Autor Tema: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )  (Pročitano 16657 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Škorić

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 13
  • www.mojaladja.com
    • Jednorog
  • Brod tip: Alu čamac
  • Marina: Brčko
  • Veličina: 5.6
Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« poslato: 25, 09, 2018, 15:25:18 posle podne »
Poz drustvo
Kupio sam skoro vojni alu camac duzine 5.6m sirine 2m i planiram izgradnju kabine na krmenom dijelu. Sav namjestaj sam povadio i planiram novi raspored, dogradnju krmene platforme ( lastinog repa kako neko zove :) . Svaki savjet dobro dosao. Postojecu tendu sam skinuo , radicu aluminijumsku konstukciju i pokrivati alu limom. Na slikama se vidi 6 stubova na kojim tenda stoji, na zadnjem dijelu bi bila kabina a naprijed terasa za sjedenje zatvorena ceradom sa strane. kabinu bi pravio da se prednja strana moze otvoriti komplet cetverokrilnim vratima, a zadnju bi vjerovatno zatvarao alu roletnom pa da i nju mogu otvoriti komplet i sa zadnje strane pecati i imati osjecaj otvorenosti camca. svaka sugestija je dobro dosla i svaka informacija o ovoj vrsti camca. Hvala

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #1 poslato: 25, 09, 2018, 16:31:53 posle podne »
Не бих ја ту ништа дирао - али то сам ја.
Ви ћете свакако урадити како ви пожелите, а ја вам желим да, после свега, уживате више него што се сада надате.

Van mreže Škorić

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 13
  • www.mojaladja.com
    • Jednorog
  • Brod tip: Alu čamac
  • Marina: Brčko
  • Veličina: 5.6
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #2 poslato: 25, 09, 2018, 17:19:49 posle podne »
Hvala nadam se da cu uzivati :) NIsam ni ja mislio nista da diram ali ovako kisne i zadzava se voda i propada namjestaj. Zato bi zatvorio sto ceradom sto panelima za PVC stolariju da ne kisne unutra. Planiram sto laksu kabinu posto camac nije tezak pa se bojim da ce biti nestabilan ako ga otezam u gornjem dijelu. Lijep pozdrav

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #3 poslato: 25, 09, 2018, 18:00:15 posle podne »
Posto i sam imam al. camac i znam koliko je tezak, koliko plovan,.... nikada ali nikada ne bih na njemu pravio nikakve konstrukcije, nadkabine, ... LSI naj bolje zna sta znaci budziti na al. koritu i praviti nadkabine i sl...
U marini u Slankamenu imamo jedan slican al.camac, kome je gazda napravio kabinu, ono naj laksu sto je moglo. Rezultat je bio momentalno prevrtanje kada je spusten u vodu. Nakon toga vadjenje pa stavljanje 300 svabskih cigli na dno... I to je slabo pomoglo, pa sada ima inzenjerski ugradjene po dve kaalizacione cevi precnika100mm sa strane, koje ga drze i spasavaju od prevrtanja u marini, ali na otvorenom Dunavu i to ne bi pomoglo.
Na ovakvom camcu vredi odraditi neku pismenu tendu, koja se sklopi kad dune vetar i to je to...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #4 poslato: 25, 09, 2018, 18:03:35 posle podne »
Искрено се надам да се нећете наљутити што ћу себи дозволити да изнесем једно моје размишљање у вези ваше намере.

Да ли сте већ направили макар претходну калкулацију трошка прављења кабине? Да ли ћете то сами радити или ћете платити неком мајстору који је специјализован за заваривање или нитовање алуминијума?

Ако јесте, да ли сте спремни да размислите о једном другачијем решењу - без кабине?

Из ваше поруке, разумео сам да вам је проблем вода у чамцу после кише.

Имао сам чамац од алуминијума, с кабином, коју сам чак и надоградио, а корито чамца продужио. По завршетку радова, био је дугачак 5,60 м и широк око 1,4 м горе, а у поду нешто преко 1,2 метра. А онда сам готов и сређен чамац продао. Сад имам чамац веома сличних димензија овом вашем, истина од пластике.

Колико сам разумео, ви намеравате да на води уживате у пловидби али и у пецању.

Колико видим, ваш чамац има добру висину бокова, рекао бих - бар 60 центиметара.
Претпостављам да му газ није већи од 15-20 центиметара.

