Autor Tema: 1914  (Pročitano 3528 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mirass

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
    • 1914
  • Brod tip: metalni sa kabinom
  • Marina: Holandija
  • Veličina: 4,80x1,60
1914
« poslato: 18, 11, 2018, 17:31:17 posle podne »
Pozdrav ljudi, evo jos jednom...vlasnik sam metalnog camca sa kabinom vec 7 god. U medjuvremenu je izvlacen iz vode 3 puta, svaki put je ne detaljno smirglan, zasticen deo ispod vode jednom,  deo iznad drugom farbom. Na kraju ove plovne sezone sam ga izvadio i odlucio da nema vise smisla mackati farbom, pa sta bude, nego detaljno ocistiti, izsmirglati i videti u kakvom je stanju metal. I bi tako. Epilog je, korito je u katastrofalnom stanju. Otvorio sam 10-tak rupa, na razlicitim mestima, koje sada treba zavariti. To nije problem, imam uslove da radim zimus, u hangaru, imam drugara koji zna da vari, ali nije vario brodove. Narocito ne ovakve. Najveca nedoumica nam je, da li mozemo da varimo metalne ploce, lim 3 mm, preko postojeceg lima sa unutrasnje i spoljasne strane? Unapred zahvalan....

Van mreže Jova

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 48
  • www.mojaladja.com
Odg: 1914
« Odgovor #1 poslato: 18, 11, 2018, 18:01:49 posle podne »
Lim na lim brzo truli,ako su samo mestimicno rupe iseci do zdravog metala,iscrtati na novom limu oblik rupe,iseci umetak i variti. Sa CO2 najbolje. Ako toga ima vise onda je to posao za strucnjaka.

Van mreže mirass

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
    • 1914
  • Brod tip: metalni sa kabinom
  • Marina: Holandija
  • Veličina: 4,80x1,60
Odg: 1914
« Odgovor #2 poslato: 18, 11, 2018, 18:47:17 posle podne »
..hvala na brzom odgovoru.
 Sta znaci, brzo truli? 1-2 god? 5 god?

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2717
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: 1914
« Odgovor #3 poslato: 18, 11, 2018, 20:04:15 posle podne »
Ma ne truli bas tako brzo:) kaze teorija da 1mm ide na 10 godina, e sada da li je to bas tako to je pitanje, verovatno i od kvaliteta materijala a i od sredine u kojoj se isti nalazi. Generalno bi trebalo seci sve sto je trulo a izbegavati lim na lim. Nekada je to tesko izvodljivo pa se stavlja lim na lim. Vidi dobro i smisli sta ti se isplati raditi, ako ga nisi peskirao a rukom si potvarao te rupe ko zna sta bi bilo da si peskirao. Mozda je lakse i malo skuplje i dugovecnije zameniti ceo patos. Daj neke slike da vidimo zateceno stanje

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1349
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: 1914
« Odgovor #4 poslato: 19, 11, 2018, 12:18:17 posle podne »
Stavi slike i daj dimenzije camca...jedini pravi nacin jeste kompletna zamena...to dodavanje preko je eventualno samo u opciji kao neka prva pomoc(recimo da isteras sezonu) dok ne uradis kako treba...to sto si ti nasao 10tak rupa ne znaci da je ostatak lima dobar mozda je tanak 0,7mm ili 1,5mm tako da je cak i zamena dela table ili fleke pitanje ...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže mirass

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
    • 1914
  • Brod tip: metalni sa kabinom
  • Marina: Holandija
  • Veličina: 4,80x1,60
Odg: 1914
« Odgovor #5 poslato: 19, 11, 2018, 22:01:52 posle podne »
Dobro vece... evo slike iz 2005..  2010 je potonuo. pa je izvadjen, prefarban i koriscen bez problema do kraja ove sezone,  dimenzije su 4,80X160.. ostale slike, kad smanjimi provalim kako to da uradim >)

Van mreže mirass

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
    • 1914
  • Brod tip: metalni sa kabinom
  • Marina: Holandija
  • Veličina: 4,80x1,60
Odg: 1914
« Odgovor #6 poslato: 19, 11, 2018, 22:17:44 posle podne »
 korito  jedna strana

Van mreže Labud 1258

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • Navigare necesse est
Odg: 1914
« Odgovor #7 poslato: 19, 11, 2018, 22:29:19 posle podne »
Dobro si ti prošao. Mogao je ponovo potonuti.

Ovo je poprilično loše. Nemaš ti tu šta da zavaruješ. Da uzmeš šrafciger otvorio bi jo mnogo rupa, peskarenje da ne spominjem.

Treba majstorskog posla ali sve se to sredi. Prvo brusilica pa iseći sve trulo i još više, pa obostrani zavari.

Radio sam to nažalost pa znam koliki je posao, pitanje je samo racionalnosti posla ...

Puno sreće !

Van mreže mirass

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
    • 1914
  • Brod tip: metalni sa kabinom
  • Marina: Holandija
  • Veličina: 4,80x1,60
Odg: 1914
« Odgovor #8 poslato: 19, 11, 2018, 22:38:15 posle podne »
hehe.. u ovoj oblasti, racionalnosti nema. Bar u mom slucaju....moja ideja je iz tri ploce, lima 3mm , prekriti jednu, pa isto tako i drugu polovinu korita... a sta ce ispasti..... obavesticu... pozz.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1349
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: 1914
« Odgovor #9 poslato: 19, 11, 2018, 22:39:17 posle podne »
Seci i menjaj sve od VL  na dole...pa mali je to camac da bi bilo sta vario preko...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2717
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: 1914
« Odgovor #10 poslato: 20, 11, 2018, 00:02:32 pre podne »
Pa kazes da si ga redovno mazao, bas bi bilo korisno da kazes sa cim, ne zezam te nego ozbiljno mislim. Mnogi misle da je to sto jednom godisnje ofarbaju korito sa nitrom ili uljanom potpuno ok. Zna se vrlo dobro koji tretman je jedino pravilan i koji koliko toliko cuva korito u uronjenom delu. Ovo bi mogla i galvanska struja da uradi i pospesi ako nisi imao anode. Kakva je situacija iznutra jel ti ulazila kisnica u korito, brod mnogo vise truli iznutra nego u vodi. Uzmi jedno silo ili krstasti pa cekicem kreni da kuckas milimetar po milimetar, otvorices ga jos vise. Ovo je mali camac, ako nameravas da ga koristis iseci sve i navari novi lim, zastiti kako treba i budi miran. Cena ce biti neznatno veca od toga sto ti hoces a imaces trajno resenje

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2525
  • Pol: Muškarac
Odg: 1914
« Odgovor #11 poslato: 20, 11, 2018, 07:58:37 pre podne »
Mislim da je nezahvalno govoriti o troskovima "remonta", jer camac nije u nasem komsiluku,pa je i situacija sa majstorima/cenom materijala mnogo drugacija.
Verovatno za slicne novce moze da se uzme slican camac, a u mnogo boljem stanju, pa sad...

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1170
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: 1914
« Odgovor #12 poslato: 20, 11, 2018, 08:27:00 pre podne »
Mislim da je ovde besmisleno raditi, truditi se i bacati pare... Kostace to da se sredi kolko hoces, pa je racionalnije misliti o varijanti zamene plovila...

Na mreži zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2289
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: 1914
« Odgovor #13 poslato: 20, 11, 2018, 08:31:47 pre podne »
Za remont ne znam, ali ako se samo navari novi lim preko, onda nema šanse da ga zaštitimo kako treba sa unutrašnje strane, i onda eto opet ubrzo ovakvog stanja.....

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6509
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: 1914
« Odgovor #14 poslato: 20, 11, 2018, 09:21:56 pre podne »
Искрено, кад сам видео слике, упитао сам се да ли уопште има смисла размишљати о поправци?
Знам да се све може некако средити али то кошта.
А ово би могло да кошта много.
Да ли се више исплати направити ново корито?