Autor Tema: Moja Bela Ladja :)  (Pročitano 3941 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1045
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #105 poslato: 16, 09, 2018, 17:50:48 posle podne »
Jel moze jedno prosvetljenje sta je profilisano ili balansno kormilo?

Nisam ni ja znao, pa me zainteresovalo. Verovatno ova slika dovoljno objasnjava, stvar je u tome gde se nalazi osovina kormila hi


Puna tema:
http://nautica-portal.com/forum/index.php?topic=4839.20
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zakeralo

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #106 poslato: 16, 09, 2018, 19:55:43 posle podne »
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje. Do sada me uvek zanimala brzina, na težinu sam obraćao pažnju jedino u obrnutom smeru, što manje kila :)

Niskobudzetini nijedan. Mislim da 530xd moze da povuce po saobracajnoj jedno 2.5t. Moj 530i e39 je bio 2000kg. Ionako neces moci autom, nego pitaj ove derane sto doteruju auta da ti dovuku. Na kamionce natovari auto a brod povuce.

Van mreže Zakeralo

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #107 poslato: 16, 09, 2018, 20:00:15 posle podne »
Jel moze jedno prosvetljenje sta je profilisano ili balansno kormilo?

Nisam ni ja znao, pa me zainteresovalo. Verovatno ova slika dovoljno objasnjava, stvar je u tome gde se nalazi osovina kormila hi


Puna tema:
http://nautica-portal.com/forum/index.php?topic=4839.20

To je jedan deo price. Kada je kormilo izbalansirano sila ne rudi je mnogo manja. Najveca razlika se oseca u voznji krmom.
Drugi deo price je da je strujno oblikovano. Onda je mnogo efikasnije na malim uglovima od ploce. Preko 15 stepeni otklona i papuca ce da napravi silu, ali je bitno da na malom otklonu pravi silu. Onda se mnogo manje radi sa kormilom a samim tim stedi gorivo. Svaki pomeraj kormila stvara dodatni otpor. Ma.....

Dosta Off-a

Da se vratimo Gnojfu, ovaj barkama. Koga jos briga za kormilo, vecina ima vanbrodski motor.

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #108 poslato: 16, 09, 2018, 20:35:11 posle podne »
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje. Do sada me uvek zanimala brzina, na težinu sam obraćao pažnju jedino u obrnutom smeru, što manje kila :)

Niskobudzetini nijedan. Mislim da 530xd moze da povuce po saobracajnoj jedno 2.5t. Moj 530i e39 je bio 2000kg. Ionako neces moci autom, nego pitaj ove derane sto doteruju auta da ti dovuku. Na kamionce natovari auto a brod povuce.
Ijao.. Sad opet nove kalkulacije danima ha Znači nemam pojma o materiji koliko točak ali navežbaću :)
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1200
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #109 poslato: 16, 09, 2018, 20:40:01 posle podne »
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje. Do sada me uvek zanimala brzina, na težinu sam obraćao pažnju jedino u obrnutom smeru, što manje kila :)

Niskobudzetini nijedan. Mislim da 530xd moze da povuce po saobracajnoj jedno 2.5t. Moj 530i e39 je bio 2000kg. Ionako neces moci autom, nego pitaj ove derane sto doteruju auta da ti dovuku. Na kamionce natovari auto a brod povuce.


Копирао сам један лист из каталога. Ту има за BMW 530. Мислим да је укупна маса прикључног возила за ово возило лимитирана на 2000kg. Значи за тежи чамац потребан је теренац од преко 3000 кубика.

Давно сам прегледао овај каталог и сећам се да ствари стоје овако:

- Ако друмом желиш вући приколицу и на њој чамац приближних димензија 7,5m x 2,55m, укупне масе 3500kg, требаће ти AUDI Q7 са 4000 или 4500 кубика не сећам се тачно. Ту је и BMW X6 истих перформанси, као и сва друга возила овог типа и кубикаже мотора.

А, можеш и са слабијим, под условом да те нигде не заустави полиција и провери документе, а можда и пошаље на вагу. Мада има и оних који ризикују. Виђам их по немачким аутобановима.

Van mreže vepar

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 342
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #110 poslato: 16, 09, 2018, 21:21:01 posle podne »
 kgk hej pa ja imam balansno kormilo! I svako kormilo je sranje jer je potpuno neupravljivo u rikverc a bogme i pri malim brzinama. Vanbrodski je zakon!  thumbup 6589
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #111 poslato: 16, 09, 2018, 21:31:41 posle podne »
Citat: Zox
Копирао сам један лист из каталога. Ту има за BMW 530. Мислим да је укупна маса прикључног возила за ово возило лимитирана на 2000kg. Значи за тежи чамац потребан је теренац од преко 3000 кубика.
Давно сам прегледао овај каталог и сећам се да ствари стоје овако:

- Ако друмом желиш вући приколицу и на њој чамац приближних димензија 7,5m x 2,55m, укупне масе 3500kg, требаће ти AUDI Q7 са 4000 или 4500 кубика не сећам се тачно. Ту је и BMW X6 истих перформанси, као и сва друга возила овог типа и кубикаже мотора.

А, можеш и са слабијим, под условом да те нигде не заустави полиција и провери документе, а можда и пошаље на вагу. Мада има и оних који ризикују. Виђам их по немачким аутобановима.

Ma skapirao sam na kraju, nije mi n itri dana trebalo a lepo sam pitao mog druga placadžiju koji auto to vuče pa mi reče dva komada manje cene ili kombi i to mora biti teretni. Auti su ti sa xxx kubika i registracijom od 70000 tako da otpada varijanta kupim auto obavim posao pa prodam auto :) Što se tiče pandura, ne bih se tamo zezao sa njima, može da prodje ali ako ne, e onda sam ugasio..
Dok sam bio mladji nisam tako mislio, nosio sam i prenosio sve  i svašta :)
Rešeno, ide kamion ili dopliva, šta pre ispadne. Problem sa dopliva je što je gabaritno veći nego što meni treba.
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 838
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #112 poslato: 16, 09, 2018, 21:45:41 posle podne »
   ko kaze da dizel ne moze brzo da ide???
https://www.youtube.com/watch?v=N2KdHf0H2so

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #113 poslato: 16, 09, 2018, 22:14:21 posle podne »
Novi dizel od 2 litre i novi benzinac od dve litre su nebo i zemlja, naravno na strani dizela... Čim se udostoje da sa benzincima (a počelo je polako) urade isti napredak kao sa dizelima ima dizelaši opet da plaču :)
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 165
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #114 poslato: 16, 09, 2018, 22:54:34 posle podne »
Vezano za ova kormila, jel to za strujno oblikovano nesto ovako kao na sledecem linku (pod rednim brojem 04 - bulge rudder)?

https://boesch.swiss/en/innovation-by-boesch

Pod rednim brojem 05, imaju jos jedan trik, "izvlacivo" pomocno malo pramcano kormilo za manje brzine i voznju krmom.

Naravno i camci su interesantni, svi iskljucivo sa osovinskim vodom i kormilom, a izbor motora je iskljucivo izmedju V-8 benzinca i elektro pogona. E sad, drvo pa jos Mahagoni (a moze i neka druga egzotika po zelji kupca) pa cena... Ipak, interesantna plovila.

Dora, nije bitno da li je benzinac ili dizelas, bitno je da je motor "mali" i ako je mali, onda je i odrzavanje malo i cena odrzavanja i registracije je mala pa shodno tome, dobro je da je i camac sa takvim oblikom korita da lepo ide sa malim motorom i onda imas najbolju kombinaciju ako ti se ne glisira. Naravno, motor mali, ali ipak dovoljno snazan da je bezbedan u svim uslovima plovidbe i to je prava mera onda. Sto se tice vanbrodski ili brodski, ako "planiras" da se zadesis na vodi kad su ozbiljni talasi i nevreme bolji je brodski, a ako "planiras" da vozis samo kad je mirna voda, onda moze i vanbrodski (opet razlicite su skale sta su za nekoga ozbiljni talasi). Cenovna matematika izmedju brodski/vanbrodski je izgleda jedna velika misterija na koju niko nema precizan odgovor, a to i zato sto se to bitno razlikuje za camac koji neko ima decenijama spram nekoga ko ga ima godinama ili za nekoga kome pretezno stoji u marini spram nekoga ko puno plovi, a taj ko puno plovi, opet da li ide na jednodnevne izlete ili ide na visednevna i dalja putovanja. Najbolje da upoznas i porazgovaras od svake opisane fele sa po nekoliko ljudi, razmislis kojoj grupi pripadas i da poslusas njihove savete, jer ce oni biti adekvatni tvojim potrebama. Nikad se ovde nece ljudi sloziti oko toga, jer razlicito koriste svoja plovila. Ajd u zdravlje, udavih...

