Autor Tema: Uspešan uvoz brodića iz Holandije  (Pročitano 38939 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #15 poslato: 16, 04, 2019, 14:22:50 posle podne »
Prijatelju svaka čast. Ja čekam i dalje pisanje ovde. Upijao sam svaku reč. Brodić je kao lutka.
Imam pitanje, da li neko od vas zna Holandski i kako ste se sporazumevali. Hvla.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk

« Poslednja izmena: 16, 04, 2019, 16:41:25 posle podne petar_kozic »

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #16 poslato: 16, 04, 2019, 15:08:45 posle podne »
Sa srećom da se navozate :) I ja čekam nastavak da naučim nešto :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #17 poslato: 16, 04, 2019, 15:19:22 posle podne »
Ja sve čekam neko ALI, tj da nešto dobro zapne, pa se na kraju ipak srećno završi  114

Van mreže pitaNS

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 3
  • www.mojaladja.com
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #18 poslato: 16, 04, 2019, 21:16:38 posle podne »
Svaka čast na smelosti i celom poduhvatu uvoza jedne takve grdosije čak iz daleke Holandije...

Lep brod stvarno!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #19 poslato: 16, 04, 2019, 22:19:47 posle podne »
@petar_kozic  /  Niko od nas ne zna holandski ali svi odlično govorimo i pišemo engleski. Ja sam tokom nekoliko meseci stalnog prevoda sa holandskog na engleski u google translate (pošto je tako jednostavnije) naučio neke osnovne fraze. Ali je to daleko od poznavanja jezika. Mlađi prodavci su znali i hteli da pričaju engleski, što je bilo dobro a stariji su insistirali na holandskom zbog čega sam stalno prevodio. Nekima nisam ni rekao odakle pišem da ne bi odmah prekinuli konverzaciju. Otežavajuća okolnost je što je većina brodića koji su mi se dopali bilo iz Frizije, sa severa Holandije, oblasti u kojoj se govori Frizijski, poseban jezik koji najviše liči na nemački. Tu ni google nije pomogao.

DEO 3.

...Već prvog dana nakon povratka iz Holandije u Beograd aplicirao sam online za dobijanje ICP - međunarodne plovidbene dozvole. Naglasio sam im da mi treba hitno i da je pošalju na adresu bivšeg vlasnika (na šta je on pristao). Od njih je stigao potvrdan odgovor i informacija da su podneti dokumenti (sve sami skenirani papiri telefonom) u redu. Plan je bio da bivši vlasnik nakon utovara jednostavno da ugovor, ICP i ostala dokumenta kamiondžiji kako bi ovaj bezbrižno nastavio put ka Srbiji. Istog dana pokušao sam da dogovorim utovar sa transportnom kompanijom što je moguće pre. Rekoše mi da je to u redu i da će imati jedan slobodan kamion za narednu nedelju ali da ne znaju tačan datum i vreme. To će znati tek iduće nedelje. Rekao sam im da planiram da iz Srbije pošaljem važe tj postolja na kojima će brod stajati u kamionu. Na to sam dobio odgovor da je to nemoguće jer je kamion već uveliko na putu za Holandiju. To je već bio problem. Nakon toga sam pitao bivšeg vlasnika, koliko ranije treba kranista da zna vreme utovara. On ga je okrenuo i pitao i saznao da se kranista zakazuje najmanje pet dana unapred i da je nemoguće zakazati ga dan za danom. Ništa mi se to nije svidelo. Shvatio sam da će tri glavna aktera - transportera, kranistu i bivšeg vlasnika (pomoć na utovaru) biti teško uklopiti. S druge strane nisam imao na šta da stavim brod na ravan pod šlepera. Zamolio sam bivšeg vlasnika da pogleda da li ima polovnih postolja po marinama, otpadima itd. I tu se pokazao kao ljudina. Obećao je da će pogledati i ako ne nađe, da će sam napraviti postolje. U to vreme, to je bila tako deficitarna stvar. Ja sam kontaktirao na desetine marina mejlovima i od većine sam dobio isti odgovor - nema šanse da to nađeš sad jer nam trebaju - plovila su na njima i spremaju se za sezonu. Na oglasima su se prodavali neki ali su cene bile paprene.

Tekla je prva radna nedelja od kako smo došli iz Holandije. Transporter je zvao da pita da li može utovar za četvrtak. Nadao sam se da možemo već tada da ga utovarimo. Međutim, stigla je poruka da je kranista zauzet cele nedelje i da nema šanse da nađe vremena za utovar. Otkazao sam transporteru i tako je propala prva šansa za utovar. Ipak stigla je dobra vest da je ICP izdat i da u njemu piše čak i moje ime. Pomislio sam "...imam međunarodnu dozvolu na moje ime...možda onda i ne treba da registrujem brod ovde već da plovim pod holandskom zastavom po Srbiji dok ne istekne.

Nešto je u meni splaslo nakon te prve nedelje, a stvari sam dalje posmatrao sa manje emocija i više razuma (što je bilo uvek potrebnije). Naravno da sam smarao sve redom oko sebe - ženu, decu, roditelje, prijatelje. Sva rabota se skupila oko tog uvoza. U petak me je ponovo zvao transporter da pita za iduću nedelju. Veli imamo opet kamion za sredu ili četvrtak i ponovo ne znam tačno kad. Pomislih "idemo opet..." Zovem bivšeg vlasnika da pita kranistu...kaže možda bi mogao u sledeći četvrtak. U redu. Ovde će morati malo da se rizikuje, pomislio sam. I tako nekako ostade taj četvrtak iduće nedelje za utovar. Prošao je vikend. U ponedeljak mi je pisao bivši vlasnik, sada već moj prijatelj, saborac i sapatnik. Rekao je da mu je nedelja puna obaveza i da on ne može nikako da otkaže sastanke koji su mu zakazani baš u četvrtak. Takođe, niko na poslu ne može tada da ga odmeni. Nakon svega što je uradio da cela operacija uspe, naravno da ga zbog toga nisam osuđivao. Rekao sam, u redu i ponovo otkazao transporteru. Ponovo je propala nedelja.

I kako to već biva, što je više vremena prolazilo, ljudi su me sve više zapitkivali, "kad će...jel stigao...šta se dešava s tim brodom"... Malo po malo to u čoveku opet stvara pritisak zbog koga emocije nadvladaju razum. Transporter je zvao u petak i rekao da kamion može biti tamo u četvrtak. Proverio sam sa kranistom i bivšim vlasnikom. Obojica su potvrdili četvrtak.. mašala. Tog petka, svi su potvrdili da će utovar da se desi u idući četvrtak u 10h po lokalnom vremenu. Trudio sam se da ne mislim previše na to da se opet ne bi desilo nešto nepredviđeno. Dani su prolazili sporo a ja sam se trudio da sve uklopimo. Stigao je četvrtak. Usledio je poziv od logističara tranportne kompanije ujutru oko 8h. Pitao me je "Da li sedite?" ..ja sam se samo osmehnuo, i rekao "što?" ...na šta je on rekao da se kamion koji je išao po brodić pokvario u Belgiji i da će kasniti na utovar. "KOliko?"..."Popravljaju ga...kasniće oko četiri sata". Katastrofa. Odmah mi je palo na pamet da to znači da moram da otkažem kranisti koji je ionako zauzet. Zvao sam bivšeg vlasnika..a on kranistu. Rekao mi je da će doći na utovar tek kad završi sve ostale poslove. Dakle, još uvek je bilo šanse da se utovari brodić. Kamion je stigao oko 14h, bivši vlasnik je bio na mestu utovara..rekao mi je da je kamiondžija odmah uzeo metar, izmerio širinu i video da je brodić 2.60m. Bio je besan i na pragu da otkaže utovar. Ipak nekako smo ga ubedili da brodić može da se nakrivi na kant i stane u šlepersku prikolicu. Predveče je stigao i kranista. Usledila je serija bezuspešnih pokušaja. Brod je bio u vazduhu, kran je radio kako treba ali ...falc po kome se zavlači gornja cirada kamiona smetao je po 5 cm tamo i amo da brodić uđe odozgo u prikolicu koja je široka 2.49cm. Ništa bolje nije bilo ni sa pokušajima otpozadi. Smetali su arnjevi i konstrukcija prikolice koja nije dozvoljavala brodiću da uđe. Osećao sam se kao povređeni fudbaler na klupi za rezervne igrače - bespomoćno. Kamiondžija je toga dana već izgubio prvi utovar pa je bio dodatno frustriran. A bili smo bogami i mi svi. Zvao me logističar i rekao da nema ništa od utovara i da za to neko treba da plati. O parama tada nisam razmišljao. Nakon te logističke katastrofe i propalog utovara nastao je vakuum.



Detalj sa neuspelog utovara.



« Poslednja izmena: 17, 04, 2019, 08:55:26 pre podne dell_mare »

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #20 poslato: 16, 04, 2019, 22:36:39 posle podne »
Zabolela me glava čitajući ovo, kad krene naopako.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #21 poslato: 16, 04, 2019, 22:49:50 posle podne »
Au pa ovo za bromazepam pisi dalje
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #22 poslato: 16, 04, 2019, 22:56:19 posle podne »
Pa što nas ostavi bez nastavka baš sada ? Ovo kao Španska serija, da moraš da gledaš sledeću. :)

P.S. Hvala na odgovoru. ;)

Sent from my Mi A2 using Tapatalk


Van mreže popeye

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 178
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Popaj
  • Brod tip: Shetland
  • Marina: Sava
  • Veličina: 6,5
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #23 poslato: 16, 04, 2019, 23:18:37 posle podne »
Odlican brodic, a i prica. Nadam se da se dobro zavrsila...

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #24 poslato: 17, 04, 2019, 05:46:35 pre podne »
Занкики баксузе, ето ти то твоје АЛИ.....  taz  taz  taz   ha  ha  ha

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #25 poslato: 17, 04, 2019, 07:27:38 pre podne »
Kakva prica!!! 114
Bivsi vlasnik broda je bas ljudina.
Pisi nam sto pre nastavak, ja izgore oko utovara, kao da se meni upravo desava  eek
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #26 poslato: 17, 04, 2019, 09:08:12 pre podne »
Verujem da u ovoj rečenici svi možemo da se prepoznamo: Nešto je u meni splaslo nakon te prve nedelje, a stvari sam dalje posmatrao sa manje emocija i više razuma (što je bilo uvek potrebnije). Naravno da sam smarao sve redom oko sebe - ženu, decu, roditelje, prijatelje

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #27 poslato: 17, 04, 2019, 10:30:06 pre podne »
Mene žena hoće da ostavi zbog broda i Dunava, kaže biraj, jbg izgubiće šta da joj radim.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #28 poslato: 17, 04, 2019, 11:39:32 pre podne »
Moju bi samo plovila...  k5

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #29 poslato: 17, 04, 2019, 16:55:25 posle podne »
@ljuba i @zankiki / Kad ste se već osvrnuli na žene, moram da spomenem da je u našoj kući žena bila u nautici i pre mene. Ona i deca su svakako deo motivacije i inspiracije.  Za ceo poduhvat uvoza brodića, imao sam njenu podršku, sugestije ali svakako i rasprave koje nisu vodile nikuda. Da sam se samo ja pitao, to verovatno ne bi bio ovaj brodić a kakav bi bio, o tome ne bih jer nije tema ovog posta. Čovek stalno mora da se preispituje zbog čega nešto radi - ulaže svoje vreme, novac i strpljenje.

