Nepogode na rekama... > LED NA REKAMA

Jooj strasno, pozar na brodu!

<< < (2/3) > >>

oblak:
Gliseri se cesto upale, benzinski motori obicno karburatorski, puno isparenja od goriva koje zbog neispravnih blovera ne napuste motorni prostor, brdo struje, kablova, klemi, losih kontakata i BUM..nista novo, svake godine po neki izgori, prosle god na Savi u visini Savske terase isto izgoreo na sred reke...kazem nista novo..

Drivee:
Da se covek zamisli sada. Rezervoar mi je odmah kraj akumulatora, sutra kontrolisem kleme :) Znam da je nemoguce ali..mozda je i moguce. Nista ne kosta sem 5 minuta posla i 10 kljuc, malo fine smirgle.
Znam da cigareta ne moze da upali isparenja, probao sam vise puta :)  sha

sceka:
Šta je bio uzrok požara na konkretnom čamcu - ne znam ali svi takvi čamci sa brodskim/unutrašnjim motorom imaju specijalne ventilatore tzv. "BLOWER" koji su u Exi izvedbi i služe za ventilaciju motornog prostora i neophodno ih je upaliti par minuta pre paljenja motora kako bi se motorni prostor provetrio!

Inače nijedno tečno gorivo dok je u tečnoj fazi nije zapaljivo ali isparenja su veoma zapaljiva. Teoretski ako bi imali benzin samo u tečnoj fazi on se ne bi zapalio i ako bi mu prineli otvoreni plamen ali kako je skoro nemoguće (osim možda u specijalnim uslovima) da nema isparenja onda to ne treba ni pokušavati jer će bude BUM!

Zlatno pravilo: Uvek pre paljenja motora uključite ventilator - BLOWER barem 1 - 2 min pa tek onda palite motor!

 hi

popeye:
Da. Kod mene se taj ventilator ukljucivao cim dam kontakt. Pustim da radi malo pa tek onda startujem motor.

Bakara:
Mislim da je na vodi obavezno imati protiv-pozarni aparat. Ni on nije svemoguc, ali bar moze da pomogne da se spreci katastrofa prilikom nekog manjeg pozara. Skoro sam imao situaciju da je zena dopunila reso na spiritus u kuhinji na brodu, i kad je zapalila, vatra je krenula da gori ispod ploce, tj unutar celog resoa. Cim se podigne ploca, ispod krene plamen da izbija. Verovatno da je iscurila odredjena kolicina spiritusa van posude ispod samog resoa, sto je dovelo do hvatanja plamena.

Srecom, resili smo to u roku od 2 minuta uz pomoc PP aparata koji je kod mene fiksiran na vidnom i dostupnom mestu u kokpitu. Pored njega je i tablica sa brojevima telefona hitnih službi, rečne policije, vatrogasaca, lučke kapetanije...nije na odmet...


Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju