Ako kobilicu nazivaš izraslinom onda je ona neophodna za tu vrstu plovila.
Osim drzanja pravca značajno smanjuje i naginjanje koje na tu širinu plovila može biti značajno, pogotovu ako se 2-3 osobe nadju istovremeno na jednom bočnom prolazu (to se obično dešava kod pristajanja-isplovljavanja).
Bez nje bi plovidba išla cik-cak i tražila bi stalne korekcije kormilom, ili bi dolazilo do zanošenja plovila na jačem bočnom vetru..
To se dešava pogotovu kod plovila sa gliserskim koritom, koje ima blaže V, kada se izvade originalni jaki motori od 200-300ks i ubace vanbrodski od 25+30ks.
Pored ostalog ima i zaštitu propelera kod nasukavanja.
Ukoliko je plovilo sa kobilicom , privezano pramcem u obali, ostalo nasukano (obično se to dešava preko noći ako se ne prati prognoza vodostaja) lakše je to plovilo pomeriti-odsukati manevrom levo-desno krmom unazad, nego tabanaše koji znaju da se "zalepe" za muljevito dno. Oprezni vlasnici tabanaša uvek imaju u opremi auto-gumu koju kod pristajanja podmetnu pod pramac i onda tako "nasade" plovilo (guma se obavezno priveže jačim kanapom za prednje bitve jer ih je , pune blata, ponekada teško izvući pa se vožnjom unazad, ili ti krmom, lako oslobajaju toga, ispiraju kratkom vožnjom i onda lako vraćaju na plovilo. Guma je neophodna i kada je obala šljunkovita ili kamena, štiti od grebanja i dosadnog škripanja tokom noći kada ti je glava u prednjoj kabini na pola metra od pramca.