Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Moja Bela Ladja :)

<< < (2/123) > >>

Dora:
@ LSI
Nema potrebe za Vi a nije ni po pravilima foruma ha, šalim se ali tako neki red ide po forumima. Znači zilion posto sam siguran da mi ma šta kupio neće odgovarati ali ću onda znati šta neću :)
Pre 20 godina sam rešio da pravim brod, možda i više, bilo ono doba ferocemnthih brodova, samogradnja puna kola šta god. Nabavio sam planove od mnogih ali mi se svideo najviše neki valjda Hanter od Van de Štata ili kao se već piše, jedini motornjak koji je tada imao, ostalo sve jedrilice. Imao je tu krmenu kabinu kao i ovi veći Apićevi brodovi i bio je preko 11 metara, to mi je bilo puno pa sam ga skratio hahaha Bilo je brodogradilište i sijaset prijatelja varilaca, konstruktora, kvalitetnijih materijala itd... Uglavnom mic po mic shvatio sam da bi ja to (jer sam picajzla kad nešto pravim) što bi rekli u onom vicu čapo i čapo i na kraju ostao nigde...
Iz tog razloga može neki gotov proizvod, može i oštećen, ne sredjen itd... to bih sredio.

Ono što me muči za iz Holandije je transport, polako kapiram da sve što mi se svidja ima ili više tona za prikolicu ili je vangabarita, makar po visini ako bi išlo kamionom..
Tu dolazi neki zaključak da je skoro pa mora da se voza vodom. Sad klati vola za kilo mesa nije fazon, ne znam još koliko orijentaciono košta put od tamo do vamo ali to verovatno malo varira u odnosu na potrošnju bilo kog brodića pa onda ide sledeći megalomanski zaključak, daj što veće kad se već plaća put :)

Pitanje  za sve glasi, nešto 7-7,5 metara vidim da ima sve što bih hteo (za sada ;) ) ali očigledno da ima više od 3.5 tone mada retko  kad napišu težini. Ne znam koliko je plastika u tim gabaritima?

@ Kolibri
Pošto sam pročitao sve što san našao o Rajni, Majni i tim gadostima a obzirom da sam majstor znam šta je zamor materijala. Takodje znam da će retko ko da sredi sve pa onda proda meni jeftino, to samo još vozači veruju u deda mraza a i deca su odustala kad im trgovac kaže sve je ok i prešao pravih 112.000 km...  Jes hov no.. Svaki ebeni dan to slušam ali sam konačno naučio da ne objašnjavam ljudima da tamo idu 100 km do posla i da to mesečno i da to godišnje i da to posle 12 godina nikako ne može biti 120.000 km.
Tako da bih ako kupim bilo šta što neće ići na prikolicu idem na tu varijantu kanala. Onako Lalinski, gospocki pa se vozamo na taljiga i to... Kupanje usput pa me vade kad se davim i tako..

Imam par meseci da vidim šta i kako, ova sezona je svakako prošla a toliko ništa ne znam da je strašno :)

zankiki:
Što se plastike tiče, moja Marissa 7,35 x 2,9 je oko 2.5 tone... Ali ona zbog širine ne bi mogla putem (a došla je)... A plastike te dužine a 2.5 u širinu su mi nekako premale... Idu godine i ne možemo se večito savijati i saginjati...

Ako već kreneš ka Holandiji, gledaj nekim metal 8,5 - 9 metara x 3, ili 3 i nešto... Širina daje konfor, dođi jednom kod mene da vidiš kako je lepo sve stalo u brodić od 7,35 samo zato što ima 2.9 širine....

Hoću da kažem, ako već plaćaš put, tamo je razlika izmedju metala od 7,5 i 9 neznatna (u odnosu na druge troškove), a šta god da uzmeš posle će faliti još 1 metar...

Druga stvar je što ti je ako ideš vodom put besplatan, tj. košta nešto, ali takvo iskustvo da doploviš sopstvenim brodom iz Holandije do Srbije vredi mnogo više nego što će te koštati put... Mislim da svakako vredi.

Ja sam već neko vreme hteo, ali me je zdravlje sprečavalo, da dovezem brod od gore... Ne za sebe, da ga prodam i budem na nuli, ma može i u minusu, ali da proputujem to sve...

