Čini mi se da je problem u načinu korišćenja motora.Kvar će se ponoviti ...
Tomos 4.8 nema vodenu pumpu i impeler za hlađenje motora i auspuha nego koristi "vodolovku", koja se nalazi ispred elise,i njom hvata-potiskuje vodu kroz cev do auspuha.Da bi se postigao optimalan protok vode za hlađenje,potrebno je izbegavati duži rad motora na minimumu ili leru(a tomos 4.8 ima ler položaj menjača).Tada nema dotoka vode kroz vodolovku i dolazi do pregrevanja auspuha i elemenata u njegovoj blizini .Oprimalan gas je preko polovine.
Na tomos 4 se može proveriti protok vode tako što se prolikom vožnje,jačim gasom, golim prstom dodirne cevčica na auspuhu.Trebalo bi da je mlaka-hladna.
Takođe se može javiti problem sa blokadom menjača zato što naši nautičari izbegavaju korišćenje uklopnika-menjača zbog bojazni da će se pokvariti.E sad,zbog visoke temperature(spore vožnje i lera ) i blizine izduvne grane ,dolazi do sušenja masti u ručici-mehanizmu menjača i dolazi do blokade ručice.
Naravoučenije,koristiti menjač što češće i voziti sa minimum 2/3 gasa