Autor Tema: Impeler  (Pročitano 10770 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Impeler
« Odgovor #15 poslato: 08, 04, 2019, 08:34:43 pre podne »
Bravo Nidzo, nema sta da se doda....

Van mreže Zile-nbg

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 188
  • Brod tip: Hunter 575
  • Marina: General
Odg: Impeler
« Odgovor #16 poslato: 09, 08, 2021, 18:33:17 posle podne »
Pozdrav drugari, jedno pitanje. Radim redovan servis na mom mercury 20, promenio sam ulje u cizmi, u motoru, filtere ulja i goriva, a djavo mi nije dao mira pa sam na brzinu skinuo cizmu da pregledam impeler.
Impeler nije u losem stanju osim sto je jedno pero napuklo. Sad, nije to problem, delovi nisu otpali, sve je prohodno i impeler kosta 1800din. Problem je sto ga nema. Nema ga uvoznik i ovlasceni serviser, nema Tehnonautika, Gros...
Momci u radnjama koji su gledali impeler kazu da moze jos da tera, ali ja se ne bih kockao.
Znaci, ukoliko znate nekoga da prodaje impelere potreban mi je za Mercury 20ks, 4 takta, karburator, 2014.god.
Dimenzije impelera su unutrasnji precnik 14mm, spoljasni 36-37mm, visina 22-23mm i ima 8 pera. Hvala i ziveli






Van mreže steps

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 154
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: Adriatik
  • Marina: AJK
  • Veličina: 8.90
Odg: Impeler
« Odgovor #17 poslato: 11, 08, 2021, 00:08:15 pre podne »
Pozovi Dragu..ima ga na kupujem prodajem Drimp nautika.....vidim da ima i svoj sajt
www.drimp.rs
 114
Kad bi Dunav bio vreo, svak' bi riblje corbe jeo.- J.J.Zmaj

Van mreže Zile-nbg

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 188
  • Brod tip: Hunter 575
  • Marina: General
Odg: Impeler
« Odgovor #18 poslato: 11, 08, 2021, 06:54:59 pre podne »
Uspeo sam da nadjem, pase od Tohatsua 9.9-18. Jedino sto sam morao da uporedjujem na licu mesta i da merim sublerom. Hvala, od viska radnji glava ne boli  sajkaca

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Impeler
« Odgovor #19 poslato: 18, 10, 2021, 16:20:04 posle podne »
Do sada smo na ovoj temi pročitali da se impeler menja na 300 sati.
Međutim, upravo čitam uputstvo za YANMAR-ov dizel motor, i tamo piše da se imepeler proverava jednom godišnje ili na 250 sati, a zamena je predviđena na 4 godine ili 1000 sati.

Iskreno, meni je onih 300 sati delovalo prečesto, šta vi mislite o ovome?

Van mreže Zile-nbg

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 188
  • Brod tip: Hunter 575
  • Marina: General
Odg: Impeler
« Odgovor #20 poslato: 18, 10, 2021, 20:54:22 posle podne »
Ok je napraviti inspekciju na 250-300 sati, bar na mom vanbrodskom je to nekih 30-60min laganog posla.
E sad, kako utvrditi da li impeler moze da tera ili je potrebna zamena? Ja sam zamenio, samo zbog jednog zaseka od 2-3mm na jednom peru. Nije bilo nikakvog zamora materijala, nije poceo da truli, nisu falili delovi. Guma je uzasno zilava. Ali sam ipak zamenio.
Komsije iz marine imaju motore koji su presli nekoliko hiljada sati i sve je ok, jedan, ako sam dobro zapamtio je penta stara 40god sigurno, jos nije zamenjen impeler.
Ali na kraju krajeva, smatram da je 3god ili 300 sati kratak period, pogotovo za fabricke. Sa druge strane, neki rok je morao da se stavi. E sad, jbg, kad vec skines impeler, kao ja, onda razmisljas da li da ga zamenis za 1600din iako moze jos da tera, ili da se kockas, pa mozda bude ok, mozda bude zajebancija na kub.

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Impeler
« Odgovor #21 poslato: 18, 10, 2021, 21:07:35 posle podne »
Moj primer tohatsu 9.8 4t kupio sam ga novog oko 4000 radnih sati sam napravio sa njim nikad impeler nije zamenjen a radio je savrseno i bacao vodu.Novi vlasnik je bas letos menjao impeler i guma je bila odlicna sem sto su se pera zakrivila pod nekim uglom.
Sadasnji tohatsu 30ks star 2 godine ima 500 sati impeler baca savrseno i nemam nameru da ga menjam bar jos toliko.Mada mislim da su fabricki impeleri daleko kvalitetniji od ovih "nazovi" fabrickih zamenskih.

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Impeler
« Odgovor #22 poslato: 19, 10, 2021, 07:48:43 pre podne »
Ja obavezno jednom godišnje skinem i proverim impeler tako što svako pero skroz zakrivim u jednu, pa u drugu stranu, i pogledam dali u korenu pera ima znakova zamora materijala u vidu sitnih pukotina. Ako nema, impler se vraća nazad bez obzira na radne sate, tim pre što ako se do sada već pokazao kao kvalitetan, radije ću njega zadržati uz obaveznu kontrolu, nego da stavim novi koji je neproverenog kvaliteta. Dešavalo se već, i to ne jednom, da promenem impeler, a on ne dočeka ni tu prvu kontrolu, pa mu se odlomi pero posle stotinak radnih sati. Od onda dajem prednost starom, proverenom impeleru uz redovnu kontrolu.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Impeler
« Odgovor #23 poslato: 19, 10, 2021, 08:51:13 pre podne »
Precizan odgovor verovatno zavisi od režima upotrebe, tipa motora, mora (vode po kojoj se plovi) itd...mogu da iznesem svoje "pravilo službe" koje sam zapravo usvojio na savet sada već pokojnog kolege i komšije Rikija, kapetana brodića Tina koji je svake godine za godišnji odmor provodio ploveći do Estergoma ili Komarna i nazad, preko 20 puta samo što ja znam... evo uputstva otprilike:

