E, ovako treba... > Tomos

Zagonetan kvar

(1/5) > >>

redhed:
Na mojoj penti tomos 4.5 koja je godinama stajala i sada je isprobavam desi se da  se ugasi na punom gasu (nasred Dunava) jednostavno stane.Nema šanse više da upali.Veslam, dođem kući i posle 40 minuta probam i penta upali. Ne znam o čemu se radi.Kažu neki poznanici da je otišla membrana ac pumpe i da je promenim.Kupio sam pa ću to i uraditi.
Svećića je NGK i nova je.
Probao sam:Kada pumpam gorivo ručno počinje da curi benzin negde iz ac pumpe.Ne znam da li je to ispravno (predviđeno zbog prevelike količine goriva) ili ukazuje na ono što sam rekao da je membrana neispravana i da je treba menjati.
Ne znam šta još da pogledam.....

Bakara:
To sto ti curi gorivo sigurno nije dobro, obicno se to desava ako plovak u karburatoru, tj iglica, ne zatvori dovod goriva kad se napuni lonce karburatora.
Inace, paljenje bi trebalo da izgleda ovako, drukas gorivo nekoliko puta dok prajmer/pumpica/kruskica, ne postane tvrda. To znaci da je karburator pun goriva, i da je plovak odradio svoje i zatvorio dalji dovod goriva.

Membrana pumpe hoce da zeza kad se zagreje, proverices da li je do nje tako sto kad krene da gubi snagu, malo nadrukas, ako nastavi lepo da radi to znaci da joj fali goriva i da membrana ne radi dobro.

Treba da proveris i da li hladjenje radi svoj posao. Na Tomosu 4/4.5/4.8, postoji cevcica u auspuhu koja ide skroz do bloka motora i hladi auspuh. Taj sistem radi tako sto elisa kada gura vodu, gura i jedan mali deo vode u tu cevcicu koja hladi auspuh i sprecava pregrevanje motora. Motor kad se pregreva isto tako gubi snagu i gasi se dok se ne ohladi. Takodje, desava se da ta cevcica progori pa izgubi ulogu hladjenja.

Na ovoj slici sa neta je obelezena ta tanka cevcica koja ne sme biti vrela, vec samo vruca ili cak mlaka:


Moj savet, pregledaj gde tacno curi gorivo i resi taj problem, pa vidi sta se onda desava. Takodje, ako ti se opet ugasi, skini svecicu i vidi kakve je boje, da li je crna, zauljena ili je suva i braon boje, pa nam javi.

Bećar:
 Neispravna struja. Proveri kondenzator ili bombinu. Skini svećicu i nabaci ce na lulicu svećice. Kleštima prisloni svećicu uz karburator ili nekibig metalni deo i povuci poteznicu. Trebao bi da vidiš i čuješ varnicu

Bakara:
Moze biti svasta i nista specijalno, ali od necega moras krenuti  6589
Meni se isto to desavalo na T4, da hladan upali i radi odlicno i kako se zagreva sve vise gubi snagu i ugasi se. Posle provere hladjenja, provere struje, pumpe goriva i karburatora, zakljucio sam da karburator ne dobija dovoljno vazduha...Kad je hladan i odgovara mu bogatija smesa sa vise goriva, ali cim se zagreje to pocne da mu se smeta.Inace, to se vidi i po svecici, bila je crna i mokra. Cim sam povecao dotok vazduha, motor radi kao sat i hladan i vruc.

Drivee:
Kad se setim mog tomosa..eeeee to su bila vremena :) Ja 34 godine u punoj snazi, desni biceps kao kod Rokija. Sve od mog tomosa dragog.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju