Помињали смо мало раније радове који су планирани за ову годину на Дунаву.
Ево мало више података о томе.
Већ су у току радови, започети крајем прошле године, у висини Футога и очекује се да буду завршени за две-три недеље.
После тога, крећу радови код Сусека, а даље низводно, код Аранкине аде, Чортановаца, Бешке и Прелива.
Сви радови треба да буду готови до краја 2020. године.
По завршетку тих радова, Дунав ће испуњавати све стандарде који важе за међународну пловидбу и не очекују се обуставе пловидбе због ниских водостаја.
За те и друге радове, планирано је више од 200 милиона евра.
У претходне две године, за обнављање лучких капетанија потрошено је око 150.000 евра. Овим новцем купљено је неколико нових чамаца и реконструисане су зграде лучких капетанија.
Обновљене су капетаније у Смедереву и Кладову, а ове године ће то бити урађено и у Великом Градишту и Прахову. За крај године планира се реконструкција капетаније у Београду.
Осим земљаних радова, планирано је постављње безбедносних сигналних уређаја. Починје улагање у информационе сервисе.
Међу њима, помињу се системи хидрометео саница и тзв. ВТЦ центра у капетанији у Београду. Овај центар би требало да омогући управљање у проблематичним ситуацијама.
Србија добија систем са бовама видљивим у свим условима пловидбе, без обзира на временске услове (старе бове биће пренете на Саву). Наводно, у тај систем биће уложено око 2,5 милиона евра.
Требало би да ове године буде реновирана и преводнице Ђердап 1, а планира се и изградња теретног терминала у луци Смедерево. Почиње и израда планова за луку Београд.
Европска Унија је до сада уложила више од 25 милиона евра и колико сам ја обавештен, биће ту још пара јер је Европска Унија озбиљно решила да инвестира у речни саобраћај. Како ћемо се ми у свему томе снаћи и како ће се то одразити на рекреативне наутичаре, тешко је предвидети.