E, ovako treba... > Brodski motori

Impeler

<< < (3/11) > >>

Misha D:
Johnson Nitril kod kolege posle 10 god

Misha D:
Johnson guma posle 3 god u istoj pumpi

Nidza:
Mozda cu malo da odem van teme.

Misljenja sam da vecina motora koje bih laicki klasifikovao kao manje i srednje velicine koristi pumpe sa pomenutim “gumenim” impelerima iz nekoliko razloga, a navescu samo one razloge za koje ja mislim da su kljucni za njihovu popularnost:
- protok vode ne zavisi od promene pritiska
- moze povuci vodu i kad je potpuno prazna tj suva i iznad vodene linije
- proizvodjaci doveka mogu da prodaju rezervni deo tj impeler koji ima relativno kratak radni vek

Treca stavka je jasna sama po sebi, ali mislim da je prva stavka inicirala masovnu upotrebu. Sta to zapravo znaci? To znaci da ako je proizvodjac motora stedeo tako sto je odabrao neadekvatan materijal za sisteme hladjenja spoljnom vodom koji korodiraju u tim uslovima ili ako je inzenjer koji ugradjuje motor u brod izabeao neadekvatan materijal vodom hladjenih auspuha koji korodiraju ili ako je isti inzenjer izabrao neadekvatan filter spoljne vode ili nedevoljni precnik cevi kroz koje protice ta voda, sve to utice na povecanje pritiska (veci otpor usled zagusenja) sto otezava rad pumpe, ali princip rada te pumpe je takav da ce i pored toga, sve dok nije potpuno zapusen kanal proterati istu kolicinu vode. U prevodu, takva pumpa prasta dizajnerske greske. Nus produkt je sto i odlomljeni delovi impelera koji je ocito potrosan deo zavrsavaju u tim kanalima i doprinose zagusenjima. Druga stavka je isto ocigledan plus.

Ako sad pogledate koje se pumpe koriste na laicki receno velikim motorima i nekada ranije na srednjima, to su uglavnom centrifugalne pumpe koje imaju radni vek i po 10 ili 20 hiljada radnih sati uz vrlo retke servise koji uglavnom podrazumevaju proveru podmazivanja. Impeler je metalni. Naravno, moraju biti napravljeni od materijala adekvatnog upotrebi, npr najcesce bronza za more i tako su napravljene da iako ne mogu povuci vodu na suvo, mogu to postici ako je u njima makar miks vode i vazduha, da ne zalazimo previse u tehnicke detalje sada. Problem je sto njihov protok zavisi od pritiska. Dakle mora biti dobro dizajniran sistem u kome se nalaze, a to cesto nije slucaj, pogotovo kad su u pitanju vodom hladjeni auspusi. Posledice mogu biti razne, paljenje gumenih creva auspuha, pregravanje motora, skupe stete, a ko je kriv onda i ko priznaje ili ne garanciju. Zato mnogi proizvodjaci motora i ne prave vise svoje vodom hladjene auspuhe, a problem nepoznatog izlaznog sistema rese pumpom sa gumenim impelerom. Garancija resena, odgovornost na sledecem u nizu...Na malim motorima ove pumpe bi verovatno bile preskupe.

Otisao sam u off, al eto cini mi se da je odavno vec sve to samo konfekcija. Servisi cesci. A danas je, na primer, aktuelno i da li se ti gumeni impeleri recikliraju sa aspekta ekologije.

Aj da ne davim vise, oduzih, al mozda neko nadje ovo i zanimljim, mozda neke nove generacije.

Ljuba:
E moj Nidžo, kakve nove generacije...mi smo zadnji, iza nas potop 7645218764198
Gledam kod mene u marini, mladih gotovo da i nema a i ako ih i ima pojma nemaju o motorima.
To bre ne zna osigurač da zameni a kam li nešto drugo.

broker975fx:
Nidza kao i obicno pogadja sustinu stvari. Kod mene je upravo takva pumpa o kojoj je pisao. Mislim da sam od 60 tih kada je motor ugradjen prvi koji je radio servis tj zamenu semeringa. Kod duzeg stajanja neophodno je u nju naliti par litara vode. Ja sam menjao sistem prihvatanja vode, sada kada motor upalim treba joj sigurno mozda i ceo minut da nabije pritisak od cevi do filtera i creva i tek tada krece da bije. Mislim da je problem u visini posude koja je filter ali mi se isti nikako ne spusta ispod nivo vodene linije.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju