Autor Tema: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj  (Pročitano 4243 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1874
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Veličina: 8,6
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #30 poslato: 11, 05, 2018, 12:11:32 posle podne »
Da li ce neko reagovati na dogadjaj u prevodnici?
Mislim da valja podneti zvanicnu prijavu protiv odgovornog lica u prevodnici, a svedoke vec imate.
Cak i Udruzenje nauticara tu moze da se angazuje...

Зар то није требало да ураде по службеној дужности ови из "Војводина воде", који су били на лицу места са Лептирицом? 

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2525
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #31 poslato: 11, 05, 2018, 14:35:26 posle podne »
Da li ce neko reagovati na dogadjaj u prevodnici?
Mislim da valja podneti zvanicnu prijavu protiv odgovornog lica u prevodnici, a svedoke vec imate.
Cak i Udruzenje nauticara tu moze da se angazuje...

Зар то није требало да ураде по службеној дужности ови из "Војводина воде", који су били на лицу места са Лептирицом?
Istog sam misljenja, ali treba proveriti da li su i sta uradili.
Vode Vojvodine i nadlezno ministarstvo se moraju obavestiti, cela stvar je zaboravljena gratis prevodjenjem, sto je potpuno pogresno.

Udruzenje bas treba reagovati u ovakvim situacijama, bez obzira da li je neko clan/simpatizer ili protivnik istog.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2290
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #32 poslato: 11, 05, 2018, 14:49:58 posle podne »
Sad sam se i ja setio da smo samo u ovoj prevodnici imalo pomalo neugodnu situaciju.

Naime, obično kad pristanemo u prevodnicu ja se popnem do prevodničara da platim, dok Jasna ostane u brodu i pridržava se za one merdevine da ne otpluta. Moram samo da naglasim u ovom momentu da sam u svim prevodnicama sem ove uvek sretao izuzeno prijatne ljude, koji su mi ponudili pomoć, piće, ispuštali vodu izuzetno lagano da nama bude lakše (nekad možda i prelagano, pa se malo smorim dok se ne spustimo ili podignemo), ali svakako imam samo pohvale za ljude koji tu rade.

Ovde sam međutim doživeo da dok sam davao uplatnicu čovek nije ni pitao kako je brod vezan (mogao sam ga vezati na čvrsto, pa da se ošteti, moglo je da nema nikog u brodu), nego je počeo da ispušta vodu i to punom brzinom, ja nisam ni znao, krenuo sam ka brodu, jer sam navikao da počnu ispuštati vodu kad se vratim na brod da mogu da ga pridržim, međutim brod je već bio dole, Jasna ga drži i trese se, jer kako je voda brzo ispuštana brod se počeo odvajati, ona nije imala snage da ga zadrži i ostala je između doka i broda... Jedva su se nekako ona i Dejan izborili sa time... Nisam se hteo penjati nazad i kvariti plovidbu nego smo nastavili dalje.

Možda i ja nisam sve uradio 100% po pravilu (a i ne znam da li postoje pravila i kako se radi), ali kao što sam rekao prolazio sam mnogo puta kroz prevodnice i uvek su prevodničari bili maksimalno pažljivi i predusretljivi da sve prođe kako treba.... I sve je i prolazilo bez trunke nervoze i problema...

Van mreže cira58

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 182
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • pobunjenik
  • Brod tip: aluminijumski
  • Marina: karaburma
  • Veličina: 6,50
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #33 poslato: 11, 05, 2018, 15:08:45 posle podne »
       Puno puta sam prelazio prevodnice najcesce ovu glavnu na Tisi. Prosle godine smo kod Rama usli u najduzi kanal od Palanke do N. Beceja. I doziveli neprijatnosti od sefa prevodnica Borjana. Naime prevodnicaru je bilo nalozeno da naplati svakom plovilu prevodjenje, bez obzira sto u istom momentu prevodnicu prelaze vise plovila. Rasprava sa pomenutim sefom Borjanom i njegova tvrdoglavost nije vredela. Platismo mi i sta treba i sta ne treba. Njegov cinizam, da moze da nam naplati i voznju kanalom na sta ima pravo odgovorio sam mu. Pa ti mozes da nam naplatis i disanje vazduha u kanalu. Platismo mi i u prevodnici Kajtasovo i Botosu za svako plovilo prevodjenje iako kazem istovremeno smo prevodjeni.  U Novom Beceju druga slika, oba prevodnicara i kanalski i recni su se smejali neznanju ili bahatosti sefa BORJANA. Po povratku sa plovidbe uredno sam napisao pismo VODAMA VOJVODINE i obavestio o neprijatnosti koje smo doziveli. Odgovor je bio razuman,  gde su nas oni pozvali da nas obestete. Takodje se i Mirjana poznata na forumu kao Leptirica izvinila u ime Vode Vojvodine. Izvinjenje smo prihvatili. Novac nam nije bio toliko vazan koliko postovanje koje trebamo imati jedan prema drugom. Nismo trazili da se sef Borjan kaznjava ali bar da nauci svoj posao. Medjutim izgleda da smo zrtve zaposljavanja svoje rodbine, pa zato i dolazi do ovakvih stvari.
bolje izgubiti jedan trenutak u zivotu nego zivot u jednom trenutku

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6509
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #34 poslato: 12, 05, 2018, 08:10:29 pre podne »
Догађај на преводници код Бечеја сигурно је једна од оних непријатности које могу да покваре ужитак пловидбе сваком, био он или не био члан било ког удружења.
Међутим, док као појединци имамо право да неке ствари коментаришемо, као удружење потребно је да имамо одмерен став према свему што било ко напише. При том, не мислим да овде постоји и најмањи разлог да неко од нас посумња да се описани догађај није десио баш тако како га је Радован описао. Међутим, потребно је да се чују и други учесници у догађају да би удружење заузело став.

Надао сам се да ће ми се пружити прилика да на састанку у Апатину, ком сам присуствовао јуче у својству представника нашег Удружења наутичара, пружити прилика да се сретнем с Мирјаном и да јој се захвалим за брзу и ефикасну реакцију и помоћ коју је пружила нашем пријатељу Радовану, али Мирајна ипак није стигла на састанак, а ни било ко други из предузећа Воде Војводине. Без обзира на то што њих није било, ја сам ипак упознао присутне са тим немилим догађајем. А састанку су присуствовали представници разних организација које се баве туризмом, било је предсавника привредних комора Србије и Војводине, агенције за луке, бродара... Дакле, за проблем се чуло. А било нас је доста, што можете видети и са приложених фотографија.

Ја бих зато искористио ову прилику, да се овде на нашем форуму захвалим и Мирјани и њеним колегама који су за пола сата, а сетимо се, био је празник и њима, реаговали и проблем решили.

Да ли ће и како ће предузеће Воде Војводине санкционисати свог радника, то је већ више њихова унутрашња ствар. Ја себи нећу дозволити да износим мишљење, ни лично, ни у име Удружења, да ли тај радник треба да остане без посла или да буде кажњен на неки други начин. Као што рекох, ја бих истакао брзу реакцију одговорних лица у предузећу Воде Војводине и изразио наду да се оваква ствар више ником неће догодити.

Ипак, из коментара који су уследили и подсећања на неке раније догађаје, види се да се на преводницама дешавају повремено непријатне ситуације и то је нешто о чему ћу сигурно разговарати са Мирјаном и можда и са неким од њених колега, да видимо шта они могу да учине на организацији рада преводница како би сваки рекреативни наутичар знао процедуру, кад, како и шта треба да уради да би уз најкраће задржавање и безбедно прошао кроз преводницу и уживао у пловидби.

Надам се да ће се својим причама о пловидби каналима јавити још наутичара који ће својим коментарима указати на критична места због дубине, муља, траве или трске, како бисмо на та места указали људима из предузећа Воде Војводине и на тај начин допринели планирању радова на одржавању каналске мреже.

На јучерашњем састанку сам сазнао да у Војводини постоји, не 600 км канала како сам дуго мислио, већ 900 км водотокова разврстаних у категорије које је утврдила нека међународна организација. То је једно благо које треба чувати и одржавати да би у њему наутичари могли уживати. Својим утисцима и запажањима, сви можемо допринети да свих 900 км буду пловни и постану место уживања.

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #35 poslato: 20, 05, 2018, 23:06:23 posle podne »
Pa da nastavim... Sutradan nakon borbe sa travuljinom i kombajniranja nas je čekala lagana i kratka plovidba do triangla kod Karavukova. Kada smo uplovili u veliki kanal zaustavio sam se na 5 minuta i zaronio da proverim osovinski vod i kormilo da li sve stoji na svome mestu i da li ima još ostataka trave. I ako znam gde tačno stoji nož i ako sam bio ekstra oprezan uspeo sam da se posečem samo što sam ga dotakao. Neverovatno koliko je to oštro i nakon godinu dana u vodi, oštrije je od bilo kog brijača! Trave nije bilo... U jednom momentu sam u daljini ugledao samohotku koja nam ide u susret, pokušavao sam da stupim sa njom u kontakt preko radio stanice ali bezuspešno, odgovora nije bilo... Kapetan nas je uočio na vreme i toliko se pribio uz suprotnu obalu da nam je ostavio više od polovine kanala,usporio je i mimoilaženje je proteklo uz mahanje i osmehe. Tek kada smo ga prošli sam shvatio da je  on zaorao po dnu jer je za njime ostao dugačak crni trag od mulja koji je podigao. Kroz nekih 25 km od Ruskog Krstura smo stigli do triangla kod Karavukova, koji je stvarno velik i prelep. Obale sa strane Bogojeva (preko puta Karavukova) su lepo održavane a ovce su se pobrinule da trava deluje sveže pokošena  jh thumbup Tu se nalazi i jedan zidani objekat koji sada pripada udruženju ribolovaca, ali i jedna splav-kafana koja je veoma simpatično uređena a osoblje je više nego ljubazno. Kafana ima i hranu, čak i u ovako rano proleće... Nisam puno cunjao okolo jer sam morao na 3-4 sata da se vratim u realnost i da ugasim open CPN na računarau i da zaronim u exel tabele, mail i da obavim 3 sata telefonskih razgovora... Neverovatno je koliko se čovek brzo odvikne od posla i koliko zarđa za samo nekoliko dana nerada.. Ovo mi je palo teže nego prevođenje u Bečeju i trava u Ruskom Krsturu zajedno... Noć smo proveli na ovom prelepom mestu uvezani za klinove... U toku noći me je probudila samohotka sa baržom koja se sidrila preko puta nas, u onom mrklom mraku i potpunoj tišini deluje poprilično sablasno  eek
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #36 poslato: 20, 05, 2018, 23:37:55 posle podne »
7. dan je počeo uobičajeno kafom i rakijom, ali pomalo ubrzano jer nas danas čeka poslednje prevođenje na ovom putu i preko 70 km plovidbe! Na ovom trianglu stoji znak prevodnica Bogojevo 10 km za koji su mi lokalci rekli da je netačan i da ima svega 5-6km do prevodnice, ispostavilo se da su u pravu za nekih 5,5 km stižemo u prevodnicu i dočekuju nas već otvorene kapije. S obzirom da mi se brodovi već danima ne odazivaju na radio stanicu zamolio sam prevodničara da upali svoju kako bih proverio da li je moja ispravna. Inače svi do jednog prevodničara drže ugašene radio stanice i od komunikacije na 16. kanalu nema ništa. Ustanovio sam da moja radio stanica radi i da se odlično čujem ali mi je prevodničar objasnio da se u kanalima ne koristi 16. kanal nego 12. kanal. Na žalost to nisam nigde ranije pročitao i zato mislim da je ovo veoma važna informacija ako je tačna. Ja na svojoj čak nemam ni isprogramiran taj kanal, a ne znam ni koja je to frekvencija. Dunav stvarno deluje veličanstveno posle 6 dana kanala i Tise! Prava muška reka, moćan, brz, ogroman, izaziva strahopoštovanje! Košava i dalje na granici da smeta, ali stalno te tera da razmišljaš gde je sledeće mesto gde bi se mogao sakriti ako se razgoropadi. Nizvodna plovidba nekako uvek brže prođe od uzvodne, brzo se smenjuju mesta a Navigacija je opet dobila svoj pun smisao... Prolazim po drugi put pored Vukovara i baš mi je krivo što ne svratim, marina im je prelepa, a i grad mi se dopada, ali ipak neću da rizikujem da doživim neku neprijatnost sa sve porodicom. Dunav nas nosi brže nego što sam planirao tako da izvlačimo prosečnu brzinu od 14 km/h na 1850 obrtaja. Uskoro uplovljavamo u Tikvaru gde pristajem na mesto koje već zovem svojim. Ovde se osećam domaće i imam utisak kao da sam stigao kući. Bezbednost, lepota i neki poseban šarm ovog jezera me oduševljavaju. Nas i brod je prepoznao Latin inače član našeg foruma pa smo se upoznali i ovim putem mu se zahvaljujem na gostoprimstvu i dobrodošlici. thumbup
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #37 poslato: 21, 05, 2018, 00:05:07 pre podne »
8. dan je konačno osvanuo bez vetra! Posle jutarnje rutine napuštamo Tikvaru i veoma brzo prelazimo tih 40 km do Novog Sada... Pošto je dan bio prelep a nama se nije išlo kući doneli smo odluku da ostatak dana provedemo na ostrvu sa Sremske strane nekih 10 km uzvodno od Novog Sada, poznatog kao plaža "kod trećeg špora". Ovo mesto je predivno i ima lepu peščanu plažu, ima i dubine za pristajanje, naročito blizu samog špora sa njegove nizvodne strane, ali je celo leto okupirano vikend nautičarima, čamcima, skuterima i kamperima... Tako da je sada pravi period kada ga treba posećivati pošto još nema gužve a plaža postoji i na visokom vodostaju... Ovde su bila već vezana dva broda, a posada jednog od njih nas je pitala čim smo stigli kako je bilo na putovanju, jel se sada plovite od Bogojeva? Bio sam zaprepašten, kako oni znaju da mi plovimo već danima a odgovor je bio kratak i logičan - FORUM  6589 Posle ručka i popodnevne dremke nastavili smo do našeg kluba i sigurnog veza  kgk kgk kgk
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1874
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Veličina: 8,6
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #38 poslato: 21, 05, 2018, 06:49:10 pre podne »
Драго ми је да је све прошло како треба без неких већих проблема и да сте уживали на путовању.  114  Сада кад си свео утиске, занима ме анализа колико км си препловио, просечна брзина, колико горива си потрошио....   clap  clap  clap  114

