istraga.
Ono sto je meni upadljivo jeste cinjenica da samo saopstenje UPLS nije bas sastavljeno onako kako sam naglasio u prvoj recenici - nepristrasno.
Iako sam clan istog, naravno da imam pravo da zamerim kolegama koji su saopstenje sastavili na, po mom skromnom misljenju, propustima.
Smatram da u svakoj nesreci postoje dve strane i samo ako do kraja ispitamo i ustanovimo sta se desilo, mozemo spreciti ponavljanje iste ili slicne.
Razloge za ogorcenost i brigu samog UPLS mozda treba traziti u objasnjenju nadleznog Ministarstva od pre samo par nedelja, kada se tvrdilo da je u nasim plovnim putevima sve OK i da nema ni najmanjeg razloga za brigu. Svi znamo da to, nazalost, bas i nije tako, pa zato treba insistirati na daljoj istrazi i utvrdjivanju svih cinjenica.
U nadi da ce nadlezni organi sprovesti istragu i razjasniti sve sto se desilo...