- svako plovilo sa bilo kojom stranom zastavom se može cariniti u Srbiji uz carinu oko 5%+troškovi prevoza, pa na ukupan iznos ide PDV 20%
- svako plovilo koje sa stranom zastavom i urednom registracijom ne može se koristiti u Srbiji ukoiliko vlasnik nema strano državljanstvo ili zvaničnu potvrdu o boravku u inostranstvu.
Pored troškova agencije koja vodi te poslove u USA, imaćeš i troškove ispisa iz USA registra jer će ti u kapetaniji tražiti zvanični dokument iz USA da je plovilo brisano iz njihovog registra.
zaključak: isplati se strana zastava ako ćeš ga godinama koristiti i uspeti (praktično nemoguće) da ga prodaš ovde sa stranom zastavom.
Ako hoćeš da ga prebaciš na sebe na našu zastavu (uvezeš) posle god-dve ili rešiš da ga prodaš onda je bolje da ga odmah normalno uvezeš i registruješ ovde
Pisao sam na forumu o detaljima korišćenja plovila na stranu zastavu (Delaware, Malta......)
Od poslednjeg mog objašnjenja počelo je da se dešava, u Beogradu, sledeće: kontrola (ne baš česta) spiska posade na stranom plovilu.
To znači da će te skoro uvek uhvatiti u prekršaju:
a) ako imaš osobe na plovilu, bilo da su u plovidbi ili opušteno sede na plovilu u marini, a koje nisu u spisku posade onda je prekršaj jer su se nezakonito našle na stranoj teritoriji (plovilu)
b) ako imaš više osoba na spisku posade a nema ih na plovilu u trenutku kontrole, onda si u još većem prekršaju jer su napustili strani teritorij (plovilo) van graničnog prelaza i ušli u Srbiju nelegalno, bez obzira čiji su državljani.
Takođe, ukoliko nisi platio mesečnu taksu (oko 50-60eur) u kapetaniji i za korišćenje naših međunarodnih reka (Tisa, Sava, Dunav) i obavezno osiguranje i pristaneš uz našu obalu da se odmaraš i krećeš po njoj neprijavljen graničnoj policiji, smatra se da si u prekršaju (paralela: pokušali naši ljudi oko Bačke Palanke da pecaju na plovilu u obali na Hrvatskoj strani Dunava pa im odmah priđe njihova policija. Isto se dešava i u Đerdapskoj klisuri, Rumuni odmah reaguju na strana plovila, čitaj Srpska, kada priđu njihovoj obali Dunava).
Isti su propisi i za mala plovila i za brodove-hotele sa stotinama putnika: boravak, ulazak ili izlazak sa njih je podložan carinskoj i kontroli granične policije.