Извињавам се и Пјеру и осталима који су већ прочитали текст.
Нисам приметио да сам начинио неколико грешака у тексту које га чине неразумљивим у неким деловима. Сад сам то исправио. Измене су приказане другом бојом.Пијеро, добро дошли на форум.
Изабрани мотор је веома добар и довољан за постизање солидних брзина на чамцима који вас занимају.
Оба чамца су добра, мада бих ја благу предност дао
хантеру 5.75 који је, чини ми се, нешто дужи у односу на машер 5.55.
У тој класи постоји још један чамац, AQ575 Supermarin. Њега производи фирма Панон-боат из Новог Сада.
Чамац је дугачак као хантер али мислим да je za oko 3 cm шири.
Лакши је за десетак килограма. На води се веома лепо понаша.
Због благог тримаранског корита, веома лепо и лако се њиме управља.
У односу на хантера, који напред на прамцу има велики бокс, што је фино за пецароше, с једним, релативно, малим вратима, AQ 575 има велику комору на прамцу и две дугачке дуж оба бока чамца. Сва три бокса су спојена тако да је могуће у простор испод палубе сместити и дугачке ствари (штапове за пецање, весло, чакљу, штице дуже од три метра...)
У коморама испод седишта има доста простора за ствари тако да се ништа не мота испод ногу током пловидбе.
Убацивањем плоче између два уздужна седишта у предњем делу чамца, добија се пространа платформа за сунчање на коју сасвим лепо стане шатор за две особе.
Све ово говорим као власник чамца АQ575 с којим сам провео десет лепих дана на регати дуж Тисе прошле године и лепо спавао у шатору на њему.
До ове јесени, користио сам хонду од 25 КС али заменио сам је снажнијим
мотором јер није било довољно за постизање брзине изнад 25 км/сат. Чамац је предвиђен за моторе до 50 КС.
Са 30 КС требало би да постигне максималну брзину 30-35 км/сат (оптерећен чамац, тежине око 600 кг).
Детаље можете видети на
http://www.pannonboats.rs.
O машеру не бих писао много. Код мене у марини, имају га двојица пријатеља и веома су задовољни.
Тај чамац је претеча хантера 5.75 по свим елементима, само што је хантер 5.75 добио додатних 20-ак центиметара, што га, по мени, чини сигурнијим на Дунаву (ја увек сматрам да је на Дунаву боље бити у дужем чамцу).