Brodski motor nije ništa teži za održavanje od vanbrodskog, a u uslovima jače košave nije sa njima nebezbedno ploviti kao sa vanbrodskim koji na većim talasima povremeno ostaje bez vode za hladjenje motora i može stradati impeler (bitan gumeni deo pumpe za vodu za hladjenje svih motora), tj.plovilo će ostati bez pogona u kritičnom momentu.
Sve su to prepravljeni/marinizirani traktorski motori (ako su dizel) ili automobilski (ako su većinom benzinski) sa dugim vekom buduće eksploatacije. Dizel je umnogome bezbedniji za skladišćenje na plovilu, a i potrošnja bude manja, ponekada i značajno manja od benzinskih slične snage (zavisi od oblika trupa plovila i režima plovidbe).
Sa plovilom sa vanbrodskim motorom je lakše upravljanje kada se plovi krmom, tj.unazad, a ako su 2 vanbrodska motora iste/slične snage onda je to plovilo prava čigra.
Ozbiljniji servis ili popravka brodskog motora je lakša jer se sve odvija na plovilu.
Vanbrodski motor jači od 25ks ima težinu oko 100kg i plovilo se mora vaditi iz vode radi tih popravki pošto ni jedan majstor to neće raditi iznad vode (promena impelera nije veliki posao, ali iznad vode ponekada nemoguć jer se mora skidati cela peta, tj.donji deo motora).
U našim klimatskim uslovima i ovim niskim zimskim temperaturama prednost je tih 4-5 meseci (kada je plovilo najmanje pod našom brigom i kontrolom) imati vanbrodski motor jer nema ventila za usis vode koji su u trupu plovila koji mogu napraviti problem na vrlo niskim temperaturama (ako se plovilo ne izvlači svake zime na obalu).
Jedino nisam ljubitelj brodskih motora sa Z nogom jer nemam poverenja u te gume oko pogona koje mogu vremenom popustiti i gde je moguće potapanje plovila pa se zbog toga plovilo mora mnogo češće vaditi iz vode radi kontrole ili zamene.
Ovo plovilo za desetak hiljada ima dobar komfor, trasport na kamionu bi bio oko polovine vrednosti plovila.
Transport vodenim putem je najpovoljnija varijanta ali uz asistenciju najmanje 1-2 iskusna UMČ i iziskuje minimum mesec dana plovidbe ukoliko se želi da to bude uživanje i nezaboravan doživljaj.
https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=131631325