Autor Tema: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu  (Pročitano 17596 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bećar

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 242
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« poslato: 08, 09, 2019, 21:40:47 posle podne »
Iskoristiću priliku da ovde postavim objave UPLS-a koje se dotiču i nas .

OPASNA PLOVIDBA KROZ BEOGRAD 24.08.2019.

Zbog zaustavljanja i sidrenja u plovidbenim prolazima mostova kao i zbog splavarenja (puštanje niz vodenu struju bez upotrebe motora ili vesala), brodovi koji su plovili kroz akvatoriju reke Save, su bili prinuđeni da menjaju pravac i brzinu kako bi izbegli koliziju sa malim čamcima i izbegli fatalni ishod.

Zapovednik broda Bor je bezuspešno na 16 VHF kanalu tražio intervenciju Kapetanije i rečne policije ali nije dobio odgovor na poziv.

Apelujemo na nadležno ministarstvo i na rečnu policiju da pojačaju kontrolu, pogotovo za vreme vikenda i da se ozbiljno pristupi reviziji i unapređenju polaganja stručnog ispita za upravljača čamca i da se pojačaju akcije na edukaciji svih učesnika u plovidbi.

Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/08/25/opasna-plovidba-kroz-beograd-25-08-2019/
« Poslednja izmena: 28, 09, 2019, 19:28:10 posle podne Bećar »

Van mreže Bećar

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 242
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #1 poslato: 08, 09, 2019, 21:42:09 posle podne »
PECANJE OPASNO PO ŽIVOT – NOVI SAD 08.09.2019.

O problemu pecaroša u plovidbenim otvorima mostova i u plovnom putu smo već u više navrata pisali i izveštavali. Nakon poslednjeg pisanja situacija se malo primirila. Rečna policija je revnosno radila svoj posao i donekle su održavali plovidbu kroz Novi Sad bezbednom. Problem je počeo ponovo da se pojavljuju, pogotovo su kritični dani vikenda kada je pojava pecaroša u porastu.

Podsećamo:

Novi Sad je zbog suženih gabarita plovnog puta, dve uzastopne krivine, sidrišta i ulaza u kanal DTD izuzetno zahtevan za plovidbu. Objekti (čamci) koji se nalaze u blizini mosta smetaju navigatorima čak i kada se nalaze izvan obeleženih gabarita plovnog puta. Često, zbog velike brzine nizvodnih brodova i velikog “padanja” u krivini neposredno posle mosta, krma broda dolazi u graničnu zonu obeleženog plovnog puta i čamci koji se tu nalaze rizikuju sudar ili prevrtanje od vodenog talasa.

Apelujemo na Inspekciju plovidbe i rečnu policiju da nastave sa redovnim kontrolama i kažnjavanjem neodgovornih nautičara a na naše sugrađane pecaroše apelujemo da pročitaju naše Preporuke za bezbednu plovidbu rekama, kako bi se izbegle nezgode i moguće ljudske žrtve.


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/08/pecanje-opasno-po-zivot-novi-sad-08-09-2019/
« Poslednja izmena: 28, 09, 2019, 19:28:25 posle podne Bećar »

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3250
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #2 poslato: 09, 09, 2019, 08:02:07 pre podne »
Bravo za tekst!
Nikad nisam razumeo debile koji pecaju u plovnom putu....

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2394
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #3 poslato: 09, 09, 2019, 09:12:09 pre podne »

Nikad nisam razumeo debile koji pecaju u plovnom putu....

Novac.... to nisu sportski ribolovci vec ljudi kojima je to posao i pruza im odličnu zaradu...
Neki upecaju za sezonu više od tone somovine pa kad se pomnoži sa 600-700 din po kili ribe lako je izračunati...
Dunav je moje more.....

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #4 poslato: 09, 09, 2019, 09:38:20 pre podne »
Tako je, niko ne peca da jede, jednostavno time se bave. Inace, sada je cena 450 din kg. Drugar upeca svaki dan bar 10kg sometine pa racunajte..I to, 10kg je minimala.
  A zna se gde se som peca najbolje!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 691
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #5 poslato: 09, 09, 2019, 15:37:07 posle podne »
Eto ispade da ipak postoji neki racio iza odluke da se peca u plovnom putu... izgleda da nisu baš baš debili nego su spremni da se svesno izlože nekom riziku, ne samo riziku da ga nehotice podavi nedovoljno vešt ili neoprezan lađar nego uključujući i rizik da pecaju na kenjari i da ribu valjaju najpre po ugostiteljskim objektima  ha čije posetioce takođe pomalo izlažu zdravstvenom riziku, a riziku izlažu  i riblji fond jer mpr i drugar iz prethodnog posta prekrši barem par propisa, i izlovljavajući, i prodajući.

Elem ne slažem se da je tekst dobar jer se iz njega ne vidi prosta činjenica da je na tom mestu, i ne samo na tom mestu nego na skoro 10 km (od 1250 - 1261) zabranjen privredni i sportski ribolov malim plovilima.
Drugari iz UPLS imaju pristup saopšenjima brodarstvu i arhivi i lako bi mogli to objaviti (može i par puta) da bi svima bilo jasnije.

Isto tako bi mogli da citiraju saopštenja brodarstvu koja se odnose na ograničenja brzine plovidbe, zabranu povlačenja vode i pravljenja talasa, pa bi videli da i drugari lađari gaze propise, ali da ne ubijamo temu sad.

Kada bi svi sve to iščitali onda bi videli da su i drugi drugari iz našeg okruženja često u prekršaju... recimo tu je zabranjena noćna plovidba sportskim čamcima (za sport i razonodu), da ne kažem da je zabranjeno i sidrenje blizu tvrđave, i danju, a naročito noću (doduše ništa se ne kaže o novogodišnjem noćnom kupanju  ha ha ha ).

Ono što bi nam svima postalo nejasno kao onda Vode Vojvodine izdaju dozvole za privredni ribolov za tu stacionažu (ne verujem da računaju da se privredni ribolov obavlja sa obale na koricu leba). Iliti, ako je taj Dunav ribolovno područe, i njime upravljaju Vode Vojvodine, šta tu ima da se trpa nekakva Kapetanija... a opet ako je vodni put kao što jeste i postoje zabrane kao što postoje, kakve crne dozvole...

I još bi nam iz tog teksta i iz sadržaja drugih propisa postalo nejasno ko to zapravo ganja pecaroše-kenjaroše kad u Novom Sadu ne postoji odeljenje rečne policije, a ni Inspekcija plovidbe nema plovilo (nasuprot onom što pišu drugari iz UPLS)...  a verujte mi da nema, njihov čamac bismo prepoznali po belom rombu oivičenim plvom bojom...

Meni je odavno nejsno kako bilo kakva policija (iliti neko iz strukture MUP) vrši nadzor nad sprovođenjem uredbe o uslovima za plovidbu i pravilima plovidbe na unutrašnjim vodama, jer je to mimo propisa, koliko god da lično smatram da je neophodno da se prisustvom nadležnih organa osigura poštovanje propisa (obratite pažnju: organa koji JESU nadležni)...

Suma sumarum, kad vidimo ko sve u NS krši propise, od čega onda treba da se krene? Od pecaroša?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3250
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #6 poslato: 09, 09, 2019, 15:45:50 posle podne »
Kao što reče naš kolega, nisu to pecaroši...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 691
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #7 poslato: 09, 09, 2019, 16:11:41 posle podne »
Pa dobro, jel onda od tih što nisu pecaroši?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3250
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #8 poslato: 09, 09, 2019, 16:22:14 posle podne »
Jašta... Kapiram da retko na koji način možeš izazvati veću opasnost nego kad se sidriš i pecaš u plovnom putu...

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 530
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #9 poslato: 09, 09, 2019, 17:10:22 posle podne »
Vozim biciklo tim kejom baš često i tu mi je polazna tačka, stanem uvek malo da pogledam pre nego "odjurim"  Prvo mi nisu jasni ovi što sede baš iznad kenjare i pecaju a i ti "profesionalci" nekad se baš naredjaju i kapiram da su na granici plovnog puta ali opet.. Na granici su zato što brod ide (što bi rekao naš kolega Terca za nas automobilaše) preko nosa, siroma se trudi da ode desno ali ga Dunav nosi popreko u obalu. Skraćuju mu manevarski prostor  jer bi možda mogao ranije da natera pramac na desno ali je tu čamac. Kad god naidje brod stanem da pogledam kako manevriše u krivini. Često je pecaroški čamac baš blizu...
Za ostale propise nemam pojma ali ovo mi smeta iako ne teram šlep :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 691
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #10 poslato: 09, 09, 2019, 17:20:18 posle podne »
pa sad, oni se rizično ponašaju, ali baš da izazivaju opasnost...

Rizično kao i ti kad se sidriš noću pod tvrđavom, ili isploviš u salauku... što bi se ti osećao ugroženo kad neki tamo džiberi pecaju u govnima po cenu da možda i poginu? Što misliš da izazivaju opasnost po baržu od 1600 tona? (ja znam da je to zabranjeno i smatram da zabrana ima smisla, ukoliko se sprovodi kompetno, i sprovodi je onaj koji treba).

Izazivanje opasnosti je kad ugrožavaš druge ljude ili imovinu, recimo:
- kad možeš da pružaš turističke usluge za po 30 cuga i naduvanih ljudi na ličnom plovilu za sport i razonodu, bez opreme za spasavanje i bez prave obuke.
- kad možeš da srolaš 2 džointa i iznajmiš skuter u blizini plaže.
- kad cuga glisiraš ispred Stranda pa ispadneš iz čamca
- kad mimo zabrane podigneš talase od metar ipo pored redovnog ugostiteljskog objekta sa dozvolom za postavljenje plutajućeg objekta na kome se dešava svadba i 30 ljudi drma kolo
- kad ostaviš usidrene barže bez nadzora pa se one otkače
- kad ne obeležiš novoizgrađeni naper u Kamenici, uz sam plovni put, niti ga ucrtaš u prvih 5 narednih izdanja plovidbenih karata
- kad organ koji JESTE nadležan kontrolu ostaviš na obali, a njegov posao preuzme mimo propisa neko drugi ko NIJE nadležan, pa svaki silniji džiber može da se uspešno tužaka sa državom, ili da za crvenu piša po sirotinji

dopiši sam..

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #11 poslato: 09, 09, 2019, 20:20:42 posle podne »
- kad organ koji JESTE nadležan kontrolu ostaviš na obali, a njegov posao preuzme mimo propisa neko drugi ko NIJE nadležan, pa svaki silniji džiber može da se uspešno tužaka sa državom, ili da za crvenu piša po sirotinji
Suština problema, početak i kraj.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3250
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #12 poslato: 09, 09, 2019, 21:21:12 posle podne »
Opa, nešto i naučih, eto vidiš za sve ovo vreme na Dunavu nikad nisam čuo, i nisam imao pojma da je noćna plovidba zabranjena? Napiši molim te nešto više o tome? I molim te da ne trpaš pecanje u plovnom putu i sidrenje na 100 metara iza crvene bove u metar i po vode u isti koš, jer onda svaka priča na ovu temu gubi smisao...

1. Zašto misliš da se osećam ugroženo što neko peca na plovnom putu? Ja samo mislim da je debil što to radi, kao što sam i napisao...

2. Ne znam da je sidrenje ispod tvrđave na mestu na kom to radim zabranjeno, i ne znam što bi bilo? Barem po danu, noću po novim informacijama ni ne bih smeo biti tamo, pa se samim tim ni sidriti  ha ha Sad sam konsultovao i karte, sidrenje je po njima zabranjeno na 2 mesta izmedju mostova, ali ne i tu.

3. Svakako ne smatram da su kapetani brodova neljudi koji će potopiti i pregaziti čamac u plovnom putu samo zato što zakonski za to ne odgovaraju. Ako ako barža od 1600 tona pokuša da izbegne čamac, pa udari u drugu baržu od 1600 tona, onda to već jeste izazivanje opasnosti?

A sidrenje noću pod tvrđavom nije rizično, jer je toliko plitko da bi se barža ili neka ozbiljna ladja pre nasukala nego me dohvatila tamo... Barem po ovom trenutnom vodostaju.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #13 poslato: 09, 09, 2019, 21:50:44 posle podne »
I mene zanima iz kog propisa proistice da nam  je zabranjena nocna plovidba. Sta ce nam onda navigaciona svetla?  sha sha sha I zasto je zabranjeno sidrenje ispod tvrdjave?
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
« Odgovor #14 poslato: 09, 09, 2019, 22:18:31 posle podne »
Uredba član 108
Pravila plovidbe u uslovima ovraničene vidljivosti predviđa obavezu da čamac mora da bude na radio vezi na kanalu brod brod ili kanalu koji odredi kapetanija. Praktično bez registrovane radio stanice je zaista zabranjena plovidba u uslovima ograničene vidljivosti. Sad konkretno za sektor NS mi zaista nije poznato da postoji izričita zabrana za noćnu plovidbu čamaca, niti ima smisla ukoliko čamac ispunjava uslove za noćnu plovidbu.