DEO 4.

Nakon neuspelog uvoza, nastao je period koji bih jednim imenom nazvao - srljanje. Još iste večeri pretraživao sam domaće i strane kompanije koje rade rečni i kanalski prevoz baržama i samohotkama. Poslao sam oko dvadesetak upita da bih saznao koliko košta i na koji način je moguće organizovati prevoz brodića iz Holandije do Srbije. Javljale su se i ideje tipa kombinovanog transporta - uzvodno baržom od Roterdama do Kilhajma (gde bih se uhvatio nizvodne plovidbe Dunavom desetak dana do Srbije) ili vangabaritni prevoz kamionom do Kilhajma pa onda buć u Dunav. Kad smo već kod toga, neki transporteri su mi nudili vangabaritni prevoz jer je brod širi od 2.5m. Minimalna cena za to od Haga do Beograda bila je 3.420 eur. Razlog skupoće su neophodne dozvole i dnevnice pratiocima šlepera koji ide u konovoju. Na to nikako nisam mogao da pristanem. Čak bih pre prodao brodić u Holandiji i uzeo pare nego da bacam tolike novce. Stigao je odgovor od nekih od najjeftinijih rečnih prevoznika baržom - prevoz baržom ili samohotkom bi koštao oko 10.000 eur. Pomislih da sam ne malo puta pročitao da je rečni transport najjeftiniji pa mi je ovo bilo bemisleno. Ništa ni od rečnog transporta. Već sam video sebe za uskršnji raspust kako teram lađu uzvodno Rajnom, vezujem se svake noći, budim se rano sa ekipom, trljam oči, vozim kroz maglu dok me sunce tuđeg neba ozeblog ne ogreje.

Jednog dana, dobio sam kontakt jednog čoveka koji mi se čini da je poput vas koji čitate ovo, iskusan nautičar sa debelim dosijeom uvozno-izvoznih radnji i brodograditeljstva. Poruka je bila - "zovi ga, on će sigurno nekog naći da ti to reši". Zvao sam čoveka, objasnio mu situaciju, i poslao slike brodića. Bio je oduševljen idejom i brodićem. Bez mnogo potpitanja rekao je da će da se raspita i da mi javi jer poznaje više potencijalnih kandidata za takav prevoz. Mene je već odavno obuzela svejednoća pa nisam mnogo razmišljao o ishodu. Nakon dva dana javio se i poslao mi telefon čoveka koji bi trebalo da mi pomogne oko prevoza. Zvao sam,.. javio se grub glas ali veoma zainteresovan za moj problem. Poslao sam slike i izjadao se u vezi mog pređašnjeg problema sa utovarom. Rekao je kao iz topa, .."mislim da ćemo ovo moći da završimo". Onda mi je poslao fotografiju grdosije od broda (sa vangabaritnim dimenzijama) koji su uspeli da dovuku iz inostranstva u Srbiju bez problema. Glavni adut bila je prikolica - monstrum nosivosti do 5 tona koju je vukao ML. Ja sam bukvalno procvetao..mislim da sam se nesvesno napio dva dana za redom bez nekog velikog povoda zbog čega žena naravno nije bila srećna. Dogovorili smo da se vidimo i utanačimo detalje. Videli smo se kratko, on je rekao: "...dajem ti dva svoja čoveka da voze dan - noć, ide džip koji vuče prikolicu - monstruma. Jedini rizik je što je prikolica registrovana do nosivosti 2.800 kg a brodić ima 3.000 kg. Time rizikujemo da budemo u pretovaru 200kg. Ali spremni smo na to. Širina od 2.60 se verovatno i neće videti jer je prikolica 2.50 i otvorena, za brodić V korita. Ti ćeš da ideš sa njima za svaki slučaj. To je moj uslov", rekao je. "Cena je 1300 eur plus gorivo koje potrošite." Nije mi trebalo mnogo vremena da odlučim...da ne kažem sekundi.