Autor Tema: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu  (Pročitano 22510 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #30 poslato: 30, 09, 2019, 08:43:01 pre podne »

Ovo je bilo za dlaku.

uf, dobro je prošlo... čovek je izgrešio da ne može gore, ne verujem da se qrčio sa namerom, ne bi on potopio samohotku... verovatno je video prvi brod i čekao da prođe a drugi i nije...

nadajmo se da se bar upalašio dovoljno da bude oprezniji, i da će video poslužiti svrsi upozorenja i drugima.

Al pući ću na lakat ako ne primetim: malo mi je bezveze ono "ma kakav pramac ko ga jebe" i "malo mi njih gazimo kakve su to budale..." al ajd... bolje bi bilo da je sirena svirala 200 m ranije, nije skupo svirati sirenom.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #31 poslato: 30, 09, 2019, 13:37:46 posle podne »
Na zalost, brod nema kocnicu...

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #32 poslato: 30, 09, 2019, 23:19:24 posle podne »
Jeste obeležena po CEVNI, međutim postoji ozbiljan problem sa pregledom brodova. Salajka je prošla registar iako nije imala ENC. Što je čest slučaj na brodovima koji plove u domaćim vodama.
Pravilnije bi bilo da je leš obeležen sa žutim bovama.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #33 poslato: 01, 10, 2019, 08:43:43 pre podne »
pa daaa... ali u saopštenju udruženja nema nigde ni pola slova o tome da je makar moguće da je uprava brodova ponekad izašla u susret brodarskoj kući i upisala brod koji nije komplet po propisima, jer su domaća firma pa da je učinimo makar malo konkurentnom, makar lokalno kod nas,  jer je ECDIS sa priznanjem tipa kao prva ljubav skup... da je zapovednik to morao znati ali nije odbio ukrcaj jer i on voli platu a i njegova deca vole da jedu čokoladu, da nije odštampao papirnu kartu jer je to smaranje a nije ni instalirao  sebe radi besplatan softver na neki od uređaja koji inače koristi da zatrpava fejzbuk, i on kao i mi što radimo...

Ja vidim iz tvog odgovora da ti znaš za situaciju, a ja je iako laik naslućujem.... a ako pročitamo saopštenje, to nećemo naći, ULPS smatra da je je potonuće izazvala neobeležena olupina, viknuli su "držte lopova" i "jebem ti državu"...
NIgde još nisam pročitao da je kapetan prvi i najviše odgovoran za sebe brod posadu i tovar, zato i nije lako biti kapetan.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #34 poslato: 01, 10, 2019, 14:25:50 posle podne »
Vise faktora je uticalo na ovu nesrecu, a ukoliko se ista analizira nepristrasno utvrdice se dosta toga: u kakvom stanju je bio brod koji je imao pregled i dozvolu da bude u saobracaju, gde je tacno doslo do probijanja broda, sta se desilo sa pumpama za izbacivanje vode, ko je bio posada na istom i da li su svi oni bili uredno ukrcani (brodarske knjizice, lekarski pregledi, ovlascenja...), da li su  podavljeni objekti bili propisno obelezeni (i ako nisu zasto), itd.

Pre svega, odgovornost za posadu, brod i utovarenu robu snosi zapovednik broda, tj u ovom slucaju krivicu ukoliko istrazni organi to ustanove.
On je taj koji je komandovao brodom za koji mislimo  da nije imao ECDIS uredjaj (ja pojma nemam da li ga je imao ili ne, zato i naglasavam "mislim")za koji znamo da je obaveza. Kako je sam brod dobio odobrenje za plovidbu ukoliko nema pomenuti uredjaj je jos jedno pitanje za istrazne organe. Mozda ga je i imao, ali u tom trenutku nije bio u funkciji ili vec nesto trece...
Kao i uvek sebi dozvoljavamo da nagadjamo (tu smo strucnjaci) i na taj nacin sve oko nas dovedemo u zabludu, a tome nema mesta u ovakvim nesrecama. Valja iznositi samo proverene podatke i cinjenice.
Zasto i kako je brod plovio, da li je zapovednik znao za moguce nedostatke broda, da li je i kako placen, da li ima decu i vole li ona cokoladu ili samo hleb, da li mu je stampanje karte smaranje ili je rec o coveku koji ima 80 godina i ceo zivot radi na Dunavu u Srbiji, a ipak mu se desi greska, ima li doticni FB nalog koji je bas u tom trenutku koristio ili nema je sve ono sto ce, nadam se, utvrditi istraga.

Ono sto je meni upadljivo jeste cinjenica da samo saopstenje UPLS nije bas sastavljeno onako kako sam naglasio u prvoj recenici - nepristrasno.
Iako sam clan istog, naravno da imam pravo da zamerim kolegama koji su saopstenje sastavili na, po mom skromnom misljenju, propustima.
Smatram da u svakoj nesreci postoje dve strane i samo ako do kraja ispitamo i ustanovimo sta se desilo, mozemo spreciti ponavljanje iste ili slicne.
Razloge za ogorcenost i brigu samog UPLS mozda treba traziti u objasnjenju nadleznog Ministarstva od pre samo par nedelja, kada se tvrdilo da je u nasim plovnim putevima sve OK i da nema ni najmanjeg razloga za brigu. Svi znamo da to, nazalost, bas i nije tako, pa zato treba insistirati na daljoj istrazi i utvrdjivanju svih cinjenica.

U nadi da ce nadlezni organi sprovesti istragu i razjasniti sve sto se desilo...








 

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #35 poslato: 01, 10, 2019, 16:44:08 posle podne »

Ono sto je meni upadljivo jeste cinjenica da samo saopstenje UPLS nije bas sastavljeno onako kako sam naglasio u prvoj recenici - nepristrasno.


da.

To je i mene navelo prvo da proverim da li je olupina obeležena , a posle i da nagađam i prdenjam šta je sve moglo biti... s tim da mediji ne prenose kad ja prdenjam.


U nadi da ce nadlezni organi sprovesti istragu i razjasniti sve sto se desilo...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #36 poslato: 06, 10, 2019, 07:32:51 pre podne »
Obratite pažnju na potopljenu baržu kod 1259.4 km

BEZBEDNOSNA PREPORUKA UPLS-A, NOVI SAD 06.10.2019.

Nakon potonuća samohodnog teretnjaka “Salajka” na sidrištu kod Ada Huje naše udruženje je dobilo niz molbi od nautičara – čamdžija iz Novog Sada, da predočimo Lučkoj kapetaniji Novi Sad i Inspekciji plovidbe  problem sa kojim se susreću godinama. Naime, problem predstavlja potopljena barža na 1259, 4 km reke Dunav u levoj obali. Iako se barža ne nalazi u plovnom putu ipak predstavlja potencionalnu opasnost za plovila koja vrše manevre na sidrištu kao i za male čamce, sportiste i rekreativce. Ovim putem obaveštavamo o problemu koji je lako rešiv postavljanjem adekvatne plovidbene oznake  na mestu gde je barža potopljena, u cilju unapređivanja bezbednosti plovidbe na našim rekama, za sve učesnike u vodnom saobraćaju.
Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/10/06/bezbednosna-preporuka-upls-a-novi-sad-06-10-2019/

Van mreže Zex5x

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 30
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Metalni by Zex
  • Veličina: 5.6m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #37 poslato: 06, 10, 2019, 11:02:47 pre podne »
Na snimku se moze videti potopljena barza i koliko je udaljena od obale.
Cilj snimka nije bila barza ali je i ona u kadru.


Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #38 poslato: 07, 10, 2019, 09:36:06 pre podne »
Ajmo ispočetka, jel ima tamo neka oznaka na obali sa sve dopunskom tablom?
Jel neko zaboravio da obeleži ili samo nemamo pojma šta ti znaci predstavljaju i čemu služe?

Veći prblem u NS je što u mape nije ucrtan naper i Kamenici.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #39 poslato: 07, 10, 2019, 09:53:11 pre podne »
Naravno da ima, godinama već... Označava mesto gde je olupina. A ucrtana je i u plovidbene karte.

A bova koja je tamo bila postavljena nije bilo postavljena od nadležne institucije, nego je prošle godine pri niskom vodostaju kad je izronila neki pecaroš privezao da može da se priveže i peca kad poraste voda.

Gomila pogrešnih informacija.

Takođe mi nije jasno zašto se taj naper u Kamenici godinama ne ucrtava u mape, dok su ovi novi naperi iznad mačka već ucrtani.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #40 poslato: 07, 10, 2019, 10:04:29 pre podne »
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zex5x

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 30
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Metalni by Zex
  • Veličina: 5.6m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #41 poslato: 08, 10, 2019, 15:46:29 posle podne »
Naravno da ima, godinama već... Označava mesto gde je olupina. A ucrtana je i u plovidbene karte.


Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #42 poslato: 14, 10, 2019, 00:31:32 pre podne »
Opasno sidrenje na plovnom putu

Dana 13.10.2019. u okolini Pančeva umalo nije došlo do kolizije sa mogućim tragičnim posledicama zbog nesavesnog ponašanja nautičara.

Na videu u nastavku se vidi opisana situacija.


Apelujemo na nadležno ministarstvo da poveća inspecijski nadzor i da se ozbiljnije pozabavi edukacijom nautičara.

https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/10/13/opasno-sidrenje-camca-u-plovnom-putu/
« Poslednja izmena: 14, 10, 2019, 01:17:29 pre podne Bećar »

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #43 poslato: 14, 10, 2019, 09:37:53 pre podne »
Izgleda da je brodic  Pere Garmina - Dunja:) tj  njegov bivsi brod

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #44 poslato: 14, 10, 2019, 10:09:35 pre podne »
Као да никог нема на чамцу!
Заиста, веома ризично понашање власника и управљача чамцем.