Autor Tema: Impeler  (Pročitano 10762 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Impeler
« poslato: 02, 04, 2019, 18:22:46 posle podne »
Elastičnost impelera: poznati proizvodjači proizvode impelere od različitih kvaliteta guma ili drugih savremenijih materijala . Guma je najslabiji materijaj i brzo se stvrdne, neopren ili nitril su mnogo elastičniji, duže traju i na njihov rad ne utiču drugi materijali osim vode (nafta, benzin, ulje...kod pumpi za te tečnosti).
Ako idete kod Buse (Теhnonautika) neka vam pokaže Johnsonove gumene i Jabsco mekane impelere, pa se sami uverite u mekoću.
Cene su slične, traju i ti gumeni ali mnogo brze se raspadnu ako pumpa ostane bez vode, nego ovi mekani i kvalitetni.
Kod brodskih motora, ako se desi da se otkači mnogo pera, treba te delove obavezno pronaći u rashladnom sistemu jer njihovo taloženje može delimično smanjiti protok kroz rashladni sistem, a posle nekoliko takvih raspadanja i da ga skoro skroz zapuši.
Dobri majstori znaju za tu mogućnost i zamenom creva za vodu na samom motoru promene smer kretanja vode tako da ti gumeni delovi ispadnu nazad kod pumpe za vodu.
Ispriča mi majstor Zeka da ga je zvao pacijent koji je sam promenio impeler, a voda kaplje na izlazu. Kada je "produvao" rashladni sistem ispala je puna šaka gumenih delova od prethodno nekoliko raspadnutih impelera.
« Poslednja izmena: 03, 04, 2019, 07:56:19 pre podne Misha D »
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Impeler
« Odgovor #1 poslato: 02, 04, 2019, 19:48:53 posle podne »
Baš smo na nekoj temi dotakli rok trajanja, neko je napisao da je oko 1000 sati...
Kakvi su vaši stavovi po ovom pitanju, menjate li redovno, ili vozite dok se ne raspadne?
Ja imam običaj da ga zamenim svake 2-3 godine, kad vadim brod zbog antialgina onda nekako zamenim i njega, čisto da ne razmišljam, u mom slučaju je to na nekih 700-800-900 sati rada... Onda zamenim i kablove i svećice, platine, kondenzator... Stare a ispravne delove odložim za rezervu, jer u slučaju nekog kvara mogu biti zlata vredni.

Van mreže CIVIJA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 218
  • Tisina pecam :)
    • Tajmen 525
    • Izrada sajta Kompart
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Kolorit (NBGD - Sava)
  • Veličina: 5.25m
Odg: Impeler
« Odgovor #2 poslato: 02, 04, 2019, 20:14:02 posle podne »
Mene sramota da kazem. Kod mene je jos uvek originalni impeler. Znaci radi od 2003. mlaz je ok kao i kad sam kupio motor.
Nesto sam cuo da su impeleri sad losijeg kvaliteta... tako da nisam pametan - menjati ili ne.

Sent from my SGH-I317M using Tapatalk


Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Impeler
« Odgovor #3 poslato: 02, 04, 2019, 20:23:27 posle podne »
У фабричком упутству за Волво Перкинс моторе препорука је да се редован сервис (уље у мотору, филтери уља и горива, импелер....) ради на 300 сати или једном годишње, шта прво истекне. Како ја пређем тих 300 сати за 2 год, тј. 2 сезоне тада то и урадим.
Извађени импелер делује очувано па заврши у резерви, мада не знам да ли ће дугогодишње ћутање у резерви утицати лоше на његов квалитет.
Прегревања мотора и издувног система бродског мотора који се хлади истом водом доводи до квара од више стотина Еура, а импелер је око 30 Еура.
Нисам до сада имао ту несрећу да ми на ванбродској 2-3 год младој Јамахи 15кс/4т страда импелер али сам чуо да ти мотори имају неку заштиту да се сами угасе када страда импелер, тј.повиси се температура мотора.
Код бродских то није случај, постоје звучни аларм и/или инструмент који ће то регистровати али нисам сигуран колико секунди или минута имате времена да искључите погон пре него што настану штете .
Е, сад је то и питање нашег менталитета па се одмах каже да су фабричке глупости да би зарађивали на сервисима и да то код нас може да траје и десет година и неколико хиљада сати. Може, па онда мораш да промениш цео мотор, а не импелер.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Impeler
« Odgovor #4 poslato: 02, 04, 2019, 20:54:22 posle podne »
Yamaha ima zaštitu od pregrevanja, to sam i video kada sam nasukao brod kod Bele Stene pa krenuo da ga izvlačim iz peska na levo-desno šenkovanje. Izvuče ona njega bez greške i odmah nekako potom javi se pisak, obori rad na 1 cilindar pa se ugasi. Pumpa povukla i pesak pa je došlo do zagušenja protoka vode i eto pregrevanja. Posle hlađenja moralo je još par puta pali gasi dok pesak nije izašao.
Svakako treba kupiti najkvalitetniji impeler, dobro je da je Busa krenuo sa Y programom a inače Yamaha preporučuje zamenu na svake 3 godine.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Impeler
« Odgovor #5 poslato: 02, 04, 2019, 20:56:27 posle podne »
Оно, може се искључити погон код страдања импелера брзо и релативно безбедно ако се плови по лепом времену. Али обично два зла иду заједно па се то деси по ветру или када вам се приближава веће пловило.
Постоји сидро да би се остало на довољној дубини и избегло насукавање али већина ел.винчева ради, због велике снаге и потрошње, само када ради и мотор. Отпуштати сидро и ланац мануелно није брзо, а неко то никада није радио или у паници не може да нађе полугу за мануелно руковање винчом.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Amigos

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 16
  • www.mojaladja.com
Odg: Impeler
« Odgovor #6 poslato: 03, 04, 2019, 08:20:37 pre podne »
Impeler kada mu dodje kraj pocinje da se raspada na manje komade koji po nekad zavrse u kanalima u bloku motora ili glavi, gde blokira pravilno hladjenje i nema drugog resenja nego bespotrebno i skupo otvaranje kompletnog motora.
Pri zameni impelera takodje treba obratiti paznju na solju i plocu impelera koji uglavnom budu osteceni i pumpa ne postize pravilan pritisak.

Zamenu treba da radi neko ko se razume u tematiku, jer sam cesto vidjao da ljudi jednostavno preseku-polome saltalicu jer ne znaju kako se razdvaja ili ne ubodu cevcicu za hladjenje ili ostave komade starog impelera u pumpi zbog ustede od 30e.     

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Impeler
« Odgovor #7 poslato: 03, 04, 2019, 08:33:07 pre podne »
Da do gašenja novog vanbrodskog motora moze doći na sredini Dunava zbog banalnog slučaja setih se našeg kolege Mossija iz Apatina (nekada najaktivniji član, sada se nesto ulenjio) i njegovog učešća na "čuvenoj" regati Moja ladja 2009.
(http://www.plovidba.info/forum/dogovori-za-druzenja-i-regate/regata-'mojalada-derdap-2009'-polazak-27-07-2009/)

Krenu on i njegov šogor iz Apatina sa "Varalicom" ( metalna šiklja pokrivena vojnim šatorskim krilima), a na čamcu potpuno nova Yamaha 25 ks.
Plovimo raštrkani zajedno sa "Magdalenom", Sale i Marina iz N.Banovaca sa "Zekom", ja sa Antaresom8 i negde kod Grocke maše Mossi i viče dodjite po nas , ugasio se nov motor.
Nije im prijatno, više stotina km su od kuće, a nov motor.
Šogor se malo razume u mehaniku i posle pola sata izvadi malog račića iz dovodnog kanala motora koji je skoro skroz zatvorio dotok vode i Yamaha ih lepo služi i danas, ali reći će nam Mossi da li sa istim impelerom.
« Poslednja izmena: 03, 04, 2019, 10:00:16 pre podne Misha D »
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Impeler
« Odgovor #8 poslato: 03, 04, 2019, 15:38:11 posle podne »
Meni je crkavao impeler svake godine bar jednom, i tako svake godine me najbolji i najpoznatiji majstor odere za servis, skine mi kozu sa ledja, zadnji put mi zvizne cela pumpa, kuciste, sve. Na kraju smo ustanovili da zid izmedju vode za hladjenje i gasova ima rupicu.

Naravno, nikom nista, ja par stotina eura manje, a on se ovde hvali kao najbolji majstor.

Garantujem, ako je motor totalno ispravan, impeler moze bar 3-4 godine.

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Impeler
« Odgovor #9 poslato: 04, 04, 2019, 06:42:16 pre podne »
Stari (pomoćni) impeler se namaže glicerinom (najjeftinijim iz apoteke) i to mu produži život deset puta. Ukoliko stoji suv na brodu, naravno da stari.
Ja sam na svakom brodu do sada menjao impelere na dve do tri godine, sve ostalo je bacanje para.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Impeler
« Odgovor #10 poslato: 06, 04, 2019, 13:33:42 posle podne »
Johnson Nitril kod kolege posle 10 god
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Impeler
« Odgovor #11 poslato: 06, 04, 2019, 13:34:56 posle podne »
Johnson guma posle 3 god u istoj pumpi
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Impeler
« Odgovor #12 poslato: 07, 04, 2019, 20:41:56 posle podne »
Mozda cu malo da odem van teme.

Misljenja sam da vecina motora koje bih laicki klasifikovao kao manje i srednje velicine koristi pumpe sa pomenutim “gumenim” impelerima iz nekoliko razloga, a navescu samo one razloge za koje ja mislim da su kljucni za njihovu popularnost:
- protok vode ne zavisi od promene pritiska
- moze povuci vodu i kad je potpuno prazna tj suva i iznad vodene linije
- proizvodjaci doveka mogu da prodaju rezervni deo tj impeler koji ima relativno kratak radni vek

Treca stavka je jasna sama po sebi, ali mislim da je prva stavka inicirala masovnu upotrebu. Sta to zapravo znaci? To znaci da ako je proizvodjac motora stedeo tako sto je odabrao neadekvatan materijal za sisteme hladjenja spoljnom vodom koji korodiraju u tim uslovima ili ako je inzenjer koji ugradjuje motor u brod izabeao neadekvatan materijal vodom hladjenih auspuha koji korodiraju ili ako je isti inzenjer izabrao neadekvatan filter spoljne vode ili nedevoljni precnik cevi kroz koje protice ta voda, sve to utice na povecanje pritiska (veci otpor usled zagusenja) sto otezava rad pumpe, ali princip rada te pumpe je takav da ce i pored toga, sve dok nije potpuno zapusen kanal proterati istu kolicinu vode. U prevodu, takva pumpa prasta dizajnerske greske. Nus produkt je sto i odlomljeni delovi impelera koji je ocito potrosan deo zavrsavaju u tim kanalima i doprinose zagusenjima. Druga stavka je isto ocigledan plus.

Ako sad pogledate koje se pumpe koriste na laicki receno velikim motorima i nekada ranije na srednjima, to su uglavnom centrifugalne pumpe koje imaju radni vek i po 10 ili 20 hiljada radnih sati uz vrlo retke servise koji uglavnom podrazumevaju proveru podmazivanja. Impeler je metalni. Naravno, moraju biti napravljeni od materijala adekvatnog upotrebi, npr najcesce bronza za more i tako su napravljene da iako ne mogu povuci vodu na suvo, mogu to postici ako je u njima makar miks vode i vazduha, da ne zalazimo previse u tehnicke detalje sada. Problem je sto njihov protok zavisi od pritiska. Dakle mora biti dobro dizajniran sistem u kome se nalaze, a to cesto nije slucaj, pogotovo kad su u pitanju vodom hladjeni auspusi. Posledice mogu biti razne, paljenje gumenih creva auspuha, pregravanje motora, skupe stete, a ko je kriv onda i ko priznaje ili ne garanciju. Zato mnogi proizvodjaci motora i ne prave vise svoje vodom hladjene auspuhe, a problem nepoznatog izlaznog sistema rese pumpom sa gumenim impelerom. Garancija resena, odgovornost na sledecem u nizu...Na malim motorima ove pumpe bi verovatno bile preskupe.

Otisao sam u off, al eto cini mi se da je odavno vec sve to samo konfekcija. Servisi cesci. A danas je, na primer, aktuelno i da li se ti gumeni impeleri recikliraju sa aspekta ekologije.

Aj da ne davim vise, oduzih, al mozda neko nadje ovo i zanimljim, mozda neke nove generacije.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Impeler
« Odgovor #13 poslato: 08, 04, 2019, 00:30:43 pre podne »
E moj Nidžo, kakve nove generacije...mi smo zadnji, iza nas potop 7645218764198
Gledam kod mene u marini, mladih gotovo da i nema a i ako ih i ima pojma nemaju o motorima.
To bre ne zna osigurač da zameni a kam li nešto drugo.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Impeler
« Odgovor #14 poslato: 08, 04, 2019, 08:10:27 pre podne »
Nidza kao i obicno pogadja sustinu stvari. Kod mene je upravo takva pumpa o kojoj je pisao. Mislim da sam od 60 tih kada je motor ugradjen prvi koji je radio servis tj zamenu semeringa. Kod duzeg stajanja neophodno je u nju naliti par litara vode. Ja sam menjao sistem prihvatanja vode, sada kada motor upalim treba joj sigurno mozda i ceo minut da nabije pritisak od cevi do filtera i creva i tek tada krece da bije. Mislim da je problem u visini posude koja je filter ali mi se isti nikako ne spusta ispod nivo vodene linije.