Autor Tema: HONDA 7,5 Pomoc  (Pročitano 10485 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1366
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #15 poslato: 19, 02, 2019, 20:14:42 posle podne »
Ovo mi deluje kao da je elan 402. On i kad je nov, mislim da bez 20hp ne moze da izglisira. Sa bilo kojim slabijim motorom od 20hp ces se kretati sporo, to je ogranicenje gliserskog korita...To je ono sto sam pomenuo da sam na svom camcu imao istu brzinu i sa Tomosom 4 i sa 10hp.

Jos jedan problem koji vidim je elisa, jedno pero je znacajno osteceno. Verovatno da i tu gubi potisak, ali i da stavis citavu ili sredis tu, verovatno bi osetio minimalnu razliku u brzini. Oko stelovanja motora ti nazalost ne mogu nista pomoci, osim da te i ja uputim da je nosis kod majstora  6589

I meni deluje da je kratka cizma.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Sinisa30303

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #16 poslato: 19, 02, 2019, 20:19:17 posle podne »
Cek da se popnem na vrh broda da slikam nas pomocni camac.

Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 52
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #17 poslato: 19, 02, 2019, 21:05:24 posle podne »
Citat
Perudja dobro došao na forum, uživaćeš ovde kao što uživaš na reci.

Ja bih ti savetovao da poslušaš savet članova foruma i detaljno opraviš čamac, Nije to teško da odvojiš korito i palubu, skineš staru pur penu koja je verovatno puna vode, i mnogo ti otežava čamac, zatvoriš matom i smolom rupe. Onda motor kod nekog majstora da sve detaljno pregleda, kompresija, svećice itd. Verujem da ako tako uradiš imaćeš ponovo čamac u punom sjaju, i ispravan motor a onda samo plovidba.

Hvala lepo, bolje Vas našao!!!
To ću i da uradim definitivno ili da prikupim još novca i uzmem nešto slično samo u boljem stanju, mada sam čak razmatrao soluciju gumenjaka kojeg mogu da stavim u auto i da ga koristim i po drugim jezerima u zapadnoj Srbiji, bar toga ima  k5


Citat
Ovo mi deluje kao da je elan 402. On i kad je nov, mislim da bez 20hp ne moze da izglisira. Sa bilo kojim slabijim motorom od 20hp ces se kretati sporo, to je ogranicenje gliserskog korita...To je ono sto sam pomenuo da sam na svom camcu imao istu brzinu i sa Tomosom 4 i sa 10hp.

Jos jedan problem koji vidim je elisa, jedno pero je znacajno osteceno. Verovatno da i tu gubi potisak, ali i da stavis citavu ili sredis tu, verovatno bi osetio minimalnu razliku u brzini. Oko stelovanja motora ti nazalost ne mogu nista pomoci, osim da te i ja uputim da je nosis kod majstora  6589

I meni deluje da je kratka cizma.

To oko glisiranja znam, logično mi je sobzirom da ima 200kg minimum.  Da što se tiče elise jedan krak je oštećen jer sam devojci dai  da vozi i da nas "uparkira u zaliv" i to mi je rezultat... sajkaca Mada i pre toga je bilo identično, ne osećam nikakav gubitak. E sad voleo bih kada bi mi neko rekao koja elisa bi bila idealna za ovaj model, neka druga sa kojom bi eventualno dobio nešto na brzini.

Van mreže Sinisa30303

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #18 poslato: 19, 02, 2019, 21:16:32 posle podne »
Perudja,

Krsh internet nista kad dodjemo blizo obale probacu opet da uploadujem neke slike.

Pozdrav.

Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 52
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #19 poslato: 19, 02, 2019, 21:18:19 posle podne »
Perudja,

Krsh internet nista kad dodjemo blizo obale probacu opet da uploadujem neke slike.

Pozdrav.


Tu sam ja, lagano samo. Pozdrav brate!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6554
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #20 poslato: 19, 02, 2019, 21:24:29 posle podne »

... E sad voleo bih kada bi mi neko rekao koja elisa bi bila idealna za ovaj model, neka druga sa kojom bi eventualno dobio nešto na brzini.

Тешко да било ко може да каже који пропелер би био идеалан.
За такав чамац, можда би требало изабрати једну од ове две:

10" х 11     58133-ZV7-011AH
10" х 12     58133-ZV7-012AH

где је прва цифра пречник пропелера у инчима, а друга цифра је "пич" или "корак" пропелера.
Трећа цифра је каталошка ознака фирме Солас, која код нас има на доста места своје продавце.
Ради се о пропелерима с три лопатице и обртањем у десно.

С продужењем корака повећава се брзина.
Треба водити рачуна да се при максималном гасу постигне број обртаја који прописује произвођач.

Ипак, на оваквом кориту, мотор ове снаге не може да пружи задовољство брзе вожње у режиму глисирања. Ако грешим, нека ме неко исправи. За овакав чамац потребан је мотор снажнији од 20 КС, чини ми се.


Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 52
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #21 poslato: 19, 02, 2019, 21:33:04 posle podne »

... E sad voleo bih kada bi mi neko rekao koja elisa bi bila idealna za ovaj model, neka druga sa kojom bi eventualno dobio nešto na brzini.

Тешко да било ко може да каже који пропелер би био идеалан.
За такав чамац, можда би требало изабрати једну од ове две:

10" х 11     58133-ZV7-011AH
10" х 12     58133-ZV7-012AH

где је прва цифра пречник пропелера у инчима, а друга цифра је "пич" или "корак" пропелера.
Трећа цифра је каталошка ознака фирме Солас, која код нас има на доста места своје продавце.
Ради се о пропелерима с три лопатице и обртањем у десно.

С продужењем корака повећава се брзина.
Треба водити рачуна да се при максималном гасу постигне број обртаја који прописује произвођач.

Ипак, на оваквом кориту, мотор ове снаге не може да пружи задовољство брзе вожње у режиму глисирања. Ако грешим, нека ме неко исправи. За овакав чамац потребан је мотор снажнији од 20 КС, чини ми се.

Beskrajno hvala na detaljnom obrazloženju. Međutim ne moram ja da se fokusiram da ovaj čamac on je trenutan i prolazan, kao što sam rekao razmišljao sam da uzmem neki gumenjak 3, 3,5m otprilike, pa hajde na osnovu njega šta mislite šta bi trebalo izabrati  i ako može neki link od date firme da pogledam cene i sve to  ?

Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1366
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #22 poslato: 19, 02, 2019, 21:33:48 posle podne »
Evo jos malo interesantne matematike:

- Tiger Shark 4,3m x 1.7m glisersko trimaransko korito od 210 kilograma, sa Tomosom 4 isao je uzvodno uz Dunav, 5km/h.

- Albin 25, 7.5m x 2.6m, deplasmansko korito slicno jedrilicama, tezina 1.5 tona, sa Tomosom 4 ide uzvodno uz Dunav, 6.5km/h sajkaca

Drugim recima, od korita zavisi mnogo toga. Promenom elise, u tvom slucaju, ne bi mnogo postigao po mom misljenju.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 52
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #23 poslato: 19, 02, 2019, 21:39:09 posle podne »
Evo jos malo interesantne matematike:

- Tiger Shark 4,3m x 1.7m glisersko trimaransko korito od 210 kilograma, sa Tomosom 4 isao je uzvodno uz Dunav, 5km/h.

- Albin 25, 7.5m x 2.6m, deplasmansko korito slicno jedrilicama, tezina 1.5 tona, sa Tomosom 4 ide uzvodno uz Dunav, 6.5km/h sajkaca

Drugim recima, od korita zavisi mnogo toga. Promenom elise, u tvom slucaju, ne bi mnogo postigao po mom misljenju.

Uhh ovo je jako interesantno, ni u ludoj pameti ne bih ovako nešto predpostavio. E sad ono glavno....


Gde i kako mogu da vidim, pronađem kakvo bi to bilo idealno korito za moj čamac ? I kakva je tu postupak ?

Van mreže Sinisa30303

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #24 poslato: 19, 02, 2019, 22:16:17 posle podne »
Cao Perudja,

Cisto da pitam sta ima od ribe u Perucici?


Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 52
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #25 poslato: 19, 02, 2019, 22:58:23 posle podne »
Cao Perudja,

Cisto da pitam sta ima od ribe u Perucici?

U Perućici nema ništa  jh Ali u Perućcu ima...

Ja sam generalno univerzalan ribolovac, mada ako bih morao da se kategorišem otišao bih u varaličare jer tu tehniku zapravo najviše koristim. Generalno Perućac je jako raznovrstan i ima veliki potencijal, ja redovno idem na Soma, klena, bandara i pastrmku ( mada nju ne namenski, već kad naleti ) to je nešto što se od grabljivica najčešće javlja, ali sinonim za Perućac je som kojeg ima zaista u velikim primercima i dešava se s vremena na vreme da padnu ozbiljni komadi i gore najzastupljenija tehnika lova soma je troling iliti kako mi to ovde kažemo vuča, standardna procedura ler gas, 3-4 štapa nizvodno, hladno pivo i ceo dan tako, mada to je ujedno i najdosadniji tip ribolova ja ga lično i ne svrstavam u ribolov. Ali ovako na manje varalice uz obalu mogu da se dobiju ozbiljni primerci klena lično sam hvatao kao dobar dan klenove od 2,3 pa i preko 3kg, što je zaista retkost  i misaona imenica za mnoge reke i jezera. Takođe ima puno bele ribe plotice, bodorke itd i one se pecaju standardno na pšenicu, bolonjez nema neke preterane mudrosti i takođe se mogu uhvatiti prelepi primerci plotice od po 2-3 kilograma mada pretežno su aktivne porcijašice od par stotina grama. Poenta je da gore vlada totalno bezakonje i da ljudi koji borave na jezeru apsolutno nemaju trunke svesti, C&R je gore ljudima totalna nepoznanica, npr letos sam uhvatio malog soma od 3-4 kg i naravno vraćam ga i tamo čujem 200 metara likove matore iz čamca u fazonu vidi budale vraća ribu, to je naša realna slika nažalost, dok sa druge strane odnosno sa strane republike srpske gde je 100 procentno muslimansko stanovništvo vlada još veće bezakonje i ludilo, tamo sevaju mreže, struje, dimamiti i tamo se riba kasapi doslovno, a čuvare ne samo što ih boli uvo, već saučestvuju u tome i to je rak rana Perućca, a inače jezero koje sigurno ima najveći potencijal da bude daleko najpunije jezero ribom. Ako te još nešto interesuje specifično ti kaži a možemo i na PP da ne gušimo ovde temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6554
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #26 poslato: 20, 02, 2019, 08:43:11 pre podne »
...
Gde i kako mogu da vidim, pronađem kakvo bi to bilo idealno korito za moj čamac ? I kakva je tu postupak ?

Као да сте решили да постављате питања на која је све теже одговорити.

Које би корито било идеално?
То зависи од много различитих фактора а понекад нема везе са здравим разумом.

Пре свега, ја бих погледао око себе да видим шта је то што људи око мене користе. Време је учинило своје и људи су из искуства дошли до тога какво пловило им највише одговара за пловидбу на одређеном подручју. Тако на пример, не верујем да ћете на мору видети да рибари користе равнотабанаше. Видећете много различитих пловила с коритом као позната пасара или ћете видети глисерска корита на пловилима опремљеним снажним моторима.

С друге стране, на нашим рекама има много чамаца које називамо "апатинци" или "смедеревци". Изгледа да су се те конструкције наметнуле као једноставне за израду и лако употребљиве за пловидбу и риболов на нашим рекама.

Избор пловила зависи и од брзине воденог тога, јер није исто да ли сте на брзом, запењеном току Дрине, или на језеру формираном испред бране.
Избор зависи и од дубине и карактеристика обале, односно од тога каква је могућност прилаза обали.

Избор зависи и од материјала од ког желите да буде ваше пловило. Има људи за које је чамац од алуминијума сан који желе да остваре, други се куну у дрво, трећи у чамце од гвозденог лима, док за четврте не постоји чамац до чамац од пластике...

На избор чамца зависи и да ли ћете на њему претежно бити сами или ћете имати веће друштво.

Избор чамца зависи и од тога за шта желите да га користите. Неко намерава да проводи дане на води и потребна му је пространа и удобна, добро изолована кабина. Неко намерава да пеца, па му треба стабилан чамац у коме има места за опрему и "ударање контре". Неко једноставно воли да се шврћка по води и довољан му је чамац без кабине. Неко воли од свега тога помало. Ја сам тако провео лепих десет дана на регати у свом чамцу без кабине, а спавао сам на шатору постављеном у предњем делу чамца...

Више пута су ми замерили, а ја ћу ипак написати поново: за воде и услове као на Дунаву, сматрам да чамац треба да буде дужине од бар 5,5-6 м и да буде шири од 1,5 м, са страницама високим бар 0,6 м. За неке мирније воде, на просторима заштићеним од олујних ветрова и таласа, чамац може бити и мањи. Не познајем услове на Перућцу па не могу да кажем шта бих на вашем месту ја урадио.

На крају, као што рекох, избор често нема везе са здравим разумом - човек купи оно што му је под руком, оно за шта има пара, оно што му се тог тренутка учини да је најлепше и најбоље.
То је, ипак, одлука коју ћете морати сами донети.

Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 52
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #27 poslato: 20, 02, 2019, 19:29:56 posle podne »
Uh, kapa dole za upis!  clap 

Ja sam danas došao na ideju da sredim jedan drugi čamac, ćale je nekada redovno išao na Sjenicu odnosno uvačko jezero i gore sa prijateljem napravio čamac koji je stajao do prošle zime, čitavih 36 godina  sajkaca na obali i došao sam na ideju da odem do gore da proverim da li je uopšte tu i u kakvom je stanju, za divno čudo čamac je bio u solidnom stanju sobzirom na okolnosti, imao je nekoliko rupa po patosu koje su odrađene i sad se dvoumim da li da ga sređujem, jer ne znam odakle da počnem pre. Inače čamac je 4.50m, 1.20m širina, 90cm visina stanice tj dubina čamca kako god,  2mm debljina pocinkovani lim, ali ima problem sa prednjim delom koji je loše odrađen ćale mi je rekao da gura vodu i da znatno usporava, evo par slika čisto onako.









Šta biste uradili da ste na mom mestu ? Vredi li ovo praviti ?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6554
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #28 poslato: 20, 02, 2019, 19:48:24 posle podne »
Одговор на ово питање требало би да да неко ко се у то разуме више од мене.
Оно што мене занима то је т дебљина од два милиметра.
Да ли је то дебљина измерена сада или је толико било пре тридесет година?
Питам се, иако поцинкован, колико је време појело лим?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Van mreže Perudja

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 52
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 7,5 Pomoc
« Odgovor #29 poslato: 20, 02, 2019, 20:49:15 posle podne »
Videću ovo sa čamcem da prebacim u adekvatnu temu, ovo je ipak tema za motor...

Nisam premerio danas, uzeću sutra to da pogledam baš i mene interesuje, pa ću svakako javiti.


Inače kad smo već kod ovakvih čamaca, generalno metalnih na to mislim, za njih važi duga osovina ili i tu ima nekih peripetija ?