Na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture našao sam sledeći deo u vezi nadležnosti lučkih kapetanija. Mislim da nam je to bitno da bi smo mogli sagledati šta "mali" nautičari mogu da očekuju od lučkih kapetanija.
"Лучке капетаније су подручне јединице Министарства које обављају управне, техничке и друге стручне послове којима се обезбеђује безбедност пловидбе који се односе на:
• улазно-излазне ревизијена речним граничним прелазима у сарадњи са другим надлежним органима;
• праћење кретања и задржавања пловила;
• иницирање измена законских и подзаконских прописа у области пловидбе;
• предузимање управних и других мера;
• давање наутичких услова и наутичке сагласности којом се утврђује да је техничка документација за издавање одобрења за изградњу, реконструкцију доградњу, адаптацију и санацију преводница, пловних канала и других хидротехничких објеката, као и других објеката од утицаја на безбедност пловидбе у складу са датим наутичким условима;
• сарадњу са привредним субјектима, другим органима и организацијама из области водног саобраћаја;
• управљање бродским саобраћајем (VTS);
• издавање бродских исправа и књига, издавање личних и других исправа за чланове посаде пловила; вршење техничких и других стручних послова из области пловидбе;
• утврђивање способности чамаца и плутајућих објеката за пловидбу, односно плутање; прикупљање статистичких података о водном транспорту на водним путевима;
• припрему и обраду података, доношење решења о упису пловила, вођење уписника бродова и других пловила и евиденција о пловилима, посади, пловидби и стању пловног пута и објеката безбедности пловидбе;
• спровођење ратног режима пловидбе и предузимање мера у ванредним околностима у сарадњи са министарством надлежним за унутрашње послове (трагање и спасавање и сл.), као и други послови прописане законима и подзаконским прописима."
Nije sporno da svako od nas nautičara može da napravi svoju listu prioriteta za rešavanje (bezbednost plovidbe, plovnost dva velika rukavaca u Beogradu, benzinske pumpe na vodi, mesta za privez čamaca, radio stanice na čamcima, organizovanje kraćih regata i druženja na vodi.....). Nisam siguran samo koliko će se tih pitanja moći rešiti direktno u kapetanijama. Možda grešim, ali se meni čini da će najveći deo onoga šta "poželimo" da se reši naći u spisku zaduženja neke druge institucije. Zbog toga mislim da spremnost kapetanije da se uključi u rešavanje "problema malih lađara" pre treba fokusirati na podršku incijativama i predlozima koje udruženja nautičara i pojedinci pokrenu.