Autor Tema: Сарадња с Капетанијом у Београду и с осталим капетанијама  (Pročitano 2286 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Данас сам разговарао с људима из београдске капетаније о томе како наутичари виде рад и услуге које пружа капетанија.

Наиме, до њих је дошла информација како је на једном наутичком форуму "осута паљба" по капетанији и желели су да виде у чему је био проблем и може ли се учинити нешто да радом капетаније корисници услуга буду задовољнији.

Ја се не сећам да је у дужем периоду на нашем форуму било неких жешћих критика и већег незадовољства радом капетаније у Београду али можда ми је нешто промакло, па зато, овим путем, позивам све који имају неки проблем да ми се јаве.
Можете то учинити одговорима у овој теми или на мејл адресу нашег Удружења наутичара "Моја лађа" (mojaladja@udruzenjenauticara.org).

Мислим да би било лепо да покушамо да сагледамо проблеме и да покушамо да кроз разговоре с људима у капетанији дођемо до решења које ће бити на задовољство наутичара. Из разговора који сам обавио, стекао сам утисак да су у капетанији заиста спремни на разговор и тражење решења.

Овај позив важи и за наутичаре који нису из Београда и који такође имају потребе да у сарадњи с надлежним капетанијама реше неке своје проблеме.

Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 411
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: RogivzaR
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Kada bismo sada krenuli, spisak bi bio na nakoliko strana sigurno. Takođe, smatram da većina stvari sa tog spiska "neće biti" pod ingerencijom Kapetanije već "viših instanci". U svakom slučaju, ako postoji dobra volja, što da ne...

Za početak, mogli bi da oporave telefon koji nije u funkciji već mesecima i nemoguće je stupiti u kontakt sta njima. Email, ne bih da pominjem... A informacije i dokumenta u Web formi su naučna fantastika pretpostavljam.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Funkcionalan email bio bi veliki korak napred. Postavi se pitanje, brzo dobije konkretan odgovor a onda tu prepisku kačiti u nekoj rubrici i vremenom, napraviće se baza znanja koja će koristiti svima.
Ili možda direktan pristup na podforum, postavi se pitanje i ovlašćeno lice iz kapetanije da odgovara, samo pitanja i odgovori.
Tu bi mogli biti i dostupni obrasci u pdf formatu, brojevi računa za plaćanje, raspored tehničkih pregleda po marinama itd.
Dakle da se oformi stalna komunikacija ali da bude stvarno funkcionalna. Koliko je to u našem interesu toliko je i u njihovom, da ljudi ne gube vreme odlazeći tamo a da ne završe posao a i njih da ne smaraju.

Van mreže Igor 820

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 24
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Narval
  • Brod tip: Narval
  • Marina: Galija, Višnjički rukavac
  • Veličina: 8,20 metara
Na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture našao sam sledeći deo u vezi nadležnosti lučkih kapetanija. Mislim da nam je to bitno da bi smo mogli sagledati šta "mali" nautičari mogu da očekuju od lučkih kapetanija.
"Лучке капетаније су подручне јединице Министарства које обављају управне, техничке и друге стручне послове којима се обезбеђује безбедност пловидбе који се односе на:
•   улазно-излазне ревизијена речним граничним прелазима у сарадњи са другим надлежним органима;
•   праћење кретања и задржавања пловила;
•   иницирање измена законских и подзаконских прописа у области пловидбе;
•   предузимање управних и других мера;
•   давање наутичких услова и наутичке сагласности којом се утврђује да је техничка документација за издавање одобрења за изградњу, реконструкцију доградњу, адаптацију и санацију преводница, пловних канала и других хидротехничких објеката, као и других објеката од утицаја на безбедност пловидбе у складу са датим наутичким условима;
•   сарадњу са привредним субјектима, другим органима и организацијама из области водног саобраћаја;
•   управљање бродским саобраћајем (VTS);
•   издавање бродских исправа и књига, издавање личних и других исправа за чланове посаде пловила; вршење техничких и других стручних послова из области пловидбе;
•   утврђивање способности чамаца и плутајућих објеката за пловидбу, односно плутање; прикупљање статистичких података о водном транспорту на водним путевима;
•   припрему и обраду података, доношење решења о упису пловила, вођење уписника бродова и других пловила и евиденција о пловилима, посади, пловидби и стању пловног пута и објеката безбедности пловидбе;
•   спровођење ратног режима пловидбе и предузимање мера у ванредним околностима у сарадњи са министарством надлежним за унутрашње послове (трагање и спасавање и сл.), као и други послови прописане законима и подзаконским прописима."

Nije sporno da svako od nas nautičara može da napravi svoju listu prioriteta za rešavanje (bezbednost plovidbe, plovnost dva velika rukavaca u Beogradu, benzinske pumpe na vodi, mesta za privez čamaca,  radio stanice na čamcima, organizovanje kraćih regata i druženja na vodi.....). Nisam siguran samo koliko će se tih pitanja moći rešiti direktno u kapetanijama. Možda grešim, ali se meni čini da  će najveći deo onoga šta "poželimo" da se reši naći u spisku zaduženja neke druge institucije. Zbog toga mislim da spremnost kapetanije da se uključi u rešavanje "problema malih lađara" pre treba fokusirati na podršku incijativama i predlozima koje udruženja nautičara i pojedinci pokrenu.

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Prvo, neka naprave neki vid komunikacije, a da nije direktan odlazak u Kapetaniju i to će biti pet koraka napred.
Kao što Kabe reče, nek aoprave telefon. Sramota je da u 21. veku ne radi telefon mesecima, a mail i ostala moderna tehnologija da i ne pričam.
Suludo je da ja idem u Kapetaniju da pitam kadaće izaći na tehnički u nekom mestu. Bakara je postavio sliku sa oglasne table, ali eto pošto ne znam u koje vreme dolaze moram da idem da pitam, čitaj (džaba mi datum).
Drugo, kada izlaze da rade tehnički na području Grocke, ne dolaze u Ritopek ni Vinču pored koje prolaze svakako, a meni je recimo problem da uzmem slobodan dan i plovim preko 20km sa šikljom u oba pravca da bih uradio tehnički, suludo. Pogotovo ako je vreme visokih voda, vratiću se uzvodno sa 5ks za 3 sata.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk


Van mreže Zole

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 272
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Dehler Delanta 76 ak
  • Marina: Vourvourou
  • Veličina: 7,6m
Pozdrav svima,

kapetanija bi zelela da vidi u cemu je problem?! Pa verovatno u skoro svemu...
Ne znam odakle bih i krenuo ali njima prvo nedostaje osnovno vaspitanje ( izvinjavam se manjini  koju ja na zalost nisam upoznao ) i jedan normalan ljudski odnos...
Ma katasrofa  sos6 sos6 sos6