Autor Tema: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu  (Pročitano 22516 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #75 poslato: 01, 09, 2020, 21:34:52 posle podne »
POJAČANA INSPEKCIJSKA KONTROLA NAUTIČARA U NOVOM SADU


U letnjim mesecima je povećan broj nautičara na domaćim rekama. Većina je dobro pripremljena za izazove koje nosi reka ali, na žalost, ima i neodgovornih koji svojim ponašanjem ugrožavaju bezbednost plovidbe i živote kupača.
Ove godine je smanjen promet trgovačkih i putničkih brodova ali je izuzetno povećan broj nautičara. U proteklom mesecu primećeno je pojačano delovanje rečne policije i inspekcije plovidbe na uklanjanju nesavesnih pecaroša iz plovnog puta kao i povećena kontrola bezbednosti plovidbe, što je za svaku pohvalu.
Povećanjem broja brzih čamaca i skutera stvorili su se novi bezbednosni izazovi koji, po našem mišljenju, nisu još uvek adekvatno obrađeni. Najveću opasnost predstavljaju gliseri i skuteri u zonama kupališta.
Analizom priobalja i postavljanjem adekvatnih oznaka na kupališta, postavljanje znakova u zonama za sport i razonodu i znake zabrane u kritičnim područjima uveliko bi se povećala bezbednost i probudila svest nautičara.

Pohvaljujemo napore rečne policije i inspekcije plovidbe na uspostavljanju reda na domaćim rekama i pozivamo nadležne da razmotre naš predlog o analizi rizičnih zona bezbednosti i postavljenje adekvatne znakovne signalizacije.

Upravni odbor UPLS

https://udruzenjeladjara.com/blog/2020/09/01/pojacana-inspekcijska-kontrola-nauticara-u-novom-sadu/

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #76 poslato: 09, 10, 2021, 17:45:37 posle podne »
AKCIJOM NAUTIČARA IZBEGNUTA VELIKA PLOVIDBENA NEZGODA U NOVOM SADU

 Jaka košava u našoj zemlji u proteklih nekoliko dana izazvala je brojne nepovoljnosti za plovidbu.

Jedna od najvećih prepreka za bezbednu plovidbu i za očuvanje imovine u priobalnim delovima reke su predstavljale pojedine usidrene barže na sidrištima koje su se usled nedoststka nazora, pod jakim talasima i udarima vetra, počele kretati slobodno usled popuštanja sidrenih lanaca.

07.10. smo imali sudar tankera ispod Pančevačkog mosta a sledećeg dana u Novom Sadu je izbegnuta ogromna materijalna šteta kada su nautičari kluba Disqont iz Novog Sada, zaustavili teretne barže koje su se kretale slobodno i pretile da unište marinu i čamce na levoj obali Dunava i potencialno udare u most i izazovu opštu obustavu plovidbe.

Barže nisu bile propisno usidrene i zbog toga je, usled nepovoljnih metereoloških uslova, došlo do njihovog kretanja. Olakšavajuća okolnost je i nizak vodostaj te barže nisu razvile veliku brzinu slobodnog kretanja.Nautičari su obaranjem drugog sidra zaustavili baržu


Najstrašniji deo ove priče je da se ceo incident događao radnim danom oko 15h. Lađari koji su primetili kretanje barži sa sidrišta su pokušali da pozovu kapetaniju pristaništa i patrolu granične policije ali im se niko nije javio na radio vezu. Klasična rečna policija koja je reagovala na ovakve probleme je rasformirana ove godine i patrolni čamac im stoji vezan na Ribarskom ostrvu.
Lađari i nautičari su prepušteni sami sebi, bez nade da će se nešto promeniti uskoro.

Upravni odbor UPLS

https://udruzenjeladjara.com/blog/2021/10/09/akcijom-nauticara-izbegnuta-velika-plovidbena-nezgoda-u-novom-sadu/


Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 411
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: RogivzaR
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #77 poslato: 09, 10, 2021, 21:18:55 posle podne »
Kodni naziv: "Ničija voda".

Van mreže zoki_ns

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 333
  • Pol: Muškarac
  • www.ftn.uns.ac.rs
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #78 poslato: 10, 10, 2021, 18:00:10 posle podne »
Apropo price...
Vec nedeljama  stoji nasukan, pretpostavljam da je jos uvek, njega  vetar nije mogao  da mrdne ...
Ali sam primetio u poslednje vreme cesto usidrene barze poprecno, ili značajno  ukoso na ovoj lokaciji, tj. lokaciji pomenutoj u tekstu...


Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 411
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: RogivzaR
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #79 poslato: 11, 10, 2021, 15:49:11 posle podne »
Nije jedini nasukan, ima ih dosta...

I ovaj deli sličnu sudbinu u privezu.




Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #80 poslato: 07, 07, 2022, 10:55:28 pre podne »
LEDOLOMCI – LICITACIJA ILI KONAČNO REPREZENTACIJA

Profesionalni lađai su izneli svoje viđenje ovog problema ....

Krenućemo od samog početka gradnje ledolomaca Vučevo i Čakor, koji su pravljeni za dvostruku namenu, tačnije predviženi su da budu da budu tegljači (kako bi imali privrednu isplativost tokom plovidbene sezone) i ledolomci (u zimskom periodu od decembra do aprila). Građeni su 1967. i 1968. u brodogradilištu Balaton, a završni radovi su izvedeni takođe u Mađarskoj u brodogradilištu Oboda. Građeni su od najkvalitetnijeg tzv. “pancirnog čelika” koji je karakterističan po tome da ima ista svojstva na svim temperaturama od -30°C do +30° a kompletno nadgrađe (kabinski deo) je od aluminijuma. Brodovi su, sa konstrukcijske strane gledajući, gotovo neuništivi, a kvalitet materijala od kojeg su građeni je danas izuzetno teško dostupan.

Za ceo tekst, posetite njihovu stranicu https://udruzenjeladjara.com/blog/2022/06/22/ledolomci-licitacija-ili-konacno-reprezentacija/

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #81 poslato: 21, 06, 2023, 12:02:16 posle podne »
Ekološka katrastrofa na Dunavu

Povodom aktuelnog izlivanja goriva sa broda Jumbo 3 u sektoru Čelareva i oprečnih i konfuznih informacija koje cirkulišu u medijima, dužni smo da javnost obavestimo o  događaju iz ugla struke.
Havariju ove vrste je nemoguće ispravno komentarisati bez uvida sa mesta incidenta i uvida u izveštaje nadležnih inspekcija. Informacije koje cirkulišu po medijskom prostoru su vrlo oskudne i umesto odgovora formiraju samo dodatna pitanja:

Kako je došlo do izlivanja?
Opcija 1, kontakt trupa sa podvodnom preprekom, probijanje oplate i strukturnog tanka pogonskog goriva (što je na ovom sektoru malo verovatno).
Opcija 2, pretakanje goriva. U ovoj verziji pojavljuje se čitav niz novih pitanja i problema. Takvo pretakanje nije dozvoljeno i daje indicije o izvršenju čitavog niza prekršaja i krivičnih dela.
Koja količina se izlia?
Mediji pominju 20 000 litara do 35 000 litara. Ovde je sporno sledeće, količina se vrlo lako tačno utvrđuje sa greškom od +/- 200 litara.
Da li je sa broda upućen poziv za pomoć odnosno da li je posada obavestila nadležne i uputila poziv za pomoć ili pokušala da prikrije događaj? Ovo pitanje još jednom ukazuje na stari problem u komunikaciji na realciji brod – nadležne službe u Srbiji. Nažalost VTS (Vessel Trafic Control) u Srbiji nije u funkciji odnosno ne radi kako je predviđeno.
VTS je zapravo nešto slično kontrolnom tornju, osmišljen je da radi 24/7 sa dežurnim operaterom koji vrši kontrolu plovidbe i u ovakvim događajima koordinira sve učesnike. Trenutno stanje je da VTS – a praktično nema i nadležnim službama u Srbiji sa broda nije moguće uputiti poziv na propisan i uobičajen način u plovidbi. Posao kontrole bezbednosti plovidbe. do potpunog uspostavljanja rada VTS centra, bi trebalo da obavljaju lučke kapetanije ali se to ne događa zbog nedostatka ljudstva i slabe organizacije.
Ko je i kako reagovao?
Iz medija se zna da su reagovale nadležne inspekcije. Samo po sebi zvuči kako treba, ali… Šta je sa timovima za intervencije i brzo reagovanje?  Bez umanjivanja značaja nadležnih inspekcija, bez odgovarajuće opremljenih i obučenih timova za brzo reagovanje na vodi i preduzimanje pravovremenih mera i radnji izveštaji inspekcija u suštini nemaju uticaj na stanje na terenu.

Jedina služba koja je u Novom Sadu mogla nešto da uradi je rečna policija, ali oni su rasformirani nekoliko nedelja ranije!

Plutajuća barijera?
U medijima se pominje plutajuća barijera i njeno postavljanje. Takođe zvuči lepo, ali:
Barijera se postavlja u što kraćem mogućem roku od strane timova za brzo reagovanje. Prva neposredno uz objekat na kom je havarija. Sledeće se postavljaju nizvodno u skladu sa protokom vremena i pozicijom mrlje. Protok vremena u ovoj havariji je već dostigao tačku koja bi zahtevala obustavu plovidbu i postavljanje barijere preko celog poprečnog profila reke nizvodno od pozicije mrlje. To se još nije dogodilo, verovatno i neće jer zahteva najmanje 2000 m barijera, a vrlo je diskutabilno da li u Srbiji trenutno i postoji potrebna dužina, kao i opremljena plovila za dalji proces skupljanja i uklanjanja mrlje. Pomenute barijere postoje u rafinerijama u Novom Sadu i Pančevu ali do sada niko nije pokrenuo akciju saniranja štete, jer jednostavno nema ko.
Izliveno gorivo će završiti u našim obalama i tlu. Kada znamo da jedna litra derivata kontaminira 100 metara kvadratnih površine, možemo sagledati apokaliptičnu sliku nereagovanja. Novi Sad se snabdeva vodom iz reni bunara koji su u ugroženom području, a ugrožen je i ceo biljni i životinjski svet.

Da li će naša država reagovati i pratiti stanje izlivenog naftnog derivata do Crnog mora, kroz susednu Rumuniju i Bugarsku? Ko će snositi troškove sanacije terena, ako je uopšte bude?

Za kraj ostaje da pratimo dalji razvoj situacije. Iskustvo nas uči da ni iz ovog događaja, koji je nažalost samo jedan u nizu, neće biti izvučene nikakve pouke.
Žalosna činjenica je da u Srbiji postoji samo jedan vatrogano spasilački brod izgrađen krajem sedamdesetih godina, za potrebe grada Beograda.



https://upls.rs/ekoloska-katastrofa-na-dunavu/