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 165
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #115 poslato: 16, 09, 2018, 23:17:06 posle podne »
  E pa eto i da dodam, kao vlasnik Z noge, ne preporucujem Z nogu jer zahteva malo slozeniji servis (citaj vise vremena), takodje, redovno izvlacenje plovila iz vode radi redovnog servisa jer je to ipak komad aluminijuma sa delovima od nerdjajuceg celika u vodi, a to ima svoje mane i korozija radi svoje, ako nista drugo, a ono po skidanju boje, a farbanje aluminijuma opet ima svoje boljke. Za camce koji se vade na prikolicu nakon koriscenja ili kratke sezone plovidbe, to i nije neki problem, ali ako planiras da boravis u vodi duzi period ili cele godine, onda Z noga nikako nije najbolje resenje. Opet, uz redovan servis, moze da traje jako dugo, ali cinjenica je da je spram osovinskog voda potreban cesci servis koji pri tome i duze traje.

  Evo i odgovora ne jedno cesto pitanje, ali na koje mogu da odgovorim samo za moju Z nogu,a to je da ako se probusi jedina gumena cizma koju imam, morala bi da otkazu jos dva semeringa i cep ulja kopce da bi doslo do prodora vode u camac, a i to je pitanje jer je cep kopce iznad nivoa vode. To, naravno, ne vazi za svaki tip Z noge.

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #116 poslato: 16, 09, 2018, 23:35:08 posle podne »
Ma ne daviš, svako mišljenje ili savet je dragocen obzirom da sam teški pacer ali slušam. Uvek važi ono 100 ljudi 100 ćudi a 100 žena 200 ... Iskustvo je pored nauke i tehnike veoma bitna stvar. Imam iskustva što se čamaca na veslo tiče dovoljno u svim uslovima i nešto minorno sa pentom na dunavu, par puta.  Z nogu bih izbegao zbog op0aske Mišine da će se potone ako pokida gumu što verovatno nije baš toliko jer ne verujem da bi konstruktor toliko rizikovao da pravi nesreću ali ima sigurno više održavanja nego glupa štangla koja ide na zamajac...

Za oluju ili talase... pa ne planiram da idem kao nordijski ribari  u ribolov pa ih more valaj kao ljusku ali planiram da idem na par dana il ida idem u Segedin na kafu onako bez veze, čisto vožnje radi. Vreme može da se pokvari uvek tako da treba biti spreman :)
Zato što bih išao na kafu treba da nadjem kompromis, da ne ide kao baba na nošu ali i da ne troši preterano. Stoga sam razmišljao o dizelu mada ga ne mirišem baš najbolje na svetu...
Opet, u benzinca strpam gas i  eto vožnje u pola cene :)
 
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže Terca

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 340
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #117 poslato: 17, 09, 2018, 10:46:56 pre podne »
Au bre... koliko pitanja i pisanja a ja kasnim sa mudrolijama.

Ovim brodevima što su ovde izlistani do Segedina i nazad treba 50 moto sati, pa ti lepo uzmi to u obzir kad razmišljaš o "kafici", ja obožavam kaficu u Segedinu.
Ako ti treba nešto brže onda ne može deplasmanac... a ako ti kupiš nešto značajno brže, onda ćeš ti biti prvi (ili među prva tri) koji je na takvom čamcu otišao u Segedin...

A ako ne kupiš nešto brže onda ukratko: pravo muško miriši na dizel, i koristi ga umesto dezodoransa, može i u kosu pomalo (a umesto afteršejva ide vinjak).
Iza toga ima brdo objašnjenja a za njih treba puno vremena, instant znanje je sublimirano u prethodni stav.

Ako čamac ne bude preveliki i ako nisi u stanju da zgotoviš u čamcu motor, vod i propeler ko svet, onda može i vabrodski (iliti kobojagi brodski) motor... ko što auto može da bude tojota prijus a može da bude i ford mustang.

I na kraju da dodam, što veći čamac, što veća kabina i što veći komfor, to manje pecanja, a kad pređeš granicu, a još uvek ti se peca, onda kupiš i mali čamac koji povučeš za sobom. E, na taj mali čamac ide vanbrodski motor.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #118 poslato: 17, 09, 2018, 11:34:24 pre podne »
Pa di si do sada, ja čekam da nešto napišeš i čekam )

A ono, pišem nije da ne pišem :) Nešto mi se javlja da nikako neću izglisirati do segedina, bar ne u ovom životu a po ceni od 3 litra na sat biće to jednom godišnje (ako koristim zejtin umesto brilijantina) ha
Ja mislim da sam sagledao realno svoje potrebe videvši jedno 2000 brodića iz oglasa. Gubio sam vreme na iznalaženja brodića koji ide prikolicom ali je to beznadežno. Za doplivati treba nešto bolje i veće pa će na kraju stvarno biti manji čamčić sa motorom pa ideš u vrbak a na otvorenom moru čeka ladja :)

Kad malo sad opet promenim koncepciju pa saznam mogućnostio iz drugog ugla, biću slobodan da pitam za procenu oko dovoza brodića kanalom ili rekom..

Usput, da li neko zna sistem prijave ili zakazivanja za polaganje za UMČ, poto vozam biciklo kejom pitaću u kapetaniji ali možda neko zna :)

Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže Terca

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 340
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #119 poslato: 17, 09, 2018, 12:52:15 posle podne »

Ja mislim da sam sagledao realno svoje potrebe videvši jedno 2000 brodića iz oglasa. Gubio sam vreme na iznalaženja brodića koji ide prikolicom ali je to beznadežno...


Odma krećemo sa davanjem glupavih saveta:
dvajesprvi vek jeste zlatno doba konzumerizma u nas, ali ipak oglasi ne kreiraju potrebe... i osim toga bre ništa nije beznadežno ali je mnogo toga besmisleno.

Pa  ti lepo još jedared razmisliš zašto bi uopšte kupovao (ili nedajbože gradio brodić):
- da bi plovio, plovio, plovio
- da bi se malo švrćkao do karin komerca i tobože pecao između dva piva
- da bi sklapao nova poznanstva sa širim krugom ženske omladine (i polovne ženske omladine)
- da bi se pokazivao pred rodbinom i prijateljima
- da bi se prikazivao pred "rodbinom" i neprijateljima (to je isto što i prethodno samo čamac mora biti skuplji i nadrkaniji)

To su uglavnom svi smisleni razlozi. Ako se ne uklapaš ni u jedan opis onda ti možda brodić i ne treba (ebaga na primer ako se smatraš strastvenim pecarošem, treba ti možda čamac, rekli smo već).
A opet ako uspeš da se svrstaš tu negde (može i više izbora odjedared) onda automatski otpadaju mnoge šeme za "doći do brodića".

Ako ipak smisliš da je najbolji opis " eto baš hoću" ili "ja sanjam to cela veka" onda racionalne pomoći i nema, samo odabereš bilo šta i udri, onda nije važno ni kliko košta ni da li ti to treba...


...

Usput, da li neko zna sistem prijave ili zakazivanja za polaganje za UMČ, poto vozam biciklo kejom pitaću u kapetaniji ali možda neko zna :)

odeš u kapetaniju, daju ti obrasce, spisak uplatnica, spisak dokumenata (potvrda da si plivač i da si prihvatljivo zdrav), ti sve to pripremiš i predaš im nazad, oni te pozovu kad bude termin za polaganje, najverovatnije u marini Špic, i to je to.

'nači: odeš u kapetaniju.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.