Autor Tema: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu  (Pročitano 22511 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #15 poslato: 09, 09, 2019, 22:42:48 posle podne »
Hmmm evo jos jedne nelogicnosti... svetla su neophodna a radio stanica nije (prakticno ju je nemoguce legalno posedovati) a neophodna je za nocnu plovidbu... sta ce nam svetla ako nemamo radio stanicu i ako nam je zabranjena nocna plovidba???
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #16 poslato: 09, 09, 2019, 22:44:26 posle podne »
Cisto da ne bude zabune smatram nocnu plovidbu veoma opasnom za camce i maksimalno je izbegavam i ako imam i svetla i radio stanicu i AIS i uvek slusam 16. Kanal...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #17 poslato: 09, 09, 2019, 22:50:36 posle podne »
Logika se odavno odselila odavde. Predpostavljam da su samo preveli i prepisali, a možda su imali i nameru, zbog prihoda od takse za korišćenje frekvence, sad je negde oko 50eura godišnje.
U svakom slučaju za sad niko ne kontroliše, tj inspekcija plovidbe mislim da ima svega pet inspektora koji treba pokriju kompletnu Srbiju. Veća je verovatnoća dobijanja sedmice ma lotou nego susreta sa inspektorom plovidbe noću i još da ti traži registrovanu radio stanicu.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #18 poslato: 10, 09, 2019, 08:32:20 pre podne »
Au bre drugari kapetani...

0: Ne postoji opšta zabrana plovidbe noću, ni brodovima ni čamcima za sport i rekreaciju, kao što ne postoji ni opšta zabrana sidrenja na vodnom putu, a isto tako ne postoji opšta zabrana ribarenja... Drugim rečim to nećete naći u  uredbi.

ALI, u Novom Sadu postoji poseban režim plovidbe, koji na osnovu svojih ovlašćenja donosi organ nadležan za bezbednost plovidbe, a to je kod nas Lučka kapetanija Novi Sad (logično) i oni izdaju naredbu tj. Saopštenje brodarstvu... evo ga jedno:
http://plovput.rs/%D1%81%D0%B0%D0%BE%D0%BF%D1%88%D1%82%D0%B5%D1%9A%D0%B0/6/520

Ne znam da li je to poslednje jer se i ono vremenom menja, svojevremeno je važilo čak do 1272km... a koliko znam naredba nije ukinuta.

Pa shodno tom dokumentiću, D1.5.  bespredmetno je da ULPS apeluje na nadležno ministarstvo (a to je saobraćaj i infrastruktura) da zabrani nešto što su oni već zabranili, ali nema inspektora plovidbe koji bi forsirao primenu.
Potpuno je pogrešno da se time bavi nekakva policija, o tome sam već dao svoj stav (jer i kad prelažiš grnicu prvo te pregleda policajac (iz MUP) a onda carinik (iz ministarstva finansija), a ne događa se da ako policajac rajko ode na bolovanje, pečate u pasoš lupa carinik Slavko)

O tim pecarošima-kenjarošima ne traba razmišljati kao o debilima, nego kao o ljudima koji su u prekršaju, i treba provoditi prekršajni postupak a ne zastrašivanje uniformisanim licima.

Isto tako, ako pogledate D 1.4. videćete da ste često i sami u prekršaju, noću, i to ne samo kod Đave nego sve do iznad dalekovoda... D1.5. objašnjava i famozno sidrenje.

To je bio odgovor pod 0. i eto strpao sam sve u isti koš, u koš kršenja posebnog režima plovidbe... i ne smatram da je takva rasprava bespredmetna.

1:
Pa ja i ne mislim da si bilo kako ugrožen (upotrebio sam kondicional), i baš zbog toga smatram da oni ne izazivaju opasnost nego se besmisleno izlažu rizicima, pa je na njihovo postupanje neophodno da se gleda drugačije, i treba da postupaju drugi organi... da se ne ponavljam.

2: sidrenje za brodove je zabranjeno osim tamo gde je predviđeno, po odeljku C iste naredbe, a za tebe dodatno važi i D1.5.  Ne treba sad da objašnjavam kako su Čakor, Vučevo, Mišeluk itd svi u prekršaju... al realno koga da nagaziš za to?

3: pa i nije ti neka logika... jer ljudi kapetani (iliti ne-neljudi kapetani) kada poštuju istu naredbu ne mogu da se nađu u toj zoni istovremeno sa drugim brodom... jer važi zabrana sustizanja, prstizanja, mimoilaženja, okretanja... kada idu dva broda uzvodno ili idu dva nizvodno, onaj drugi mora biti na tihom hodu dok prvi ne prođe... a ako je jedan niz a drugi uz, onaj "uz" kušuje dok onj "niz" ne prođe. A meni je sasvim jasno da se oni baš i ne pridržavaju uvek propisa, kao ni pecaroši kenjaroši.

4: u svetlu prethodno iznetog ti smatraš da nije rizično (i ja se mogu donekle složiti sa tobom) na isti način kao što pecaroši-kenjaroši smatraju da nije rizično da obore teg sa flašom i kad vide brod samo otkače karabin i pomere se 10m u stranu... i ja ne zastupam njihov stav naravno, nego smatram da je važnije da pričamo o tome ko je u prekršaju a ko nije...

5: bilo bi dobro da se razume i koncept vodnog naspram plovnog puta, pa da se zna da li brod sme da plovi van plovnog puta (nije zabranjeno), ali ne može baš sve u ovu temu a nešto se mora iščačkati na drugu stranu

6: Ako me sad pitaš kako bi normalan čovek mogao da zna za ta saopštenja i naredbe... e pa jbg, nekad su klubovi bili malobrojni, sarađivali sa kapetanijom, imali oglasne table na kojima je to visilo...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #19 poslato: 10, 09, 2019, 10:53:41 pre podne »
Da li su po tome i splavovi uz ribarsko ostrvo takođe u prekršaju, pretpostavljam da da?

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #20 poslato: 10, 09, 2019, 11:35:17 pre podne »
ebaga, to je tek monstruozna tema u SRB i NS...

elem ti splavovi nisu plovni objekti nego plutajući objekti, i ovi propisi se ne odnose na njih (a to znači da nisu u prekršaju po plovidbenim propisima). Oni nisu "usidreni gde se ne sme" nego su postavljeni na vodno zemljište koje se daje u zakup po planu koji pravi nadležno ministarstvo (poljoprivreda i ekologija odnosno Srbija vode u njihovo ime) osim u BGD (Beograd vode) i APV gde to radi sekretarijat za poljioprivredu, odnosno Javno preduzeće koje je formirano u te svrhe a to su kod nas Vode Vojvodine...

Tu je dalje procedura da oni vade vodoprivredne uslove, pa sačine projekat, pa potom vade vodoprivrednu saglasnost, pa izveštaj o isupnjenosti uslova, pa sklapaju ugovor sa Vodama Vojvodine, pa po odredbama tog ugovora kod lokalne samouprave (gradska uprava za privredu) vade vodoprivrednu dozvolu, pa na osnovu te dozvole vade odobrenje za korišćenje obale i dela vodenog pojasa kod gradske uprave za saobraćaj... i ako to imaju onda su 100% legalni.

Gde je tu sakriven odnos sa plovnim putem i Kapetanijom? Nadležna kapetanija izdaje nautičke uslove za postavljenje objekata u okviru vodoprivrednih uslova, a osim toga tehničku ispravnost utvrđuje Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu (jer se ti objekti postavljaju u privredne svrhe), na osnovu čijeg zapisnika kapetanija samo vrši upis plutajućeg objekta u poseban registar (zato registracije imaju -P), propisuje dežurstva i tako to.

E sad pazi, većina njih jeste registrovana *skoro svi( i imaju oko 50-70% papira... Do kraja legalne procedure nije moguće stići jer je npr procedura za izdavanje ovog poslednjeg navedenog papira propisana gradskom odlukom o nameni površina iz 1991. godine, otkad je prošlo 6 država, i zahtevaju se npr urbanistički uslovi ili saglasnost organa koji više ne postoje ili se po novijim zakonima ne izdaju.

Lek je da se vodi upravni postupak koji je nemoguće okončati u jednom običnom životnom veku, ili da se samo postavi, koristi se neprimenjivanje propisa, tutne se raznim inspekcijama po koja parica i tura pića, plate se kazne koje su prihvatljive u odnosu na promet... dopiši sam.

Kao što rekoh monstruozna tema.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 411
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: RogivzaR
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #21 poslato: 10, 09, 2019, 20:42:39 posle podne »
Jezivo. Jednom rečju, zreli smo za kompletan RESTART.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #22 poslato: 11, 09, 2019, 08:43:58 pre podne »
Istina ali to i nije realno, jer ljude koji su pokvarili masinu treba zameniti a kod nas sve uvek isti. Nema smisla za restart.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #23 poslato: 15, 09, 2019, 18:49:24 posle podne »
Ako plovite Begejom...

POTEŠKOĆE U PLOVIDBI BEGEJOM 13.09.2019.

Na 8 km reke Begej, onemogućeno je bezbedno odvijanje plovidbe zbog nagomilanih ( bočno povezanih objekata) koji stoje privezani uz levu obalu reke Begej kod brodogradilista. Zauzeto je 70% vodene povrsine  i plovni put je zatvoren za bezbedno odvijanje plovidbe. Apelujemo na nadležno ministarstvo i inspekciju plovidbe da omoguće normalno i bezbedno odvijanje plovidbe na pomenutom delu reke Begej. U blizini pomenutog mesta nalazi se i prevodnica Stajićevo čime je dodatno ugrožena bezbednost plovidbe.

Upravni odbor UPLS

https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/13/poteskoce-u-plovidbi-begejom-13-09-2019/
« Poslednja izmena: 28, 09, 2019, 19:27:46 posle podne Bećar »

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #25 poslato: 28, 09, 2019, 19:27:20 posle podne »
U slučaju da imate običaj da plovite i pecate u zabranjenim zonama , namenjenim za sidrenja ,obratite pažnju na nivo Dunava i opasnosti koje se kriju ispod površine vode

26.09.2019. oko 19:30h, usled plovidbene nezgode je došlo do potonuća samohodnog teretnjaka “Salajka”, nekada u vlasništvu brodarske firme Heroj Pinki a sada u vlasništvu MSK Ruma.

Do potonuća je došlo nakon udara broda u neobeleženu potopljenu baržu koja se nalazi u desnoj obali na 1166 km reke Dunav, Ada Huja, Beograd.

Barža, koja je usled niskog vodostaja, uzrokovala probijanje i potonuće broda stoji na tom mestu već nekoliko godina. Prvo je bila obeležena sa dve bove koje su posle uklonjene, i sa obalnim znakom, koji je zaklonjen istovarnim postrojenjem. Zbog nedostatka plovnih oznaka mnogi su navigatori bili u zabludi da je barža izvađena i da je ta plovidbena prepreka uklonjena.

Na žalost, do proboja je došlo i brod je potonuo za manje od pola sata. Svi članovi posade su spašeni uz pomoć lokalnih ribara koji su priskočili u pomoć.

Istraga će utvrditi kako je došlo do tako brzog potonuća i da li je brodski trup već bio oštećen.

Nadamo se da će se odgovorni za ovako velik propust pronaći kao i omaška u sistemu koja je uzrokovala ovakav ishod.

Treba imati na umu da je navedena lokacija zvanično sidrište i mesto za pristajanje brodova gde često sidre i pristaju teretni tankeri. Na isti način je moglo doći do probijanja i potonuća tankera sa nesagledivim ekološkim razmerama.

Pozivamo inspekciju plovidbe da izda nalog za adekvatno obeležavanje kritičnog sektora kao i da obezbedi mesto nezgode.

Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/27/potonuce-samohodnog-teretnjaka-salajka-26-09-2019/

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #26 poslato: 29, 09, 2019, 22:46:02 posle podne »

Ovo je bilo za dlaku.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #27 poslato: 30, 09, 2019, 07:32:17 pre podne »

Ovo je bilo za dlaku.

U prilogu snimka 

PRESECANJE PUTA BRODOVIMA KOD ZEMUNA 29.09.2019.
UPLS 29. septembra 2019.

Već smo pisali o opasnosti koju nautičari i rekreativci, često zbog neznanja, izazivaju.
Danas je zabeležen kamerom jedan slučaj, sa kojim se na žalost, lađari susreću gotovo svakodnevno.
Na snimku se vidi kako mali čamac preseca put dvojici navigatora ispod Zemunskog mosta.
Apelujemo na nautičare da pročitaju naše Preporuke za bezbednost plovidbe i da se pri plovidbi ponašaju odgovorno i svesno opasnosti koju povlači plovidba.

https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/29/presecanje-puta-brodovima-kod-zemuna-29-09-2019/
« Poslednja izmena: 30, 09, 2019, 08:21:26 pre podne Bećar »

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #28 poslato: 30, 09, 2019, 08:11:29 pre podne »

Ovo je bilo za dlaku.

Kakva dileja... pa ovo je strasno! Kao muva bez blave...   kuku
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #29 poslato: 30, 09, 2019, 08:30:00 pre podne »
[
Do potonuća je došlo nakon udara broda u neobeleženu potopljenu baržu koja se nalazi u desnoj obali na 1166 km reke Dunav, Ada Huja, Beograd.

Barža, koja je usled niskog vodostaja, uzrokovala probijanje i potonuće broda stoji na tom mestu već nekoliko godina. Prvo je bila obeležena sa dve bove koje su posle uklonjene, i sa obalnim znakom, koji je zaklonjen istovarnim postrojenjem. Zbog nedostatka plovnih oznaka mnogi su navigatori bili u zabludi da je barža izvađena i da je ta plovidbena prepreka uklonjena.


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/27/potonuce-samohodnog-teretnjaka-salajka-26-09-2019/

nije me mrzelo da pogledam karte, čini mi se da barža ipak jeste obeležena, i u elektronskim i u papirnim, i to onako kako cevni nalaže...

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.