Autor Tema: Moja Bela Ladja :)  (Pročitano 3936 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zveki66

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 340
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #90 poslato: 14, 09, 2018, 08:17:25 pre podne »
Meni ovo deluje kao sper (lose) prelepljen plastikom. Na krmenom delu (zrcalu) mislim da se vidi da je otpalo jedno parce.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2603
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #91 poslato: 14, 09, 2018, 08:26:29 pre podne »
Da nesto cudno izgleda, u kaze vlanik da je prosireni i produzeni projekt Barakude, kako god drugu se ne dopada. Najblizi je tipu camca kao ovaj zadnji sto je Zoran pravio

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #92 poslato: 15, 09, 2018, 12:51:18 posle podne »
Da se mi vratimo na ozbiljne razgovore :)
1, Benzin vs dizel

Sve do sada sam svaku pomisao na dizel motor odbijao sa indignacijom i gnušanjem, na kolima naravno.. :)
Kompromisi, benzinski troši više ali je prost za održavanje ili popravku na licu mesta, naravno ovi stariji koje nameravam da uzmem, dok dizel ima veći obrtni momenat pa time i manje troši ali kod njega ako crkne pumpa neće se baš tako priručno opraviti, mada ti stari imaju prostu pumpu tako da ona baš i ne crkava preko noći...
Vaših 5 centi :)

2. Brodski i vanbrodski motor
Vanbrodski mi čini veći prostor jer nema one kutije na sredini  (sem ako nije ispod poda) ali to traži jači motor i time povećava potrošnju, brodski zauzima neko mesto od kabinskog prostora ili nazad za sedenje i traži verovatno više održavanja obzirom na menjač ili vod od propelera (osovina)
Vaših 10 centi :)

Tražim ovako nešto https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/motorboten-en-motorjachten/m1314463856-waterland-700.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ili ovako nešto mada sam tek sada pomnim pregledom utvrdio da ima dve kabine a gledam ga danima ha
https://www.blocket.se/stockholm/Seiskari_23_81222030.htm?ca=11&w=1

Mnogo mi se svidja koncepcija kao Albin ili ovo ali realno ne treba mi jer nema sitne dece a na uštrb kabine nema dnevnog prostora, mada imalo bi tu da se tovari pecaljke i sve ostalo što smeta po brodu :)

Ako ko naleti na oglas ovde ili napolju na nešto tipa 7 do 7,5 m sa brodskim motorom, čajnom kuhinjom i normalnom klonjom neka bude slobodan da okači link :) Sve skupa ax, 7 do 7,5 milki, znači milja po metru :)


Zaboravih najvažnije, koja je razlika izmedju motora od 130 konja i 40 recimo?U smislu dažbina, našao sam neku tablicu u ekselu ali ono samo orao može da vidi :)
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #93 poslato: 15, 09, 2018, 13:34:06 posle podne »
Ovaj "Waterland", cini mi se da imas u Subotici. Bila su dva komada u oglasima (jedan sa benzinskim, drugi sa dizel motorom). Mislim da se uklapas sa cenom. Vec dugo su na oglasima tako da mislim da imas osnov da se cenjkas. Srecno  114

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1248
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #95 poslato: 15, 09, 2018, 14:48:11 posle podne »
Da da dugo su na oglasu oba...Dora pod 1 i 2 podelio si problem na crno i belo a u stvari to je 50 nijansi sive pa biras sta ti odgovara...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1248
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #96 poslato: 15, 09, 2018, 17:20:13 posle podne »
 generalno stabilni motor direktna osovina i propeler su pogon br 1 pa onda sve ostalo drugo i opet zavisi od zelje i potrebe...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #97 poslato: 15, 09, 2018, 19:05:57 posle podne »
Da da dugo su na oglasu oba...Dora pod 1 i 2 podelio si problem na crno i belo a u stvari to je 50 nijansi sive pa biras sta ti odgovara...