Alexa:
Holandija ima mnogo vise u ponudi metalnih u odnosu na plasticna plovila. Problem je sto oni u 90 % slucajeva neznaju dimenzije i tezinu svog plovila (mislim na starija plovila). Razlog je veoma jednostavan, cesto su ta plovila starija od njihovih vlasnika i nemaju papire jer im nisu potrebni posto to tamo ne podleze obavesnoj registraciji. Meni se xx puta desavalo da prodavac prekine sa mnom komunikaciju kad pocnem da insistiram na papirima i detaljima. I ako navedu u oglasima to treba uzeti sa rezervom jer je veoma cesto dato odokativno. To predstavlja ne mali problem kod transporta kopnom jer ce svaki ozbiljan prevoznik traziti tacne podatke u smislu gabarita i tezine.
Druga stvar, logicno je da plovilo staro 30 i vise godina boluje od korozije. Sta je ispod patosa u trupu, tesko ces utvrditi i na licu mesta a pretpostavke na osnovu spoljasnjeg izgleda mogu da prevare. Zato je bolja varijanta plastika a toga u NL ima malo u odnosu na metal. Sa Svedskom i Norveskom je situacija obrnuta ali je prevoz skuplji.
Pod pretpostavkom da sve nadjes kako ti odgovara, za plovidbu ne treba da ti naglasavam da mora biti siguran motor. I pomocni motor. I pored toga, rizik je toliki put a najgore sto moze da ti se desi je da motor rikne negde u Nemackoj. Ako bi brod bio u gabaritima za drumski prevoz postoji alternativa da se natovari i donese, ako ne.... ne znam da li bi u tom slucaju bilo bolje ostaviti ga ili popravljati kod njih.
Nikako mi nije namera da te obeshrabrim, naprotiv, samo ti napominjem neke situacije koje su realno moguce a ne bi bile nimalo prijatne. O prijatnijim stranam te avanture nema potrebe da pisem, to verovatno znas i sam  jh.
Oglasi ponekad deluju primamljivo ali je veliko pitanje da li je bas sve tako. Zato bi bilo dobro kada bi imao nekoga tamo da to koliko toliko proveri na licu mesta. Vidim imas dovoljno godina i ne treba da te podsecam da je "pohlepa idealna podloga za prevaru". Ne zelim da kazem da si ti pohlepan vec da imas u vidu da ako je nesto jako jeftino moze biti da ima razlog. Naravno, ima i situacija da ljudi prodaju nesto ispod cene jer im ne treba (nasledstvo, bolest, promena zivotnih navika, preseljenje i t.d.). U svakom slucaju treba videti pa odluciti.
Sto se papira tice, to cemo ti pomoci kad dodje vreme, to je najmanji problem.
Pogledaj izbor i ovde: https://www.blocket.se/
                                https://www.finn.no/
I na kraju, slobodno postavi ovde sve svoje dileme, neko ce ti svakako pomoci savetom i misljenjem, ne kosta nista a moze biti korisno.
Ako ocekujes neku preporuku, napisi koliki si budzet oppredelio za ovu pricu.
 114 114 114

Zoran T:
A joj slatkih muka u pocetku...posle pocinju one prave...prvo odredi definitivno kakvo plovilo ti treba i u kakvu svrhu ces najvise da ga koristis pa onda tek u okviru svrhe sta pruza od komfora...sve preko 8m je komfornije ali i sve ostalo drugo od troskova je vece i jace...cak i jaca vrba za vezivanje uz obalu ti treba...sve ispod 6.5m je relativno malo ali i jednostavnije za upotrebu...mera izmedju se pokazala ok...prosetaj malo po marinama ima dosta plovila sto stoje iz nekog razloga...mozda nadjes nesto interesantno...

     

zankiki:
Ja sam se pre prvog broda informisao celu zimu, zagledao plovila, čitao, pametovao, da bih kupio baš ono što mi treba.
Onda sam to prodao posle manje od godinu dana.

Retki su oni koji su ostali na prvom brodu, tek kad počneš ti to da koristiš, shvatiš šta ti treba. A svako od nas koristi brod na svoj način, nema 2 ista...

Neko je stalno na sidru ili u marini, dok je nekom lakoća izlaska na obalu i oblik pramca primaran... Pa onda dalje...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju