Autor Tema: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra  (Pročitano 40917 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zoki_ns

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 333
  • Pol: Muškarac
  • www.ftn.uns.ac.rs
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #90 poslato: 06, 03, 2020, 17:04:28 posle podne »
Hvala vam puno na odgovorima
Sada su mi jasne prednosti i mane pojedinih rešenja.
I moja razmišljanja su kao i Tercina. Shodno tome da ove godine ne planiram pecaroske aktivnosti, bar ne neke ozbiljnije, slazem se da je sklopivo sidro od 4 kg najbolje rešenje za mene, a kasnije u hodu ako zatreba lako će se napraviti mačak ili naći neko drugo rešenje, ali to će mi biti jasnije nakon ove sezone i pravih iskustava sa sidrenjem.

Jos jedno pitanje vezano za akumulator za pumpu
Da li je uzeti ovaj akumulator:

https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/exide-excell-eb500-12v-50ah/
Ili ovaj

https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/exide-excell-eb457-12v-45ah-l/

Ili neki treći?



Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #91 poslato: 09, 03, 2020, 08:20:54 pre podne »
najbolji odnos cena za odlican, vrh, marine bateoriju je: DURACELL Leisure. Istrazi malo, procitaj.

Neces pogresiti ni sa ova dva koje si naveo ako se pune u radu motora. Ta pumpa nije ni malo mali potrosac, dakle, treba ti dubokoprazneca baterija. Imas li El start na motoru i da li ti se pune baterije u voznji?


Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #92 poslato: 09, 03, 2020, 08:25:25 pre podne »
Pa koliki potrošač može biti ta pumpa? I ne radi ona satima, kapiram da se uključi na nekoliko minuta....

Da je zgodna stvar jeste, prošlog proleća idem sa kolegom do Tamiša, i negde u Begeju nas stigne nevreme, ustvari nije toliko ni nevreme koliko je ogromna količina kiše pala... Vučemo njegovog hunetera Marissom, i samo vidiš kako se na svakih 15-ak minuta pali pumpa i prazni čamac.

Da nije nje morali bi ili da stajemo ili da praznimo u plovidbi i kisnemo...

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #93 poslato: 09, 03, 2020, 08:49:01 pre podne »
One su oko 2.5-3.5 A sto nije ni malo ako se uzme startni akumulator gde je iskoriscenost oko 30% snage. Taj od 45 bi mogao da gura pumpu svega 5-6 sati, max 10. Ako se ne dopunjava akumulator, to moze biti problem. Te za 2000 dianra vise se uzme bolja baterija i nemislis.. kasnije, istu mozemo na solarnu plocu ili bilo sta.. a startni.. na zalost i ne.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #94 poslato: 09, 03, 2020, 09:14:16 pre podne »
Nikako duboko-prazneci akumulator na motor... Oni se pune nesto nizim naponom od startnih do max 14v a alternator zna da gura i na 15.5v zato sam i napisao agm akumulator koji je donekle dubokoprazneci a predvidjen je za punjenje na alternatoru... moze i gel, ali se mora zameniti regler na altenatoru, sto ja ne bih radio na ganc novoj Hondi.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Na mreži Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #95 poslato: 09, 03, 2020, 10:28:04 pre podne »
Ajde da malo zakuvamo korisnim a malo poznatim podaTcima  sajkaca

Pumpa koju nameravaš da ugradiš je odlična i korisna stvar, treba je ugraditi, ali svakako nije neki poseban elemenat bezbednosti sve dok ima i lišća kada je oluja i duva vetar (a to je uvek). Ja znam za dva čamca u NS koja su potopljena u takvim okolnostima, a pumpa je doprinela da vlasnici imaju lažan osećaj sigurnosti, stanuju na 500 metara vazdušnom limijom od priveza i svaki dan došetaju na dunavac, osim kad pada kiša  sajkaca

Meni se čini da je 150e za pumpu mnogo, to na aliexpressu košta 20 (i da, sad očekujem da bude neka lavina popišavanja kineske robe i to mi je sasvim ok, na tebi je da proceniš zrelost tehnologije, kao i u slučaju solarnih panela, kontrolera i svačega drugog sličnog, a iz prošlog veka).

Onda, još malo grube a možda interesantne matematike: takva pumpa troši oko 3A kad radi a kapacitet im nije manji od 600 galona na sat, iliti 2300 litara (u najgorem a teorijskom slučaju). U realnom slučaju (izmemereno u plitkoj vodi) to je upola efikasno, pa  1Ah kapaciteta akumulatora predstavlja bar 100  litara vode koja se izbaci iz čamca koji opet ima površinu od oko 10 kvadratnih metara, iliti 10mm vode po kvadratnom metru.
Srednja mesečna količina padavina ja najveća u junu, negde je oko 80-90mm... maksimalne dnevne zabeležene padavine u NS su 50-60mm, ne sećam se tačno... A to praktično znači da sam kapcitet akumulatora nije preterano bitan, sa raspoloživih nekih 8Ah pokrivaš dobrih mesec dana, a pojedinačnu salauku i lakše od toga.

Izbor koji si napravio , a sveo si ga na dva akumulatora: oba su starterska a ti nemaš anlaser na motoru. Oni se (bez trajnih posedica- duboke sulfatizacije ploča) ne prazne preko 30% i treba stalno da su puni. Pritom su klasični olovokiselniski pa imaju samopražnjenje oko 10% kapaciteta na mesečnom nivou, a budući da će preko leta stajati na 40 stepeni to sigurno biti slučaj. (OBRATITI PAŽNJU: samopražnjenje akumulatora je veće leti nego zimi, jer je veća provodnost tečnog elektrolita).

Ti imaš 40 motosati godišnje sa najkilavijim mogućim punjačem (da se ne lažemo, čim na akumulatoru malo trgne unutrašni otpor- tj. kad se puni, deklarisano maksimalno punjenje sa ispitnog stola postaje bajka), i to sa relacijama koje ne prebacuju 15 minuta, pa to znači da će akumulator biti počesto poluprazan, sulfatizovan, odnosno skraćivaćeš mu značajno radni vek. To je i razlog zašto mnogim ljudima na čamcima brzo riknjavaju akumulatori a oni samo prde o nekvalitetnim proizvođačima.
Dobra vest je da se za vek starterskog akumulatora kaže da je gotov kad mu opadne vršna struja (kad ne može da startuje motor) a to tebi i ne treba jer nemaš anlaser, a i kad ga budeš imao to je igračka od anlasera, nije ni mlađe dete od onih u kamionima i starim dizelašima... Nekakav, a opet dovoljan kapacitet ostaje raspoloživ.
Dodatna dobra vest je da će pri takvoj eksploataciji akumualtor moći da se popravlja desulfatizacijom i ekvalizacijom (to važi samo za klasične akumulatore za tečnim elektrolitom a takve si predodabrao) jer je struja potrošača minimalna (bliska je struji potrošnje jedne dvadesetine nazivnog kapaciteta za koju se inače deklariše kapacite, C/20), neće biti korozije rešetke na pločama, i jedino što može da se desi je da mu opadne blago vršna struja, koja tebi i ne treba jer, opet, nemaš anlaser.

Ovde sam vam sad nabacio nekoliko ključnih reči za pretragu i za učenje o akumulatorima, uopšte o elektrohemijskim izvorima struje sajkaca

Da se vrnemo na temu: Recimo, u junu ćeš potrošiti 8Ah na pražnjenje vode, još 5Ah iscuri samo od sebe, sa onim koliko i čime se vozaš nadoknadićeš pola od toga, odnosno akumulator 50Ah će biti ispražnjen 15%, ostali meseci nisu baš takvi, manje ima kiše, pa računam da će za laku sezonicu od 5 meseci (maj-spetembar)  stanje akumulatora biti 50-60%, onda ga puniš, desulfatizuješ, ekvaliziraš i udri nanovo.

Namerno nisam napisao ništa o alternativama, stacionarnim baterijama, AGM, VRLA, trt-mrt... jer to nisi ni pitao  sajkaca Obrati samo pažnju da ako ne kupuješ akumulator u specijalizovanoj radnji koja ima baterisjku stanicu i održava baterije na rafovima na lageru, pre nego što ga tutneš na čamac bar ga napuni kod kuće, akumulatori se samoprazne...

Suma sumarum: za tvoju pumpicu (samo pumpicu!) bolji izbor od ta dva ponuđena je JEFTINIJI akumulator. Česta provera stanja akumulatora se podrazumeva zbog prehodno napisanog. I dodatno cela računica pada u vodu i mora ispočetka ako odlučiš da zavrneš i neku muziku na taj akumulator   harm

I još sumarum, osim ispolca koji je obavezna oprema na čamcu, mnogo je zgodnije za izbacivanje vode da uzmeš onaj lepi mekani žuti sunđer sa malim rupicama koji se koristi za ležajeve, dimenzija recimo 10x20x30cm, time se čamac prazni najbrže, jednim stiskom sa dve (može i ženske) ruke izađe pola lite vode, voda se ravnomerno i kompletno kupi i sa mesta gde ispolac ne prilazi, nema tragova od grebanja i tako to. Odeš lepo u neku sunđeranu (Makis kod Temerinskog mosta ili Dapsi u Gundulćevoj), kupiš neke restlove i da te vidi bog.

I još još sumarum, svakodnevno obilaženje ne mora da bude teret, može dabude i privilegija ako se dobro organizuješ.

Malo sam ovo editovao par puta da brojevi budu egzaktniji, da bude lakše razumljivo (u originalu bilo je grešaka u vezi sa pumpicama)
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zoki_ns

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 333
  • Pol: Muškarac
  • www.ftn.uns.ac.rs
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #96 poslato: 09, 03, 2020, 20:36:26 posle podne »
Odabrao sam ova dva kao primer, s obzirom da u jednom autu imamo exide s kojim smo zadovoljni. E sada da mora biti duboko prazneci ne mora...svakako u mom slučaju startna struja nije bitna s obzirom da je pumpa mali potrošač i nema veliku polaznu struju (ako je nazivna struja 3A, polazna je najviše 10 puta veća s obzirom da je DC motor koji se priključuje direktno na pun napon) sto je znatno manje od mogućnosti akumulatora.
Gel i agm nisam razmatrao pre svega zbog cene, moje mišljenje je da ne vredi dati 17000 i više za akumulator koji ce napajati samo pumpu, kada mogu i sa ovim od 7000 da postignem ono sto mi treba. Bilo bi lepo da je gel ali mislim da ce i ovi poslužiti, a zasto davati 17k ako se ne mora.
Što se tiče cene za pumpu slažem se da može značajno jeftinije sa aliexpresa ali u ovu cenu ulazi i pravljenje boksa i nosača akumulatora i priprema za pumpu što ne mogu sam da uradim.
Što se tiče pražnjenja vode na čamcu vec imamo sundjere koje je Terca opisao i ispolac, ali kada ima puno vode lakse je ugrubo izbaciti lopatom pa onda sundjer.
Ja skoro svaki dan dolazim na vez od trenutka kada spustim čamac tako da nije problem ni rucno izbacivati vodu. Čak i ako ne izadjem na vodu volim da dodjem posedim malo na vezu, tako da camac svakako nije bez nadzora. Problem je kad nisam u Novom Sadu par dana, ili npr. dve nedelje ako sam na moru, ne želim nikoga da obavezujem da nadgleda čamac, a pogotovu da ga glanca kao sto bih ja radio  sajkaca sajkaca . Malo je nezgodnije u aprilu, maju i oktobru kada je jos hladnije i kad dodjem do čamca cim se udje na čamac od patika ostane malo prljavo i kada izlazim iz čamca moram za sobom da čistim, jer ne volim da ostavljam bilo kakavu prljavštinu :) Tada se ruke smrznu ako napolju bude osetno hladnije.

