E, ovako treba... > Brodski motori

Impeler

(1/4) > >>

Misha D:
Elastičnost impelera: poznati proizvodjači proizvode impelere od različitih kvaliteta guma ili drugih savremenijih materijala . Guma je najslabiji materijaj i brzo se stvrdne, neopren ili nitril su mnogo elastičniji, duže traju i na njihov rad ne utiču drugi materijali osim vode (nafta, benzin, ulje...kod pumpi za te tečnosti).
Ako idete kod Buse (Теhnonautika) neka vam pokaže Johnsonove gumene i Jabsco mekane impelere, pa se sami uverite u mekoću.
Cene su slične, traju i ti gumeni ali mnogo brze se raspadnu ako pumpa ostane bez vode, nego ovi mekani i kvalitetni.
Kod brodskih motora, ako se desi da se otkači mnogo pera, treba te delove obavezno pronaći u rashladnom sistemu jer njihovo taloženje može delimično smanjiti protok kroz rashladni sistem, a posle nekoliko takvih raspadanja i da ga skoro skroz zapuši.
Dobri majstori znaju za tu mogućnost i zamenom creva za vodu na samom motoru promene smer kretanja vode tako da ti gumeni delovi ispadnu nazad kod pumpe za vodu.
Ispriča mi majstor Zeka da ga je zvao pacijent koji je sam promenio impeler, a voda kaplje na izlazu. Kada je "produvao" rashladni sistem ispala je puna šaka gumenih delova od prethodno nekoliko raspadnutih impelera.

zankiki:
Baš smo na nekoj temi dotakli rok trajanja, neko je napisao da je oko 1000 sati...
Kakvi su vaši stavovi po ovom pitanju, menjate li redovno, ili vozite dok se ne raspadne?
Ja imam običaj da ga zamenim svake 2-3 godine, kad vadim brod zbog antialgina onda nekako zamenim i njega, čisto da ne razmišljam, u mom slučaju je to na nekih 700-800-900 sati rada... Onda zamenim i kablove i svećice, platine, kondenzator... Stare a ispravne delove odložim za rezervu, jer u slučaju nekog kvara mogu biti zlata vredni.

CIVIJA:
Mene sramota da kazem. Kod mene je jos uvek originalni impeler. Znaci radi od 2003. mlaz je ok kao i kad sam kupio motor.
Nesto sam cuo da su impeleri sad losijeg kvaliteta... tako da nisam pametan - menjati ili ne.

Sent from my SGH-I317M using Tapatalk

Misha D:
У фабричком упутству за Волво Перкинс моторе препорука је да се редован сервис (уље у мотору, филтери уља и горива, импелер....) ради на 300 сати или једном годишње, шта прво истекне. Како ја пређем тих 300 сати за 2 год, тј. 2 сезоне тада то и урадим.
Извађени импелер делује очувано па заврши у резерви, мада не знам да ли ће дугогодишње ћутање у резерви утицати лоше на његов квалитет.
Прегревања мотора и издувног система бродског мотора који се хлади истом водом доводи до квара од више стотина Еура, а импелер је око 30 Еура.
Нисам до сада имао ту несрећу да ми на ванбродској 2-3 год младој Јамахи 15кс/4т страда импелер али сам чуо да ти мотори имају неку заштиту да се сами угасе када страда импелер, тј.повиси се температура мотора.
Код бродских то није случај, постоје звучни аларм и/или инструмент који ће то регистровати али нисам сигуран колико секунди или минута имате времена да искључите погон пре него што настану штете .
Е, сад је то и питање нашег менталитета па се одмах каже да су фабричке глупости да би зарађивали на сервисима и да то код нас може да траје и десет година и неколико хиљада сати. Може, па онда мораш да промениш цео мотор, а не импелер.

Ljuba:
Yamaha ima zaštitu od pregrevanja, to sam i video kada sam nasukao brod kod Bele Stene pa krenuo da ga izvlačim iz peska na levo-desno šenkovanje. Izvuče ona njega bez greške i odmah nekako potom javi se pisak, obori rad na 1 cilindar pa se ugasi. Pumpa povukla i pesak pa je došlo do zagušenja protoka vode i eto pregrevanja. Posle hlađenja moralo je još par puta pali gasi dok pesak nije izašao.
Svakako treba kupiti najkvalitetniji impeler, dobro je da je Busa krenuo sa Y programom a inače Yamaha preporučuje zamenu na svake 3 godine.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju