Autor Tema: Ispravljanje svanca na brodu.  (Pročitano 13921 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2072
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #30 poslato: 11, 07, 2018, 08:36:50 pre podne »
Теби се онда много више исплати да тај новац који си планирао за ванбродски мотор и преправке, уложиш у детаљно сређивање постојећег мотора и потпуно решавање проблема које си навео (носачи мотора, алтернатор....).   114 

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #31 poslato: 11, 07, 2018, 09:18:28 pre podne »
Dobro, ako je čovek prelomio a mislim da jeste, onda nam ne vredi da ga ubeđujemo...

I jedno i drugo rešenje imaju svoje prednosti i mane, i svi mi to donekle znamo. Ja mogu da kažem iz mog iskustva šta mi se sviđa kod vanbrodskog motora na čamcu sa kabinom, evo nekoliko konkretnih stvari:
- veoma niska buka motora jer stoji van čamca
- vibracije skoro nepostoje
- mnogo veći prostor u kokpitu
- za bilo kakvu intervenciju na motoru, motor može odvojeno od broda kod majstora
- sa čamcem sa ravnim tabanom, pristajanje u plitkoj vodi
- lak pristup elisi
- vrlo dobra upravljivost na malim obrtajima i u rikvercu
- nema potrebe za otvorima na koritu ispod vodene linije  sajkaca
itd itd....

Mana ima isto toliko, počev od:
- male snage punjenja zbog nedostatka alternatora
- mogućnosti izlaska elise iz vode u slučaju većih talasa, samim tim i do gubitka hlađenja i prekida rada motora
- manji potisak od brodskog motora
- značajno veća potrošnja
- ko ima platformu, sajle upravljanja i instalacija, zauzimaju mesto, kao i motor
- na većem gasu, može doći do uranjanja platforme, zbog oblika korita i težnje motora da krmu potapa na gasu( ovo zavisi i od konstrukcije platforme, ali i samog korita)
- dodatnih xx kilograma iza korita, može da naruši težište i balans, u mom slučaju bilo je potrebno otežavanje na prednjem delu korita
- itd itd...

Često mi se dešavalo da sin od 3.5 godine zaspi dok smo negde na obali ili na sidru, i da startujem motor i plovim još sat vremena a da ga to ne probudi. Na mom čamcu dodatnu ulogu igra i krmena kabina koja je visa od pozicije vb motora, pa dosta odbija zvuk motora tako da je u prednjoj kabini buka najminimalnija.

E sad, verovatno da dosta toga zavisi i od brodskog motora i broja cilindara, marke motora i kako je sta uradjeno, pa se sve negativne stavke vezane za brodski motor, mogu ublaziti. Imao sam prilike da plovim jedan dan na par sati sa "Tercom", i iznenadilo me kako je DMB lepo upakovan, i koliko je buka svedena na normalan nivo. Vibracije normalne, motor lep, čist i nigde se ne oseća nafta kao što ljudi znaju često da pominju, potrošnja manja od minimalne, za moj pojam... jh

Između Yamahe FT25 i brodskog motra, mrtva trka, ali kad bih imao prilike da biram za moje plovilo od 1.5 tone, ja bih se pre odlučio za Yamahu  6589
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #32 poslato: 11, 07, 2018, 09:51:03 pre podne »
Mislim da je Dule u pravu...svi znamo sta bi ili sta je bolje al ako ti je nesto dozlogrdilo neka putuje dalje... 114
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #33 poslato: 11, 07, 2018, 09:56:31 pre podne »
Ako ti je problem da sam nosac namontiras sad me Bakara podseti da pitam Carlija...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #34 poslato: 11, 07, 2018, 10:08:12 pre podne »
Ja imam na brodu od 10,3 metara + platforma sto je ukupno nesto preko 11 m, sirina 3,3m tezina oko 4 t Yamahu 25 High trust i veoma sam zadovoljan....

u uslovima  voznje na 2500 obrtaja gde postizem brzinu od oko 6 km/h uzvodno potrosnja je oko 2 litre...

e sada moze Yamaha da posrce i 9 litara i tada je brzina uzvodno oko 12-13 km/h ali ja nigde ne zurim kada plovim osim ako bezim od nekog nevremena...

buka je minimalna,gorivo se ne oseti... maritimna svojstva su odlicna.... naravno stvar je ukusa...neko vise voli brodski motor...ima on svojih prednosti,vec ste ih nabrojali, da se ne ponavljam...
Dunav je moje more.....

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #35 poslato: 11, 07, 2018, 12:03:24 posle podne »
Pošto je ta kubota koja se kvari na svakih 50 sati rada, pušta ulje i smrdi, vibrira i sve to...?

Iskren da budem ne kvari se kubota vec sve oko nje... nabudzen alternator cupa dekle, kida srafove, pucaju nosaci motora odvrcu se srafovi... ma nervira me

A znate kako je to, kada ti se nesto ogadi i kada te ostavi 3 puta na vodi zbog budalastina, ne mozes da se opustis i uzivas a na kraju brod prvenstveno za to sluzi...

Cenu nemam pojma ali dodajem i sajle i mehanizam kormila i nobu jednorucnu komandu i alternator i .... sve sto mi vise ne treba! Najradije bih to sve iskompenzirao sa nekim da mi odradi sve prepravke po principu kljuc u ruke  thumbup


ebaga, ovi što te napadno odgovaraju od menjaže motora i prekrajanja broda mi samo kvare trgovinu, sad već kubota i nije tako loša...  sajkaca moraću da čekam da padne cena (nema veze što je ne znamo)

nego, nešto me drugo zainteresovalo, možda i to malo obori cenu: jel si ti to  imao dinamo na kuboti pa ti je neko budžio pravi momački alternator da bi imao pravih 50-60 ampera struje, i onda je to šupački urađeno, ako sam dobro razumeo... i to je toliko nerešiv problem da si smislio i izračunao da je opravdano da staviš vanbrodski motor od 6 iljada evra, koji daje struje kao i onaj dinamo sa početka priče, i to na 5k obrtaja? Ako je to tako onda cena kubote mora dole...

zapade mi još nešto za oko, koliko sam shvatio ti želiš da na kraju balade za taj nov vanbrodski motor da imaš rezervoar za gorivo od crnog lima, grdnog kapaciteta, čistog benzina, koji će većim delom vremena da bude poluprazan... šta kaže nauka, hoće li to rđati, hoće li biti nekog kondenza, hoćeš li imati neki odušak, i ima li tu nešto zapaljivo?
zapravo ono što mene interesuje, hoće li bar ovih 100l  nafte biti na popustu?  roll4  budi drug,  meni je to 100 sati do zla boga spore vožnje, tebi je sad više od 50, a biće skoro 25 kad uložiš 6 iljada evra, to ti je skoro ništa...
predlažem kompenzaciju recimo da ja ispumpam tu smrdljivu naftu i da naspem vode, sipaću i gaziranu ako treba, posle probušimo rupu na najnižem delu i to sve oteče, jer 100% nemaš rebara i proveza tamo. Rad sam da poklonim  i dve polovne fricovke, za svaku ruku po jednu da se ne krivi kičma dok se navlači gorivo.

I ajd sad ozbiljno, imam ja jednog majstora za preporuku, ali o tome možemo ako se sretnemo na vodi za vikend ili ako ne nađeš odgovor na forumu, to će ipak dati malo vremena da u potpunosti sazru ideje o prepravci broda, nije isto kad nemaš motor pa biraš koji ćeš (onda su oba dobra) i kad imaš pa moraš sve da bucaš da bi ga nemao.

I još da ti kažem, ne zameri, da meni dođe bravar i da mi kaže da će da mi preradi trup/oblik broda za 2 sata, ja bih mu platio piće i poslao ga kući.


I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #36 poslato: 11, 07, 2018, 16:59:04 posle podne »
Terca svakako sam zainteresovan da se vidimo na vodi, upoznamo i ispricamo! I  114 114 114 nisam spominjao da ce da prepravi trup za 2 sata, ali da povari dve kutije na nosac i zrcalo i da izvari jednu dole duz platforme privremeno kako bih mogao da okacim 25icu... e pa to bih i ja uradio za dva sata da znam da varim...   lol hajde da se cujemo ovaj vikend ja cu izvesno biti na vodi odnosno u Karlovcima...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #37 poslato: 11, 07, 2018, 17:01:36 posle podne »
Taj alternator je kap u casi koja je prelila... danas ga skidam i stavljam jos jedan solarac jer sam originalnu dinamu skinuo i poklonio nekome a ne mogu da se setim kome! Hahahahhah potencijalne poklone primce sam danas zvao i niko se ne seca toga... tako da... jbg vozicu se bez alternatora!
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #38 poslato: 11, 07, 2018, 17:04:30 posle podne »
Ove godine sam potrosio 100l nafte za 6y sati voznje od prosecnih 9-10 km/h za nekih 27 dana provedenih na brodu. Sto mu dodje oko 1.51 l na sat odnosno 10km
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #39 poslato: 12, 07, 2018, 11:08:04 pre podne »
99,9% se vidimo.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #40 poslato: 12, 07, 2018, 22:09:41 posle podne »
Mana ima isto toliko, počev od:
- male snage punjenja zbog nedostatka alternatora
- mogućnosti izlaska elise iz vode u slučaju većih talasa, samim tim i do gubitka hlađenja i prekida rada motora
- manji potisak od brodskog motora
- značajno veća potrošnja
- ko ima platformu, sajle upravljanja i instalacija, zauzimaju mesto, kao i motor
- na većem gasu, može doći do uranjanja platforme, zbog oblika korita i težnje motora da krmu potapa na gasu( ovo zavisi i od konstrukcije platforme, ali i samog korita)
- dodatnih xx kilograma iza korita, može da naruši težište i balans, u mom slučaju bilo je potrebno otežavanje na prednjem delu korita
...
Između Yamahe FT25 i brodskog motra, mrtva trka, ali kad bih imao prilike da biram za moje plovilo od 1.5 tone, ja bih se pre odlučio za Yamahu

Sve to stoji ali za Yamahu 25FT mnogo toga ne važi  jh.

Punjenje je više nego solidno, ne mogu sada da idem u detalje jer sam sa strujom tanak što se tiče znanja ali mi je električar rekao da je sasvim dovoljno za aku do ~60A.
Međutim, danas skoro svi mi sa brodovima imamo solare tako da to punjenje i nema nekog preteranog značaja.

Izlazak elise iz vode meni se nije desio ni na najvećim talasima, doduše kod mene je X noga (extra long) baš zbog švanca/visine korita a ova Yamaha ima i zaštitu od pregrevanja, ako se to desi oglasi se zvučni alarm i motor prelazi u rad sa jednim cilindrom a zatim se gasi. Sačeka se 1 minut i onda opet krene normalno. Taj slučaj sam imao kod jednog nasukavanja pa sam kod vađenja povukao pesak i mulj koji je ograničio dovod vode a ušao je i u impelerski prostor. Malo sačekao, ponovo startovao, motor to isterao napolje i veselo krenuo dalje.

Potisak, pa ako ijedan VB motor ima jak potisak a to je FT. High Thrust (visoki potisak), samo mu ime govori šta je to. Stvar je u prenosu i elisi i FT25 može da gura mnogo veće brodove (pa i pontone) nego što su ovi naši. Nema brzinu ali snaga je za poštovanje, meni je trebalo vremena da uklavirim koliko je to jako a na maloj brzini, u početku je bilo zakucavanja u obalu oops da se ceo brod debelo protrese, dok se nisam uvežbao sa kočenjem rikvercom i tajmingom.

Potrošnja, na pola gasa (6-7km uzvodno sa brodom od 4t) tu je oko 2-2,5l kako kad, ništa strašno. Preko te brzine naravno da raste ali opet ne drastično, na povratku sa Ade Žilove išao sam  oko 8km/h u proseku, dakle jači gas a potrošnja je stigla na ~3,5l/h.

Sajle i komande, estetski je rešivo i to vrlo elegantno samo što malo ko na to obraća pažnju. Kod mene je prethodni vlasnik jednostavno montirao jedmu malu platformicu kao stepenik iznad glavne platforme a te sajle gurnuo ispod tako da nije bilo spoplitanja. Sada sam taj odnos poremetio podizanjem platforme zbog produžavanja ali opet ništa strašno, modifikovaću i taj detalj.

Potapanje platforme, e tu mora da bude znojenja oko projektovanja. Platormu sam podigao za 10 cm jer sam je produžio sa 60cm na 120 i koji cm a s obzirom da staru dimenziju nije potapao ali je pri jačem gasu bila blizu vode, odokativno sam odredio novu visinu a u prihvatljivim estetskim granicama. Kada je bilo gotovo naiđe jedan kolega iz marine, gleda on to, gleda trag vodene linije i kaže mi da je zakrivim na gore za još nekih ~15-20 stepeni!. Nevoljno uradim tako, opet seci-vari-buši-farbaj i na kraju je tako isprojektujem da je postala potpuno demontažna, sve na šrafove za svaki slučaj.  Gledam sve to na kraju, platforma zakrivljena na gore toliko da bode oči, ma ružno sačuvaj Bože. Ajd dobro, teši me to što je na šrafove pa ćemo videti. Kada je brod ušao u vodu a ono sve leglo kao d**e na nošu!, platforma se izravnala sa površinom vode pa skoro na libelu, na jakom gasu uzvodno ostaje još 10cm i jače iznad vode, nema potapanja...ma sve kako treba.
Dakle čista sreća (i znanje kolege naravno) a jedini pravi način bi bio da se platforma proba na vodi pa onda ponovo napolje i dorada ako treba a najbolje je, ako je nema i tek treba da se pravi, da se uvate mere na vodi (naravno sa okačenim motorom) sa svim mogućim situacijama pa onda praviti.

Rezervoar, po meni najbolje je kupiti nov, eno kod Buse ima baš velikih plastičnih brodskih rezervoara sa svom pratećom opremom (ulivnik, creva, ventilacija) previđenih za montažu ispod patosa, tu su oko 100-150evra, pravo rešenje.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #41 poslato: 13, 07, 2018, 08:34:18 pre podne »
Sve to stoji ali za Yamahu 25FT mnogo toga ne važi  jh.
Da, to se slazem, vise sam pricao iz mog iskustva sa mojim motorom, Yamaha 20 autolube.

Yamaha FT25 po specifikaciji, daje 14A punjenje, mada sto kazes, vecina koristi solarne panele pa im struja motora i nije previse bitna. Ni ja ne koristim struju sa motora, a imam je, vec sa panela.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #42 poslato: 13, 07, 2018, 09:49:43 pre podne »
Krmeni talas moze i da preliva platformu pod punim gasom sto od zavlacenja vode ili veceg potiska nije to nista strasno ili neobicno jer pod punim gasom se bas retko vozi...ne samo dodatnih xx kg motora nazad vec i vadjene kubote tj xx kg manje unutra remeti komletnu pricu...jedno je prica kad brod miruje na vodi a druga nastaje kad propeler krene da stvata potisak...sad kod Princeze zbog svanca a samo na improvizovani nosac potapat ce se platforma i treba da trazi motor sa sto duzom nogom...kad se snimi plovilo iz dimenzija dobijas i raspored postojeceg deplasmana...promenom krmenog svanca tj volumena krme ispod vode mozes da menjas(ograniceno) taj raspored kolko tolko da se to prilagodi novonastaloj situaciji i da se izbegne uobicajenih xx kg dodatka na pramcu...ili konkretno kod Ljube i slične situacije oduzimanjem delasmana tj volumena (suzavanjem) na pramcu ispod vode opet bi izbegli bi to dodavanje ekstra  kilaze...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #43 poslato: 13, 07, 2018, 11:13:20 pre podne »
Upravo tako, lepo si to stručno objasnio što mi laici ne umemo :). Da napomenem da je kod mene brod stigao već takav kakav je, prethodni vlasnik bio je zaposlen u brodogradilištu i imao je dosta predznanja a i koga da pita, otuda ne mogu da se požalim na maritivne sposobnosti broda što se tiče VB motora i ostalog.
Kada sam mu dodao otežanje u bunkeru ispod patosa, negde od sredine pa prema krmi, ubacio 2 aku/110Amph i rezervoar za krmeni tuš 140L dobio sam još bolju upravljivost. Na pramcu ugradio vinč (20kg) i 30m lanca (30kg), pa onda u baš bunker kanta sa gorivom, sidra, svašta nešto...to mu se odprilike izjednačilo opterećenje i nema problem.

Tu mi je sad sinulo, Vepar može da iskoristi situaciju (ako nije izvađena Kubota) pa sad da okači motor na krmu i da vidi kako se sve to ponaša dok postoji otežanje. Tako može da dobije deo slike šta ga čeka i šta mu je činiti.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Ispravljanje svanca na brodu.
« Odgovor #44 poslato: 13, 07, 2018, 11:37:23 pre podne »
Po meni je i dalje jedino pravo rešenje uzeti valjanog majstora da to sredi i da radi jednom zauvek sa brodskim motorom.....