Sto se tiče akumulatora mene vise brine to sto će se slabo prazniti (npr ne pada kisa mesec dana) jer se tada dešava proces sulfacije i stvaraju naslage olovo sulfata na elektrodama koje se teže razbijaju. Doduše da bi se to desilo akumulator mora duže da stoji i bude izložen samo pražnjenju ili samopraznjenu sto se u mom slučaju nece dešavati. Najgore ce biti preko zime kada akumulator stoji i ne prazni se, sem samopraznjena, ali i to se resava priključivanjem nekog potrošača i povremenim dopunjavanjem akumulatora, što u mom slučaju nije problem s obzirom da imam punjac.
Ovih dana sam kupio i indikator napunjenosti akumulatora za 500 dinara u Lidlu, ako nekom treba mislim da ima još na stanju, koji ce mi stajati na čamcu tako da ću uvek moći da proverim stanje napunjenosti akumulatora. Samim tim nema bojazni da se pumpa neće aktivirati usled prazne baterije.
Sto se tice aspekta bezbednosti slazem se sa Tercom da to nije neki aspekt bezbednosti s obzirom da ta pumpa neće moći brzo da izbaci vodu usled nekih velikih talasa, ali neće ni skoditi, samo treba biti svestan mogućnosti. Posebno što ne znam kako bi ona tada i radila s obzirom da bi se čamac dosta ljuljao i ne znam dal bi detekcija nivoa bila dobra.

Tercina računica je korisna. Jedino sto je pogrešio je to što neće biti 40 sati na vodi, biće bar 100  sajkaca  sajkaca sajkaca. Ako se i desi da se akumulator isprazni kojim slučajem lako ću ga dopuniti pomoću punjaca što mogu da uradim jednom dva puta u sezoni, neće trebati više od toga.

@ Terca Moram reći da sam prijatno iznenadjen tvojim znanjem na različitim poljima  jh  Ne znam šta si po struci i čime se baviš, ali vidim da si zaista svestran.

@ Terca Ja sam ovde predlozio dva modela koja su meni zapala za oko. Da li imas preporuku za neki drugi u tom cenovnom rangu koji se dobro pokazao ili misliš da bi bio bolji izbor?
Pogledaću sada i Duracell mada ih slabo ima kod nas.
 
P.S. sad nadjoh ovaj exide na jos većoj akciji

https://www.winwin.rs/auto-moto-oprema/akumulatori/akumulatori-za-putnicka-vozila/akumulator-za-automobil-exide-excell-12v50ah-d-eb500-c22-fiat-8623646.html

Ima i varta koji bi bio ok za jos manje para

https://www.kemoimpex.com/auto-delovi/akumulatori/12v-45ah-l-black-dynamic-varta




Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #97 poslato: 09, 03, 2020, 21:01:26 posle podne »
Vidi koja marka daje najduzu garanciju sa pristojnom cenom i to uzmi.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #98 poslato: 10, 03, 2020, 08:04:46 pre podne »
Nikako duboko-prazneci akumulator na motor... Oni se pune nesto nizim naponom od startnih do max 14v a alternator zna da gura i na 15.5v zato sam i napisao agm akumulator koji je donekle dubokoprazneci a predvidjen je za punjenje na alternatoru... moze i gel, ali se mora zameniti regler na altenatoru, sto ja ne bih radio na ganc novoj Hondi.

Nece da bude...mozda na nekim starijim motorima. Honda puni do 14V, bar moja sto je idealno za dubokopraznece. Postoje neki opet kazem stariji koji se pune do 13.6 u svakom slucaju, taj duracell koji sam predlozio je babaroga za sve spomeute gore baterije a cena dosta slicna njima.

Na mreži Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #99 poslato: 10, 03, 2020, 10:03:37 pre podne »

@ Terca...Da li imas preporuku za neki drugi u tom cenovnom rangu koji se dobro pokazao ili misliš da bi bio bolji izbor?


ebaga, ne mogu da preporučim pazar, nisam ja influenser nego saradnik službe  sajkaca
Meni su se svi dobro pokazali, na brodu mi ne najstariji akumulator iz automobila koji sam prodao 2009. godine, black horse,  nutss, čekamo godinama da rikne da se obradujemo novim- boljim- modernijim, ali nam vera zabranjuje da bacimo nešto što radi  ha za sve te godine kapacitet mu jeste pao, ali i meni je, pa ne bih voleo da me neko zbog toga baci... sve nešto razmišljam i kad crkne da ga ne dam ni na reciklažu, sad je već postao deo porodice.

Iz prethodnog posta je važno da se sagledaju činjenice bitne za izbor akumulatora, tehnologije, proceni energetski bilans i tako to. Kad se to zna, lako ćemo za brendove.



@ Terca Moram reći ....


Mene je obučavala služba... a tamo se uči od najboljih  ha ha ha

Evo iskopah  jedan stari ali interesantan blog, može se korisnih stvari naći... http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zoki_ns

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 333
  • Pol: Muškarac
  • www.ftn.uns.ac.rs
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #100 poslato: 13, 04, 2020, 21:51:47 posle podne »
Sezona je zvanicno otvorena u petak, ali s obzirom na okolnosti nije bilo puno prilike da se bude na vodi,  samo petak i danas.
Camac je po dogovoru preuzet u Karlovcima i dovezen do Novog Sada vodom.
Sve je super ispalo na kraju. Čamac je bas dobro uradjen. Stavljen je antialgin crne boje i ta kombinacija crveno crno je bas dobra. Prosto mi bilo žao da spustim camac koliko dobro izgleda van vode  sajkaca
U ovoj turi je ugradjena puma za praznjenje vode. Kupljen je akumulator exide o kojem je bilo reci gore. Kupljen u akumulator shopu u temerinskoj ulici za 4500 din sto je super cena. Akumulator je stajao oko godinu dana pa je zato cena niza i ne dobija se garancija. Akumulator je dopunjavan redovno sve vreme. Akumulator je proban i nadam se da ce me sluziti par godina.
Kupljeno je i sklopivo sidro sa 4 kraka težine 4 kg sa 30 m kanapa, kao i 4 bokobrana bele boje tipa majoni.

Evo i par slika camca i jos po nesto. Pravo je uživanje biti sada na Dunavu kada nema guzve,  glisera i onih koji divljaju i bahate se. Na žalost s obziroma na radno vreme i ovu izolaciju nece se izlaziti tako cesto na Dunav... Nadam se skorijem ako ne ukidanju onda bar ublažavanju mera pa samim tim i vise uživanja i vremena provedenog na vodi

Van mreže zoki_ns

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 333
  • Pol: Muškarac
  • www.ftn.uns.ac.rs
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #101 poslato: 13, 04, 2020, 21:56:53 posle podne »
...

Van mreže zoki_ns

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 333
  • Pol: Muškarac
  • www.ftn.uns.ac.rs
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #102 poslato: 13, 04, 2020, 21:59:03 posle podne »
...

Van mreže zoki_ns

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 333
  • Pol: Muškarac
  • www.ftn.uns.ac.rs
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #103 poslato: 13, 04, 2020, 22:06:40 posle podne »
I za kraj par komada od danas

Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 410
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: RogivzaR
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Odg: Hunter 535 + Honda BF 20 KS - Vidra
« Odgovor #104 poslato: 14, 04, 2020, 17:32:59 posle podne »
Dobrodošao nazad i neka je SASREĆOM prinova :)

Pošto sam te sreo u nultoj vožnji, mogu samo da konstatujem da je čamac kao ZMIJA a ne vidra :) Ima veoma lepe linije, ali nešto mi je sada bio lepši. Pokušao sam da skontam zašto, ali ne bi verovao da je do toga da nisam uporedio sa starim fotkama. Nalepnica HUNTER sa desne strane sa koje sam ga ja video daje mu neki štim. Da li se razlikuje od one sa druge strane? A takođe i registarska oznaka  114. Kad smo već kod estetike, antialgin se mahom neće videti ali se baš lepo složio sa crnom gumom koja ide oko čamca, kao i ostalim bojama na njemu.

Sve u svemu bombonica :)

Šta bi sa lufterima? Ostali na istom mestu?

Evo od mene jedna za useljenje :)