Шта мислите кад бисте искористили ту дубину и поставили нови под, палубу, на висини изнад водене линије?
Тако добијен "потпалубни" простор, висок двадесетак центиметара, може се прилично добро искористити за одлагање дела пецарошког прибора и основне опреме потребне у чамцу. А може имати и функцију пловних комора, делом или у целини. Са ширином од два метра, ваш чамац би био и даље стабилан и могли бисте ходати по чамцу без опасности од нагињања и превртања.

Ако на крми оставите отвор, добили бисте самопразнеће корито и више не бисте имали проблема с кишом. Тако је код мене решено у чамцу који сад имам. Бимини тенда је довољна да пружи заштиту од сунца, не оптерећује чамац и имам сав простор у чамцу за пријатеље. Без проблема можете да пецате и на прамцу и на крми и по боковима. Чамац и даље има релативно низак профил па вам ни слабији ветар неће бити проблем (чим имате кабину, бочни ветар може бити проблем).

Е сад, колико би то могло да кошта? Не знам. Али не верујем да би коштало много више од трошка израде кабине, заваривања, уградње прозора, тапацирања... Мада, ипак, то треба прорачунату па онда изводити закључке.

Да завршим - надам се да се не љутите. Није ми жеља да "солим памет" нити да се ја правим паметан - али ја сам своју школу добро платио.

Ви у сваком случају, урадите како ви желите али покушајте да читав проблем погледате из још неког угла пре него што почнете било шта да радите.
Ако добро видим на сликама, ваш чамац ће пловити по неком језеру, а то значи не много далеко од куће - још један разлог да вам кабина није баш неопходна.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #5 poslato: 25, 09, 2018, 18:46:53 posle podne »
narušavanje stabilnosti u tako laganom čamcu je jedan veliki problem, a drugi je bočna izloženost čamca bilo kakvom malo jačem vetru.
Nije to bezazleno, videćeš kada odjednom, u roku od 1-2 min počne jaka "košava" (jugoistočni višesatni ili višednevni vetar, ili još gora kratkotrajna (15-20min) letnja oluja sa severozapada, ovde je zovemo "salauka".
Tada se moraju podići bočne strane, ako si u povidbi da bi vetar imao manju naletnu površinu, a ako si negde bezbedno i vezan u obali ili marini, onda spuštene bočne strane smanjuju količinu ubačene vode-kiše.
Kako se taj čamac mora prazniti posle svake ozbilnije kiše treba to zatvoriti i bočno (preko plastičnih providnih uv otpornih stranica , svaki majstor može napraviti poklopce od istog materijala kao krov tende, a koji štite od sunca i daju malo privatnosti).
Raspored sedenja u svakom plovilu je takav da se akcenat daje na krmeni deo, a ne na pramčani, bilo da pecaš ili samo sediš jer će ti pramac uglavnom biti u obali, a krma ka vodi i pogledu na reku.
Na ovim plovilima naših članova foruma možeš videti kako su oni to predvideli, za tvoj čamac može slična kontrukcija, mnogo lakša od bilo kakve nadogradnje.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Škorić

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 13
  • www.mojaladja.com
    • Jednorog
  • Brod tip: Alu čamac
  • Marina: Brčko
  • Veličina: 5.6
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #6 poslato: 25, 09, 2018, 21:51:55 posle podne »
Hvala svima na detaljnim odgovorima. Sadašnja tenda je napravljena od cijevi 3 x 4 i teska je blizu 50 kg. Razmisljo sam da je napravim od alu cijevi i pokrijem alu limom i to sve bi bilo lakse od 50 kg. Za bocne stranice bi koristio pvc panele za ulazna vrata, za obje strane po 15 kg. Sa zadnje strane alu roletne 15ak kg a naprijed vrata od cijevi 2 x 2 u kombinaciji sa alu limom. Prednju terasu na palubi sa strane ceradom i naprijed ceradom. U principu bi optereti sadašnju trendu sa nekih 100 kg. Svidja mi se kabina na krmenom dijelu zato sto ne moram da idem oko broda nego kroz njega, i bolja je preglednost. Koristio bi ga za rekreaciju i ponekad spavanje 2/3 dana. Na rijeci Savi kod Brckog. Sutra cu napraviti skicu pa cu vam pokazati ;) hvala jos jednom

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #7 poslato: 26, 09, 2018, 08:44:20 pre podne »
Sve gore napisano manje se tice TEZINE. Akcenat je na POVRSINI...
Prosto receno: ako povecas POVRSINU, onda ces morati da povecavas TEZINU jer ces se u protivnom na naj manjem vetru  prevrnuti, posto su alu camci izuzetno laki....

