Autor Tema: Beograd - Beška - Beograd  (Pročitano 3020 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Beograd - Beška - Beograd
« poslato: 28, 08, 2019, 22:18:30 posle podne »
Posle duže vremena od kupovine i uvoza holandskog brodića, žena i ja smo došli u situaciju da organizujemo dužu plovidbu pa reko da to podelim s forumašima. Bez namere da priča bude isključivo korisna biće u skladu sa ovom temom - dakle reportaža. Neko jednom reče, ako hoćeš da probaš brod, poteraj ga prvo uzvodno. Tako smo rešili da napakujemo još troje ljudi s nama (stomatološkinju, vozača teških kamiona i bankara) - svi troje - zlu ne trebali, i nanemenski pozvani kao pravi prijatelji,..i tako odemo do Beške, za koju smo emotivno vezani. Brod natankali dizelom, vodom, pivom, vinom i ostalim tekućinama. Tako se uhvatismo plovnog puta. Sve vreme imali smo sunce i pravo letnje vreme. Usput nam brzo prođoše divne scene kupača i barki na Vojnoj bašti. Brzina uzvodno cca 7,5 kmh. Nakon prvih kilometara brod je počeo da čadi na dizel iz motornog prostora, ...al nije mnogo smetalo. Iako imamo gaz od 60 cm, dubina na celom putu nije bila ni malo opuštajuća, u smislu da sam morao da blenem u sonar skoro 10 sati puta. I tako dođosmo do belegiških ada..Gledam na satelitskih snimak, širok rukavac, čini mi se da mogu da prođem lagano, a i logično mi je da ne idem okolo kuda vodi plovni put. Skrenem levo između dve ade. Mic po mic, dubina pada na 2,5 m. Kapetanski ćutim češem bradu i usporavam..ostali se zabavljaju. I bup..nasučemo se na peščani sprud. Ispod krme gde je sonar i dalje stoji 2,5 m a ispod pramca pesak. Srećom išao sam polako pa nije bilo posledica. Vratismo na plovni put. Nakon Slankamena, uhvati nas mrak. Tu smo već svi gledali u sonar i bove. Dunav ko pijana ulica, sve uži kako se primičemo Beškoj. Pomislih, kako li je kad naiđe tegljač s četiri barže u širinu. Srećno smo stigli, svezali se. Iako smo kao domaći..žena koja kao matrona vodi tu marinicu, tražila nam je 1.000 dinara da brod ostane na konaku. I dalje mislim da je to preterano jer zauzvrat osim veza ne dobijemo ništa. Idućeg dana, bilo je već opuštenija priča. Brod je išao skoro duplo brže a predeli nestvarni. Posebno obale ločke, krčedinske i belegiških ada. Posle Banovaca je udarila umerena košava i digla solidne talase pravo u pramac. Brod je sekao to suvereno, a udarce talasa od pramac smo svi nazvali pravim osećajem plovidbe. Pred Beograd dolazimo u suton, dočekuju nas brodići i čamci koji ne žure ka svojim marinama. Idilu je pokvarila mala avantura gde nam je nestalo goriva i brod se ugasio na sred plovnog puta kod Lida. Pomislih, doterao nas je do kraja i crkao kao maratonac Filipides. Izvukao sam još taj jedan kilometar na rezervni motor. Idućeg dana, ispustio sam vazduh iz motora, sipao eurodizel. Pošto mi je motor iz šezdesetih godina prošlog veka, rešio sam da malo zamastim eurodizel aditivom koji pravi NIS - Diesel Lub. Poterao sam uzvodno par kilometra punim gasom. Motor je radio mirnije na velikim obrtajima, nije bilo ni malo dima u kabini. Tako je rešen i jedini problem koji mi se javio tokom puta sa barkom. Turom su ispunjena moja očekivanja od brodića pa sad kad čitam u koje se kanale zavlače Vepar i družina, zavidim i planiram nešto slično.

















« Poslednja izmena: 29, 08, 2019, 11:00:14 pre podne dell_mare »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #1 poslato: 28, 08, 2019, 23:12:56 posle podne »
Dell_mare,
Пре свега, честитке за ватрено... Пардон, водено крштење.

Драго ми је што сте путем уживали и што сте се безбедно вратили. Једини добар начин да се упозна пловило је - да се вози.
Ово је била лепа вожња и из ње се могло доста научити.

Једна од тих ствари је и то да треба избегавати пловидбу пловним путем.

Ваше пловило не може да се креће великом брзином и спорије је од крузера и теретњака, а поготову у ситуацији, у каквој сте се нашли, да останете без горива. Добро је да сте имали помоћни мотор и да је он одрадио свој посао. Ипак, то могу да буду ризичне ситуације.

Дакле, да закључим, треба избегавати пловидбу пловним путем.
Дунав је довољно и широк и дубок тако да безбедно може да се вози између пловног пута и обале. Довољно је обратити пажњу на сигналне бове и држати се спољних страна. А ако морате да се пребаците с једне на другу страну реке, онда то ваља учинити најкраћим путем и највећом брзином.

Толико од мене, надам се да ће бити прихваћено као добронамерни савет.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #2 poslato: 29, 08, 2019, 00:10:18 pre podne »
Pobogu LSI nemoj coveku savetovati da izbegava plovidbu plovnim putem koji je jedini bezbedan za sva plovila. Pa Belegiske ade je skoro nemoguce po ovom vodostaju proci bilo kojim camcem van plovnog.puta.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #3 poslato: 29, 08, 2019, 07:13:48 pre podne »
Облаче,

Једно од основних правила безбедне пловидбе налаже избегавање пловног пута.

Сва наша пловила безбедно плове дуж ивице пловног пута, обзиром да је дубина воде знатно већа од дубине газа.

У доба ниског водостаја нико не би требало да се завлачи међу аде уколико није добар познавалац терена, па и тада уз велики опрез јер се конфигурација дна стално мења.

У плићацима, сонари са сондама на крми нису од велике помоћи, посебно што на дубину газа треба додати бар још 30-ак, 40-ак центиметара пречника пропелера, тако да је већини чамаца потребна дубина од око метар воде.

Потребно је мало више пажње да би се уживало.



Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #4 poslato: 29, 08, 2019, 07:53:22 pre podne »
Svaka čast Mare, ozbiljna tura  thumbup
Što kaže Oblak, Belegiš definitivno treba proći plovnim putem jer su sve druge rute nebezbedne za veće plovilo, ali izvukli ste se ovaj put što je najbitnije :)

Šta kaže potrošnja za toliko radnih sati?

Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #5 poslato: 29, 08, 2019, 09:29:20 pre podne »
Hvala na savetim i sugestijama  hi. Nisam ja po prirodi egzibicionista, posebno kad plovim sa više ljudi na čamcu. Zaboravio sam da napomenem da se uglavnom i jesmo držali po strani plovnog puta. Prethodno sam na satelitskim snimcima nastalim par dana pre plovidbe proučavao položaj ada i njihove promene ali, na terenu ni to mnogo ne pomaže jer snimci ne govore o dubinama  yg. Vožnja zbirno uzvodno i nizvodno je trajala oko 16 sati sa sve parkiranjima i manevrima a potrošnja oko 4 litra na sat. Čini mi se kao da motor troši isto goriva i uzvodno i nizvodno ako se tera na istim obrtajima samo je brzina broda drugačija.

batimetrijska 24-8-2019


prirodna 24-8-2019

 
 Snimke možete proučavati ovde: https://apps.sentinel-hub.com/sentinel-playground/?source=S2&lat=45.01713435399061&lng=20.344482418731786&zoom=14&preset=1-NATURAL-COLOR&layers=B01,B02,B03&maxcc=20&gain=1.0&gamma=1.0&time=2019-02-01%7C2019-08-24&atmFilter=&showDates=false

Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #6 poslato: 29, 08, 2019, 09:32:56 pre podne »
Korisno  thumbup
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #7 poslato: 29, 08, 2019, 10:03:30 pre podne »


. Prethodno sam na satelitskim snimcima nastalim par dana pre plovidbe proučavao položaj ada i njihove promene ali, na terenu ni to mnogo ne pomaže jer snimci ne govore o dubinama  yg.


Гуглове мапе имају једну лепу опцију, да се види историја мапе. Тако је могуће видети исто место снимљено у ранијим периодима, при различитим водостајима.

Ипак, ја радије користим Гарминову навигацију на којој су прилично добро означени ширина пловног пута, тако да је врло лако држати се ивице, а веома добро се виде и спрудови тако да човек може благовремено да промени правац и прилагоди вожњу.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #8 poslato: 29, 08, 2019, 10:09:10 pre podne »


. Prethodno sam na satelitskim snimcima nastalim par dana pre plovidbe proučavao položaj ada i njihove promene ali, na terenu ni to mnogo ne pomaže jer snimci ne govore o dubinama  yg.


Гуглове мапе имају једну лепу опцију, да се види историја мапе. Тако је могуће видети исто место снимљено у ранијим периодима, при различитим водостајима.

Ипак, ја радије користим Гарминову навигацију на којој су прилично добро означени ширина пловног пута, тако да је врло лако држати се ивице, а веома добро се виде и спрудови тако да човек може благовремено да промени правац и прилагоди вожњу.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Ako je Zemlja majka, onda je Garmin njen doktor. To svakako čeka kao neka dalja investicija. Što se tiče Google Eartha dobar je, ali mnogo ređe osvežava snimke od Sentinela koji snima skoro na dnevnom nivou.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #9 poslato: 29, 08, 2019, 10:32:06 pre podne »
Pa nije Dunav autoput da nas iznenadi kruzer brzinom 200 km/h...
Kad ugledate brod ima se uvek bar pola sata za reakciju... Nepoznatim terenom je uvek opasnije ići van plovnog puta nego plovnim putem.

Lazo, malo preteruješ sa oprezom... Ja da tako sve radimo kako ti pišeš, izašao bih na Dunav 2 puta godišnje na pola sata... Ne treba uvek biti u strahu da će nešto poći loše, tako ništa nećemo doživeti...

Nedavno je savetovano da se ne plovi kada ide granje Dunavom i kada je visoka voda...

Što ne bi trebalo da se zavlačimo medju ade? Čist dunavski pesak, u koji se možeš nasukati kako želiš i ništa ti neće biti? Leto je, i kad se nasučeš, skočiš u vodu pa izvučeš brod... Kako da upoznamo teren ako se tamo ne zavlačimo? Kada bih ja doživeo trenutke kao na slici ispod, da se nisam zavlačio u nepoznate plićake?


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #10 poslato: 29, 08, 2019, 11:00:02 pre podne »
Занкики, не слажем се само с овим делом твоје поруке:
"Pa nije Dunav autoput da nas iznenadi kruzer brzinom 200 km/h...
Kad ugledate brod ima se uvek bar pola sata za reakciju..."

Све остало стоји и уз мало пажње и мало среће, то и јесте оно зашто је на води лепо.

Нећу даље да ширим ову дискусију јер није примерено. Дел_маре је написао леп извештај, о лепој пловидби, и не бих да му кваримо задовољство тако што ћемо сад једни друге уверавати ко је у праву.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #11 poslato: 30, 08, 2019, 08:36:59 pre podne »
Slažem se.
Uvek je bitno biti pažljiv i normalan, ali ne smemo dozvoliti da nas preterana briga sputava. Bitno je poznavati svoje plovilo, ali i reku... Danas je bar lako preko mapa, foruma upoznati i neki deo reke na kom do sada nismo bili, pa unapred znati šta može da nas čeka.

Dell_mare, lepa plovidba, za početak, da se navikneš na brod. Što se plićaka tiče, karte plovputa i opencpn svi koristimo i zadovoljni smo. A kad znaš da si u plićaku smanjiš gas, pa oprezno... Mogu ta korita dosta da izdrže, ne mogu ih probiti pesak ili panj... Meni je na Marissi jednom potopljeni panj bukvalno podigao iz vode celu stranu broda, a na koritu nije ostala ni ogrebotina. O raznim nasukavanjima koja doživljavamo mi koji često plovimo i vučemo kobilicu po dnu da ni ne govorim.

Ako mene pitaš (a i da ne pitaš  sajkaca ) napravio si dve baš ozbiljne greške, koje u nekim drugim situacijama mogu skupo da koštaju: dozvolio si da te uhvati mrak, ne poznaješ brod, ne znam koliko poznaješ taj deo Dunava, i druga da ti ne stane goriva, to je baš ozbiljan propust, da je umesto košave naišla salauka a ti ostaneš bez pogona ne bih ti bio u koži...

U svakom slučaju, bitno da je sve prošlo ok, na greškama se uči... Samo peglaj dalje.

BTW, ja uvek preračunam potrebnu količinu goriva pred put, pa ponesem duplo. Pokazalo se da onda nema greške  114

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Beograd - Beška - Beograd
« Odgovor #12 poslato: 01, 09, 2019, 21:30:48 posle podne »
Bravo Mare, dobra plovidba. Samo guraj što više na reci to bolje. Čućeš razne savete o plovidbi, sve čitaj i preuzimaj ono što misliš da će tebi koristiti. Te belegiške Ade su predivne, ali stvarno su nivo vode i sprudovi svake godine drugačiji. Kad sam išao uzvodno pre dve godine sam prošao kroz njih, dok prošle nisam mogao pa sam išao plovnim putem.
Samo ti uživaj sa svojim brodom, želim ti što više sati plovidbe, i da se češće srećemo na reci.