Autor Tema: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj  (Pročitano 9927 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #15 poslato: 14, 02, 2019, 22:54:18 posle podne »
Sto se tice dozvole tu sigurno nema problema u gr.proverio sam vise puta.
Nego transport broda kao sto je vas, da vas odvuku do gr. i dodju po vas i vrate, sve ukupno 1500e. Pa treba i to uzeti u obzir,ako se ide na 20-tak dana to se isplati.
Ako imate neki jaci automobil,mozda ima smisla kupiti i prikolicu pa sami odvucete brod.
To deluje malo komplikovano,ali u stvari tu nema nekih problema,ako se lepo organizuje.Znam vise njih  iz srbije koji vuku brodove i provode leto u gr.ili ih ostavlju u suvim marinama van sezone,a leti koriste.
Jeftinije je drzati brod dole nego u beogradu.
Za vas brod cela sezona sa spustanjem i vadjenjem iz mora kosta oko 300e ako imate svoju prikolicu.
Ja brod vucem svake godine ,posto ga koristim i na rekama,a i volim zimi da mi bude blizu zbog odrzavanja.


Van mreže ljuba015

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 33
  • www.mojaladja.com
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #16 poslato: 16, 02, 2019, 23:00:31 posle podne »
Naš čovek u Nea Peramosu, kod Kavale- Egejsko more, preko je ostrvo Tasos, ima odličnu jedrilicu od 12 metara, za šest osoba. Mislim da bi se mogla iznajmiti za dnevni najam od 50 eura. Na više dana cena bi išla i do 30 eura dan.Ako ima zainteresovanih  javite se. Jedrilica ima mercedesov motor od 60 konja, tako da nemora na jedra ko nezna jedriti. Doterana je sa motorom, bez korišćenja jedra, iz Beča. Potrošnja je 3- 5 litara.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #17 poslato: 18, 02, 2019, 10:08:01 pre podne »
Ovo je poklon bukvalno!!!!

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #18 poslato: 15, 12, 2019, 12:20:21 posle podne »
Pitanje je ostalo bez odgovora (bar ovde) a bitno je.
Matematički je napisano jednako ili manje od 15KW a na moje pitanje koje je ograničenje, reče rukovodilac polaganja da nema ograničenja u KW. 100% sam siguran da čovek zna šta priča ali ako naidjem na "tupana" policajca u tamo negde a vozim brod sa 42KS ili malo manje kilovata da li sam u problemu ili neko nema pojma kako se piše veće ili jednako? Mada bi to tek bilo glupost pošto bi smeo upravljati Tankerom, doduše manjih dimenzija a ne bi smeo upravljati čamcem..

Ukratko, ovi što su činili takve gadosti plovidbe po inostranstvima, važi li matematika ili je štamparska greška?



Sta tacno znaci ovo "<= 15kW =>" ???

Posto u zakonu pise:

Član 5
Čamcem za sopstvene potrebe dužine do sedam metara i snage pogonskog uređaja do 15 kilovata (u daljem tekstu: kW) može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.
Čamcem za sopstvene potrebe dužine od sedam do 20 metara i snage pogonskog uređaja veće od 15 kW može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.

Video sam istu takvu skeniranu na sledecem linku:
http://www.nautickiforum.com/Forum/index.php?topic=1630.0

na kojoj pise samo ">= 15kW" sto je u skladu sa izjavom u gornjoj recenici iz zakona. Na poledjini dozvole jasno pise na Srpskom i Engleskom jeziku da je na tom polju upisana maksimalna snaga motora, sto je opet u skladu sa gornjom recenicom ako pise " >=15kW".

Da li je to greska kapetanije prilikom upisa ili sta...?
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže sceka

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 263
  • Pol: Muškarac
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #19 poslato: 15, 12, 2019, 19:46:35 posle podne »
Glupost : "<= 15kW =>" je u novo izdatim dozvolama promenjena!

Doduse jos stoji na formularu koji se popunjava ali na samoj dozvoli je popravljeno!

Ja sam ovu moju podigao pre 15ak dana.

 hi

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #20 poslato: 15, 12, 2019, 21:04:43 posle podne »
Meni na poledjini piše da "plovilo ne prekoračuje dužinu, zapreminu i snagu" ...
Prednja strana je ista kao na slici...
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #21 poslato: 16, 12, 2019, 17:33:02 posle podne »
A jel ovo sto pise na dozvoli znaci da na moru nema ogranicenja snage,samo da je ispod 12 m

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #22 poslato: 16, 12, 2019, 17:41:28 posle podne »
Meni sve jedno, ali bi bilo dobro da znam. Oni su nesposobni da napisu dve recenice , bez gramaticke greske i da to bude jasno svima.
3 puta sam isao tamo u kapetaniju oko te dozvole.
Prvo nigde jasno ne pise dal se placa taksa i za domacu i za medjunarodnu, ako hoces medjunarodnu...onda pise dve slike, a ne cetiri kao sto traze....a tek mi nije jasno zasto izdaju domacu dozvolu, ako sam uzeo medjunarodnu..
To se sve u stvari uklapa u ostatak cirkusa.

Van mreže sceka

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 263
  • Pol: Muškarac
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #23 poslato: 16, 12, 2019, 20:53:14 posle podne »
A jel ovo sto pise na dozvoli znaci da na moru nema ogranicenja snage,samo da je ispod 12 m

Upravo to. Mada je toliko nelogicno sto pise >=15kW jer to bi znacilo da ne mogu da vozim camac slabiji od 15kW a mogu jaci!  tamburanje

Procedura je zaista sumanuta vadi se prvo domaca (ceka se 7 dana) a onda medjunarodna (ceka se 30 dana) i za svaku se posebno placa i za svaku trebaju po 2 slike i za svaku se popunjava poseban formular. Inace domacu dobijete ali morate da je nosite negde gde imaju masinu da vam je plastificiraju jer masinu nemaju u kapetaniji!!! Niko mi jos nije objasnio zasto treba da vadim obadve zar nije dovoljna medjunarodna jer bi ona trebala da vazi i u Srbiji!  sha

Srbija medju sljivama  harm

 hi

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #24 poslato: 17, 12, 2019, 08:21:30 pre podne »
Ja mislim da za gradjane Srbije, medjunarodna vozacka dozvola ne vazi u RS i ne moze se voziti sa njom(MISLIM). Ista fora ka i za vozacku, prvo dobijes Srpsku pa sa njom vadis medjunarodnu. Kako god, moraju obe :)

Sto se tice >=15KW.. verovatno greska.. ovo stvarno znaci 15KW ili jace :)

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #25 poslato: 17, 12, 2019, 09:58:02 pre podne »
Meni bezveze zvuči da neko poseduje dozvolu UMČ, ili bilo koju drugu na da ne zna koja su mu tačno ograničenja, i u pogledu snage motora, dužine i zapremine plovila, namene plovila... to samo znači da ipak postoje propusti u pripremi, obučavanju i ispitivanju kandidata za sticanje dozvola.

Pa tako: domaća dozvola vam je izdata u skladu sa domaćim propisima i na domaćem jeziku onako kako je to i predviđeno ustavom i zakonom (jedino bi se možda malo sprdao sa činjenicom da je propisana ćirilica i da je tako obrazac odštampan, a da kucaće mašine koje su još uvek u upotrebi nisu dostigle taj nivo nacionalne svesti). Međunarodna dozvola vam je izdata u skladu sa rezolucijom br. 40 UNECE (United Nations Economic Commission for Europe), a link gde se možete obavestiti je https://www.unece.org/trans/main/sc3/icc_resolution_40.html .

Ne treba biti preterano pronicljiv da se zna da Srbija među šljivama nemo bogznakakav diplomatski potencijal da utiče na sadržaj svih ovih dokumenata, a da ima obavezu (i neki smo srećni zbog toga) da se pridržava međunarodnih obaveza kao recimo i Švajcarska među borovima i Nemačka među lešnicima.

Sadržaj tih dozvola, uostalom kao i ograničenja, takođe su propisani rezolucijama, i to je razlog zašto se kod nas uopšte i menjala dozvola pre par godina, da se uskladimo iako se kod nas češće smatra da je cilj i veliko bogatstvo uzeti brojnim srpskim nautičarima po 800 dinusa takse na svakih 10 godina.

Dozvola UMČ koju imate i danas možete steći na propisan način služi kao dokaz o osposobljenosti za upravljanje ličnog (ili pozajmljenog a bez nadoknade) čamca registrovanog u sportsko-rekreativne svrhe... i to u untrašnjem saobraćaju.
A to znači: ne možete sa njom da prevozite ljude za pare (jer ti čamci moraju biti registrovani u privredne svrhe), ne možete van zemlje itd. a to znači da ne možete ni na more, jer trenutno nemamo more.

Ako ipak želite da idete van zemlje, a u okviru unutrašnjeg saobraćaja, vadite međunarodnu... i  kad pitate da li ćete imati problem u nekoj drugoj državi koja je potpisnica istog sporazuma, odgovor je nećete imati nikakav problem. Ograničenje po snazi motora ne postoji za UMČ-ove kategorije B, i ko god sprovodio propise u tim zemljama sprovodi baš te usaglašene propise.

Kada pitate dokle na moru vam važi ta dozvola i koliko daleko od obale, odgovora nema, jedino se zaključuje da onaj ko pita ne razume podelu mora i pojam slobodnog mora (a UMČ u Srbiji i ne mora to da razume, zato oni koji danas polažu nemaju to u sadržaju za polaganje stručnog ispita, a i ne dobijajaju u međunarodnu dozvolu "sea going boat"... a oni koji su polagali u prethodnim državama, dobijaju tu naznaku da im se ne oduzme stečeno pravo (iako i oni najčešće nemaju pojma), a dozvola im uključuje unutrašnje morske vode, šta god to značilo).

Pa primera radi: uzmete svoj specijal80 i isplovite pod zastavom Srbije, i mic po mic dospete na sred Atlantskog okeana... jel vam važi dozvola tamo? Ko će vam je pregledati? Kome odgovarate? Jel zabranjeno ploviti specijalom 80 po atlantskom okeanu? Ili, kad stignete recimo na Kubu, koja je procedura da pristanete u Havanu, ko vam pregleda UMČ, i jel vas vrate na okean ako im se ne svidi sadržaj?

Elem, na moru važe malo drugačija pravila, tamo propise uređuje IMO (međunarodna pomorska organizacija, takođe pod okriljem UN), i obuka onih koji bi da plove mora biti usklađena sa Ženevskim konvencijama, tačnije SCTW konvencija iz 1978... a ona je izrađena većma na osnovu prakse zemalja sa velikom pomorskom tradicijom, Velike Britanije, Holandije, Novog Zelanda i tako tih, a podrazumeva da da pre sticanja bilo kog zvanja i pre švrljanja po moru čovek bude upoznat i sa pomorskim pravom, malo i sa tehnikom i procedurama na brodu, i sa sistemom GMDSS, i sa SOLAS konvencijom o bezbednosti na moru, i sa MARPOL konvencijom o sprečavanju zagađenja... i ponavljam: teško je na forumu to izložiti polako i sistematski, ko sve vrši te obuke, koliko su cenjene državne a koliko nautičarske (RYA, NZYS) obuke, koja su preklapanja a koje razlike.

Zato ukratko da se držimo samo teme, na osnovno pitanje u OVOJ temi: da li je moguće sa SRB međunarodnom UMČ dozvolom iznajmiti brod na moru, negde u Evropi, odgovor nije baš binaran (da ili ne) jer u većini slučajeva se radi o brodu koji iako jeste recreational craft on zapravo služi u privredne svrhe (za iznajmljivanje), kasko je osiguran, zona plovidbe je more, a osiguranje važi UVEK samo pod uslovom da brodom upravlja osoba sa odgovarajućom obukom i potvrdom o tome, i da je takav zapovednik upisan u brodske isprave (spisak posade) . (ZNAČI za najstrože pravilo možete smatrati uslove kasko osiguranja, jer brodovi koštaju i preko milionče,, pa čak uvek postoji mogućnost da operater - onaj koji brod daje u zakup sam proceni da li se čovek snalazii na brodu u dovoljnoj meri čak iako on ima makar kakvu skipersku dozvolu).

Strogo uzevši UMČ nije takva dozvola, ali to ne znači da neće proći, naročito u Grčkoj.

U Grčkoj (a i drugde) po propisima dozvoljen je čarter  samo brodova pod grčkom zastavom, da bi na brodovima važili grčki propisi, plaćao grčki porez i tako dalje. Ako pogledate onaj link od gore tamo vidite da Grčka i nije potpisnica te rezolucije br.40  i ne učesvuje u radu tog tela.

OPET: U zavisnosti da li se taj čarter radi na crno ili na belo i u kojoj meri, i da li u zoni u kojoj iznajmljujete postoji praksa pregleda i mrcvarenja turista, možete verovatno brod iznajmiti i sa pionirskom knjižicom, s tim da u tom slučaju osiguranja ne važe sigurno, najverovatnije se izbegavaju porezi, ne upisuju se liste posada... i krši se tona propisa s tim da je za sve to najpre odgovoran zapovednik (i onaj koji je u brodske isprave upisan i onaj koji se deklariše kao takav i bude zatečen na brodu), odnosno preuzimate izvestan rizik na sebe.

Danas imate brdo naših ljudi koji se dole bave čarterom na crno i svesno preuzimaju takav rizik na sebe, najčešće su sami sebi obavezni skiperi da bi bili na oprezu da ih neko ne savata i da bi čuvali svoje brodove, dole borave kao da su u tranzitu, a često su upisani u upisnike zemalja EU, najpre Holandije jer je to lako uraditi i vataju krivinu pod senkom EU (svi smo naši), što je opet predugačka disusija za forum i ovu temu...

Ako promenimo fokus, npr. ka Hrvatskoj, sa UMČ vam neće dati da iznajmite brod na moru sa UMČ, oni znaju sadržaje obuke i striktno sprovode pravila. Kod njih nije dovoljno čak ni srpsko ovlašćenje za skipera do 100BT, bez dodatog ispita za ROC sa GMDSS...

Ovde nisam ni spomenuo mogućnost da se u neku drugu zemlju odvuče lični čamac pod srpskom zastavom drumom, to je tek poseban slučaj i siva zona za objasniti.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Iznajmljivanje čamca u Grčkoj
« Odgovor #26 poslato: 17, 12, 2019, 22:43:26 posle podne »
U hr su do skoro davali brodove sa hrvatskim umc koji je isti kao crnogorski ili nas. Pa se moglo svratiti i uz put to poloziti, ako bas nas ne priznaju. Ne znam kako je sad.
A ovo sto se neko krije u gr. pa radi na divlje, to nije mozda u redu, treba da placa porez onaj koji zaradjuje... ali te liste posade, kojekakve takse izmisljene, koncesije uvala, napacivanje kad sidris svojim sidrom, pola mora nacionalni park,  pa i za to ulaznice, za brod i posadu....svasta tu ima da se vidi. To je po meni brzvezni balkanski izum. Nautikom se ljudi bave da bi se izmedju ostalog osetili slobodno. Ali se sve pretvorilo u carter industriju, pa za nekog sa svojim brodom nema mesta. To nije ni priblizno tako u zemljama sa pomorskom tradicijom. cesto se manji brodovi i ne regisruju...
Mi nemamo more, a da imamo bili bi isti kao ove nase komsije. Kod Splita u aci marini za jedrilicu kao moja 6,95m dve noci 160e...skrenuh sa teme debelo.
U s