Van mreže Jova

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • www.mojaladja.com
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #8 poslato: 26, 09, 2018, 08:50:03 pre podne »
Jedan moj prijatlj uz nešto moje pomoći je upravo na takvom camcu dogradio kabinu sa natkabinom,stojeca visina u šperu.Ugradio mali dizel motor sa Z nogom sve lepo i perfektno ispalo. Ali u vožnji se slabo pokazao.Problem je što je to korito glisersko ,sa dodatnim opterecenjem i malim motorom ne može da izglisira samo "ore" vodu, brzina jedva 5-6 kmh mereno GPS-om.Veci motor nije dolazio u obzir jer smo procenili da nebi bio dovoljno stabilan u glisiranju.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #9 poslato: 26, 09, 2018, 12:03:14 posle podne »
Sve su ti vec rekli...i ko se nauzivao u tim prepravkama i ko koristi alu camac i ko ima iskustva sa vetrom i svi su brutalno u pravu...za pecanje sve smeta pa cak i najmanja tenda ako nije sklopiva...ako ne mozes sa stapom od 2.5-3m da se okrenes bar 120* nema ni pecanja...sve je bitno kod nadgradnje i tezina i povrsina i najvise visina odnosno duzina "poluge" koja deluje na teziste...sto je poluga duza situacija je gora...
Jedino ta platforma nazad je ok...maltene treba ti samo centralni roolbar sa koga ces da izvlacis tende napred-nazad po potrebi ili da pokrivas camac da ne kisne...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Škorić

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 13
  • www.mojaladja.com
    • Jednorog
  • Brod tip: Alu čamac
  • Marina: Brčko
  • Veličina: 5.6
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #10 poslato: 26, 09, 2018, 15:02:46 posle podne »
Hm. Ma vise mi je za uzivanje i kupanje. I da mogu da prespavam dan dva. Jel ima iko optimistican :) camac ima duplo dno u koje prima 1 000 litara vode za stabilnost. Kabina nebi bila teza od 100 kg. Ima jedan takav camac sa kabinom na sredini ali ne mogu da ubacim sliku

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #11 poslato: 26, 09, 2018, 16:37:37 posle podne »
Већина чланова форума су оптимисти, у то буди сигуран. Твој чамац је  одличан, лаган, стабилан и створен за уживање, али није предвиђен за кабину. Изградња било какве кабине би му пореметила стабилност. Миша ти је лепо навео могућност изградње покретне тенде која би се затварала и "правила" кабину према потреби.  И још нешто, то дупло дно има сасвим другу улогу али никако да се пуни водом ради стабилности. А теби ако је неопходан чамац са кабином, продај тај и купи нпр. пасару са кабином или неки сличан. 

Van mreže Škorić

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 13
  • www.mojaladja.com
    • Jednorog
  • Brod tip: Alu čamac
  • Marina: Brčko
  • Veličina: 5.6
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #12 poslato: 26, 09, 2018, 21:19:02 posle podne »
dobro cu razmisliti, hvala svima na savjetima u svakom slucaju. ima jedan u BG sa kabinom na sredini ali ne mogu da ubacim sliku.. Ruzno sam skicirao ali odprilike. prednja secija nije natkrivena sluzi za suncanje. vrata na kabini se otvaraju komplet i komplet krmeni dio se otvara roletnom. Camac je namijenjen inace za 10 vojnika ili 1000 kg tereta kako sam citao ovde na forumu. i ima dva cepa na podu za sipanje vode da bude stabilniji, znaci komora ne sluzi samo kao sigurnosna vazdusna nepotopna.

Van mreže Škorić

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 13
  • www.mojaladja.com
    • Jednorog
  • Brod tip: Alu čamac
  • Marina: Brčko
  • Veličina: 5.6
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #13 poslato: 26, 09, 2018, 22:59:08 posle podne »
Nebi to bilo tesko jedino me brine velika povrsina i otpor vazduha, tenda bi bila visoka 1.3 m. camac je dubok unutra 55cm, vani je 70cm. u tabanu je sirok 1.6m. e sad ja sam na Savi nisam na dunavu, nema nekih jakih vjtrova mada zna biti po neko ljetnje nevrijeme.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Vojni desantni aluminijumski camac ( izgradnja kabine )
« Odgovor #14 poslato: 27, 09, 2018, 07:10:44 pre podne »
Шкорићу, дупло дно на твом чамцу има искључиво заштитну улогу и то:  да се не гази по дну чамца већ по том другом патосу, да у случају оштећења корита-дна вода не потопи чамац и да чамац не потоне у случају превртања.  Ти чепови не служе да се кроз њих сипа вода у комору ради стабилности већ искључиво за извлачење воде из коморе.   hi