To je finta bubregom :)
Svako nešto preferira a ja bih da čujem pa odlučim i zeznem se naravno ha
Video sam ta dva na oglasu, trebao bih da odem i vidim.. Nije mi to sada trenutni domet ali ako valja onda izadje na isto dovući ili uzeti ovde, ni tamo nisu za tepsiju ribe...
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže Zakeralo

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #98 poslato: 15, 09, 2018, 20:33:51 posle podne »
Mojih 10 centi,

Dizel:
Plusevi: Vise momenta, mala potrosnja, opusteniji zvuk (moje licno misljenje, vise volim tak tak tak nego naaaaaaaaa), dizel teze isparava, ako je turbo dizel nema potrebe pricati o benzincu, manji broj obrtaja,
Minusi: Smrad dizela ako se ne odrzava prostor oko motora, ako ces da koristis brod zimi moze da bude malo teze paljenje,

Benzin: Nema problema sa niskim temperaturama, kulturniji rad od dizela ali kao sto napisah to je stvar ukusa, kao bolji za velike brzine ali to je bilo nekada, danas je turbo dizel i za to preuzeo primat
Minusi: Velika potrosnja, velika buka, visoki obrtaji, veci prenosni odnos u kopci da bi se dobio krsten stepen korisnosti propelera, benzin lako isparava pa moze lako doci do zapaljenja para

Vanbrodski motor:
Plusevi: dobre manevarske sposobnosti u voznji pramcem i krmom, lak za odzavanje, lako se skine kanap ili kesa sa noge, manji gaz, laka instalacija i deinstalacija, ne moze da dodje do rezonancije sa trupom posto propeler nije ispod trupa, usled ostecenja nema prodora vode u trup
Minusi: Na talasima noga moze da izadje iz vode, zauzima mesto na krmi broda, buka u kokpitu na vecem broju obrtaja, moze da povredi kupace usled nepaznje,  nestabilan u draznju kursa

Stabilni motor:
Plusevi: Nema problem sa talasima, posto je duboko ispod vodne linije obicno nema problema sa kavitacijom mnogo manja buka osim ako propeler nije blizu trupa, stabilniji u kursu od vanbrodskog (mada ovo zavisi i od korita), ako je kormilo dobro projektovano ima bolje manevarske sposobnosti od vanbroskog u voznji pramcem, povrede su menje verovatne nego kod vanbrodskog motora, ne zauzima mesto na krmi (kod "fabrickih brodova, uglavnom je ispod patosa ili stepenista za silaz u kabinu, kao kod jedrilica)
Minusevi: ako uhvatis kanap ili kesu moras da ronjas, moras da izvlacis brod iz vode zbog servisa (ne znam koliko je to cesto), inspekcija posle udara (vanbrodski, da prostis, dignes i pregledas, zamenis, popravis), moze da dodje do rezonancije na odredjenim obratajima (kod celicnih brodova), moze da dodje do prodora vode u trup

Eto, na brzinu. Ako mene pitas ja bi sebi neki moderni dizel sa vratilom. Jedno kormilo, strujno oblikovano, i pramcani propeler zbog voznje krmom. Plovio sam sa svim i svacim i benzina se gnusam najvise zbog buke odnosno visokog broja ortaja i sto lako isparava. Ovo ti sve pisem za deplasmanke brodove, na brzim jedinicama motor bas i ne cujes, zvuk ostaje iza tebe, nesto kao na motoru. Jednom sam plovio na jahtici od 10.80m duzine i 4.05m sirine, gaz je bio oko 1m. Motor je bio VW 1.4 tdi, u originalu 75ks, a za brod je imao 40ks. Nista se nije culo, ispod patosa, dobro izolovan, momenta koliko hoces na niskim obrtajima. Uzivao sam. A kada se setim nekih putesestvija od 150milja sa vanbrodskim motorom. Deplasmanski brod, vanbrodski tohatsu 10ks, brzina 7kt max  flasica 56568.


