Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Moja Bela Ladja :)

(1/123) > >>

Dora:
Rešio sam da postanem kapetan bele ladje a to se postiže kad imaš kapetansku kapu i brod.  E sad, za kapu je lako ali za brod je muka.

Pročitao sam par tema sa sličnim pitanjima ili dilejama ali svaki slučaj je jedinstven pa ću otvoriti novu.
Dileja ili dilema je u sledećem..

Ono što mi treba za minimum jer ispod toga mogu uzeti neki čamac za pecanje i to je to.
Brodić bi trebalo da ima kuhinju nebitne veličine i WC. Izbegao bih hemijski WC.

Nisam napomenuo na početku da bih kupio nešto po tim državam agresorskim, recimo Holandija jer se jedan član foruma nesebično ponudio za pomoć 
Naravno ako mi neko ukaže da za iste pare mogu i ovde tako nešto lupiti ne bih bio gadljiv na tu ideju za brodić koji se može dopeljati na prikolici.
U slučaju odabira (pare nisu problem, para nema) vangabaritnog brodića koji bi se morao doploviti do NS prednost bi imala Holandija.
Čitajući forum naišao sam na neke dobre ljude koji takoreći nude da doplove brod o svom trošku pa je to veoma primamljiva ideja :) Šalim se naravno ali kao što tu neko reče u svakoj šali ima i pola šale...

Gledajući tamo oglase, oči su mi pobelele a izbor je stvarno velik pitanje je sada....
Koliko je neki minimum ono dužina, širina za navedene uslove kuhinja i WC. TO bi verovatno spadalo u prevoz prikolicom ali nemam pojma koja je to otprilike težina.
Čitao sam putešestvije dovoza broda i prikolice od Alexe i drugih i doplov broda na ovom i bajkerskom forumu. Kapiram da je 3 tone maksimum za prikolicu?
Ako je tako onda imam neznanje šta od plovila može biti te težine, naravno orijentaciono jer se u brodiće razumem kao marica u bananu...

Ono što je "i tata bi sine" je nešto kao Albin 25, ima takvih sličnih  i drugih modela ali ovom jedino znam ime :) To je više ono kad je bal nek je maskenbal jer nije baš pogodan za pecanje ali jeste za više dana na vodi što naravno mogu i ovi manji koji imaju zgodniji zadnji deo za pecanje no snašao bih se nekako i na tom većem :)

Poslednje što sam pročitao je valjda cena od 1.2 evra po km dovoza ali nemam pojma koliko bar orijentaciono košta da se doplovi sa brodićem.
Stvar je u tome da ako se uzme brodić koji ide na prikolicu sa xxx troškovima a dovoženje broda rekom ide nešto preko toga xxx onda bi to bila prednost je se može naći povoljno veći brodić ali onda mora da dopliva do NS što bi svakako bio dogadjaj sam za sebe dovoljan da se priča mesecima :)

Za kraj, znam za priču to je matoro i blablabla, i ja  sam mator bez blablabla... Otprilke kad mi kažu montažna kuća traje samo sto godina!! Pa ebote misliš da ćeš ostati za pelcer pa da živiš dok kuća ne istrune...  Imam svakakvog alata, polovan sam mehaničar, znam bravariju, farbanje i tako te gadosti tako da bih sve sam popravio šta fali ili je ružno.
Od domaćih plovila koja sam gledao do 5 tisuća, ima stvarno mala ponuda i to je sve bratko sam li ga sklepa.. Ok je da ima to sve svoju funkciju ali ja ipak više volim bar da liči da ga je neko napravio. Ne bih da uvredim nikog sa foruma a i šire ali prednost bi dao fabrici. Domaća fabrika je van mojih mogućnosti. 
 
Toliko sam pisao da i mene mrzi da pročitam ali sam valjda naveo većinu mojih dilema pa koga ne mrzi da čita nek baci koju na tiganj :)

MiletaStamat:
Ako već nisi pročitaj ovu temu, ima nešto svašta korisnog, ako se odlučiš na uvoz sa zapada.

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,13319.msg167032.html#msg167032

Dora:
Ma odlučio sam :) Samo ne znam šta... Pročitao sam sve teme sa ključnom reči Holandija, pa uvoz pa propisi pa skinuo neke PDF-ove i tako to.. Čitam ko lud :)
I putopise i vrbu i pecanje i Slankamen i... Biće od mene jednog dana dobar čitač :)

LSI:
Доро, добродошли у друштво.
Приближних смо година, а рекло би се и животне филозофије. То ценим на основу детињастог нестрпљења које извире из сваке речи ваше написане поруке.

Добро је то.
Мислим, добро је бити детињаст у нашим годинама.
Живот је сувише озбиљна ствар да бисмо га озбиљно схватили. Може човек и да полуди од тога. Зато је боље, читавог живота, бити помало луцкаст, детињаст, нестрпљив... и уживати у животу који нам је дат баш такав какав је.

Разликујемо се, ипак, нас двојица мало. Ја сам мало раније "сазрео". Био сам мало млађи кад сам схватио да је дошло време за: имати лађу или да ме нема!

И исто тако сам гледао огласе, обилазио марине, читао шта о свему томе пишу искуснији...
То ми је све веома помогло, нарочито то што су писали искуснији, јер ми је било лакше, после, да учиним оно што сам ја хтео, а не оно што су ми искуснији саветовали.
То је најбољи пут да се потроши највише пара, којих ни ја нисам имао у то време (узгред, ни сад их немам али може се...).
На тај начин човек може да дозволи себи да направи најблесавије грешке због којих после не може никог другог да криви, а себе - па ко је још себе кривио?

А и како да човек не погреши кад је жеља толико много, а пара никад доста?
Како човек да зна шта је за њега права мера, кад поред њега сваки час прође нека лађа на којој види неки део о коме је баш тих дана размишљао?
Само, има ту једна ствар коју сам ја касније, анализирајући своје понашање, приметио. Готово по правилу, на свим тим лађама које пролазе крај нас, примећивао сам баш неке одређене делове. Тек касније, схватио сам да нисам видео скоро ни једну лађу која је имала баш све што сам ја желео. Схватио сам да нема савршене лађе!

И заиста, тек кад сам схватио да су лађе исте као и жене, да се свакој дивимо и да сваку желимо, углавном, због једног детаља, због лепих очију, због осмеха, због... Ух, скоро да почнем да пишем песму...
Дакле, не знам ко је нашао у животу жену која има баш све о чему је у животу сањао.
И тако, увек ће нам недостајати још по неки центиметар дужине, ширине, висине, тоалет, кухиња, складиште за конопце, чекрк за сидро...

Тако сам ја, пре просветлења, купио чамац, мали, леп, с кабином... Довољно снажан мотор...

И уместо да одмах почнем да се возам (а говорили су ми људи), ја сам га растурио, почео да надограђујем кабину, продужио корито... И тако сам га три и по године прерађивао. Три и по године ми је био украс у башти и на крају сам за све те радове потрошио три и по пута више пара него што сам га платио при куповини.

Кад сам коначно запловио, и кад сам се уверио да сам све довољно добро урадио, закључио сам да тај, прерађени чамац, није за мене...

То вам је као кад после више година брака схватете да вам се не свиђа како се ваша жена смеје или што не воли исте филмове на телевизији... Страшно!
Мада, са лађом је, ипак, лакше. Увек можете да је продате. Можда не за исте паре које сте у њу уложили (то скоро никад нећете успети) али бар је се отарасите, а ви наставите да тражите своју савршену лађу.

Е сад, пошто је мој коментар већ нешто дужи од ваше поруке, овде ћу стати. Надам се да сам био довољно јасан.

Желим вам сву срећу. И само храбро и не обазирите се на злураде коментаре. Такви смо ми, дечаци...

Kolibri:
U verziji doploviti iz Holandije, samo mali savet. Duži put je jeftiniji. Dobro proučite rutu. Naime zbog troškova goriva, treba izbeći plovidbu Rajnom uzvodno do ušća Majne. Postiji opcija zaobilaska kroz kanalsku mrežu i izlaska na Rajnu uzvodno od ušća Majne. Nosio sam se tom mišlju i sam da izvedem. Treba samo proveriti da li postoji kanalska taksa.
Kroz Majnu mora uzbrdo do ulaza u kanal, ka Dunavu.
Na Dunavu je već sve nizbrdo do Novog Sada.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju