Autor Tema: Sređivanje počinje  (Pročitano 11732 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže flashnbgd

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 141
  • www.mojaladja.com
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #15 poslato: 09, 04, 2019, 15:59:40 posle podne »
Imaš 4 srafa sa kojim je pricvrscena za konzolu, kad odsrafis poduvec je da izađe na gore i imaš posle još 2 srafa i onda se odvoji na pola leva i desna ručka i onda podmazes šta želiš

Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka


Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #16 poslato: 26, 05, 2020, 23:46:56 posle podne »
Dosta se radilo na čamcu ali kraj se još uvek ne vidi...

Ukratko do sada urađeno:

Ošmirglan kompletan antialgin i svi ostali slojevi raznoraznih farbi i premaza koji su se godinama nemilice mazali po koritu i zaštićeno sa Hempel High protect, pa Light primer-om  i na kraju ofarbano. Za antialgin ću još da vidim da li ću da stavljam - verovatno ne. U Višnjičkom rukavcu izgleda da ništa ne uspeva pa ni alge koliko je zagađeno... Na gliseru koji je stajao na istom mestu, algi sam imao najviše na motoru koji nisam vadio iz vode.. na koritu ni malo

Ispoliran čamac, urađene popravke ogrebotina na gelcoat-u (ostaje još da stavim vosak kada bude lepše vreme). Samo podvodni deo je farban - ostalo je sve gelcoat. Odlično je ispalo posle poliranja i to samo sa najgrubljim sredstvom za poliranje.

Napravljena prikolica za marinu. Prijatno sam iznenađen cenama u Knot-u. Očekivao sam da su dosta skuplji.

Promenjen veći deo električne instalacije. Oko 200 m kablova je ubačeno + kablovi za akumulatore. Ubačeni prekidači za akumulatore i dodatne sklopke kojima je moguće povezati za glavni akumulator za motor sa 2 akumulatora koji su za potrošače. Kompletna struja je razdvojena - motor ima svoj akumulator a potrošači svoja 2.

Instrument tabla kompletno napravljena nova sa novim instrumentima i prekidačima sa automatskim osiguračima (dodao sam i neke nove instrumetne kao i kamere napred i nazad - radio je velikim ekranom na dodir pa sam rešio i to da stavim). Mnogo sam toga ovde uradio uključujući i alarme zvučne i svetlosne za pregrevanje motora, nizak napon i nizak pritisak, prodor vode, brojač uključenja bilge pumpe... ali o tome ću kada sve bude gotovo detaljno sa slikama. Baš sam zadovoljan kako je ispalo sve pogotovo u odnosu na ono što je bilo ranije.

Volan sam ostavio fabrički samo sa ga "podebljao" pošto je bio previše tanak i obložio kožom (tj nečim što liči na kožu). Nije loše ispalo ali mi se čini da kinezi za 3 eur nisu napravili previše kvalitetnu oblogu pa ću verovatno u neko dogledno vreme odneti da mi neko uradi sa pravom kožom. U svakom slučaju za sada je odlično  ok

Komanda za motor rasturena, ofarbana podmazana... jedna sajla promenjena

Promenjeno osvetljenje u kabini (LED) i ubečeno dosta novih svetiljni i utičnica

Kupljen TV na 12V i Box kojim ću preko interneta imati sve kanale kao na kablovskoj kod kuće (EON paket). Ne gledam nešto TV ali neka stoji tamo - lakše mi je da znam da ga imam pa ne moram da ga koristim :)

Tenda nova stavljena, camper canvas varijanta  - još uvek čekam majstora da završi sve dogovoreno... valjda će uskoro pošto je dogovoreno da bude gotovo u martu prošle godine (ja rekao može i u aprilu... Ala sam bio optimista  stri

Napravljena tj. izlivena od poliestera nova velika zadnja platforma, napravljeni nosač platforme od inox-a. Napravljeni poklopci motora i tehničkog dela gde su rezervoari od poliestera umesto drveta. Merdevine uklopljene ispod platforme (na izvlačenje). Nosač za pomoćni motor napravljen tako da može da se skida i ne smeta. Kupljen pomoćni motor.


Šta još planiram (ugrubo):

Izvadio sam motor, turbo mora na remont, motor ću da očistim, ofarbam i promenim ulje i predihtujem šta treba. Alternator remontovan (za svaki slučaj)

Pravim novi usis vode za hlađenje motora sa filterom za vodu (postojeći presek dovodnog creva je po mom mišljenju neadekvatan).

Z noga ide na sređivanje, spoljni deo koji ide na krmenu dasku ima par rupa od korozije pa bih to da zamenim ili ako ne budem našao drugu u dobrom stanju da zavarim. Sve ide na peskiranje pa farbanje. Posle toga kompletan servis, stavljanje novih anoda (stigle) i stavljanje žica za izjednačavanje potencijala - verovali ili ne ova z noga nije imala ni jednu jedinu anodu niti tu žicu. Baš čudno što je pojela korozija...  kuku

Krmena daska je na jednom delu istrulila pa je menjam celu. U toku je vađenje stare... deo koji je bio truo je bilo lako izvaditi. ono što je ostalo zdravo seckam na komadiće pa vadim kako znam i umem.... užasno dosadan posao  no125

Kada daska bude zamenjena ostaje plastificiranje i farbanje motorskog prostora pa lepljenje nove zvučne izolacije. Izvadio sam i nosač motora pa ću i njega da peskiram i ofarbam...

Ubacujem pored jedne postojeće bilge pumpe još 2 i 2 plovka za automatsko uključivanje. Druge 2 pumpe u motorskom prostoru će biti spojene i na sms dojavu tako da ću znati da li imam ozbiljan prodor vode u motorski prostor - druge 2 pumpe će da se pale samo ako prva ne uspe da izbaci vodu koja ulazi. Četvrta pumpa je u prednjem delu i ona će ručno da se pali.

Dok je izvađen motor, možda budem izvadio i rezervoar da prepravim neke budževine koje me nerviraju - svejedno menjam plovak (novi sam kupio).

Kada sve ovo bude gotovo, pravim novu klupu (sedište) za vozača. Kako je fabrički napravljeno mi se ni malo ne sviđa, a za kraj će mi ostati da smislim kako će da izgleda klupa - krevet u zadnjem delu čamca.

Na kraju kada sve bude gotovo lepim teak deck (i to je stiglo) na platformu i unutra i to bi bilo to za ovu godinu (nadam se bar....  jh ).

Za neku buduće sređivanje (ja očigledno ne mogu da ne radim ništa) planiram da pravim drugačiji poklopac na ulazu u kabinu kao i solarne ploče koje ću da stavim na tendu i u nekom trenutku možda ću i da stavim vebasto grejanje. Možda mi padne na pamet i da stavim neki bojler koji bi se grejao vodom iz motora - prostora na čamcu i ideja bar imam  jh


Sve u svemu odužilo se sređivanje ali na kraju je ispalo bolje tako - za šta god da sam se uhvatio nije bilo kako treba pa sam rešio da sve sredim da bude tip top pa tek onda u vodu. Nisam od onih koji mogu da koriste nešto za šta znaju da nije u redu... želim da mirno spavam i kod kuće i na sidru....


E da... sve ovo radim sam. Jedino sam za varenje prikolice imao pomoć - ne umem da varim i ne želim da naučim da to radim. Jedini majstor koga sam (pre)platio je za tendu i to je jedina stvar koja je započeta i još uvek nije gotova. Ozbiljno nemam živaca za majstore koje deru za svaku sitnicu koju rade i za kojima ja moram da proveravam šta su uradili i da se natežem da urade kako treba... veoma loše iskustvo imam na tu temu pa mi je lakše, sigurnije, a verovatno i brže da sve uradim sam....

Slike neću da stavljam sada već kada završim sve kao što sam i obećao.


Veliki pozdrav svima i hvala na odgovore na pitanja koja imam vezano za sređivanje  114


PS. Celu prošlu sezonu (za nas koji nismo cele godine na vodi) sam propustio - sređivao sam čamac. Sada već kriziram i ozbiljno razmišljam da kupim mali gumeni čamac i stavim (pomoćni) motor na njega da mogu da isplovim kada me uhvate pundravci...  cap

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #17 poslato: 27, 05, 2020, 08:51:33 pre podne »
Аууу, колико посао!

Само, не верујем ја ништа кад нема ни једне слике!

Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #18 poslato: 17, 02, 2022, 14:16:44 posle podne »
Prošlo je baš puno vremena... skoro sve sa spiska je urađeno, mnogo toga i dodato na spisak pa i to urađeno... I naravno da sve nije gotovo - novi spisak je tu  jh

Čamac je pola sezone bio na vodi, trenutno je na prikolici u marini čeka lepo vreme da uradim još neke dorade pa će ponovo u vodu na proleće.

Odavno sam obećao slike ali sve danas ću, sutra ću, samo još ovo da uradim i ode godina....


Pa evo....

Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sre%u0111ivanje po%u010Dinje
« Odgovor #19 poslato: 17, 02, 2022, 15:04:19 posle podne »
Ovako je bilo kada sam kupio camac:

























Sve cega sam se dohvatio nije bilo u redu tako da je malo toga ostalo onako kako je bilo. Za sada bar, najmanje izmena je bilo u kabini.

Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #20 poslato: 17, 02, 2022, 15:13:08 posle podne »
Malo slika u toku radova... ovo se konkretno odnosi na pravljenje nove instrument table. Ovo je samo mali pregled. Mnoooooogo vremena je otišlo samo na ovo i trebalo bi 50 fotografija da se postavi i opet ne bi sve bilo prikazano šta je rađeno a vezano za tablu.




































Ovo nije završno stanje - videće se kasnije kako je sada (mada i to kako je sada nije konačno - imam još par stvari na spisku da uradim)

Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #21 poslato: 17, 02, 2022, 15:19:26 posle podne »
Podvodni deo ofarban. Antialgin nisam stavljao i sve naslage su se skinule bez problema Carcher-om posle pola godine stajanja čamca u vodi.






Gelcoat iznad vodene linije nisam farbao

Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #22 poslato: 17, 02, 2022, 15:26:27 posle podne »
Umesto one nesrećne bele tende ( u stvari cerade) sa kojom sam čamac kupio napravio sam novu tendu sa stajaćom visinom i posle toga i zatvorio stranice kako bi mogao da koristim čamac i kada vreme nije lepo i sunčano. Bela tenda je ostala kao zimska varijanta, ako me ne bude mrzelo da ih menjam posle sezone.















Naknadno sam uradio "klapne" na svim providnim delovima:



I dodao mrežu za komarce (menja se ceo segment):




Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #23 poslato: 17, 02, 2022, 15:37:56 posle podne »
Baš puno toga je rađeno...

Izvađen motor:





Pojedini delovi pre i posle sređivanja (kao ilustracija obima radova):




Izduv napravljen od prohroma (bila je tema na forumu vezana za ovo kada sam počinjao da radim):











Tikovina pre i posle:






Motorski prostor kada sam izvadio motor i pre vraćanja motora:






Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #24 poslato: 17, 02, 2022, 15:45:48 posle podne »
Da bi na kraju došli do toga da je čamac u vodi (upravo sam shvatio da nemam lepe slike sa vode  oops)



















Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #25 poslato: 17, 02, 2022, 15:56:31 posle podne »



















Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #26 poslato: 17, 02, 2022, 16:03:52 posle podne »
Велик посао.
Колико труда, упорности и жеље!
Срећно!

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk


Van mreže Mr. No

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Sea Ray
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #27 poslato: 17, 02, 2022, 16:31:50 posle podne »
Ima još dosta toga da se uradi ali veliki radovi su gotovi. Platformu moram da još malo podignem pa ću tek onda da lepim foam teack deck. Vizuelno bi bilo bolje da je kraća platforma ali što se upotrebljivosti tiče ovako je savršena.

Motor me je oduševio po pitanju potrošnje! Moja procena (znaću tačno kada sipam ponovo gorivo u rezervoar)  je da je trošio oko 2.5 litara dizela na sat rada van režima glisiranja - brzina 8 do 12 km/h po GPS-u. Potrošnju kada glisira ću da vidim ove godine kada budem podigao platformu - hoće da zakači vodu platforma kada krene čamac u glisiranje pa sam jednostavno išao polako  sajkaca

Ove godine će i to biti sređeno pa ću izmeriti potrošnju i u režimu glisiranja. Par stvari koje nisam zamenio, pod parolom nemoguće da i to ne valja, moram da promenim ove godine - naravno da ne valja  kuku

Puno sam vremena potrošio na planiranje mesta za sedenje napolju i isplatilo se - čamac je veoma upotrebljiv i kao transformers. Ima više načina sastavljanja delova za sedenje pa može zadnji deo da se pretvori u krevet i da bude klupa celom širinom i "skraćena" klupa a sve u zavistnosti od potreba. 8 ljudi na čamcu (za toliko je registrovan) se ne gura čak iako svi sede napolju.

I na kraju, par fotografija koje sam se setio da napravim na vodi  jh








































Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #28 poslato: 17, 02, 2022, 17:09:56 posle podne »
Svaka cast !
Sve odradjeno domacinski !
Sa srecom da te sluzi i da uzivas !!!
 114 114 114

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Sređivanje počinje
« Odgovor #29 poslato: 17, 02, 2022, 21:36:44 posle podne »
Neverovatno koji je posao ovde uradjen ali je stvarno odlicno ispalo, svaka cast!  114
Koji motor je u pitanju?
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek