Autor Tema: Uspešan uvoz brodića iz Holandije  (Pročitano 38946 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« poslato: 15, 04, 2019, 00:54:01 pre podne »
DEO 1.

Dragi forumaši, hteo sam da podelim sa svima svoje iskustvo uspešnog uvoza polovnog brodića iz Holandije. Na taj korak sam se odlučio posle dva meseca bezuspešne pretrage po domaćim oglasima, marinama i kod preporučenih prodavaca. Traženi novci nikako nisu bili u skladu sa onim što se nudi. Trebao mi je kabinaš sa više kreveta (zbog familije) opremljen za višednevnu plovidbu i uopšte boravak. Od ideje da ću kupiti domaću samogradnju ili čak proizvodnju odustao sam čim sam video holandske sajtove sa preko 7000 oglasa polovnjaka. Od ideje do realizacije prošlo je oko 5 meseci. Najviše vremena proveo sam pretražujući sajtove sa oglasima, među kojima je najraznovrsnija bila na marktplaats.nl što je nešto kao naš kupujem prodajem. U razgovoru sa iskusnijim nautičarima neću ni da pričam. Priča uz rakiju je počinjala od realnih problema a završavala kao maštarije i bajke. Transport je određivao gabarite brodića koji treba da tražim. Za brodove od 3 m širine i više, znao sam da me čeka traženje posade tj pogađanje sa drugarima ko će, kada i kako da podeli plovidbu kanalima, Rajnom, Majnom i Dunavom. Uz sve to uvek je postojao ogroman rizik da nešto na brodu crkne, nešto na reci zapne i slično. Zamlaćivali bi se do kasno u noć uz detaljne nautičke karte Evrope - kako bi i šta bi trebalo. Međutim, odustalo se od toga zbog nemanja vremena za plovidbu od 30+ dana i velikog rizika usled nepoznavanja broda. Druga opcija je bila kamionski/prikoličarski transport koji podrazumeva brodić do 2.5 m širine. Taj kriterijum je uticao i na činjenicu da brod ne može biti duži od npr 8.5 m. Ostali kriterijumi koje sam postavio sebi za cilj bili su, čelik kao materijal, postojanje zadnje kabine, relativno mali gaz u odnosu na veličinu broda (do 0,7 m), brodski motor sa malom potrošnjom i postojanje WC-a. Takođe, fond novca koji sam imao bio je skroman.

Nakon mesec dana razmenjivanja poruka sa Holanđanima, što na engleskom što na holandskom, iskristalisali su se neki primerci njihovih motorkruzera, starih ali očuvanih i meni lepih i već viđenih naše reke i kanale. Što se više bližila zima, sve je bilo lakše sa pogađanjem oko cene jer su za neke očigledno bile naduvane. Umeli su da spuste sa npr 4.500 na 3.500 evra nakon samo nekoliko pitanja sa moje strane. Međutim, neki su odustajali od priče sa mnom kada bi čuli da želim da izvezem brodić izvan Eu jer su znali da ih čeka papirologija. Kod njih se ovakvi brodići prodaju bez ugovora, samo za keš. Zašto bi se oni sad mlatili kod notara.

Većina takvih brodića je bila širine 2.6-2.8 što se nije uklapalo u gabarite za transport pa sam rešio da pričam sa kamiondžijama. Oni su bili uglavnom jednoglasni. Šire od 2.5 ne može u šleper jer su kazne stroge a rizik veoma veliki zbog oko 1800 km puta iz Holandije. Ipak, poneki bi pristali na 2.6m pod uslovom da se brod utovari pod nekim uglom tako da nestane po 5cm sa svake strane.

Nakon dosta propalih pregovora, javio se jedan Holanđanin porukom na Whats Up da ipak nije prodao brodić koji je već bio kaparisan sa pitanjem da li sam još zainteresovan. Ispotavilo se da ću baš taj i kupiti. Imao sam tonu pitanja na temu zašto nije prodat ako je kaparisan kako bih se uverio bar malo u ispravnost broda. Ispostavilo se da je čovek koji ga je kaparisao bio previsok da bi stajao u vozačkoj kabini i zato je i odustao. Brodić Ten Broeke 780 AK ispunio je skoro sve kriterijume koje sam tražio: dužina 800, širina 260, gaz 60, težina 3 tone, brodski motor BMC 1.5 dizel (35ks; 1,5 lit/h), tank za vodu, tank za dizel, zadnja kabina, 6 ležaja ukupno itd. Jedino što nije imao je ugrađena WC šolja iako postoji prostorija za WC. Inače Ten Broeke je možda najpoznatiji model brodića iz istoimenog brodogradilišta u Alzmiru (Aalsmeer) kod Amsterdama. Proizvedeno ih je na stotine različitih dimenzija i oblika. Vlasnik mi je s razlogom rekao da je to ponos Holandije. Proizvodnja je tekla u "srećno" vreme sedamdesetih godina, kada je Holandija negovala socijalni program, gradila brodove dostupne većini stanovništva.

 Prelomni trenutak za odluku je bio razgovor sa transporterom koji me je uverio da se brod može prevesti za cca 1200 eur kao deo zbirnog utovara. Nakon toga, kontaktirao sam par poznanika špeditera da mi otprilike odrede vrednost za carinjenje. Pošto se ovakvi brodovi kod nas nisu uvozili nisu ih ni pronašli u katalogu. Ostalo je na priči da sačuvam kopiju oglasa sa cenom na osnovu kojeg će odrediti osnovicu za carinu. U osnovicu za carinu je išla i cena transporta. Kontaktirao sam transportera i zahtevao da na fakturi koju izda piše što manje iznos za transport uz obećanje da ću mu ostatak para dati na ruke na šta je on odmah pristao. Minimalan iznos za transport prilikom carinjenja je 200 eur. Inače na uvoz plovila u Srbiji važi zakon: 5% carina + 20% PDV na osnovicu koja stoji u ugovoru + transport (ukoliko carinik ne reši da drugačije odredi osnovicu). Špediter uzima 1500 dinara za uslugu posredovanja a ako je bezobrazan, može i više.

Uz kopiju oglasa, špediter je naveo i ostale papire koje brodić treba da poseduje: kupoprodajni ugovor, kopije ličnih dokumenata, izvoznu carinsku deklaraciju i ICP - međunarodnu plovidbenu dozvolu. Ovo poslednje je možda i najbitnije s obzirom da je u pitanju holandski brodić - jedan od onih koji se tamo ne registruju jer ne dostižu briznu od 20kmh. U kupoprodajnom ugovoru i u ICP dozvoli trebalo bi da stoje podaci istovetni onim sa pločice na koritu brodića i bloku motora. Odmah sam pitao vlasnika da li ima nešto od tih podataka na brodiću na šta mi je rekao da ne veruje ali će proveriti. Nije uspeo da pronađe nikakvu pločicu. Nismo znali godinu proizvodnje a jedini podaci koje smo imali su sa drugih brodića istog tipa. Nije uspeo da pronađe ni broj na motoru. Mislio sam da je možda ovo trenutak da odustanem. Međutim jedan prijatelj me je odmah ubedio da ne treba. Rešenje je bilo da napravim pločicu za korito i ponesem je tamo i zakačim na brod. Napravio sam pločicu i uneo podatke koji odgovaraju tom brodu na osnovu već postojećih primeraka sa oglasa. Izgledala je previše nova, pa sam je malo "doterao" žičanom četkom. Da bi pribavio ostale papire, uveliko sam kontaktirao Holanđane. Za kupoprodajni ugovor bio mi je potreban vlasnik sa slobodnim vremenom da potpišemo ugovor. Zvao sam ga i pitao da li može da se raspita, koliko košta notar. Najeftiniji je bio 250 eur za overu kupoprodajnog ugovora. Rekoh sebi, užas...a mislili smo da su ovi naši skupi. Za izvoznu carinsku deklaraciju (Ex-a dokument) pitao sam njihove špeditere - rekli su: "samo svratite sa brodićem kad izlazite iz Holandije, platite 30 eur i dobijete papir za 5 minuta. Treba nam ovlašćenje od bivšeg vlasnika da mi posredujemo kao, kopije vaših isprava i kopija ugovora sa računom od notara"... Za dobijanje ICP, uz KP ugovor, vlasnik broda je na jednom papiru trebalo da potpiše da garantuje za mene kao budućeg vlasnika izvan EU - cela procedura je bilo fino objašnjena na sajtu firme koja izdaje taj ICP. Nakon što sam objasnio vlasniku šta sve treba, za divno čudo, pristao je.  Izgledalo je kao da mu je zanimljivo što se neko iz tako udaljene egzotične zemlje rešio na kupovinu brodića iz Holandije. Inače, vlasnik je vremešni Holanđanin, iskusan moreplovac koji iza sebe ima prekookeanske plovidbe, jedrenje i poseduje više brodova koja održava. Svakako sam od njega naučio više stvari nego on od mene...osim kako se suši meso kod nas. Činilo se da je sve spremno i da je samo pitanje dana kada će Holandez zaploviti Dunavom.

Međutim to je bio samo početak ...
« Poslednja izmena: 28, 12, 2019, 20:26:12 posle podne dell_mare »

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #1 poslato: 15, 04, 2019, 05:45:39 pre podne »
Нека ти је са срећом лађа. У здрављу да пловиш и уживаш.  114  114  114  А сад с нестрпљењем чекамо наставак сторије.  hi

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #2 poslato: 15, 04, 2019, 08:42:04 pre podne »
Bravo!! Još jednom se pokazalo da kad se nešto želi nema te prepreke koja se ne može savladati. Želim ti sreću  i uspešno završenu avanturu uvoza i dovoza broda na Dunav. Što reče Srsa čekamo nastavak priče i fotografije broda.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #3 poslato: 15, 04, 2019, 10:15:29 pre podne »
jedva čekam nastavak priče  k5
Dunav je moje more.....

Van mreže petar_kozic

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 920
  • Pol: Muškarac
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #4 poslato: 15, 04, 2019, 11:57:30 pre podne »
Takođe, veoma interesantno iskustvo. Svaka čast na podeljenim informacijama. Čekamo nastavak.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk


Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 503
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #5 poslato: 15, 04, 2019, 12:16:39 posle podne »
Pridruzujem se cestitkama. U slicnoj temi koju sam ja pokrenuo pre nekoliko godina bilo je dosta polemike o svrsishodnosti takvog poduhvata ali, ja i dalje tvrdim da se na takvom trzistu kao sto je Holandija za svoj novac moze dobiti najvise. Interesantna je i Norveska (pored Svedske) ali sto je dalje, komplikovaniji je transport. Ipak se vredi pomuciti jer se ovde za taj novac nemoze kupiti takvo plovilo.
 thumbup thumbup thumbup

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #6 poslato: 15, 04, 2019, 22:38:13 posle podne »
sjajna prica daj jos
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #7 poslato: 16, 04, 2019, 00:52:26 pre podne »
DEO 2.

Hvala svima, zaista nisam znao da će ova priča izazvati ovoliko pažnje. Nakon cele priče ću, radi lakšeg snalaženja, ostaviti kratak sažetak o dokumentima i redosledu operacija za kupovinu brodića u Holandiji.

Sve je bilo spremno. Bivši vlasnik se raspitao oko usluge utovara i doznao da je najjeftinija i jedina izvodljiva kamionskim kranom (200 eur). Inače su u to doba sve marine zatrpane brodovima koji se servisiraju pa je nemoguće prići šleperom marinskom kranu. Razmišljao sam danju i noću o tom brodu, stavio više puta na papir redosled operacija koje treba izvesti. Prva od njih bila je odlazak u Holandiju da se sa brodićem upoznam. Žena, ja i drugar nautičar, rezervisali smo najjeftinije karte Wizzairom do Ajndhovena (100 eur povratna po osobi). Ajdhoven je oko 140 km od Haga pa sam odmah rezervisao i rent-a-kar za tri dana (100 eura). Bitno je rezervisati unapred jer su cene niže. Ideja je bila da provedemo tri dana u Holandiji, da pored kupovine broda, posetimo i Amsterdam. Posle dve nedelje isčekivanja, odleteli smo u Holandiju u kojoj nikad nisam bio. Let do Ajndhovena je trajao dva sata. Službenik rent-a-kara daje nam skoro novog VW Pola, izlazimo na autoput...i naravno, kao i u većini zapadnoevropskih država, autoput je osvetljena pista sa tri trake u jednom smeru i nema nikakvih problema sa snalaženjem - LEPO PIŠE svaki znak. Inače autoputevi se u Holandiji, kao i u Nemačkoj ne plaćaju. Zbog nestrpljenja, zamolili smo vlasnika da vidimo brod čim stignemo u Hag, što će reći oko 23.30h i on nam je izašao u susret. Došli smo i ugledali brodić kako miruje na jednom od glavnih kanala u Hagu. Nakon upoznavanja sa vlasnikom, odmah smo pojahali brodić onako po mraku, pipkajući i čačkajući sve što dođe pod ruku sve pod svetlom telefonske lampe. Odmah sam shvatio da će ovo biti dobra kupovina. Veoma je stabilan, izgrađen od čelika 4mm u osnovi i 3mm u gornjem delu. Iznenadila nas je pednantna iskorišćenost prostora. Nakon što smo ugodili srcu i pozdravili sa brodićem otišli smo sa domaćinom u neku od lokalnih kafana i zaglavili duboko u noć, nazdravljajući našem poduhvatu...njemu kao da se sve to svidelo, nije se žalio što mora da ustaje rano i ide na posao. Naravno da je tu bilo pravih kafanskih priča...Jedini "problem" je bio to što vlasnik ne pije...zamislite čoveka u svojih 65 godina, razvedenog, sa više brodova u svom vlasništvu koji ne pije. Pomislih, ovo nema šanse da bi se desilo u Srbiji a da nije neki lečeni alkoholičar.

Priča se nastavila dva danas kasnije, nakon jednog turističkog dana u Amsterdamu. Dogovorili smo da natrpamo stvari na brodić, kupimo malo piva i hrane i provozamo se pre potpisivanja ugovora, overe kod notara i povratka za Srbiju. Bio je divan februarski dan, sunce i oko 15C...plovidba je trajala oko 3 sata i to centralnim haškim kanalima. Upalili smo brodić, odmah je počeo da brekće. Britanski motor sa četiri cilindra i zatvorenim sistemom za hlađenje bio je pokriven panelom sa saćem od sunđera što je rad motora činilo tihim. Brektali smo i skoro nečujno prolazili pored centralnih gradskih ulica. Pojedini građani su nam oduševljeno mahali jer se eto neko, posle zimskog sivila, odlučio na plovidbu. Inače i tamo, sezona otprilike traje kao i kod nas. Stari meštri voze brodiće tokom cele godine (kao i kod nas). Probali smo manevrisanje, okretanje koje je bilo u mestu. Sa niskom kabinom lako se provlačio ispod svih mostova u gradu. Vlasnik je dozvolio da isprobamo sve što nam volja traži što smo mi i učinili kako bi se uverili u ispravnost motora, upravljačkog sistema i dr. Ono što je trebalo srediti je struja tj kablovi koji povezuju prekidače na komandnoj tabli sa svetlima u kabinama. Uz to, enterijer bi trebalo zategnuti, promeniti sunđere za spavanje, postaviti wc šolju i slične stvari.

Nakon plovidbe, otišli smo kod notara. Fina gospođa nas je primila i nakon naše priče rekla sledeće: "vama ne treba moj pečat na taj ugovor jer ovakvi brodovi se ne registruju, pa samim tim je i ugovor ništavan u Holandiji"...Na to smo je zamolili da nađe način i pravni osnov da ipak nekako overi neki papir gde stoje naši podaci. Znao sam šta me čeka ako ne dobijem pečat kod notara. Ona je smislila način. Rekla je da će svojim pečatom da potvrdi da su to naši potpisi na tom papiru i da smo to učinili pred njenim očima. Pogledala je ugovor koji je vlasnik sastavio na holandskom pa rekla: "ovaj ugovor ne sme biti na holandskom jer ga vi kao kupac ne razumete zar ne?" ..ja sam odgovorio potvrdno. Ona ga je odnela, prevela na Engleski za desetak minuta, dala na potpis a zatim na njega tresnula pravi voštani pečat, kao od kralja. Ja sam se oduševio i pomislio 'ETO GLAVNOG PAPIRA ZAVRŠENOG'. Ta usluga, umesto prvobitnih 250 eur, koštala je "simboličnih" 70 eur. Nakon kratke pauze za ručak u jednom od fast foodova kod plaže u Ševeningenu, izbrojao sam novce za brodić i za uslugu krana sada već bivšem vlasniku uz poverenje da će sve proći kako treba. Uz novce, ostavio sam mu i dobar komad pečenice koji sam osušio. Rastali smo se i otišli u Srbiju da još jednom pokrenemo transportera da dođe po brodić.







« Poslednja izmena: 16, 04, 2019, 19:17:40 posle podne dell_mare »

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #8 poslato: 16, 04, 2019, 05:41:08 pre podne »
Ко лутка.  f85  ok  clap  clap  clap  Уз  мало сређивања биће то још једна дунавска лепотица.  114

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #9 poslato: 16, 04, 2019, 07:44:16 pre podne »
Konačno jedna lepa tema na forumu, prava nautička. Nemoj da završiš priču nastavi dalje. Brod je zaista lep. Verujem da ćeš sa svojom porodicom i prijateljima samo uživati na njemu i što više ploviti.

Van mreže flashnbgd

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 141
  • www.mojaladja.com
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #10 poslato: 16, 04, 2019, 08:35:18 pre podne »
Bas lep brod u zdravlje da ga voziš.

Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka


Van mreže sloba72

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 101
  • www.mojaladja.com
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #11 poslato: 16, 04, 2019, 09:09:41 pre podne »
Srećno vam bilo, u zdravlju plovili.  114 114 114

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #12 poslato: 16, 04, 2019, 09:30:07 pre podne »
Srecna ti bila plovidba.
Zaista lepa prica...

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #13 poslato: 16, 04, 2019, 09:38:18 pre podne »
Obraduje me svaki novi brodic na forumu a prica o kupovini je gotovo bajkovita .
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Sale Rea

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 210
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Pahulja
  • Brod tip: Narval 620 Cabin
  • Marina: AJK Beograd
  • Veličina: 6,20 m
Odg: Uspešan uvoz brodića iz Holandije
« Odgovor #14 poslato: 16, 04, 2019, 10:54:35 pre podne »
Čestitam na kupovini, zaista lep brodić.
Uživaj u sređivanju i plovidbi  114