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2290
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #39 poslato: 21, 05, 2018, 08:37:06 pre podne »
Koliko se sećam, kad sam prolazio tuda pre par godina, 10-ak km nizvodno od prevodnice u Bogojevu je bila jedna prelepa peščana ada, uz koju se moglo pristati i po velikom vodostaju (ako me pamćenje služi, tada je Novi Sad bio oko 400)...

Planiram sada tu i prenoćiti, ukoliko postoji i ukoliko je na istom mestu...  sajkaca

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #40 poslato: 21, 05, 2018, 10:54:44 pre podne »
Jeste i dalje je tu, baš mi je zapala za oko... Pomislio sam da je to baš lepo mesto za prenoćiti...

Драго ми је да је све прошло како треба без неких већих проблема и да сте уживали на путовању.  114  Сада кад си свео утиске, занима ме анализа колико км си препловио, просечна брзина, колико горива си потрошио....   clap  clap  clap  114
Što se tiče prosečnih brzina nizvodno Dunavom od Novog sada do Tise je bila oko 12 km/h, uzvodno Tisom 7 km/h, kanalima i Begejom oko 8 - 9 km/h, nizvodno Dunavom od Bogojeva 14 km/h. Motor je konstantno bio od 1800 obrtaja do 1900 obrtaja, a potrošnja oko 1,8 L na sat. prešao sam ukupno oko 340 km sa prosečnom brzinom od oko 9-10 km/h
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1874
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Veličina: 8,6
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #41 poslato: 21, 05, 2018, 17:47:12 posle podne »
 ok

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1550
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Dunav, Tisa, Begej, DTD, Dunav za 1. Maj
« Odgovor #42 poslato: 21, 05, 2018, 20:17:40 posle podne »
Bravo za plovidbu i iscrpne izveštaje. ako pažljivo čitamo, možemo dosta naučiti, i na nekom našem putovanju znati dosta podataka koji nam mogu   zatrebati. Svaka čast, drago mi je da ste tako lepo uživali i da je sve prošlo bez problema.