E sada znam da ces da kazes da jedno drugo iskljucuje ali....

https://www.youtube.com/watch?v=oPK0JQDxA1Y

:)


Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #99 poslato: 15, 09, 2018, 21:14:19 posle podne »
Tenk ja na 2 dolara :)
To mi je osnovni problem ili bojazan, juče sam bio an pecanju na dunavu i kolega išao pentom da "nahrani" mesto pa opalio u neki panj podvodni, nije ga video. Sirotan veslao kao Hijavata do obale jer je mislio da je otišao štift a nije :)
Onda sam se zamislio da li i brodski motor ima štift na elisi i šta biva kad ga otkine ako ima? Vidim da ima štitnik za elisu ali iskustvo ljudi a foruma, da li se oštećuje elisa u praksi?

Znači dizel, otpada benzin pa neće biti ni gasa ha Da stavim na dizel opet imama potencijalna "isparenja".
Uz to ide pitanje, da li se koristi plinska boca za kuvanje ili frižider?
U praksi veoma dobro znam razliku izmedju turbo dizela i atmo benzinca.. ali ako bi stavio motor od amerike? ha neko bi se iznenadio kako poteže :)
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1248
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #100 poslato: 15, 09, 2018, 22:17:09 posle podne »
Ima stift al obicno negde na osovini kod kopce unutar broda da ne moras roniti...mozes motor stavljati koji oces ali ako nemas uskladjen prenos i propeler djaba posao...
Zakerako svasta sam vidjao al profilisano pero kormila ili balansno to na motornim camcima jos ne vidoh po nasim marinama...sipka i ploca koja je nazad malo estetski skosena i teraj...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zakeralo

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #101 poslato: 16, 09, 2018, 16:15:39 posle podne »
U praksi veoma dobro znam razliku izmedju turbo dizela i atmo benzinca.. ali ako bi stavio motor od amerike? ha neko bi se iznenadio kako poteže :)
Ne vuci me za jezik molim te. To mi je jedna od par stvari koje nisam prezalio. A sada vozim golfa i to full na baterije. Tako da..... Ne vuci.  flasica flasica flasica flasica

Zakerako svasta sam vidjao al profilisano pero kormila ili balansno to na motornim camcima jos ne vidoh po nasim marinama...sipka i ploca koja je nazad malo estetski skosena i teraj...
Neces ga nikada ni videti.

Van mreže Dora

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 53
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
    • Auto gas Dora Novi Sad
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #102 poslato: 16, 09, 2018, 16:58:14 posle podne »
Totales sam razočarat.. gledam par dana i kalkulišem ploviti ili dovući i cvrc.. Kapiram da nema normalnog auta koji vuče 2500 kila a za više jedino tenkovi ha Pada mi u vodu teorija zavere da uzmem u potaji manji brodić i dopeljam ga na prikolici. Gledao sam da kupim prikolicu, i to bih prežalio, prodala bi se ili bi služila svrsi ali auto je bre problemčina.
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje. Do sada me uvek zanimala brzina, na težinu sam obraćao pažnju jedino u obrnutom smeru, što manje kila :)

@ Zakeralo
Šta fali Gnojfu ha Nacionalno vozilo :)
Ja sam u pravu čak i kad jesam!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2603
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #103 poslato: 16, 09, 2018, 17:16:35 posle podne »
Jel moze jedno prosvetljenje sta je profilisano ili balansno kormilo?

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1200
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #104 poslato: 16, 09, 2018, 17:30:55 posle podne »
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje.

Све у вези прописа за БЕ категорију возачке дозволе имаш у теми "Транспорт пловних објеката копном са Б и БЕ категоријом"

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,15082.0.html


На крају коментара имаш каталог који можеш преузети. Ту су готово сва путничка возила по абецедном реду и податак о њиховој највећој дозвољеној маси прикључног возила са теретом коју могу вући. Имаш и податке о максимално дозвољеном оптерећењу крова. Kаталог је издао немачки "ADAC".