Au bre drugari kapetani...
0: Ne postoji opšta zabrana plovidbe noću, ni brodovima ni čamcima za sport i rekreaciju, kao što ne postoji ni opšta zabrana sidrenja na vodnom putu, a isto tako ne postoji opšta zabrana ribarenja... Drugim rečim to nećete naći u uredbi.
ALI, u Novom Sadu postoji poseban režim plovidbe, koji na osnovu svojih ovlašćenja donosi organ nadležan za bezbednost plovidbe, a to je kod nas Lučka kapetanija Novi Sad (logično) i oni izdaju naredbu tj. Saopštenje brodarstvu... evo ga jedno:
http://plovput.rs/%D1%81%D0%B0%D0%BE%D0%BF%D1%88%D1%82%D0%B5%D1%9A%D0%B0/6/520Ne znam da li je to poslednje jer se i ono vremenom menja, svojevremeno je važilo čak do 1272km... a koliko znam naredba nije ukinuta.
Pa shodno tom dokumentiću, D1.5. bespredmetno je da ULPS apeluje na nadležno ministarstvo (a to je saobraćaj i infrastruktura) da zabrani nešto što su oni već zabranili, ali nema inspektora plovidbe koji bi forsirao primenu.
Potpuno je pogrešno da se time bavi nekakva policija, o tome sam već dao svoj stav (jer i kad prelažiš grnicu prvo te pregleda policajac (iz MUP) a onda carinik (iz ministarstva finansija), a ne događa se da ako policajac rajko ode na bolovanje, pečate u pasoš lupa carinik Slavko)
O tim pecarošima-kenjarošima ne traba razmišljati kao o debilima, nego kao o ljudima koji su u prekršaju, i treba provoditi prekršajni postupak a ne zastrašivanje uniformisanim licima.
Isto tako, ako pogledate D 1.4. videćete da ste često i sami u prekršaju, noću, i to ne samo kod Đave nego sve do iznad dalekovoda... D1.5. objašnjava i famozno sidrenje.
To je bio odgovor pod 0. i eto strpao sam sve u isti koš, u koš kršenja posebnog režima plovidbe... i ne smatram da je takva rasprava bespredmetna.
1:
Pa ja i ne mislim da si bilo kako ugrožen (upotrebio sam kondicional), i baš zbog toga smatram da oni ne izazivaju opasnost nego se besmisleno izlažu rizicima, pa je na njihovo postupanje neophodno da se gleda drugačije, i treba da postupaju drugi organi... da se ne ponavljam.
2: sidrenje za brodove je zabranjeno osim tamo gde je predviđeno, po odeljku C iste naredbe, a za tebe dodatno važi i D1.5. Ne treba sad da objašnjavam kako su Čakor, Vučevo, Mišeluk itd svi u prekršaju... al realno koga da nagaziš za to?
3: pa i nije ti neka logika... jer ljudi kapetani (iliti ne-neljudi kapetani) kada poštuju istu naredbu ne mogu da se nađu u toj zoni istovremeno sa drugim brodom... jer važi zabrana sustizanja, prstizanja, mimoilaženja, okretanja... kada idu dva broda uzvodno ili idu dva nizvodno, onaj drugi mora biti na tihom hodu dok prvi ne prođe... a ako je jedan niz a drugi uz, onaj "uz" kušuje dok onj "niz" ne prođe. A meni je sasvim jasno da se oni baš i ne pridržavaju uvek propisa, kao ni pecaroši kenjaroši.
4: u svetlu prethodno iznetog ti smatraš da nije rizično (i ja se mogu donekle složiti sa tobom) na isti način kao što pecaroši-kenjaroši smatraju da nije rizično da obore teg sa flašom i kad vide brod samo otkače karabin i pomere se 10m u stranu... i ja ne zastupam njihov stav naravno, nego smatram da je važnije da pričamo o tome ko je u prekršaju a ko nije...
5: bilo bi dobro da se razume i koncept vodnog naspram plovnog puta, pa da se zna da li brod sme da plovi van plovnog puta (nije zabranjeno), ali ne može baš sve u ovu temu a nešto se mora iščačkati na drugu stranu
6: Ako me sad pitaš kako bi normalan čovek mogao da zna za ta saopštenja i naredbe... e pa jbg, nekad su klubovi bili malobrojni, sarađivali sa kapetanijom, imali oglasne table na kojima je to visilo...