Autor Tema: Pozdrav  (Pročitano 1125 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sheki011

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 16
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Švrćo
  • Brod tip: Nosač aviona
  • Marina: vezujemo se za vrbu
  • Veličina: deca zagubila metar
Pozdrav
« poslato: 14, 04, 2018, 06:03:56 pre podne »
Da vam uputim jedan pozdrav na forumu, posle raznih uvreda na rekama.
Učlanio sam se ovde da bih uvideo gde to mi lađari grešimo kada je u pitanju odnos kapetan broda - čamdžija.
Radim kao kapetan broda (ili po ovom novom modernom zapovednik A vrste), menjam stalno gabarite od samohotke preko putnickog broda do gurača sa 9 ili više barži. Ovde sam da čujem po neku pametnu, nešto naučim od vas a i nešto možda da vas naučim.
Pozdrav!

Van mreže Sale Rea

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 125
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Pahulja
  • Brod tip: Narval 620 Cabin
  • Marina: AJK Beograd
  • Veličina: 6,20 m
Odg: Pozdrav
« Odgovor #1 poslato: 14, 04, 2018, 07:58:15 pre podne »
Pozdrav kapetane i dobro došli !!! 
Sigurno imate da podelite sa nama vaše veliko iskustvo na vodi , zato samo napred.

Van mreže DuleN

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 955
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Pozdrav
« Odgovor #2 poslato: 14, 04, 2018, 08:26:38 pre podne »
Dobro dosao  114

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1298
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Pasara, Istranka
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 5 m
Odg: Pozdrav
« Odgovor #3 poslato: 14, 04, 2018, 08:42:21 pre podne »
Dobro došao kapetane, ne sumnjam da od vas možemo dosta toga naučiti o bezbednosti na rekama. Rado ću čitati vaša iskustva, savete i predloge, uvek sam spreman da učim i saznajem nešto novo a korisno za boravak na reci.

Van mreže HIBINI

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 66
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Djena ship, alu camac
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 5.60
Odg: Pozdrav
« Odgovor #4 poslato: 14, 04, 2018, 11:50:05 pre podne »
 hi Pozdrav kapetane i dobro dosli . 114

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1251
Odg: Pozdrav
« Odgovor #5 poslato: 14, 04, 2018, 12:57:41 posle podne »
Поздрав!   114

Na mreži vepar

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Pozdrav
« Odgovor #6 poslato: 15, 04, 2018, 09:06:49 pre podne »
Sheki011 kakav je odnos vas kapetana brodova kada se neko od nas malih nauticara javlja na 16. Kanalu? Mislim jel vas to nervira? Da li uopste hocete da stupite u komunikaciju ili da odgovorite na neko postavljeno pitanje?
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1719
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Pozdrav
« Odgovor #7 poslato: 15, 04, 2018, 12:42:19 posle podne »
Добро дошао.  114

Van mreže Mare

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 44
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Marina: Stari Slankamen
Odg: Pozdrav
« Odgovor #8 poslato: 15, 04, 2018, 19:40:12 posle podne »
Dobrodosao

Van mreže sheki011

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 16
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Švrćo
  • Brod tip: Nosač aviona
  • Marina: vezujemo se za vrbu
  • Veličina: deca zagubila metar
Odg: Pozdrav
« Odgovor #9 poslato: 15, 04, 2018, 21:13:36 posle podne »
@ vepar
Ja lično uvek ispoštujem onoga ko mi se javi preko stanice. Smatram da si se javio sa nekim razlogom, tako da ne vidim zašto te nebih udostojio odgovora. Mislim da je za vas "male nautičare" mnogo teže nego nama. Mi opet smo stalno na reci, stalno srećemo brodove i znamo sa kim stupamo u radio-vezu, znamo kako se javljamo preko stanice, znamo te podunavske jezike (podunavski esperanto), znamo kako da se sporazumemo sa njima...vi opet nemate sva ta sokoćala kojima smo mi opremljeni, znamo kako se zove brod kojeg pozivamo i sl...Ti bi verovatno bez nekog AIS-a bauljao i nagađao kako se zove brod, šta da mu kažeš...
Lično te ne doživljavam kao smetnju dok god mi se nisi usidrio u sred prolaza u mostu, razapeo suncobran, zabacio 2-3 štapa i izvukao pentu napolje jh

Na mreži vepar

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Pozdrav
« Odgovor #10 poslato: 15, 04, 2018, 22:51:07 posle podne »
Dunavski Esperanto! hahahha  ha lol ha lol ha lol bas tako! To je naeka mesavina Ruskog, Ukrajinskog, Srpskog, Bugarskog i Rumunskog. Evo vec dve godine slusam na stanici i jos uvek ne mogu bas sve da pohvatam ali polako počinjem da razaznajem pojmove. E i mi imamo AIS uređaje  6589 istina samo prijemnike ali i oni su korisni. Redovno iz dosade iščitavam sve podatke prolazećih brodova, ponekad čak i kada sam uvezan u obali. Kako bi se trebalo obratiti brodu čije nam namere nisu baš jasne da li se okreće, sidri, kupi barže ili samo prelazi sa jedne strane na drugu. To je jedna od situacija kada bih se uhvatio radio stanice, ali do sada nikada nisam pošto sam čuo da to navodno iritira kapetane brodova a stanica mi je naravno nelegalna...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže sheki011

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 16
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Švrćo
  • Brod tip: Nosač aviona
  • Marina: vezujemo se za vrbu
  • Veličina: deca zagubila metar
Odg: Pozdrav
« Odgovor #11 poslato: 15, 04, 2018, 23:21:08 posle podne »
Prijemnik ti je za sada i više nego dovoljan. Mene bi lično više zbunilo to da vidim da čamac ima transponder nego da mi se javiš preko stanice. Novi Sad je pogan za gurače...ograničeni smo gabaritima, pa moramo da prevlačimo barže...uzvodno najviše 4 komada, nizvodno 2 komada dozvoljeno...zbog mostova. Dunav je poprilično jak i u nizvodnoj plovidbi su nam sva čula naoštrene pa nije baš poželjno da mi pažnju odvlači radio stanica, tu je i luka iz koje svako malo neko izađe, sidrište kod oficirca zna da bude popunjeno pa bude i tesno da se plovi, ali bih sigurno imao u vidu da mi kažeš npr "Melk, ja sam ovaj mali čamac na 1249 km što prelazi iz desne obale na sidrište. Ne brini, brz sam ja, očas posla sam tamo kod Šarana". Jedino se pazi da te granična policija ne krene smarati zbog te nelegalne stanice. Oni u NS baš se žestoko tripuju, redovno se svađam sa njima. Jedino se pazi putničkih brodova, oni retko kad da koriste radio-stanicu jer su pokupili neke fore i fazone sa Rajne, brzi su i uglavnom bezobzirni...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6140
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Pozdrav
« Odgovor #12 poslato: 16, 04, 2018, 09:44:24 pre podne »
Кад се прича о радиотелефонској комуникацији на води, треба имати на уму и шта о томе закон каже, а не само да ли се капетани на бродовима љуте или не кад се огласи неко са рекреативног чамца.

У Сл. гласнику РС, број 52/2011 објављен је Правилник о начину коришћења аматерских радио станица - само име објашњава шта се њиме регулише.
Овим правилником је објашњено како радио аматери могу користити аматерске радио станице.


У Сл. гласнику РС, број 60/2011 и 68/2011-исправка) објављен је Правилник о начину коришћења радио станица на домаћим и страним ваздухопловима, локомотивама, бродовима и другим пловилима.

У члану 10. овог другог правилника дата је табела у којој је приказана расподела фреквенција, чему су намењене и услови коришћења.
Читајући га, нигде нисам прочитао да се помињу рекреативни чамци.

У члану 14. тог истог правилника прописано је да лице које рукује бродском станицом у међународном речном саобраћају мора поседовати одговарајуће уверење - сертификат које издаје надлежно министарство.
Управљачи моторних чамаца приликом полагања испита одговарају на питања из области познавања основа радио саобраћаја али не добијају посебан сертификат.

Не знам да ли сам у праву али ја то разумем тако да су фреквенције подељене службеним корисницима и то оним са сертификатима.
Посебно не би, по мом мишљењу, требало да ми, с рекреативних чамаца, шаљемо поруке преко 16. канала који је на фреквенцији 156.800 за пријем и предају намењен за поруке у случају опасности.

Пре доста времена, писали смо о свему томе у неким другим темам и тада је било речено да ми, аматери на води, треба да користимо канал 88. (157.425) и та пракса живи већ годинама, иако ни то није исправно јер се тај канал користи за специјалне догађаје на привременој основи уз обавезну сагласност надлежних органа. У ствари, требало би да ми, рекреативци, за међусобну комуникацију користимо канал 77. (156.875).

По мени, саобраћај на 16. каналу од стране рекреативаца био би оправдан само у случају обавештавања о непосредној опасности кад је потребна помоћ.




Van mreže tangabravo

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 308
  • www.mojaladja.com
    • tangacharlie
  • Brod tip: mikrotoner-sailfish
  • Marina: ispod prozora
  • Veličina: 18 stopa
Odg: Pozdrav
« Odgovor #13 poslato: 22, 04, 2018, 21:43:43 posle podne »
E kolega srećno uplovljavanje u naš revir i ne sekiraj se ima nas i normalnih , inače moj zet radi za austrijanca na dunavu po onom sistemu 15-15 harm a0335