mi smo prinuđeni da nam brodovi zimuju neki period u godini, bez obzitra da li ih izvlačili na suvo ili ne, onda kada se dunavac ledi, nekome to traje 15 dana a nekome 5 meseci... i onda po pravilu ispuštamo vodu iz bloka motora (ako je hlađenje direktno) ili iz sistema za hlađenje, izmenjivača itd. TADA JE PRAVA PRILIKA i da se pumpa mora otvori, osuši (jer led u njoj takođe nije dobar), i tom prilkom se pregleda impeler, ako ima ikakvih oštećenja baci se što dalje, a ako je u savršenom stanju namaže se ili vazelinom/glicerinom, ili vodootpornom mašćom kojom se pumpa inače dihtuje, i ostavi tako... pregleda se i stanje poklopca i kućišta o koje se impeler tare jer u našoj vodi ima puno peska koji ubrzano stvara risove,...to se dotera po potrebi. Za sve to obično ne treba više od 15 minuta... koliko traje i vraćanje kada se kreće u sezonu i ponovo otvaraju proboji kroz trup broda.

Do sledeće zime i provere treba biti pravi baja da se skupi radnih sati motora koliko impeler ne može da izdrži.... a ako se to i desi, vidi se slabiji protok vode i impeler se odmah menja.
Sa druge strane, teško da i jedan impeler može da izdrži više od 4 momačke sezone od po 250-300 sati a da nema i ne pokaže baš nikakav trag pri redovnoj proveri, to već iz ličnog iskustva znam.

Za druge, drugačije motore, brodove i mora... nisam siguran.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Impeler
« Odgovor #24 poslato: 19, 10, 2021, 08:55:03 pre podne »
U retkim slučajevima kada mi kobilica ide u minus, ne ispuštam vodu nego ubacujem antifriz u sistem, tako da ni imepeler ne može da mrzne.
Jedino ću sa redovnim servisom koji obavljam na proleće da ubacim i otvaranje pumpe i proveru impelera...

Plovi se cele zime pa da pumpa stoji rasklopljena ne dolazi u obzir.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Impeler
« Odgovor #25 poslato: 19, 10, 2021, 09:02:54 pre podne »
Tako i treba, to je suštinski isto, a svako od nas ima svoju statisiku upotrebe.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Impeler
« Odgovor #26 poslato: 19, 10, 2021, 09:04:15 pre podne »
Slažem se. Sa mojih oko 200 sati godišnje, preventivna zamena na 3-4 godine i nema zime  114

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Impeler
« Odgovor #27 poslato: 19, 10, 2021, 11:24:34 pre podne »
U narednim danima kolega iz marine treba da promeni fabricki impeler na volvo penti ili ti hondi b 100 iz 78 godine.Pa saljem slike posto je impeler fabricki znaci 43 godine :-/ a vodu je bacao skroz korektno.Ko zna sta ce zateci kada ga otvori.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Impeler
« Odgovor #28 poslato: 20, 10, 2021, 12:49:38 posle podne »
Dobra tema...
Taman da i ja kažem svoje iskustvo.... Dakle, Yamaha 25 High Trust 2006.god. kod mene je 8 godina, nikada nije menjan impeler,godišnje između 250-300 sati rada. I dalje lepo baca vodu.
Do sada sam promenio 30-tak motora na čamcima i samo jednom sam menjao impeler na jednom Johnsonu 9,9. imao sam dva Johnsona 20 i 25 ks iz 1969.god na kojima nikad nije menjan impeler,sve funkcionisalo savršeno (osim potrošnje ;) )
Moje mišljenje je da dok lepo baca vodu ništa ne dirate jer je definitivno impeler u fabričkoj ugradnji daleko kvalitetniji od zamenskih.
Dunav je moje more.....

Van mreže Losmi

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 130
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: 4 Juli
  • Veličina: 11m
Odg: Impeler
« Odgovor #29 poslato: 20, 10, 2021, 15:09:52 posle podne »
Mislim da su podeljena misljenja.

Preuzeo sam camac ove godine, na njemu su dve honde od 20ks. Stariji motor ima oko 700 sati (2008), drugi jos manje. Impeleri su menjani pre nekih 3-4 godine i vecina ljudi mi je rekla da nema potrebe da ih menjam sada pogotovo sto od tada motori nisu radili vise od 30 sati. Nisam poslusao druge vec su mi zamenili komplet pumpe na oba motora (sta vec ulazi u to: impeleri, solje, dihtunzi) i redovan servis ulje, svecice, filteri. Uzeo sam orginal Hondine impelere (bar tako kazu). Ono sto sam uspeo da procitam po inostranim forumima je zamena na 200 sati ili 2 godine. Motori su stajali podignuti na suncu, i sigurno je da guma izgubi svojstva posle 4 godine na suncu.

Motori su normalno bacali vodu na kontrolnom mlazu ali moje razmisljanje je bilo bolje da ih promenim pre sezone nego da ostanem bez motora na odmoru pa da jurim impeler. Ili kako to vec biva na vodi, kada ti bas treba on zna da zakaze.

Sve to iziskuje vreme i novac ali mislim da je preventivna zamena uvek bolja opcija.