E, ovako treba... > Brodski motori

Proklizavanje kopče

(1/3) > >>

George:
Imam problem sa povremenim proklizavanjem, koje se ne javlja po mirnoj vodi, već samo po talasima. Primetio sam da tada ponekad skoče obrtaji za 100 - 200 ortaja uz pratnju neke čudne vibracije. Sve to traje 2 - 3 sekunde, pa se sve vrati na normalu. Inače imam DMB - a od 10 ks i Hurtovu kopču. Interesuje me dali je neko već imao sličan problem, I dali je problem u kopči, ili možda lamela pre kopče može da pravi ovakav problem?

mesechar:
Moj drugar je imao dmb  na dalmatinki i kopca je bila ZF mehanicka ona realno nema gde da prokliza ostaje samo lamela na motoru koja je i ostavljena da bude tacka proklizavanja u slucaju da dodje do blokiranja

zankiki:
Nisam stručnjak za kopče, ali ako logično razmišljam, ako već hoće da proklizava, zar ne bi bilo realnije da se to dešava pri dodavanju gasa nego pri talasim? Ili ako zabodeš pramac u obalu pa daš gas, kad mu je dosta veće opterećenje?

Bakara:
Mozda iz nekog razlog elisa dobije vazduh na talasima, tj, delimicno izroni? Ne znam kakvo je korito u pitanju...a i pitanje je da li se to desavalo i ranije na talasima :)

George:
Što se korita tiče, u pitanju je tabanaš. Prvo sam i ja pomislio da možda pomekad dobije vazduh, ali mi jei to bilo čudno, jer je gornji vrh elise na oko 40 cm ispod vode. Po mirnoj vodi se ništa ne dešava, ali je dovoljno da dune i slabija košava, i stvore se makar i mali talasi reda 30-40cm, i velika je verovatnoća da će prokliziti recimo jednom u pola sata vožnje. Probao sam i u marini na vezu da mu dam gas, ali ništa, tim pre što mislim da u mestu motor ne može da razvije te obrtaje kao u hodu, pa samim tim ni tu snagu, pa nisam siguran dali je opterećenje veće u mestu, ili u hodu. Inače je ovo tek druga godina od kako je brod u mom vlasništvu, pa ne znam kako se pre ponašao, tim pre što ga bivši vlasnik nije vozio zadnjih 7-8 godina (brod bio na suvom).

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju